Witamy !



[A 2.0] zmiana instalacji z II gen. na sekwencje

Wszystko o LPG

[A 2.0] zmiana instalacji z II gen. na sekwencje

Postprzez szaman » 22 paź 2013 08:46:00

Witam,

Chce zmienić instalacje II generacji (mam dość zastanawiania się czy strzeli mi przy wyprzedzaniu czy przy jakimś podjeździe- chcę mieć spokój) na sekwencję. Rozmawiając z jednym z forumowych kolegów polecił mi staga. Byłem u znajomego gaziarza i mówi że jeśli stag to 300 bo 200 to przeżytek a stag 4 wg. niego to juz nie to "badziew" z chin i nie ta jakość. Dodatkowo gość zaproponował mi instalacje Elpigaz i wtryski "rosso" (czy jakos tak). Czy szanowne forumowe grono ma jakieś konstruktywne zdanie na powyższy temat?? Bo ja jako że ostatnio mnie choroba dopadła to miałem za dużo czasu na czytanie i dostałem za dużo informacji i mam mętlik....

pozdrawiam
szaman
Terenówka - samochód, który utknie tam, gdzie osobówka nie dojedzie =)
Avatar użytkownika
szaman
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 221
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 cze 2013 19:02:18
Lokalizacja: Kraków/Gdynia
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A] 2.0 zmiana instalacji z IIgen na sekwencje

Postprzez adrianee36 » 22 paź 2013 14:36:52

oczywiscie stag 300 jest super, tylko po co montowac go w C20NE ktory nie wykorzysta mozliwosci tego sterownika, np . praca na dwóch sondach itp itd. oczywiscie gosc poleca ci Elpigaz bo go ma pewnie za tanioche i chce wcisnac, wtryski rosso??? nawet nie słyszałem.

spróbuj poczytac cos na Forum LPG tam wiecej sie dowiesz o tym niz tutaj, tu goscie preferuja jazde kopciuchami na rope. :P
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A] 2.0 zmiana instalacji z IIgen na sekwencje

Postprzez szaman » 22 paź 2013 15:03:39

przegrzebałem delikatnie forum LPG albo i ze dwa... decyzja padła że stag bo będzie łatwiej z jakimkolwiek serwisem czy pytaniem na forach bo stagi "znaja wszyscy". Odpuszczam elpi...zostanie pewnie stag 200/300 wtryski valdeki i kwestia reduktora w kilku miejscach do których dzwoniłem mówili żę tomasetto może nie wyrabiać na dużych obrotach a jak inaczej jeździć małym 2.0 =p :)
widziałem na jakiejś fotce właśnie założony stag 300 ISA tyle że to frotka na sprężynkach a tam jest chyba X20SE.....

nic trzeba jeszcze pogrzebać ...
Terenówka - samochód, który utknie tam, gdzie osobówka nie dojedzie =)
Avatar użytkownika
szaman
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 221
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 cze 2013 19:02:18
Lokalizacja: Kraków/Gdynia
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] zmiana instalacji z II gen. na sekwencje

Postprzez hirek_gda » 22 paź 2013 18:45:28

valteki nie za bardzo nadają się do C20NE bo to full grupa i czasy wtrysków są na wolnych obrotach bardzo krótkie
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] zmiana instalacji z II gen. na sekwencje

Postprzez szaman » 22 paź 2013 21:06:11

a co bys w takim razie proponowal???

-- Dodano 22 paź 2013 21:19:33 --

adrianee36 mam pytanko gdzie masz umiejscowiony sterownik?? zabezpieczałeś go jakoś przed wodą???
Terenówka - samochód, który utknie tam, gdzie osobówka nie dojedzie =)
Avatar użytkownika
szaman
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 221
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 cze 2013 19:02:18
Lokalizacja: Kraków/Gdynia
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] zmiana instalacji z II gen. na sekwencje

Postprzez adrianee36 » 22 paź 2013 21:35:26

ja mam valteki i daja rade , dla bezpieczenstwa i tak mam ustawoine ze przy 5.800rmp przełacza na BP . ja mam sterownik zamontowany koło zbiornicza sprzegła, nigy nie miałem problemow z woda, a czasem pływam dosc głeboko...

http://www.youtube.com/watch?v=ZvSf_1LMJXI
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] zmiana instalacji z II gen. na sekwencje

Postprzez hirek_gda » 22 paź 2013 21:59:04

u mnie valteki się nie sprawdziły sam producent zresztą podaje chyba minimalny czas wtrysku dla żółtych chyba coś koło 2,5ms
Co prawda istnieje możliwość ustawienia w sterowniku LPG opcji "full-grupa" wtedy czasy wtrysków wydłużają się dwa razy ale gaz podawany jest dwa razy rzadziej ale nie do końca to chce dobrze działać
podsumowując C20NE na valtekch (dobrze skalibrowanych) będzie działać ale mogą być problemy z równą pracą na wolnych obrotach (wtedy czasy wtrysków są najkrótsze)
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] zmiana instalacji z II gen. na sekwencje

Postprzez JaGrab3 » 22 paź 2013 23:47:13

Jak ma być dobrze i tanio.
Stag 300 , wgs (blade+) tomasetto artic.
Zamiast staga może byc też agis (super sterownik wg. mnie) ew. versus 2. (mam taki, jestem super zadowolony z jego możliwości - to jest klon agisa).
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] zmiana instalacji z II gen. na sekwencje

Postprzez adrianee36 » 23 paź 2013 15:29:14

ale przeciez C20NE ma fullgrup , dlatego valteki chyba sie sprawdzaja .
JaGrab3 napisał(a):Jak ma być dobrze i tanio.
Stag 300 , wgs (blade+) tomasetto artic.
Zamiast staga może byc też agis (super sterownik wg. mnie) ew. versus 2. (mam taki, jestem super zadowolony z jego możliwości - to jest klon agisa).


a dla czego nie stag 200 ? czym rozni sie od 300 ( i co mozna by wykozystac przy tym starociu jakim jest C20NE czego nie ma 200 ? ) ????
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] zmiana instalacji z II gen. na sekwencje

Postprzez JaGrab3 » 23 paź 2013 16:44:21

Stag 200 raczej nie obsługuje napięciowo wtrysków poniżej 2 Ohm....

Napisałem stag 300, bo takiego znam, 200 w życiu nie konfigurowałem....
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] zmiana instalacji z II gen. na sekwencje

Postprzez szaman » 23 paź 2013 19:35:12

moglby ktos rozwinac temat full grupy?? czego sie wymaga od wtryskiwaczy jesli jest fullgrupa??
Terenówka - samochód, który utknie tam, gdzie osobówka nie dojedzie =)
Avatar użytkownika
szaman
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 221
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 cze 2013 19:02:18
Lokalizacja: Kraków/Gdynia
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] zmiana instalacji z II gen. na sekwencje

Postprzez JaGrab3 » 23 paź 2013 19:42:05

Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] zmiana instalacji z II gen. na sekwencje

Postprzez szaman » 23 paź 2013 20:13:55

no dobra wiem że "Full grupa - paliwo dawkowane 4 razy wszystkie cylindry na raz podczas cyklu."
ale nadal nie rozumiem jakie parametry powinny spełnić wtryskiwacze LPG aby były dobre do fullgrupy... i super ale dalej z tego samego forum:
"Silnik ma JAKIEŚ czasy wtrysków. Nieważne jakie. STAG je czyta i - zakładając że całkowity, rzeczywisty i ostateczny mnożnik wynosi jeden to:

1. Tryb sekwencja - każdy czas jest czytany. Czas wtrysku benzyny - 3 ms, czas wtrysku gazu - 3 ms (przy mnożniku całkowitym jedność). STAG sika dokładnie tak samo jak sika benzyna.

2. Tryb półsekwencja - STAG czyta czasy. Czas wtrysku benzyny - 3 ms, czas wtrysku gazu - 6 ms. STAG uaktywnia wtrysk gazu CO DRUGI sik benzyny wycinając co drugi sik. Ale aby się ilość paliwa zgadzała - STAG sika dwukrotnie dłużej.

3. Tryb fullgrupa - STAG czyta czasy. Czas wtrysku benzyny - 3 ms, czas wtrysku gazu - 12 ms. STAG uaktywnia wtrysk gazu CO CZWARTY sik benzyny wycinając trzy siki między nimi. Ale aby ilośc paliwa się zgadzała - STAG sika czterokrotnie dłużej.


Po co ?

Po to by przy fullgrupie można było zastosować wolne wtryskiwacze. Pod warunkiem, że auto będzie to tolerowało."


też super tyle że tu się już gubię, gdyż nie bardzo rozumiem jedna rzecz. W frotce c20NE benzyna to full grupa czyli paliwo jest podawane do każdego cylindra w tym samym czasie... czyli że co w jednym cylindrze zanim nastąpi wybuch i cykl racy to leży 1 jednostke czasu, w 2 dwie w 3 trzy a w czwartym cztery??
i dalej czy stag emuluje sobie jakos prace pełna sekwencja aby podawać na odpowiedni cylinder w odpowiednim momencie???
może ktoś łopatologicznie to wyłożyć w kilku zdaniach???
Terenówka - samochód, który utknie tam, gdzie osobówka nie dojedzie =)
Avatar użytkownika
szaman
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 221
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 cze 2013 19:02:18
Lokalizacja: Kraków/Gdynia
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] zmiana instalacji z II gen. na sekwencje

Postprzez JaGrab3 » 23 paź 2013 20:33:40

Nie powiem ci dokładnie, bo nie doktoryzowałem się z full grupy, ale z tego co rozumiem, to stag podaje gaz tak samo jak paliwo, czyli 1 raz na 4 cykle, ale w programie pokazuje jak by podawał 4x, czyli np. jeżeli wtrysk pojedynczy trwa 12ms, to stag pokażę 3ms na każdym garze.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] zmiana instalacji z II gen. na sekwencje

Postprzez szaman » 23 paź 2013 20:41:38

Musze poszperac gdzies i poczytac bo zainteresowal mnie mocno ten temat...
Terenówka - samochód, który utknie tam, gdzie osobówka nie dojedzie =)
Avatar użytkownika
szaman
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 221
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 cze 2013 19:02:18
Lokalizacja: Kraków/Gdynia
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] zmiana instalacji z II gen. na sekwencje

Postprzez ali » 23 paź 2013 20:59:42

Zrobie mały :offtopic: ale zapytam. Czy nie lepiej poprawnie zamontować i ustawić II gen w takim silniku ? Ja uzytkuje plaskacze z IIg od wielu lat i poza jakimis awariami nigdy nie miałem strzałów ani innych fanaberii.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A 2.0] zmiana instalacji z II gen. na sekwencje

Postprzez adrianee36 » 23 paź 2013 21:04:07

ali napisał(a):Zrobie mały :offtopic: ale zapytam. Czy nie lepiej poprawnie zamontować i ustawić II gen w takim silniku ? Ja uzytkuje plaskacze z IIg od wielu lat i poza jakimis awariami nigdy nie miałem strzałów ani innych fanaberii.



ali prosze cie, 2 generacja to poraszka, strzela szarpie ze dramat, jeszcze w terenowce gdzie wszedzie pełno wody pod maska... do tego spadki mocy, u tak juz w słabym silniku... przepływka klapkowa, jeden strał i szukasz nowej.
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [A 2.0] zmiana instalacji z II gen. na sekwencje

Postprzez ali » 23 paź 2013 21:05:55

adrianee36 napisał(a):
ali napisał(a):Zrobie mały :offtopic: ale zapytam. Czy nie lepiej poprawnie zamontować i ustawić II gen w takim silniku ? Ja uzytkuje plaskacze z IIg od wielu lat i poza jakimis awariami nigdy nie miałem strzałów ani innych fanaberii.



ali prosze cie, 2 generacja to poraszka, strzela szarpie ze dramat, jeszcze w terenowce gdzie wszedzie pełno wody pod maska... do tego spadki mocy, u tak juz w słabym silniku... przepływka klapkowa, jeden strał i szukasz nowej.


Tylko źle zamontowana tak robi, mi tam nie szarpi nie strzela i spadków drastycznych tez nie robi.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [A 2.0] zmiana instalacji z II gen. na sekwencje

Postprzez szaman » 23 paź 2013 21:14:32

Jakby ktos chcial cos przeczytac http://lpg-forum.pl/full-group-raz-na-zawsze-t33205.html

Ali odpowiem tak, mialem w astrze 2 sekwencje i super sie sprawdzala, praktycznie nie zauwazalem kiedy szla na lpg. Mialem tez wartburga z silnikiem wv i lpg 2 gen dbalem o kable i swieczki a roznica gaz a pb byla mocno odczuwalna. Raz na miesiac zdazal sie wystrzal i to zawsze na skrzyzowaniu albo w innej ciekawej scenerii. Przerabiajac na sekwencje chce sobie zafundować swiety spokoj, moze niejest to rozsadne z ekonomicznego punktu widzenia ale coz. Ja w tym dostrzegam kilka logicznych aspektow.

A wracajac do full grupy to rozumiem ze mozna zastosowac wolniejsze wtryski i ustawic sterownik jako polsekwencja i wydluzony czas wrysku...
Terenówka - samochód, który utknie tam, gdzie osobówka nie dojedzie =)
Avatar użytkownika
szaman
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 221
Obrazki: 0
Dołączył(a): 26 cze 2013 19:02:18
Lokalizacja: Kraków/Gdynia
Pochwały: 1
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [A 2.0] zmiana instalacji z II gen. na sekwencje

Postprzez hirek_gda » 23 paź 2013 21:25:16

no dobra wiem że "Full grupa - paliwo dawkowane 4 razy wszystkie cylindry na raz podczas cyklu."
ale nadal nie rozumiem jakie parametry powinny spełnić wtryskiwacze LPG aby były dobre do fullgrupy


- jeśli mają dawkować LPG dokładnie tak samo jak wtryskiwacze benzynowe to muszą mieć minimalny czas wtryski równy lub mniejszy czasom wtrysku benzyna na biegu jałowym (1,6ms z tego co pamiętam w C20NE ale musiał bym sprawdzić)
- jeśli mają pracować z włączony trybem "full grupa" w sterowniku to nie muszą być szybkie ale nie każdy silnik dobrze to akceptuje (u mnie jak pisałem to się nie do końca sprawdzało)

i dalej czy stag emuluje sobie jakos prace pełna sekwencja aby podawać na odpowiedni cylinder w odpowiednim momencie???


nie nie emuluje, po prostu zamiast 4 krótkich wtrysków będzie jeden długi ale i tak dokładnie w tym samym czasie na wszystkich cylindrach
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Następna strona

Powrót do Instalacje LPG



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość