Strona 5 z 8

Re: [B 3.2] gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 27 lis 2013 12:05:53
przez JaGrab3
Dolotowe wykuwał sam Chuck Norris, więc nie ma strachu

Re: [B 3.2] gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 28 lis 2013 10:27:16
przez nesfor
my tu piti pitu a na necie sa wyniki badan z PG, oni chyba nie klamia :P

Milej lektury wsyztskim

http://suw.biblos.pk.edu.pl/downloadResource&mId=503331

Jelsli u mnie brak kompresji wynikl z braku podparcia zaworu to instaluje ta instalcje z lubryfikatem w-g wskazowek z tej pracy ...


--edit by me' ---

tak sobei patrze na hsitorie mojego auta:

[][]auto kupione w 2011 lipiec

dzial super, jakies tamd robne naprawy itd, nie ma problemow z odpalaniem, silnik cicho pracuje nie przegrzewa sie - ba nawet nei nagrzewa ( przed paroma miesacami okazlo sie ze brak termostatu)

[][] 2011 grudzien
instalowanie LPG

[][] 2012 kwiecien
zero kompresji na cylindrze nr1 - wypalone gniazdo zaworowe z tym ze to nastepowalo stopniowo, wczesniej zauwazalem bujanie, brak odpalania, gasnal itp

[][] 2013 listopad
-zalozenie termostatu ( nie pytacie czemu tak pozno )

[][] 2013 listopad
0 kompresji na srodkowym cylindrze tym razemw drugiej glowicy - awaria nagle przy hamowaniu na swiatlach

Przy pierwszej naprawie dowiedizlame sie auto bylo czesto rozbierane i sie zastanwiam czy te awarie z glowica to pech, czy poprzendi wlascieil "polatal" to auto i wstawil jakies slabe zamienniki(zawory i gniazda zaworowe) bo patrzac po postach to ja tylko mam takie przeboje. Czy wy sprawdzacie regularnie luzy na zaworach jezdzac na lpg ?

Chyba dalem sie nabic w dobite auto ... a ja LPG jeszcze mu poprawilem ...

Kto ma nadluzej LPG w tym silniku z forum ?

Re: [B 3.2] gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 28 lis 2013 19:51:19
przez drech
Ja mam już dwa lata. Rok u mnie i rok u poprzedniego właściciela. Mierzyłem kompresję przed rozbiórką silnika miesiąc temu. Kompresja w normie we wszystkich cylindrach.
Luzu na zaworach nie sprawdzam. To nie maluch :D

Re: [B 3.2] gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 28 lis 2013 20:01:10
przez JaGrab3
W moim instalacja gazowa od 2009. Przejechane ok 80 kkm.
Bez problemów.

Nesfor , jeżeli byś miał instalację nieprawidłowo pracującą, na ubogo, wtedy byś miał błędy na CE o zbyt ubogiej mieszance......
A może po prostu luz zaworowy był zjechany i ci zaworu niedomykało, przez to upaliło gniazda.

Re: [B 3.2] gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 29 lis 2013 08:02:51
przez nesfor
byc moze, tego juz sie nie dowiem. czekam w dlaszym ciagu na info z warsztatu co teraz padlo z tym srodkowym cylindrem i chyba moj mechanior boi sie tam zajrzec labo juz mu sie znudzila moja frota :( chyba mu pomoge i zmienie mechnaika

-- Dodano So 30 lis 2013 09:43:56 --

.... i zdarzyl sie cud :shock: :shock: :shock: obyło sie bez grubszej naprawy, powodem byla zblakana opaska ktora przyblokowala zawor. mechanik super, sam sie rpzyznal i zwrocil za lawete. :D do dzis jestem w poztywnym szoku :D

Re: [B 3.2] gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 02 gru 2013 11:11:57
przez hexe
nesfor napisał(a): mechanik super, sam sie rpzyznal i zwrocil za lawete. :D do dzis jestem w poztywnym szoku :D
Powiedz może gdzie taki biały kruk mechanik się trafił ?? Tez jestem z Gdańska więc warto by było wiedzieć...

Re: [B 3.2] gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 04 gru 2013 00:02:22
przez szymon.ha
Na jakiej podstawie serwisy wiedza kto podlaczal sie do kompa gazu?

Re: [B 3.2] gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 04 gru 2013 01:34:47
przez JaGrab3
Stag ma taką notyfikację. Inne raczej nie słyszałem.

Re: [B 3.2] gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 04 gru 2013 14:55:03
przez szymon.ha
Ale skąd będą wiedzieć że to robiłem ja a nie inny serwis?

Re: [B 3.2] gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 04 gru 2013 14:58:23
przez JaGrab3
Bo serwis jak daje ci gwarancje, to obchodzi go tylko to czy on tam wchodził. Jak ktokolwiek inny mogą gwarancje zerwać. Zależy jaką masz umowe.

Tak myślę, może wystarczy cofnąć zegar w kompie i zapiąć się do sterownika - sterownik raczej w sobie nie ma zegara, więc sobie date ustawisz jak ci się podoba. - warto sprobowac.

Re: [B 3.2] gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 04 gru 2013 16:51:55
przez Diablo
Każdy producent daje instalatorowi możliwość sprawdzenia historii połączeń ze sterownikiem

Wyświetlane jest data, i dokładna godzina połączenia no i indywidualny kod komputera diagnostycznego.

co do utraty gwarancji po podłączeniu - różnie warsztaty podchodzą do tego tematu. Ja na przykład przymykam oko na nieautoryzowane podłączenie jeżeli nie zostały wprowadzone żadne modyfikacje

Re: [B 3.2] gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 04 gru 2013 19:37:20
przez szymon.ha
W jakim innym celu można się podłączać jeśli nie po to aby wprowadzać modyfikacje?

Re: [B 3.2] gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 04 gru 2013 20:37:27
przez Diablo
Np po to aby sobie popatrzeć na cyferki, wykresy itp. kolego :)

znam takie przypadki :) z doświadczenia

Re: [B 3.2] gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 04 gru 2013 21:57:56
przez JaGrab3
Oczywiście, ja co jakiś czas podłaczam się zeby sprawdzić mapy, na nowo nazbierac benzynowe, itd. sprawdzić, czy czujniki dobrze pokazują, czy nie ma jakiś błedów.... normalka

Re: [B 3.2] gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 04 gru 2013 22:05:53
przez szymon.ha
Ja mam niby teraz ustawione tak że ma się adaptować do stylu jazdy czy jakoś tak bo wcześniej była jakaś mapa zrobiona i chyba więcej pali przy tych ustawieniach ale za to nie ma CE

Re: [B 3.2] gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 05 gru 2013 07:40:02
przez Diablo
JaGrab3 napisał(a):Oczywiście, ja co jakiś czas podłaczam się zeby sprawdzić mapy, na nowo nazbierac benzynowe, itd. sprawdzić, czy czujniki dobrze pokazują, czy nie ma jakiś błedów.... normalka



żeby zebrać mapy benzynowe nie musisz się podłączać, wystarczy że będziesz jeździł na benzynie, chyba że kasujesz mapy zebrane wcześniej - a to już jest modyfikacja...
szymon.ha napisał(a):Ja mam niby teraz ustawione tak że ma się adaptować do stylu jazdy czy jakoś tak bo wcześniej była jakaś mapa zrobiona i chyba więcej pali przy tych ustawieniach ale za to nie ma CE


Sterownik Stag 300 isa2??

inteligentny sterownik z opcją auto adaptacji - jeżeli ta ostatnia jest włączona to po prostu w miejscach w których instalator go nie dostroił (nie zebrał mam benzyny) będzie przełączał się na benzynę, dozbiera mapy i wróci na gaz, a dodatkowo wylicza sobie korekty długo i krótko terminowe i stosuje je do gazu...

co do spalania może po prostu wcześniej miałeś zbyt ubogą mieszankę dostrojoną na sztywno, owszem mniej palił ale komp samochodu to wychwytywał i wyrzucał błąd a teraz mieszanka jest wzbogacana no i automatycznie więcej pali...

Re: [B 3.2] gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 05 gru 2013 08:31:58
przez JaGrab3
żeby zebrać mapy benzynowe nie musisz się podłączać, wystarczy że będziesz jeździł na benzynie, chyba że kasujesz mapy zebrane wcześniej - a to już jest modyfikacja...


Nie jest to prawda w przypadku versusa/agisa (nie wiem jak jest w stagu, ale zakładam, że punktów na mapie tez nie zbiera w nieskończoność), u mnie mapa zbiera się do zapełnienia bufora (jest to określane w procentach), potem nie jest już zbierana, jeżeli chcesz ponownie zebrać musisz ją wykasowac (versus ma automatyczne zbieranie mapy co jakiś czas, ale ja to wyłaczam bo korekty juz dobrze nie robi). Używam to raz za czas do sprawdzenia czy się nic nie rozjechało, bo i tak jeżeli chodzi o ustawianie gazu, robię to nie po mapach lecz wg. korekt z ECU benzynowego, 10 min i masz ustawioną mapę - ale potrzeba dwóch osób :).
Nałożenie się map PB i LPG w sterowniku, tylko potwierdza poprawność nastaw.

Re: [B 3.2] gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 05 gru 2013 09:43:22
przez Diablo
No tu się z Tobą zgadzam, prawidłowe programowanie powinno się odbywać na podstawie odczytów korekt benzyny, tyle że zwykły, przeciętny użytkownik raczej nie będzie w stanie tego ogarnąć,
poza tym wątpię żeby miał skaner diagnostyczny aby odczytać korekty

Re: [B 3.2] gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 05 gru 2013 12:37:25
przez JaGrab3
E no nie przesadzaj, elm327 za 30-50 zł z allegro i darmowy programik na androida - super się sprawdza.
Ja zwykle śmigam z lapkiem i mam dwa programy otwarte, jeden od gazu jeden od korekt. Mówisz kierowcy jak ma jechać, a ty sobie ustawiasz.

Re: [B 3.2] gazujemy - co, gdzie, jak, za ile

PostNapisane: 05 gru 2013 13:28:19
przez Diablo
no właśnie nawet nie wiedziałem że coś takiego może być... właściwie nie szukałem, ja używam albo SXC 1011 albo kts 570...

ale ja zajmuje sie tym na co dzień, w warsztacie ...

a wracając do utraty gwarancji po nie autoryzowanej ingerencji - właśnie dlatego jest ten zapis stosowany, aby wyeliminować samowolne wprowadzanie zmian w ustawieniach sterownika.
bo najpierw kombinują, przestawiają a potem jadą do warsztatu z pretensjami że samochód nie jeździ na gazie, albo że w ogóle nie jeździ,
jakiś mechanik stwierdzi że to przez gaz...
a ja wtedy że najpierw przez głupotę właściciela, który nie mając pojęcia o instalacji ingeruje w nią...

no i wtedy papa gwarancjo... :)