Witamy !



[A 2.2] Dusi się na gazie i przegrzewa

Wszystko o LPG

[A 2.2] Dusi się na gazie i przegrzewa

Postprzez steele » 08 lip 2012 08:42:52

Szanowni Państwo, jechałem sobie ostatnio spokojnie w trasie gdy nagle temperatura silnika skoczyła na max i wywaliło mi płyn przez korek. Po otworzeniu maski okazało sę, że parownik gazu zamarzł. Dolałem płyn i po rozmrożeniu parownika było ok. Po kilku dniach problem powrócił, z tym że frotka zaczęła dławić się na gazie, parownik zamarzał ale temperatura była w normie. Poza tym pojawiły się problemy z odpalaniem i trzeba było sporo pokręcić żeby odpaliła na benzynie. Auto trafiło do "mechanika". Dwa dni jeździło ok po czym znowu zaczęło się dławić na gazie a silnik grzeje się do czerwonej kreski (na gazie i benzynie) mimo pracującego wentylatora za to parownik nie zamarza. Odpala nieco lepiej ale nie tak szybko jak przed awarią. Po zgaszeniu silnika słychać pod maską bulgot płynu w wężykach. Ki czort??
P.S. Autronic AL700/2.2i
steele
 

Re: Dusi się na gazie i przegrzewa

Postprzez Argail75 » 08 lip 2012 09:38:49

Mowil ci moze ten mechanik co bylo przyczyna i co naprawial ?
Bulgotanie zazwyczaj jest jak jest uklad jest zapowietrzony lub jak jest malo plynu.
Sprawdzil bym jeszcze pompe wody czy wytwrza odpowiednie cisnienie ,kiedy wogole wymniales ta pompe?
Opel Frontera B 3.2 V6 Long PB/LPG 3'' BFG MT 30,5 ''manual 2000r
Avatar użytkownika
Argail75
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1818
Obrazki: 24
Dołączył(a): 23 lip 2011 13:17:33
Lokalizacja: Łódź oś.Widzew
Pochwały: 7
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Dusi się na gazie i przegrzewa

Postprzez steele » 08 lip 2012 10:27:46

argail75 napisał(a):Mowil ci moze ten mechanik co bylo przyczyna i co naprawial ?
Bulgotanie zazwyczaj jest jak jest uklad jest zapowietrzony lub jak jest malo plynu.
Sprawdzil bym jeszcze pompe wody czy wytwrza odpowiednie cisnienie ,kiedy wogole wymniales ta pompe?

Podobno jakiś czujnik i wężyk bo był dziurawy. Wydaje mi się, że robił na chybił-trafił i sam nie wie o co chodziło. Pompa wody wymieniana była jakieś 2,5 tys. km temu razem z rozrządem.
Ostatnio edytowano 08 lip 2012 15:17:45 przez steele, łącznie edytowano 1 raz
steele
 

Re: Dusi się na gazie i przegrzewa

Postprzez Argail75 » 08 lip 2012 10:56:15

kilka dni temu urodzil sie post co do tego czujnika. Pisal ktos ze sa 3 przewody do niego. Te przewody odpowiadaja za stopniowosc zalczania sie wiatraka. Podobno pomylono te przewody i chlodzenie zalaczalo sie przy tych wyzszych temperaturach. Zamieniono te przeowdy i bylo ok. Moze to jest przyczyna? Nie pamietam o jaka Frote chodzilo
Opel Frontera B 3.2 V6 Long PB/LPG 3'' BFG MT 30,5 ''manual 2000r
Avatar użytkownika
Argail75
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1818
Obrazki: 24
Dołączył(a): 23 lip 2011 13:17:33
Lokalizacja: Łódź oś.Widzew
Pochwały: 7
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Dusi się na gazie i przegrzewa

Postprzez Ikis » 08 lip 2012 12:41:10

Zamarzajacy parownik świadczy o problemach z obiegiem. Sprawdź czy masz ogrzewanie bowiem często podgrzewanie parownika podłączano równolegle do obiegu nagrzewnicy. Stawiam na problem z pompą wody.
Ikis
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 07 cze 2009 07:40:43
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: Dusi się na gazie i przegrzewa

Postprzez Argail75 » 08 lip 2012 13:58:05

Po takich objawach co piszesz też bym szukał w pompie wody . Jest jeszcze opcja że masz jakiś paproch w chlodnicy i jak jest zimno i woda sobie plynie jest niby ok ale i tak za mało puszcza tej wody . Gdy wytworzy się ciśnienie może zatykac obieg.

Ps Jak byś mógł poprawic swoj post Stelle bo jakos dziwnie ci sie powtorzył kilka razy :)
Opel Frontera B 3.2 V6 Long PB/LPG 3'' BFG MT 30,5 ''manual 2000r
Avatar użytkownika
Argail75
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1818
Obrazki: 24
Dołączył(a): 23 lip 2011 13:17:33
Lokalizacja: Łódź oś.Widzew
Pochwały: 7
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Dusi się na gazie i przegrzewa

Postprzez steele » 08 lip 2012 15:19:48

Dzięki, poprawiłem :)
Problem w tym, że awaria występuje nieregularnie. Dzisiaj jeździłem trochę i było ok. Może faktycznie spróbuję przepłukać jakoś obieg a potem wezmę się za pompę.
steele
 

Re: Dusi się na gazie i przegrzewa

Postprzez Argail75 » 08 lip 2012 15:34:14

No widze ze to sie nie dzieje regularnie, zupelnie jak by w pewnym momecie cos przestawalo dzialac , niewiadomo od czego , od wsztrzasu? od wysokiego cisniena? temperatury..? Cholera wie , ja ci powiem tak , gdzies kiedys uslyszałem że do pewnych chlodnic nie leje sie wody bo H2O potrafi uszkodzic . Wchodzi w reakcje z wnetrzem. Woda jest tylko chwilowym uzupelnieniem jak by co sie stalo po drodze. Ja np obecnie jezdze tylko na Petrygo i robie to od kilku lat. Nigdy nie mialem kłopotu z ukladem chlodzenia w Mondeo , Vectra , Sierra i tak samo postapiłem z Fronterą. Koledzy co lali wode do swoich chlodnic wiecznie mieli klopoty. Nie dosc tego to woda szybko paruje i ubywa jej samej z siebie . Petrygo juz nie ma takich wlasciwosci obfitego parowania. Poza tym jest na delikatnej bazie alkoholu wiec nie wchodzi w reakcje z wnetrzem.
Jak by co dzwon , podjade i moze cos sie dojrzy , ewnetualnie razem porobi a przy okazji poznamy sie ;) ( dzis odpada bo :beer: )
Opel Frontera B 3.2 V6 Long PB/LPG 3'' BFG MT 30,5 ''manual 2000r
Avatar użytkownika
Argail75
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1818
Obrazki: 24
Dołączył(a): 23 lip 2011 13:17:33
Lokalizacja: Łódź oś.Widzew
Pochwały: 7
Województwo: Łódzkie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Dusi się na gazie i przegrzewa

Postprzez Ikis » 08 lip 2012 19:46:31

a tak z ciekawości... kiedy ostatnio spuszczałeś z parownika mazut?
ps. Mając instalację gazową nie jeździ się z wodą w układzie chłodzenia... tylko płyny chłodnicze.
Ikis
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 07 cze 2009 07:40:43
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: Dusi się na gazie i przegrzewa

Postprzez drech » 08 lip 2012 21:06:14

Froty jeszcze nie mam (choć usilnie szukam), ale zasady działania są takie same we wszystkich samochodach. Skoro parownik Ci zamarza, to znaczy, że nie ma w nim wody, która dostarcza ciepła potrzebnego do przejścia LPG ze stanu ciekłego w gazowy. W takim wypadku silnik nigdy nie będzie prawidłowo pracował na gazie. Do głowy przychodzą mi dwie przyczyny:
1. Najprostsza - nieszczelność układu chłodzenia. Płyn ucieka, więc parownik zamarza
2. Raczej rzadka - parownik jest umieszczony za wysoko, więc zalewając układ płynem przez korek, płyn może nie dopływać do parownika
Obie przyczyny łatwo dosyć łatwo jest znaleźć i ich naprawa raczej nie jest kosztowna :D

Koledzy co lali wode do swoich chlodnic wiecznie mieli klopoty

argail75 wydaje mi się, że mylisz przyczynę ze skutkiem. Wodę leje się do chłodnicy gdy ma się kłopoty z układem, bo jest tańsza :D
Opinia większości nie jest równoznaczna z prawdą.
drech
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1033
Obrazki: 2
Dołączył(a): 30 paź 2011 18:04:25
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 19
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Dusi się na gazie i przegrzewa

Postprzez steele » 08 lip 2012 22:11:41

Ikis napisał(a):a tak z ciekawości... kiedy ostatnio spuszczałeś z parownika mazut?
ps. Mając instalację gazową nie jeździ się z wodą w układzie chłodzenia... tylko płyny chłodnicze.

Hmmm....nie spuszczałem :(
Jutro spuszczam wodę i zalewam płynem. Zobaczymy co wyniknie bo na razie jestem :wsciekly:
steele
 

Re: Dusi się na gazie i przegrzewa

Postprzez RudeBoy » 08 lip 2012 22:16:53

Objawy pasują do padającej uszczelki pod głowicą.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Dusi się na gazie i przegrzewa

Postprzez Ikis » 09 lip 2012 05:43:19

steele napisał(a):
Ikis napisał(a):a tak z ciekawości... kiedy ostatnio spuszczałeś z parownika mazut?
ps. Mając instalację gazową nie jeździ się z wodą w układzie chłodzenia... tylko płyny chłodnicze.

Hmmm....nie spuszczałem :(

Jutro spuszczam wodę i zalewam płynem. Zobaczymy co wyniknie bo na razie jestem :wsciekly:


Sama wymian napłyn nic nie zmieni, zabezpieczy parownik przed zamarznięciem. Koreczek spustowy od mazutu powinien być w dolnej części korpusu. Zazwyczaj jest plastykowy.

Tak z ciekawości zapalasz i "GASISZ" na benzynie?
Ikis
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 07 cze 2009 07:40:43
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: Dusi się na gazie i przegrzewa

Postprzez steele » 09 lip 2012 06:39:02

RudeBoy napisał(a):Objawy pasują do padającej uszczelki pod głowicą.

Było takie podejrzenie ale mech twierdzi,że bankowo nie to

Ikis napisał(a):Sama wymian napłyn nic nie zmieni, zabezpieczy parownik przed zamarznięciem. Koreczek spustowy od mazutu powinien być w dolnej części korpusu. Zazwyczaj jest plastykowy.
Tak z ciekawości zapalasz i "GASISZ" na benzynie?

Zapalam na benzynie, gaszę na gazie.
steele
 

Re: Dusi się na gazie i przegrzewa

Postprzez jrzeuski » 09 lip 2012 08:19:53

zenek12 napisał(a):Skoro parownik Ci zamarza, to znaczy, że nie ma w nim wody, która dostarcza ciepła potrzebnego do przejścia LPG ze stanu ciekłego w gazowy.
Do zmiany stanu skupienia ciepło nie jest potrzebne, ale ta przemiana pobiera ciepło z otoczenia, więc powoduje silne oziębienie parownika i trzeba go ogrzewać, żeby nie zamarzł. Instalacja gazowa działa zatem jak dodatkowa chłodnica. Powoduje to konflikt z nagrzewnicą, ale przy prawidłowym wpięciu w układ nie powinno być problemów z wydajnością ogrzewania kabiny.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Dusi się na gazie i przegrzewa

Postprzez Ikis » 09 lip 2012 11:26:36

steele"[
[quote="Ikis napisał(a):
Sama wymian napłyn nic nie zmieni, zabezpieczy parownik przed zamarznięciem. Koreczek spustowy od mazutu powinien być w dolnej części korpusu. Zazwyczaj jest plastykowy.
Tak z ciekawości zapalasz i "GASISZ" na benzynie?

Zapalam na benzynie, gaszę na gazie.[/quote]


Spróbuj zapalać i gasić na benzynie, wystarczy minuta pracy na benie ot ostatni etap parkowania. Daj znać czy coś zmieni się z rozruchem.
Ikis
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 203
Dołączył(a): 07 cze 2009 07:40:43
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: Dusi się na gazie i przegrzewa

Postprzez JaGrab3 » 11 lip 2012 12:41:02

Jeżeli parownik zamarzł, to znaczy, że nie było płynu, lub obiegu.
Sprawdź płyn chłodniczy, czy jest czysty , czy spieniony, sprawdź olej, czy nie masz piany w nim. Zwróć uwagę czy ci silnik kopci na siwo....
Mi to wyglada na wywaloną uszczelkę pod głowicą, być może, że stało się to po przegrzaniu (dlatego gorzej zapala), a samo przegrzewanie to albo masz nieszczelność i ucieka płyn, albo pompa zwalona.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Dusi się na gazie i przegrzewa

Postprzez FROTERKA » 11 lip 2012 12:53:44

Nam parownik zamarzał ale w zimie. Był za wysoko. Po obniżeniu problemu nie ma.
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Dusi się na gazie i przegrzewa

Postprzez JaGrab3 » 11 lip 2012 13:23:15

Zamarzł, bo miał bańkę powietrzną.... nieudolny montaż LPG.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Dusi się na gazie i przegrzewa

Postprzez sylwian70 » 11 lip 2012 19:24:46

jeśli parownik jest zamontowany na wylocie z nagrzewnicy to niedrożna nagrzewnica,druga wersja to uszczelka pod głowicą i wpompowane gazy (bańka gazowa )powodują zanik obiegu układu chłodzenia przez nagrzewnice a następnie przez parownik,sprawdź czy nagrzewnica oddaje ciepełko jeśli nagrzewnica nie grzeje to niedrożna.Trzecia możliwość uszkodzony reduktor-parownik(do wymiany).
sylwian70
 

Następna strona

Powrót do Instalacje LPG



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron