Witamy !



[3.2] Długoterminowa dawka paliwa +23%

Wszystko o LPG

[3.2] Długoterminowa dawka paliwa +23%

Postprzez DiG CeHa » 16 lut 2015 22:23:12

witam posiadam frontere 3.2 v6 proszę o rade co może być przyczyną spalania 23l gazu w mieście i ok. 19l na trasie ? inne objawy to takie że
falują obroty ale to chyba wina przepustnicy po za tym czasem jest tak ze ruszam auto zamula tak do 2,5 tyś i nagle dostaje mocy ...
dodam ze mam 2 sondy przed kat. podłączyłem to pod jakiś interfejs elm czy jakoś tak i wg. mnie sondy pracują chyba ok. od 0v do 0,9v
ale jak przekręcę zapłon to na bank1 jest 0,45V-0,46V a na bank2 jest 1,11V dopiero jak przejadę kawałek to na bank2 napięcie zaczyna się zmieniać .
jak sprawdzałem dawkowanie paliwa na N lub P
na banku 1
krótko terminowa dawka paliwa jest bliska 0% skacze od -2% do + 3 %
długo terminowa to samo

na banku 2
krótko term. jest na +12% i wacha się od +10% do + 15 %
długo terminowa stoi na +23%
i to mnie najbardziej zastanawia...
o co chodzi z tym ?

podczas jazdy
bank 1
zachowuje się tak jak i na N lub P
a bank 2
krótko terminowa równa się z bankiem 1
a długo terminowa wacha się od + 9% do + 15%

sonda na bank1 jest firmy bosch
sonda na bank2 jest jakaś uniwersalna firmy magneti marelli .
niech się ktoś zlituje i powie o co chodzi i co mam zrobić zeby to auto zaczęło jeździć normalnie bo już mam go po każdą dziurkę na swym ciele..
DiG CeHa
 

Re: Długoterminowa dawka paliwa +23%

Postprzez drech » 17 lut 2015 00:30:19

Czy samochód tak samo się zachowuje na benzynie? Jakie są wtedy korekty?
Która generacja lpg?

Z Twojego opisu wynika, że masz problem na lewej głowicy. Jeżeli problemem nie jest instalacja lpg, to szukałbym nieszczelności w dolocie - uszczelka kolektora ssącego lub uszczelki wtryskiwaczy.
Warto również zamienić sondy miejscami i sprawdzić czy sytuacja się nie odwróci. W zasadzie to od tego można zacząć.
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Długoterminowa dawka paliwa +23%

Postprzez DiG CeHa » 17 lut 2015 00:56:05

drech napisał(a):Czy samochód tak samo się zachowuje na benzynie? Jakie są wtedy korekty?
Która generacja lpg?

Z Twojego opisu wynika, że masz problem na lewej głowicy. Jeżeli problemem nie jest instalacja lpg, to szukałbym nieszczelności w dolocie - uszczelka kolektora ssącego lub uszczelki wtryskiwaczy.
Warto również zamienić sondy miejscami i sprawdzić czy sytuacja się nie odwróci. W zasadzie to od tego można zacząć.



podanie parametry są na benzynie i też takie same są na gazie .
instalacja gazu stag 300 mapa gazu jest ustawiona idealnie do mapy benz.

jeżeli chodzi o lewe powietrze to nie sprawdzałem czy gdzieś ciągnie rano kupie plaka i popsikam w około
ale powiem ci ze jak otworze maske to słychać jakis syk...

a powiedz mi u mnie jest jakiś bosch serwis i tam diagnozują silniki i podzespoły typu wtryski itp.. myslisz ze jak bym do nich to dał to wyjdzie co jest nie tak ?? u nich jest tak ze zabierają auto i się czeka .. i po diagnostyce oddają i dają na kartce jakiś wydruk z kompa.. tylko ze teraz to ja już nie ufam nikomu u mnie i mam leki ze wezmą kasę a mi nagadają bajeczek i będzie dalej to samo..
byłem już u 3 wybitnie "mądrych" mechaników po odjechaniu od ostatniego w drodze do domu zastanawiałem sę czy nie wstawić auta do komisu po drodze... hahah
rano podmienie sondy i zobacze czy będzie zamiana. jak będzie to czyli walnięta jest ta sonda w bank2 . to moze problem się rozwiąże
a te uszczelki to chyba nie drogi biznes i mysle ze sam bym sobie to ogarną dzieki za odpowiedź jak zrobie to dam znać.
a powiedz mi jeszcze jeżeli to nie bedzie to co napisałeś to co wtedy ? w ogóle te objawy co mam to coś poważnego jest ??
DiG CeHa
 

Re: Długoterminowa dawka paliwa +23%

Postprzez szymon.ha » 17 lut 2015 04:23:32

Po co chcesz jechać do jakiegoś serwisu, jeśli nie masz co zrobić z pieniędzmi to możesz mi zawsze coś przelać.

Zrób jak pisał drech i poszukaj nieszczelności najpierw bo gwint w sondach też lubi się urwać.
Nie pojawia Ci się błąd jakiś?
Ja miałem podobnie i to była uszczelka pod kolektorem
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Długoterminowa dawka paliwa +23%

Postprzez DiG CeHa » 17 lut 2015 09:03:10

szymon.ha napisał(a):Po co chcesz jechać do jakiegoś serwisu, jeśli nie masz co zrobić z pieniędzmi to możesz mi zawsze coś przelać.

Zrób jak pisał drech i poszukaj nieszczelności najpierw bo gwint w sondach też lubi się urwać.
Nie pojawia Ci się błąd jakiś?
Ja miałem podobnie i to była uszczelka pod kolektorem


czesc
błąd czasem wyskakiwał na gazie albo za uboga mieszanka albo za bogata i raz miałem wypadanie zapłonu .
wiesz chętnie dał bym komuś mądremu do roboty bo ja nie mam warunków bo w bloku mieszkam ale jak mam dawać jakiemuś tyfusowi to wole się dowiedzieć co i jak i samemu spróbować . a pod którym kolektorem ta uszczelka ? ssącym czy wydechowym ? bo jak wydechowym to chyba od strony tego bank2 tam gdzie jest błąd tak ?
DiG CeHa
 

Re: [3.2] Długoterminowa dawka paliwa +23%

Postprzez szymon.ha » 17 lut 2015 11:29:44

pod ssącym bo jakby miało zasysać powietrze przez wydech?, bank 2, to głowica po stronie kierowcy. Jak już będziesz wiedział że to uszczelka to w ostateczności możesz dać do mechanika bo można się nawk*rwiać przy robieniu tego.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Długoterminowa dawka paliwa +23%

Postprzez przemekcrx » 17 lut 2015 12:56:54

Tylko niech ustaloną wcześniej kwotę i da mu na piśmie :D
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Długoterminowa dawka paliwa +23%

Postprzez drech » 17 lut 2015 19:15:54

To nie konstruowanie bomby atomowej. Wymienić uszczelki da się pod blokiem, chociaż przy tej pogodzie nie będzie zbyt przyjemnie. Sondy często padają, więc od tego bym zaczął. W dalszej kolejności uszczelki wtryskiwaczy - zwykłe o-ringi chyba 7x2.5, koszt w granicach 1zł/szt., robota niezbyt trudna. Na koniec zostaną uszczelki kolektora ssącego. Dwie są między kolektorem, a głowicami, jedna pod pokrywą kolektora. Ja zastosowałem uszczelki między kolektor a głowice z 2mm papieru i nie narzekam. Oryginalne są metalowo-plastikowe, szymon.ha też ma jakieś własnego projektu. Uszczelkę pod pokrywę kolektora nie wiem czy dostaniesz nawet w aso, ale możesz zastosować silikon lub uśmiechnąć się do mnie :) Podobnie jak i po te na głowice. Daj znać na pw jakbyś był zainteresowany. Dobrze by było przejrzeć wszystkie podciśnienia, chociaż te nie powinny mieć wpływu na tylko jedną głowicę.
A jeżeli to nic z powyższej listy, to będziemy myśleć.
Bosch serwis o niczym nie świadczy poza tym, że ktoś wykupił sobie prawo do używania nazwy pod jakimiś warunkami. Jak nie masz rozgarniętego mechanika, to więcej zrobisz sam posiłkując się wiadomościami z forum. A tak generalnie, to pewnie nic poważnego Ci nie dolega. Jeżeli to nie sondy, to pewnie silnik gdzieś ciągnie lewe powietrze i "tylko" trzeba znaleźć to miejsce.


Autor postu otrzymał pochwałę
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2] Długoterminowa dawka paliwa +23%

Postprzez przemekcrx » 17 lut 2015 21:34:51

Uszczelki kupowałem w ASO ściągane z DE z ori termostatem ISUZU koszt tego zestawu 629zł czekałem całe 5dni roboczych na telefon aż dotarły do serwisu..
Kłopotliwe są śruby za kolektorem które trzymają stelaż rurek ,po za tym wypaliłem przy tym paczkę fajek i troszkę się :killer:
Potem odezwali się chłopaki że za połowę tej kwoty bym miał zestaw uszczelek dorobionych u nich, moja wina nie podpytałem wcześniej na forum :?
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Długoterminowa dawka paliwa +23%

Postprzez DiG CeHa » 18 lut 2015 20:09:00

siemka dziękuję wszystkim za rady no i stosowałem się do nich ..
a wiec tak
kupiłem sonde boscha z wtyczką żeby nie było lipy.. zamontowałem no i dalej lipa...
następnie znalazłem miejsce gdzie zasysało powietrze a było to na trysku paliwa po stronie kierowcy bank2 środkowy cylinder
po rozkręceniu tego i wypięciu tego wtrysku okazało się ze ktoś już tam pchał swoje brudne łapy i wymienił oring lecz chyba mieszkał na końcu świta bo zamiast zamontować taki jak ma być to zamontował za cienki . dodam ze na każdym wtrysku na dole jest takie małe czarne zabezpieczenie.. na tym nie było .. nie wiem czy nie było czy wpadło do silnika.. na pewno podczas dzisiejszego demontażu nie spadło .. kupiłem oring taki jak ma być zamontowałem no i nie dałem tej czarnej końcówki na wtrysk no bo nie miałem skąd załatwić. po skręceniu tego brak syczenia czyli OK. natomiast po podłączeniu tego badziewia z chin ELM okazało się że te dawki na krótko tegminowej +15% na N i dawki długo terminowej +23% zaczęły działać prawidłowo .. czyli skaczą sobie blisko 0% krótko term. od -3% do +3% czasem 4%
a długo terminowa podobnie czasem na +7%
to chyba tu jest ok.
natomiast po naprawieniu tego syczenia pokazuje mi na banku1 na N dawka długoterminowa -18% o co kaman ?
co ciekawsze jak dodam gazu i trzymam lub jak jadę to wszystkie dawkowania krótka i długa się pokrywają .. IDEALNIE krótko terminowe są praktycznie na 0 z odchyłami -0,7% do +0,7% a długo terminowe w granicy max +- 6%

co jeszcze jest dziwne nie wiem jak u was z tymi sondami jest ale u mnie jest tak że sonda w bank1 została wymieniona na nową i po przekręceniu zapłonu ona ma 0,45V natomiast w BANKU2 też sonda boscha po przekręceniu zapłonu pokazuję 1,11V nawet jak odpalę silnik to napięcie się nie zmienia cły czas jest 1,11V
zmiany następują w momencie jazdy zaczyna pracować od 0 do 1V
i teraz teorie moich mechaników
1)W TYM AUCIE TAK MA BYĆ
2) GRZAŁKA SIĘ SPALIŁA
3) SONDA JEST DOBRA BO W CZASIE JAZDY PRACUJE
aaa i jeszcze teoria 4 że teraz muszę przejechać na paliwie ok. 100-200km zeby się mapa paliwowa poprawiła .. i później do tej mapy ustawić gaz.
ta 4 teoria to taka nawet sensowna tylko po co aż 200km ? nie wystarczy zrobić reset kompa po przez odłączenie akumulatora ?
DiG CeHa
 

Re: [3.2] Długoterminowa dawka paliwa +23%

Postprzez szymon.ha » 18 lut 2015 21:00:59

Zrób reset komputera i pojeździj kilka km tak bay na każdym biegu jechać na całym zakresie obrotów. To starczy. Wtedy sprawdź co tam komp pokazuje.


Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Długoterminowa dawka paliwa +23%

Postprzez DiG CeHa » 18 lut 2015 21:17:41

szymon.ha napisał(a):Zrób reset komputera i pojeździj kilka km tak bay na każdym biegu jechać na całym zakresie obrotów. To starczy. Wtedy sprawdź co tam komp pokazuje.

no pojeździłem dziś na benzynie ale nie wariowałem... już boje się jeździć tym autem zeby coś kolejnego się nie zepsuło.. ;/
powiedz mi ile ci ta twoja pali benzyny i ile gazu ? i ile ci pokazuje komp jak dasz na N na godzinę ile pali ? moja pokazuje 0,3 galona bo moja to angol 0,3 pokazuje po uszczelnieniiu tego wtrysku . wcześniej pokazywała 0,4 galona na godzine
DiG CeHa
 

Re: [3.2] Długoterminowa dawka paliwa +23%

Postprzez drech » 19 lut 2015 01:17:47

DiG CeHa napisał(a):co jeszcze jest dziwne nie wiem jak u was z tymi sondami jest ale u mnie jest tak że sonda w bank1 została wymieniona na nową i po przekręceniu zapłonu ona ma 0,45V natomiast w BANKU2 też sonda boscha po przekręceniu zapłonu pokazuję 1,11V nawet jak odpalę silnik to napięcie się nie zmienia cły czas jest 1,11V
zmiany następują w momencie jazdy zaczyna pracować od 0 do 1V

Moim zdaniem nie jest to normalne. Jak odczytujesz te napięcia? Z samych cyferek czy masz program rysujący wykres pracy sondy?
BTW Bosch to zamiennik. Oryginalne sondy są zdaje się AC Delco.

DiG CeHa napisał(a):natomiast po naprawieniu tego syczenia pokazuje mi na banku1 na N dawka długoterminowa -18% o co kaman ?

Jakby Ci wtrysk zaczął lać. Na benzynie i lpg jest tak samo? Masz kabel do lpg? Program Stag'a umożliwia włączanie poszczególnych wtryskiwaczy. Można włączać po kolei każdy z wtrysków benzynowych lub lpg i obserwować co się dzieje.
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2] Długoterminowa dawka paliwa +23%

Postprzez DiG CeHa » 19 lut 2015 08:07:43

[/quote]
Moim zdaniem nie jest to normalne. Jak odczytujesz te napięcia? Z samych cyferek czy masz program rysujący wykres pracy sondy?
BTW Bosch to zamiennik. Oryginalne sondy są zdaje się AC Delco.

napięcie odczytuje cyferkami z elm i mam jakieś aplikacje car doctor czy coś takiego i tam są parametry silnika są cyferki i niżej rysuje się wykres jak sonda oscyluje
patrzyłęm za tymi ac delco na allegro ale nie ma..
u mnie nikt nie ma programu aby się podpiąc pod tą frontere a ty masz kogoś kto ma program do podpięcia tego ? i czym mozna to podłączyć zeby było widać wszystkie parametry z tego co czytałem to ten TECH2 działa ale u mnie nikt tego nie ma..

DiG CeHa napisał(a):natomiast po naprawieniu tego syczenia pokazuje mi na banku1 na N dawka długoterminowa -18% o co kaman ?

Jakby Ci wtrysk zaczął lać. Na benzynie i lpg jest tak samo? Masz kabel do lpg? Program Stag'a umożliwia włączanie poszczególnych wtryskiwaczy. Można włączać po kolei każdy z wtrysków benzynowych lub lpg i obserwować co się dzieje.[/quote]

mam program do staga w kompie ale nie mam kabla dziś sobie pożycze i sprawdze ... kurde tylko troche to dziwne bo po odkręceniu tej listwy z wtryskami tamto naprawiłem a to się się zaczeło dziać... powiedz mi a tu do mnie to pasuje sonda kazda która ma 4 piny i taki sam gwint ?? bo podobna którą mozna wkręcić jest od matiza
DiG CeHa
 

Re: [3.2] Długoterminowa dawka paliwa +23%

Postprzez smike » 19 lut 2015 09:19:03

DiG CeHa napisał(a): powiedz mi a tu do mnie to pasuje sonda kazda która ma 4 piny i taki sam gwint ?? bo podobna którą mozna wkręcić jest od matiza

Te od matiza są ok (NGK 0440). Na takich jeżdże teraz. Poprzednio miałem bosch i ac delco, nie polecam. :<: U mnie nie działały dobrze, szkoda nerwów...
smike
 

Re: [3.2] Długoterminowa dawka paliwa +23%

Postprzez przemekcrx » 19 lut 2015 10:17:39

smike napisał(a):
DiG CeHa napisał(a): powiedz mi a tu do mnie to pasuje sonda kazda która ma 4 piny i taki sam gwint ?? bo podobna którą mozna wkręcić jest od matiza

Te od matiza są ok (NGK 0440). Na takich jeżdże teraz. Poprzednio miałem bosch i ac delco, nie polecam. :<: U mnie nie działały dobrze, szkoda nerwów...


Wtyczki pasują czy trzeba dorabiać nowe?????
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Długoterminowa dawka paliwa +23%

Postprzez smike » 19 lut 2015 10:37:13

przemekcrx napisał(a):
smike napisał(a):
DiG CeHa napisał(a): powiedz mi a tu do mnie to pasuje sonda kazda która ma 4 piny i taki sam gwint ?? bo podobna którą mozna wkręcić jest od matiza

Te od matiza są ok (NGK 0440). Na takich jeżdże teraz. Poprzednio miałem bosch i ac delco, nie polecam. :<: U mnie nie działały dobrze, szkoda nerwów...


Wtyczki pasują czy trzeba dorabiać nowe?????

pasują: http://www.iparts.pl/czesc/sonda-lambda,daewoo,lanos-klat-od-1997-05,1-4-75km,185-3512-9030-102747-0-15-0440.html#montowane-w-autach
smike
 

Re: [3.2] Długoterminowa dawka paliwa +23%

Postprzez przemekcrx » 10 mar 2015 08:59:31

U mnie pojawił się problem na LPG na benzynie chodzi idealnie
Jest nowa hmmm roczna instalka stag 300-coś tam ,byłem u gazownika podpiął pod komputer gazu i mówi
Na gazie mam przejechane 757 godzin 1 godzina liczy jako 50km więc szykuj kasę na nowe wtryski-listwy lpg lewą i prawą stronę wymienia się parami , tłumaczył tym że jest duży przepływ gazu w V6 a gaz jest jaki jest i się kąńczą...
Mapy benzyna lpg pokrywają się idealnie ,czasami potrafi śmierdzieć gazem koło auta po zgaszeniu- zaciera się wtrysk i nie zamyka się wtrysk.
Objaw jest taki że deptając w pewnych momentach czuć jak byś puścił gaz chwila zastanowienia i gniecie znowu w fotel.
Jakie teraz założyć listwy wtryski???, ktoś polecił mi wtryski Barakuda ??? Może ktoś coś tam więcej z was wie.
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [3.2] Długoterminowa dawka paliwa +23%

Postprzez brum » 10 mar 2015 09:37:13

Ja mam hany i jest ok, są też bardzo ciche.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [3.2] Długoterminowa dawka paliwa +23%

Postprzez przemekcrx » 10 mar 2015 16:36:36

ile kilometrów już przejechały?? czy godzin..
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Następna strona

Powrót do Instalacje LPG



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości