Strona 1 z 2

[All] LPG Blos w fronterze

PostNapisane: 10 paź 2008 18:44:32
przez karak
Szukam i niczego w temacie nie znalazłem więc zapytam, moja frocia sport jest na gazie II generacji (czyli palnik i attuator-krokowiec), poprzedniemu właścicielowi coś się chyba z LPG działo bo dolot to składa się z taśmy samoprzylepnej w pięćdziesięciu warstwach.Teraz niby jest wszystko O.K. jeszcze jej nie wyczułem ale nie strzela ma moc itp; ale... doświadczenia z LPG mam jakieś tam i wiem że lepszą alternatywą jest założenie blosa firmy BRC, auto ma niezdławiony dolot i stałą proporcję mieszanki .Używałem blosa w dwóch autach i było super - czy macie jakieś doświadczenia w tej materii z 2.0 czy mam szansę być pionierem?
pozdr

Re: LPG - blos

PostNapisane: 27 gru 2008 18:07:48
przez Janek 44
Poczytaj sobie na jeep.org.pl.

Re: LPG - blos

PostNapisane: 02 wrz 2010 04:52:47
przez tomik
za 3 tygodnie coś ci napisze bo narazie docieram silniczek i jeżdzdzę tylko na benzynce ale mam już blosa ibędę zakładał niewiem czy wiesz do blosa musi byś jeszcze odpowiednio durzy parownik ja będę zakładał parownik brc at 90 i znajomy gazownik muwi że będzie chulać on taki zestaw ma przy bemce 2,6l i chula

Re: LPG - blos

PostNapisane: 02 wrz 2010 19:17:31
przez krynek
Założenie blosa to nie problem, we froci jest sporo miejsca, nie wiem jaka jest średnica rury dolotowej u Ciebie ale do blosa potrzebna jest 70mm, bo ów ma takie króćce .Tniemy rurę w miejscu jak najbardziej zbliżonym do przepustnicy( najkrótszy czas zwłoki czyli idealna reakcja na podciśnienie w układzie dolotu); zakładamy blosa w pozycji nabardziej zbliżonej do pionu (możliwe dopuszczalne odchylenia około 30stopni), podłączamy dolot gazu, rozkręcamy na maksa parownik i teraz są dwie opcje albo miernik podłaczamy pod sondę lambda i obserwujemy wskazania albo jedziemy na stację diagnostyczną na analizator spalin i tam ustawiamy proporcję mieszanki dużą śrubą, po uzyskaniu poprawnych wskazań małą śrubką ustawiamy wolne obroty i gitara...
Ja w poprzednim aucie jeep cheeroke jak dostałem blosa od kuriera w pracy to zamontowałem go w pół godziny regulacja zajęła mi kolejne pół a tylko dlatego że musiałem z sieci ściągnąć wartości wskazań lambdy dla prawidłowego składu mieszanki - kontrola na analizatorze spalin była tylko formalnością auto śmigało dużo lepiej - na mikserze jechało i paliło około 20litrów lpg zaś na blosie zapierdalało i też paliło 20 litrów ale na obroty wchodziło dużo lepiej i "oddychało pełną piersią", zero strzałów i innych niespodzianek przez kolejne cztery lata i około 100kkm żadnych problemów.
Blos do super alternatywa dla miksera ze względu na osiągi i dla sekwencji ze względu na cenę - teraz mam sekwencję ale tylko dlatego, że była w kupionej froci gdybym miał być użytkownikiem kolejnego miksera bez wachania wstawiłbym blosa.
pozdr

Re: LPG - blos

PostNapisane: 17 lut 2011 22:21:23
przez epi
Nie wiem jak blos sprawuje się we frotkach ale miałem doczynienia z tym urządzeniem w Peugeocie 405 MI16(dla nie zorientowanych to taka sportowa wersja 1.9 16V a po lifcie 2.0 16V moc od 148-158KM ;) )kupiłem go z instalką 2 generacji ELPIGAZ,od samego początku było czuć że ten samochód coś trzyma za "dupę"odczucie było takie jak bym ciągnął wagon węgla ;) za sobą a spalanie 18-22l lpg.Po zainstalowaniu blosa samochód odzyskał tak na "oko"1/4 mocy,zapier....ał jak głupi a spalanie spadło do 12-16l lpg.Wg mnie to rewelacja,sam przymierzam sie powolutku do frotki(najpierw muszę sprzedać Pajero) 2.0 lub 2.4 i jeżeli trafię taką z 2 generacją to napewno założę blosa,jednak jeżeli będzie trzeba założyć nową instalkę to przy dzisiejszych cenach będzie to sekwencja.Z blosem jest jeszcze ten problem że trzeba"kombinować" ;) przy przeglądzie.

Re: LPG - blos

PostNapisane: 13 mar 2011 21:33:36
przez beny28
Ostatnio sam założyłem BLOSA i ustawiłem na wskazaniach sondy lambda. Frotka chodzi o niebo lepiej i do tego pali mniej lpg. Polecam wszystkim. Blosa założyłem przy samej przepustnicy. Gazownicy zalecali za przepływomierzem z racji tego, że jest klapkowy i wytwarza większe podciśnienie w dolocie i skutkuje podaniem większej dawki gazu przez blos. Niestety mieli rację i paliła ponad 20l, znalazłem na to rozwiązanie i zamontowałem siłownik, który w momencie przełączenia na gaz otwiera klapkę przepływomierza na maxa i dzięki temu mamy wolny przelot. :)

Re: [A 2.0] LPG - blos

PostNapisane: 10 sty 2013 22:31:49
przez macx15
ja mam w 2.4 coprawda i roznica jest taka ze moim zdaniem lepiej sie zbiera. Łatwiej wchodzi na obroty zarówno na PB jak i LPG. U mnie przy snorkelu jest dodatkowo plus ze do przodu ustawiony kominek nie powoduje gaśniecia jak przy zwykłym mikserze

Re: [A 2.0] LPG - blos

PostNapisane: 13 sty 2013 19:07:36
przez macx15
u mnie tak to mniej wiecej wyglada teraz jest jeszcze do podparte
http://www.offroadowiec.pl/blos.jpg

Re: [A 2.0] LPG - blos

PostNapisane: 13 sty 2013 20:56:00
przez krzysied753
hmm kolego z tego co czytałem to powinlo to byc pomiedzy przepustnica a przepływomierzem .

Re: [A 2.0] LPG - blos

PostNapisane: 13 sty 2013 22:51:03
przez macx15
rozne sa opinie jak w poprzednim samochdozie zlozylem tka jak psizesz byl problem z regulacja pozatym tutaj jest za ciasno na przesuwanie tego

Re: [A 2.0] LPG - blos

PostNapisane: 27 sty 2013 19:19:10
przez macx15
spalanie nie wiem wole nie sprawdzac leje i jezdze:) napewno dynamika sie poprawila i reakcja na pedał gazu

Re: [A 2.0] LPG - blos

PostNapisane: 20 gru 2013 21:39:13
przez jawa
Założyłem dzisiaj BLOS-a (używany z tablicy za 250zł) do II gen. Elpigaz w mojej Frocie i jest rewelacja - całkiem inny samochód :razz:
Najważniejsza rzecz to dobrze wyregulować. Ja zaczynałem od regulacji wyjściowej podanej w instrukcji ftp://ftp.capri.pl/user/mkozlowsk/blos_pl_v2.pdf a później podłączając się pod sondę lambda miernikiem napięcia. Z racji, że uniwersalne mierniki nie są zbyt dokładne do pomiarów prądu w oscylującej sondzie lambda, planuję jeszcze dostrojenie szerokopasmową sondą z zestawem afr.
Ogólnie szczerze polecam do starszych silników jak x20se jako rozsądną alternatywę do sekwencji :-)

Re: [A 2.0] LPG - blos

PostNapisane: 20 gru 2013 21:42:03
przez RudeBoy
BLOS super tylko na przegląd trza jechach do znajomego..

Re: [A 2.0] LPG - blos

PostNapisane: 21 gru 2013 17:41:41
przez jawa
Zostawiłem sobie rurkę od parownika do blosa z krokowcem - na przegląd się założy jakby co i gitara gra :-)
Cały paradoks unijnego prawa - silnik z dobrze wystrojonym BLOS-em emituje dużo mniej szkodliwych związków niż najnowsze super-hiper pokręcone silniki TSI itp., ale jest zabroniony, bo nie ma w nim elektroniki... :niewiem:

[A 2.2] BLOS

PostNapisane: 05 lut 2015 17:54:58
przez luckson
Mam pytanie. Czy próbował ktoś do 2.2 zakładać blosa?

Re: [All] LPG - blos

PostNapisane: 05 lut 2015 19:05:42
przez brum
Można to zrobić.

Re: [A 2.0] LPG - blos

PostNapisane: 06 lut 2015 09:54:48
przez cinek1983059
jawa napisał(a):Cały paradoks unijnego prawa - silnik z dobrze wystrojonym BLOS-em emituje dużo mniej szkodliwych związków niż najnowsze super-hiper pokręcone silniki TSI itp., ale jest zabroniony, bo nie ma w nim elektroniki... :niewiem:


ja bym wręcz powiedział że nawet nie wyregulowany bloss emituje dużo mniej szkodliwych substancji niż jakikolwiek TSI, ale takich bzdurnych przepisów w polsce to jest masa, bo u nas nie chodzi o to żeby było nie szkodliwe czy dobre lub złe, tylko ktoś wziął za to pieniądze ze tak ma być i tyle. :D

Re: Odp: [All] LPG Blos w fronterze

PostNapisane: 06 lut 2015 11:28:08
przez brum
To unia..

Re: [All] LPG Blos w fronterze

PostNapisane: 06 lut 2015 23:06:20
przez przemekcrx
Ja miałem taki blos założony xx lat do tyłu w Hondzie crx efekt był odczuwalny na duży plus
Na hamowni byłem po montażu traciłem tylko bodajże 7 koni między benzyną a gazem ale za to moment obrotowy miałem większy na lpg niż na benzynie
Zdziwieni byli gazownicy bo nie wiedzieli jak do tego się zabrać jak to wystroić .
Niby miał być problem z przeglądem i policją, ale oni nawet nie wiedzą co to jest blos i do czego służy..

Re: [A 2.0] LPG - blos

PostNapisane: 12 kwi 2015 10:25:33
przez dziejko
jawa napisał(a):Zostawiłem sobie rurkę od parownika do blosa z krokowcem - na przegląd się założy jakby co i gitara gra :-)
Cały paradoks unijnego prawa - silnik z dobrze wystrojonym BLOS-em emituje dużo mniej szkodliwych związków niż najnowsze super-hiper pokręcone silniki TSI itp., ale jest zabroniony, bo nie ma w nim elektroniki... :niewiem:

Tu pozwolę się dołożyć przysłowiowe dwa grosze ,nie o elektronikę chodzi bo w mikserze też jej niema tylko miksery posiadają homologację a blos jej nie ma tyle się dowiedziałem od pewnego gaziarza ,prawda czy mit to sami oceńcie .