Strona 1 z 1

[A 2.4] Na dziurach przełączanie benz/gaz błedne wskazania

PostNapisane: 22 wrz 2011 06:56:22
przez krzysiek2620
Witam serdecznie.Mam sekwencje stag 300 we frotce poj auta 2,4long,mianowicie problem polega na tym,ze auto jak jedzie po płaskiej drodze jest ok a jak się wiedzie w dziurę czy jakąś nie równa drogę to z gazu przełącza się na benzynie i przełączę na gaz i po chwili dalej to samo się dzieje i cały czas pokazuje na kontrolkach ze jest pełny bak gazu,pojechałem do fachmanów co montowali gaz i powiedzieli ze jest ok,to wiec zabrałem auto i ogień ww teren i po chwili znów to samo,pojechałem jeszcze raz do nich to powiedzieli ,ze kabel gdzieś przetarty,no to wymienili na nowy cały i dalej to samo,strach gdzie kolwiek jechać tym autem dalej co to możne być czy coś z benzyną jest nie tak,a nie dawno wymieniłem kable na bosch i świece i problem.Wiecie panowie o co chodzi???????

Re: Problem ze wskaznikiem ilosci gazu

PostNapisane: 22 wrz 2011 07:43:17
przez jrzeuski
Może masę gubi? :niewiem:

Re: Problem ze wskaznikiem ilosci gazu

PostNapisane: 22 wrz 2011 08:18:52
przez krzysiek2620
Widzisz wczoraj robiłem uszczelniacz od strony koła poskręcałem wszystko przejechałem trochę po wertepach po dziurach wjechałem na stromą górkę i było wszystko ok,czytałem gdzieś na forum ze to coś z benzyna możne przekaźnik od pompy,kolega mechanik mówi ze możne czujnik położenia wału coś takiego ze gubi iskrę i przygasa na benzynie tez problem bo jak przełącza sam z gazu na benzynie to przydławią go i szarpie,a czujnik położenia wału jak był by padnięty to by nie zapalił,możne coś przy pompie paliwa,posłuchaj jak za pierwszym razem tak mi sie stało to auto zgasło i wogule nie zapaliło wiec poruszałem kablami przy zbiorniku i nagle zapalił było ok.Myślę ze podłączenie pod kompa tez nic nie da,to jakaś pierdoła ale strasznie daje w dupę

Re: Problem ze wskaznikiem ilosci gazu

PostNapisane: 22 wrz 2011 08:42:30
przez jrzeuski
Nie znam się na instalacjach gazowych, ale ewidentnie coś się wali w elektryce i wiem, że można osiwieć zanim się znajdzie przyczynę :glaszcze: Prościej jest jak padnie na dobre, tylko kto tyle wytrzyma nerwowo ;-)

Chyba nie masz innego wyjścia jak obmacać wszystkie kostki w układzie paliwowym (b+g). Rozpinać je po kolei, sprawdzić styki wzrokowo i ew. je oczyścić, zbadać przejście miernikiem (żeby wykluczyć awarię kabla pomiędzy kostkami) a potem złączyć i wio do następnej. Jeśli się nie poprawi to przynajmniej będziesz wiedział, gdzie problemu nie ma :D

PS. Rozumiem, że opcja omijania dziur odpada? ;-)

Re: Problem ze wskaznikiem ilosci gazu

PostNapisane: 22 wrz 2011 08:49:01
przez krzysiek2620
Takie Polskie drogi hehehh popatrzę,zaraz zjem śniadanko i zobaczę możne coś się uda.Pozdrawiam

Re: Problem ze wskaznikiem ilosci gazu

PostNapisane: 22 wrz 2011 08:55:21
przez jrzeuski
Niezłą metodą na takie cyrki jest wpięcie w kostkę kabelka z żaróweczką (może być próbnik) i tarmoszenie wiązką (taka symulacja jazdy po wertepach :mrgreen: ) sprawdzając czy lampka gaśnie. Tylko trzeba mieć pod ręką schemat instalacji, żeby wiedzieć gdzie i jak się wpiąć. Na złamane bądź przetarte kable działa wyśmienicie.

Re: Problem ze wskaznikiem ilosci gazu

PostNapisane: 22 wrz 2011 13:02:07
przez krzysiek2620
Właśnie wróciłem teraz z garażu jeszcze raz kabel po kablu kostka po kostce i nic wszystko ok,ale zaniepokoiło mnie to ze przekaźnik od pompy jak go wyciągnę to te styki co z niego wychodzą są wtopione w plastik i ten plastik przy trzech stykach jest bardzo miękki wygląda na to ze coś go przetapia,rozpołowiłem ten przekaźnik i w środku jest wszystko ok,ale coś musi się grzać ze on się przetapia.Mozę to jest przyczyna ???.

Re: Problem ze wskaznikiem ilosci gazu

PostNapisane: 22 wrz 2011 13:11:05
przez jrzeuski
Może uzwojenie ma już "skróty". Wtedy raz, że się styki grzeją od ponadnormatywnego prądu a dwa, że cewka słabo trzyma kowadełko i przerywa przy byle wstrząsie. Jak dla mnie to masz winnego.

Re: Problem ze wskaznikiem ilosci gazu

PostNapisane: 22 wrz 2011 13:37:07
przez krzysiek2620
No widzę ze kolega ma pojecie wymienię go i zobaczę co się dzieje,a napisz mi jeszcze do czego ten przekaźnik służy oprucz pompy paliwa.Dziekuje bardzo

Re: Problem ze wskaznikiem ilosci gazu

PostNapisane: 22 wrz 2011 13:44:53
przez jrzeuski
krzysiek2620 napisał(a):napisz mi jeszcze do czego ten przekaźnik służy oprucz pompy paliwa.
A tego to nie wiem, ale raczej tylko do pompy. Mam diesla i nawet nie wiem, gdzie ten przekaźnik znalazłeś ;-)

Re: Problem ze wskaznikiem ilosci gazu

PostNapisane: 22 wrz 2011 13:47:42
przez krzysiek2620
W benzynie mam go pod maską od strony kierowcy zaraz obok lampy,są dwa gniazda ale jedno jest wolne a drugie to właśnie przekaźnik

Re: Problem ze wskaznikiem ilosci gazu

PostNapisane: 22 wrz 2011 13:55:59
przez krzysiek2620
Mam jeszcze jedno pytanko masz Frotke 2,5tds czy to jest taki sam silnik jak w bmw czy omega tylko bmw ma 143konie?

Re: Problem ze wskaznikiem ilosci gazu

PostNapisane: 22 wrz 2011 13:59:41
przez jrzeuski
Ani BMW ani Omega. Poczytaj forum ;-)

Ps. A koni jest 116.

Re: Problem ze wskaznikiem ilosci gazu

PostNapisane: 16 paź 2011 20:55:50
przez damianEK691965
z opisów kolegi powyżej wynika tylko tyle że przekaźnik od pompy miał po prostu luz na stykach miałem to samo i też jest lekko przytopiony ale wg mnie to od wilgoci i soli która zimą na pewno tam leci z wodą z racji umiejscowienia u mnie pomogło przeczyszczenie styków oraz przypięcie go do kostki na strapy tak aby nie miał luzu. :1: tak że jak kolega może go poskładać do kupy to polecam zawsze to pare zł w kieszeni :beer: