Strona 1 z 1

[A 2.0] Duże spalanie LPG

PostNapisane: 09 sty 2015 13:49:45
przez simon
Witam, jestem posiadaczem Opla Frontery z silnikiem 2.0 benzyna + LPG. Wiem że Frontera jest cięższa od Vectry , ale spalanie wynosi 23l LPG w mieście nie mam pojęcia co jest tego przyczyną , zostało już wymienionych dużo części takich jak: czujnik położenia wału , sonda lambda , świece , kable, reduktor LPG. Spalanie raz spadło na 18l LPG w miescie ale dzis wzrosło , dodam ze instalacj jest I generacji. Regulacja na śrubę. Jakie macie pomysły co do dużego spalania ? Silnik to X20SE :) Pozdrawiam !

Re: Duże spalanie LPG Frota A Sport

PostNapisane: 09 sty 2015 14:02:05
przez jrzeuski
A na benzynie ile pali?

Re: Duże spalanie LPG Frota A Sport

PostNapisane: 09 sty 2015 14:06:59
przez simon
na benzynie też dużo , 15L około , zauważyłem jeszcze że dosc szybko ubywa gazu w butli , po zatankowaniu do pełna i przejechaniu 12km wskzaówka na butli znacząco pokazuje ile ubyło gazu porównując z tym co patrzyłem przed jazdą , zaraz po zatankowaniu jest full jak dojade do domu 12km jest już ubytek gazu , wydaje mi sie ze dosc szybko ubywa jak na 12km i butle która ma pojemnosc 90L :?

Re: Duże spalanie LPG Frota A Sport

PostNapisane: 09 sty 2015 14:18:12
przez cinek1983059
pierwsze co to na Pb musi chodzić idealnie,potem regulacja wygląda tak że kręcisz śrubą na wężu do parownika oczywiście na zagrzanym silniku, trzymasz obroty około 3tyś wkręcasz śrubę do momentu aż zauważysz znaczną różnice w obrotach, wtedy wykręcasz śrubę około jednego obrotu i powinno być ok no chyba że auto jeszcze nie ma wolnych obrotów albo za wysokie obroty.wtedy robisz tak: śrubę do regulacji składu mieszanki, czyli tą plastikową na reduktorze ustawiasz tak żeby na mierniku wskazania napięcia oscylowały w zakresie do 1V.miernik ustawiasz na napięcie stałe zakres 20v jeden kabel z miernika do masy a drugi do czarnego przewodu sondy lambda. ja osobiście już mam w tym taka wprawę że miernika nie używam tylko robię to na słuch.
niech wypowiedzą się też inni ale wydaje mi się że to jest jedna z najprostszych metod regulacji i najbardziej sprawdzona.

-- Dodano 09 sty 2015 14:21:49 --

simon napisał(a):na benzynie też dużo , 15L około , zauważyłem jeszcze że dosc szybko ubywa gazu w butli , po zatankowaniu do pełna i przejechaniu 12km wskzaówka na butli znacząco pokazuje ile ubyło gazu porównując z tym co patrzyłem przed jazdą , zaraz po zatankowaniu jest full jak dojade do domu 12km jest już ubytek gazu , wydaje mi sie ze dosc szybko ubywa jak na 12km i butle która ma pojemnosc 90L :?


a nie ucieka ci przypadkiem gdzieś gaz??na końcówkach, wielozaworze, filtrze

Re: [A 2.0] Duże spalanie LPG Frota

PostNapisane: 09 sty 2015 15:03:40
przez Huberek
Też pomyślałem o nieszczelnościach.
Zatankuj i zostaw na dwa dni.

Re: [A 2.0] Duże spalanie LPG Frota

PostNapisane: 09 sty 2015 15:16:24
przez jrzeuski
To nie jest rozwiązanie, bo zawór wyjściowy z butli będzie zamknięty i najwyżej gaz z przewodów ucieknie albo i nie, bo jak trochę spadnie ciśnienie, to może przestać. Lepiej na kanał, silnik odpalony i niuchać w podwoziu (w wersji hardcore użyć zapalniczki).

Re: [A 2.0] Duże spalanie LPG Frota

PostNapisane: 09 sty 2015 15:17:43
przez Huberek
Racja :>:

Re: [A 2.0] Duże spalanie LPG Frota

PostNapisane: 09 sty 2015 17:07:43
przez simon
Ok dzięki za informacje spróbuje go wyregulować według waszych "przepisów" oraz sprawdze te przewody , kupiłem dzis spray do sprawdzania szczelnosci LPG.

Re: [A 2.0] Duże spalanie LPG Frota

PostNapisane: 09 sty 2015 17:25:44
przez cinek1983059
jrzeuski napisał(a):To nie jest rozwiązanie, bo zawór wyjściowy z butli będzie zamknięty i najwyżej gaz z przewodów ucieknie albo i nie, bo jak trochę spadnie ciśnienie, to może przestać. Lepiej na kanał, silnik odpalony i niuchać w podwoziu (w wersji hardcore użyć zapalniczki).


a co jeśli nieszczelność będzie z uszczelki na wielozaworze?? ja tak miałem 2 razy.gaz będzie uciekał cały czas aż do całkowitego opróżnienia, aleco racja to racja jeżeli nieszczelność jest na wężach to podczas pracy tylko będzie uciekał.

Re: [A 2.0] Duże spalanie LPG

PostNapisane: 12 sty 2015 15:19:49
przez tobiasz78
po co specjalny spray, wystarczy spryskiwacz po płynie do szyb i woda z mydłem

Re: [A 2.0] Duże spalanie LPG

PostNapisane: 12 sty 2015 17:18:26
przez trout86
ja kilka lat temu miałem przypadek ze uciekał mi w Hondziawie gaz przez wlew gazu

Re: [A 2.0] Duże spalanie LPG

PostNapisane: 13 sty 2015 20:26:05
przez manta19
simon a jakie masz opony??Opory toczenia (czy hamulce nie trzymają) patrzyłeś??Filterek gazu oraz filtr powietrza sprawdzony??Jaki mikser założony-średnica jak za duży to będzie go zalewało gazem i stąd duże spalanie....W necie są podane średnice mikserów do pojemności poszukaj....

Re: [A 2.0] Duże spalanie LPG

PostNapisane: 13 sty 2015 20:31:54
przez cinek1983059
manta19 napisał(a):simon a jakie masz opony??Opory toczenia (czy hamulce nie trzymają) patrzyłeś??Filterek gazu oraz filtr powietrza sprawdzony??Jaki mikser założony-średnica jak za duży to będzie go zalewało gazem i stąd duże spalanie....W necie są podane średnice mikserów do pojemności poszukaj....


nie mąć kolego bo widzę że jesteś zielony w kwestii LPG, a o jego regulacji to już wogule.

Re: [A 2.0] Duże spalanie LPG

PostNapisane: 13 sty 2015 20:43:00
przez manta19
simon a to tak nagle Ci w ogóle zaczął palić dużo czy świeży zakup??
15 pb to troszkę dużo ale zależy jak miałeś wcześniej....
samochód musi się rozgrzać swoją drogą w samuraiu miałem też spore spalanie bo głupi olej w moście 80w90 i reduktorze powodował duże opory toczenia zanim się nie ugrzał potem jak był już ciepły to były bardzo niskie.
Nie wiem czego się mnie przyczepił ktoś wyżej ale trzeba zacząć od prozaicznych spraw bo one często są przyczyną większego spalania....
Tyle ode mnie

Re: [A 2.0] Duże spalanie LPG

PostNapisane: 14 sty 2015 16:35:50
przez simon
Opony mam nowe 235/75/15 i cisnienie w nich tez ok hamulce nie trzymają a co do oleju w mostach to nie wiem jaki tam jest wlany i jaki powinien byc :D

Re: [A 2.0] Duże spalanie LPG

PostNapisane: 17 sty 2015 18:32:04
przez przemekcrx
http://allegro.pl/b7-mikser-mieszalnik- ... 75337.html

Ja bym proponował takie rozwiązanie miałem to na aucie i byłem mega zadowolony ,żadnej zwężki dolotu powietrza, regulacja gazu opisana krok po kroku ,zasówka która zamyka automatycznie dopływ powietrza po zdjęciu nogi z gazu, możesz wyluzować auto przy 100km/h i nie zdmuchnie gazu,..
Spalanie lpg spadają osiągi silnika wzrastają brak zwężki ...
Dotyczy instalki 1 i 2 generacji krokowiec na wężu i śruba jest wtedy nie potrzebna
Cena taka a nie inna ale warto, ja płaciłem kilka lat temu dużo więcej za blosa..