Witamy !



[All] Szarpanie po raz kolejny

Wszystko o LPG

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez ali » 26 wrz 2014 02:02:43

szymon.ha napisał(a):Ale jednak np. bosch nazywa swoje świece z 2 elektrodami masowymi, jako 2 elektrodowe a nie 3 elektrodowe.


a pokaż mi w takim razie które nazywa jednoelektrodowymi, bo o tym wciąz mówię, jak nazywają wieloelektrodowe to już ich sprawa.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez cinek1983059 » 26 wrz 2014 07:51:54

oj ali czepiasz się nie potrzebnie wiadomo o co wszystkim chodzi lepiej wróćmy do tematu
jazda na lpg różni się troszke od jazdy na pb ,w pb drobne usterki czy anomalia układu zapłonowego są mało bądź wogule nie odczuwalne zaś na lpg układ zapłonowy(2.0)palec,kopułka,kable,świece zapłonowe(szczerze mój 2.0 nie widzi różnicy czy świeca jest standardowa czy wieloelektrodowa)muszą być w idealnym stanie bo będą się działy tak jak u ciebie różne dziwne rzeczy,
czujniki :położenia wału,tem.do ecu,poł.przepustnicy,sonda lambda też muszą pracować idealnie bo nie dojdziesz ładu składu z regulacją ,a to podstawa aby auto chodziło idealnie,
elektryka:podstawa to ładowanie książkowe to 14,04v wszystko w tej granicy nie mniej jak 14 jest ok,masa zarówno na bude jak i na silnik i elektrozawór musi być dobra ,nie pośniedziała co często się zdaża i ledwo trzymająca sie
to tyle myśle że całkowicie wyczerpałem temat

ps co to za fachowcy z autoryzowanego serwisu co butle odwrotnie zakładają(porażka)to chyba 2 łebków na praktykach
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1203
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez przemekcrx » 26 wrz 2014 10:53:45

ali napisał(a):
szymon.ha napisał(a):Chodzi o ilość elektrod masowych, jak sobie wyobrażasz zapłon bez nich? Aby z elektrody środkowej iskra na blok przeskakiwała?


No własnie, o tym samym wciąz myśle, jak sobie wyobrażacie przeskok iskry z jednej elektrody ? Dlatego musza być minimum dwie.

Ja wyobrażam sobie normalnie ,nawet są świece bez elektrod masowych
Frota 3.2 V6
Avatar użytkownika
przemekcrx
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1443
Obrazki: 1
Dołączył(a): 29 lip 2009 19:22:40
Lokalizacja: poland
Pochwały: 7
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez tobiasz78 » 26 wrz 2014 18:29:42

ano tacy fachowcy widzisz, mozliwe ze to od tego, tylko mnie ciągle zastanawia że po założeniu było ok a po regulacji serwisowej ( automatyczna kalibracja na biegu jałowym ) zaczeły sie te cyrki.
gdyby od razu po założeniu to ok zgodze sie, ale to wyszło po regulacji po 500 km
Avatar użytkownika
tobiasz78
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 109
Obrazki: 0
Dołączył(a): 24 kwi 2014 07:25:03
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez cinek1983059 » 27 wrz 2014 06:57:15

a byłeś przy tej regulacji patrzałeś jak podpinają pod komputer i badają prace silnika na biegu jałowym najpierw na Pb jeżeli wszystko ok to na tej podstawie regulują LPG prosty zabieg a wiele wyjaśni,tylko że ci fachowcy nie maja zapewne o tym zielonego pojęcia,szukaj innego warsztatu potem im przedstawisz fakturę za regulacje i już,ale pod warunkiem że z twoim silnikiem jest wszystko w jak najlepszym pożądku,posprawdzaj wszystko to co ci opisałem żeby mieć pewność, albo wybłyskaj błędy zobaczysz co ewentualnie wyjdzie
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1203
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez tobiasz78 » 27 wrz 2014 18:26:54

byłem i tak własnie robili, dzisiaj zauważyłem jeszcze że im cieplejszy silnik tym mniej szarpie, na zimnym mocno na normalnej temp prawie wcale
sam juz sciągnołem program do tej instalacji i zamówiłem kabel i jak nic nie wymyślą sam podepnę i posprawdzam
Avatar użytkownika
tobiasz78
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 109
Obrazki: 0
Dołączył(a): 24 kwi 2014 07:25:03
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez szymon.ha » 27 wrz 2014 18:36:25

Ale sam nic nie ustawisz bez analizatora spalin.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez cinek1983059 » 27 wrz 2014 19:50:57

szymon.ha napisał(a):Ale sam nic nie ustawisz bez analizatora spalin.

szymon nie wprowadzaj ludzi w błąd bo można sobie bez problemu poradzić bez analizatora ,wystarczy wpiąć miernik w czarny przewód od sondy lambda i na tej podstawie regulować
rozumie że na pb silnik pracuje idealnie ,tylko na lpg dzieją się cuda
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1203
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez tobiasz78 » 27 wrz 2014 20:10:58

dokładnie.

a co do ustawiania, to oni tez mi nie podpinali pod analizator tylko wtyczka do komp. i włączyli autokalibracje i już.
Avatar użytkownika
tobiasz78
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 109
Obrazki: 0
Dołączył(a): 24 kwi 2014 07:25:03
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez cinek1983059 » 28 wrz 2014 07:30:12

jak nie popełnili już żadnego błędu podczas montażu i wszystko w aucie jest sprawne to pozostaje tylko poprawna regulacja.sekwencje maja to do siebie że drobna zmiana choćby ciśnienia na reduktorze lub lekka zmiana mapy dają kolosalne różnice,skoro ci fachowcy nie potrafią tego ogarnąć to po prostu nie trać czasu i nerwów na nich bo już od początku widać że to amatorzy,a amator+sekwencja=nieporozumienie
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1203
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez tobiasz78 » 28 wrz 2014 08:45:17

dlatego szukam kogos kto zna i rozumie Lovato smart

-- Dodano 20 paź 2014 21:01:38 --

Już trace cierpliwośc, wizyta u kolejnego gaziaża, jest lepiej mniej szarpie ale jest slabszy, ponoc mieszanka byla za bogata, ale szarpanie delikatne pozostało no i słabszy.
a na benzynce ideał, nie mam pomysłów juz a i szukanie nowych magików tez mnie nie cieszy
Avatar użytkownika
tobiasz78
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 109
Obrazki: 0
Dołączył(a): 24 kwi 2014 07:25:03
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: Szarpanie po raz kolejny

Postprzez Czester 3477 » 23 paź 2014 19:23:16

brum napisał(a):W 2.0 powinny być jedno, a w 2.2 dwuelektrodowe.
:>:

Ostatnio wymieniłem na NGK. Na opakowaniu:Nr23 i symbol : BKR5EK
Właśnie dwuelektrodowe .Zupełnie inna praca silnika ,oczywiście in plus.Zarówno na benzynie jak i LPG.
Polecam.
Avatar użytkownika
Czester 3477
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 163
Dołączył(a): 15 mar 2009 14:28:49
Lokalizacja: Węgrzce Wielkie
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez tobiasz78 » 24 paź 2014 18:21:58

zmieniłem na jedno , bez zmian na przyszły tydż jade do gaziaże i bedziemy jeździc z godz i bedzie sprawdzał na kompie w trakcie jazdy, ktos tez mi powiedział że to moze byc kwestia zapłonu i trzeba by podjechac wyregulować
Avatar użytkownika
tobiasz78
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 109
Obrazki: 0
Dołączył(a): 24 kwi 2014 07:25:03
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1995-1998

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez Nix2 » 09 lis 2014 10:46:09

No i jak tam postępy w temacie ? Jestem ciekaw bo mi też lekko poszarpuje, ale
ja świeżo kupiłem Frotkę i dopiero poprawiam kolejne tematy.
pzdr Nix
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez JaGrab3 » 12 lis 2014 21:55:22

Trzeba sprawdzić parowanie wytryskow. Możliwe że kolesie źle pospinali wytryski pb z lpg, przez to zapłon wypada. Trzeba w programie przelaczac po 1 wtrysku na pb, jak zacznie szarpać to znaczy że wytrysk źle podpięty. Trzeba wtyczki pozamieniac z właściwym

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez Nix2 » 12 lis 2014 22:42:22

A możesz rozwinąć myśl? O jaki program chodzi i czy jestem w stanie sam to sprawdzić, czy też udać się do gazownika?
W sumie moja instalacja jest jakby nie było na gwarancji ( to STAG) więc mógłbym może skorzystać z niej, ale ponieważ na Pb silnik chodzi duuuużo gorzej, to gazownik
powie tak "-najpierw doprowadź silnik do ładu a potem przyjedź" ...
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez JaGrab3 » 12 lis 2014 23:52:30

Co znaczy silnik chodzi duużo gorzej? Jakoś o tym niedoczytałem wcześniej.
Zasada działania sekwencji czy tam 4 generacji jest taka, żę silnik ma myśleć, żę pracuje nadal na PB, a komp LPG oszukuje korekty silnika PB włąśnie po to, żeby czasy wtrysków PB czy będzie pracował na PB czy na LPG były identyczne - czyli pokryte mapy. Jeżeli silnik na PB nie chodzi dobrze, ma rozwalone mapy wtryskowe, to wtedy LPG adaptuje się do tych zwalonych map, czyli silnik będzie chodził tak samo źle jak na PB...
Tak jest w większości przypadków.
Co do parowania wtrysków, to chodzi o to, że jak masz wiązkę idącą z kompa PB do wtrysków PB, to w gazownik wpina się w poszczególne wtryski (przecina je i puszcza obwód przez sterownik LPG), po to, żeby sterownik LPG mógł odłączyć wtrysk PB i w zamian włączyć wtrysk LPG - przy okazji mierząc czas wtrysku PB i dodając odpowiednią korektę do czasu wtrysku LPG.
Wpięcie zwykle robi się w całą wiązkę, czyli tam gdzie kable idą obok siebie, i często zdarza się, że gaziarz pomyli wtryski, np. sterowanie wtrysku 1 zapnie do gazowego wtrysku 2, czyli defacto, moment wtrysku który powinien iść na cylinder 1 (bo tam był wtryskiwacz PB 1) idzie na wtryskiwacz LPG cylindra 2. Silnikiem nie będzie szarpało, bo poprzez wężyki wtryskiwacz/kolektor masz bufor gazowy, i gazu mu raczej nie zabranie na zassanie. Jednak podczas jazdy, podczas określonych faz działania i prędkości obrotowej, może się tak zdarzyć, że cylinder chce zassać mieszankę, a jej niedostanie, bo wtryskiwacz się nie otworzy, i wtedy masz szarpnięcie.
Robi się tak, żę w programie LPG masz możliwość przełączania po 1 wtrysku na PB - wtedy odłączane jest zasilanie gazowe i idzie benzyna. Jeżeli wtryski są poprawnie sparowane, to odłaczanie po 1 cylindrze nie będzie powodowało szarpania silnikiem, bo prawidłowo cylinder przejdzie na PB. Jeżeli wtryski są pomieszane, wtrdy będziesz miał tak, żę na 1 garze wyłączysz LPG, a na innym garze włączysz PB, czyli będzie tak, żę 1 gar będzie na sucho a inny na dwóch paliwach. I teraz trzeba wyłaczać dalej wtryski, aż się trafi na włąściwy, kiedy silnik zacznie chodzić równo, wtedy będizemy wiedzieli które wtryski są zamienione. Wtedy trzeba zamienić na wtryskach gazowych wtyczki i wszystko będzie dobrze działało.
Czarny SIGNUM 2.0 Turbo, Astra II
Było: B 3.2 V6 Manual,Mitsubishi Galant Sport Edition,Carisma 1.6,civic 1.5
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
JaGrab3
Guru
Guru
 
Posty: 833
Dołączył(a): 15 wrz 2010 22:32:35
Lokalizacja: KR
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez Nix2 » 13 lis 2014 10:18:29

JaGrab3 napisał(a):Co znaczy silnik chodzi duużo gorzej? Jakoś o tym niedoczytałem wcześniej.
Zasada działania sekwencji czy tam 4 generacji jest taka, żę silnik ma myśleć, żę pracuje nadal na PB, a komp LPG oszukuje korekty silnika PB włąśnie po to, żeby czasy wtrysków PB czy będzie pracował na PB czy na LPG były identyczne - czyli pokryte mapy. Jeżeli silnik na PB nie chodzi dobrze, ma rozwalone mapy wtryskowe, to wtedy LPG adaptuje się do tych zwalonych map, czyli silnik będzie chodził tak samo źle jak na PB...


No to mam taki przypadek że silnik wyraźnie lepiej chodzi na gazie, znacznie gorzej na Pb. Czyli muszę ogólnie silnik doprowadzić do porządku bo wtedy sekwencja
LPG też będzie chodziła lepiej, a przecież jeżdżę w zasadzie tylko na gazie.

Co do parowania wtrysków- udam się do gazownika.
Dawniej : Kia Sportage I 2.0i 4WD, Hyundai Tucson CRDI 4WD
Obecnie : Opel Frontera A Sport 2.0i LPG
Nix2
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 236
Dołączył(a): 03 lis 2014 19:20:12
Lokalizacja: Sulechów
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez jrzeuski » 13 lis 2014 10:21:48

Nix2 napisał(a):No to mam taki przypadek że silnik wyraźnie lepiej chodzi na gazie, znacznie gorzej na Pb. Czyli muszę ogólnie silnik doprowadzić do porządku bo wtedy sekwencja LPG też będzie chodziła lepiej, a przecież jeżdżę w zasadzie tylko na gazie.
Zainteresuj się stanem pompy paliwowej. Skoro jej nie używasz to pewnie niedomaga już. Jeszcze żyje, ale pewnie za słabe ciśnienie daje, więc silnik na benzynie nie chce jechać.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Odp: [All] Szarpanie po raz kolejny

Postprzez brum » 13 lis 2014 10:38:04

Zresetuj mapy benzyny i zrób z 30km na benzynie.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Instalacje LPG



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron