Strona 3 z 5

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

PostNapisane: 13 lis 2014 12:26:54
przez Nix2
Wczoraj mierzyłem ciśnienie paliwa ( za filtrem) a więc ciśnienie samej pompy - jest 6,2 bara a więc bardzo dobrze.
Mechanik miał też zmierzyć ciśnienie w listwie wtryskowej, ale nie miał trójnika, no i tu pytanie- czy w listwie tak się robi pomiar? Trójnik byłby podłączony do listwy, do manometru i wejście paliwa ...

Co do resetu map benzynowych - czy wystarczy odpiąć aku na jakiś czas ?

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

PostNapisane: 13 lis 2014 14:52:22
przez JaGrab3
Nix2 napisał(a):Co do resetu map benzynowych - czy wystarczy odpiąć aku na jakiś czas ?


Tak lub bezpiecznik sterownika silnika.

Odpinasz klemy od akumulatora i zwierasz ze sobą.... od razu masz rozładowane wszelkie kondensatory.

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

PostNapisane: 15 lis 2014 17:04:55
przez tobiasz78
u mnie troche lepiej i jakos jeżdze, na zimnym szarpie bardziej , na rozgrzanym ledwo wyczówalnie, brak czasu na wizyte w warsztacie i stąd cisza w temacie

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

PostNapisane: 15 lis 2014 17:45:35
przez Nix2
A ja na razie próbuję przegonić auto trochę na samej benzynie. Jeśli to kwestia "rozwalonych" map zapłonu, to powinno mu przejść.

Chcę jeszcze zmierzyć ciśnienie i jego stabilność na listwie wtryskowej. Jak się do tego zabrać?

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

PostNapisane: 15 lis 2014 18:10:07
przez brum
Ale ciśnienie na listwie Pb?

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

PostNapisane: 15 lis 2014 19:28:51
przez Nix2
Tak, na listwie Pb. Tu regulator ciśnienia ma trzymać coś około 3,5 bara, bo jak nie trzyma, to silnik nie chodzi dobrze czyli jak u mnie...

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

PostNapisane: 24 lis 2014 21:37:55
przez JaGrab3
Kamerka na wężyk powrotu i masz podniesione ciśnienie ....

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

PostNapisane: 24 lis 2014 22:45:26
przez Nix2
KLAMERKA, no to tak.

W manualu do Vectry A stoi, że ciśnienie na listwie wtryskowej C20NE to 200Kpa +- 20Kpa = 2 Bar, a więc znacznie mniej niż pisałem wyżej ( 3,5 Bar)

A Czy ktoś się orientuje czy w roczniku 1994 przy silniku C20NE jest układ wtryskowy MOTRONIC ML4.1 czy też MOTRONIC M 1.5 ?

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

PostNapisane: 25 lis 2014 08:37:10
przez cinek1983059
Nix2 napisał(a):A Czy ktoś się orientuje czy w roczniku 1994 przy silniku C20NE jest układ wtryskowy MOTRONIC ML4.1 czy też MOTRONIC M 1.5 ?


głowice , blok i wał w C20NE i X20SE są praktycznie identyczne , różni się trochę obudowa i pokrywa obudowy wałka rozrządu dlatego że trochę inaczej jest rozwiązana odma ale na upartego też można by podmienić z jednego do drugiego po małych przeróbkach , inne są korbowody i tłoki , w X20SE jest wyższy stopień sprężania z tego względu tłoki mają mniejsze wyżłobienia w denkach i stąd kolizyjność , w C20NE te wyżłobienia są na tyle duże że tłok nie spotyka się z max otwartymi zaworami , C20NE ma zwykły aparat z rozdzielaczem a X20SE ma cewkę , różnią się też kolektorami ssącymi , w X20SE na kolektorze zabudowany jest zawór EGR.Omega A od '86 do '94 z Motronic ML4.1 od roku 90 Bosch Motronic M 1.5 oraz początek produkcji Omega B

tutaj masz cały artykuł poczytaj http://forum.omegaklub.eu/archive/index ... 72304.html

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

PostNapisane: 25 lis 2014 09:53:02
przez Nix2
Dzieki, poczytałem, wszystko sięzgadza.

Dalej jednak otwarta jest kwestia :
MOTRONIC ML4.1 czy też MOTRONIC M 1.5 ?

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

PostNapisane: 25 lis 2014 15:19:43
przez tobiasz78
diagnoza mechanika : uwalona przepływka :cry2: koszt nowej niemały , od czego pasuje jeszcze ?

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

PostNapisane: 25 lis 2014 16:17:03
przez JaGrab3
Odłącz przepływkę, czy problem minie.
Jak nie minie, to nie przepływka.

Jaka tam jest przepływka, siateczka + vortex, czy siateczka + druty grzane?

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

PostNapisane: 25 lis 2014 18:19:30
przez tobiasz78
jest to ta o tym numerze 0280217003
a bez podłaczonej auto nie zgłupieje całkiem ?

-- Dodano 25 lis 2014 20:54:52 --

po odpieciu :
obroty na jałowym lekko falują
podczas jadzy wszystko ok

diagnoza ?

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

PostNapisane: 25 lis 2014 20:58:17
przez JaGrab3
Raczej przepływka.
Zrób zdjęcie środka od strony filtra powietrza i wrzuć.

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

PostNapisane: 25 lis 2014 21:25:14
przez tobiasz78
jest kratka

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

PostNapisane: 25 lis 2014 21:32:35
przez JaGrab3
No cóż, albo naprawia albo kupuje, albo odpina taka twoja dola.
Z drugiej strony co widać, druty?

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

PostNapisane: 25 lis 2014 21:41:14
przez tobiasz78
a tego to ci nie powiem bo nie rozbierałem od :dupa: strony :)
cóż wypada zmówic, na allegro zamienniki sa po 105 zl

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

PostNapisane: 25 lis 2014 22:04:22
przez brum
Lepiej kup oryginalną używkę.

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

PostNapisane: 25 lis 2014 22:24:11
przez tobiasz78
niestety w okolicy brak a sprowadzac z daleka , 0 gwarancji a koszt tez niemały

Re: Odp: [All] Szarpanie po raz kolejny

PostNapisane: 26 lis 2014 07:59:08
przez brum
Od innych opli też może być. Używka pewniejsza niż zamiennik.