Witamy !



[2.2] traci moc, gaśnie, kontrolka silnika

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

Postprzez danielrajszczak » 07 lip 2010 14:09:49

Podłączyłeś pod komputer? Może tylko sterownik pompy pada i źle podaje... U mnie ostatnio wogóle nie chciała odpalić long 2.2 dti i też wersja pesymistyczna = pompa. Jednak okazało się, że wężyki od pompy do wtrysków były zmurszałe i lały paliwo lekko po bloku, tamtędy cały system się zapowietrzał. Wymiana wężyków i odpowietrzenie 120 pln i pomogło.
danielrajszczak
 

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

Postprzez lewar » 07 lip 2010 21:43:58

gnebie mechanika zeby cos szukał a nie mówił ze to pompa.Dzwoniłem do goscia ktory regeneruje pompy to mi powiedział ze jezeli to by była pompa to by były jakies błedy a tu nic chyba ze ma kiepski program i nie odczytuje mu nic i szlak mnie na to bieze a tobie kolego danielrajszczak dziekuje za prube pomocy
lewar
 

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

Postprzez Pawel » 07 lip 2010 21:48:15

...wybaczcie, nie śledzę tematu, ale sprawdź/zmierz kompresję w cylindrach... Ja miałem w 2.8 padnięte pierścienie, prawie brak kompresji i po rozgrzaniu auto się toczyło zamiast jechać, o ile w ogóle udało się je uruchomić za którymś tam razem...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

Postprzez opel » 23 gru 2010 22:09:02

koledzy i ja mam problem z którym nie wiem co zrobić, więć proszę o pomoc. Zapalam auto i na zimnym silniku wszystko jest o.k. po nagrzaniu słychać pssyt jakby powietrze zchodziło z układu podciśnienia i koniec. Zapala się pomarańczowa lampka, turbina się nie załącza, wchodzi na obroty do 3000 i koniec. EGR nie działa, poprostu się nie rusza. Mam silnik 2.2 dti z nowym EGR i turbina ze zmienną geometrią. Rocznik 2003. Co może być przyczyną? Jutro wybieram się na kompa zczytać błędy.
opel
 

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

Postprzez ADAM SP3WXO » 23 gru 2010 23:27:41

Są dwie sprawy, które możesz obadać organoleptycznie :)

1. Cały układ doprowadzający powietrze do silnika; czy nie ma jakiś pęknięć.
2. Wężyki sterujące osprzętem silnika. Jak masz całe gumowe to już po 8-9 latach guma może być popękana i zasysa "lewe" powietrze.

U mie był drugi przypadek. Wymieniłem wszystkie wężyki na plastikowe, tylko samo łączenie z osprzętem wykonałem wężykami gumowymi. Po tej operacji problem braku mocy ustąpił.
ADAM SP3WXO
 

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

Postprzez KrzysiekCz1 » 24 gru 2010 01:59:19

Praktycznie sam sobie odpowiedziałeś ...sprawdż cały układ podciśnienia łącznie z gruszka sterującą łopatkami turbiny(jeżeli jest ona ze zmienną geometrią). :D
pozdrawiam Krzysiek
KrzysiekCz1
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 12 lis 2010 09:01:18
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

Postprzez Jedrek_G » 24 gru 2010 07:48:41

KrzysiekCz1 napisał(a):Praktycznie sam sobie odpowiedziałeś ...sprawdż cały układ podciśnienia łącznie z gruszka sterującą łopatkami turbiny(jeżeli jest ona ze zmienną geometrią). :D


Czyżbyśmy mieli we Frotkach turbiny ze zmienną geometrią?
Jedrek_G
 

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

Postprzez KrzysiekCz1 » 24 gru 2010 14:46:11

Te silniki 2.2 TDI chyba 120kM mogą mieć turbinkę ze zmienną geometrią. :D
pozdrawiam Krzysiek
KrzysiekCz1
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 12 lis 2010 09:01:18
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 1
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

Postprzez sebol długi » 24 gru 2010 15:22:27

tak w nowych modelach jest wlasnie ta roznica turbo ,egr elektronicznie sterowany oraz pompa wtryskowa PSG16 na 2 wtyczkach z zabudownym komputerem sterujacym na sobie i immo,dzieki nowym zastosowaniom zmniejszyla sie awaryjnosc pomp,zwiekszyla moc oraz moment obr i spadło delikatnie spalanie paliwa auta srednio 0,5-1,5l/100km ,awaryjny jest za to recyrkulator spalin EGR,który sie zużywa (zapala sie wtedy klucz serwisowy)
AUTO SERVICE 4X4 specjalizacja opel frontera
OPEL FRONTERA (Isuzu Amigo) 4,6V8 4x4 SPORT 2002 300KM
BUS T6 2016 150KM
LAWETY PRZYCZEPKI POMOC DROGOWA

NA WARSZTACIE RZECZY NIEMOŻLIWE ROBIMY OD RĘKI ,CUDA ZAJMUJĄ NAM TROCHĘ WIĘCEJ CZASU
TEL 507 112 685
email: sebol.dlugi@wp.pl
GG 13967843
Avatar użytkownika
sebol długi
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 198
Obrazki: 10
Dołączył(a): 25 paź 2009 10:07:21
Lokalizacja: WRONKI POZNAN wielkopolska
Pochwały: 10
Województwo: Wielkopolskie
Samochód: Mam kilka Frotek :)

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

Postprzez Jedrek_G » 24 gru 2010 16:27:24

To jednak prawda,że człowiek uczy się aż do śmierci.
Dzięki Sebol :1:
Jedrek_G
 

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

Postprzez opel » 26 gru 2010 11:20:20

Jeszcze nie byłem na kompie aby sczytać błędy ale z tego co wyszukałem na innych forach jak np. opla vectry to obstawiam że w moim przypadku będzie walnięty czujnik położenia wałka. Ale to się okaże.
opel
 

Re: 2.2 DTI na ciepłym traci moc

Postprzez opel » 29 gru 2010 22:24:36

koledzy byłem na kompie i znowu zmyła. Komputer wykazał błąd "czujnik położenia przepustnicy ujemne coś tam coś tam" już dokładnie nie pamiętam. No i co dalej muślicie że padł ten czujnik czy może coś innego. Może mniał ktoś podobny problem????
opel
 

Frontera 2.2TDH ecotec, kopci na biało, traci moc.

Postprzez asynow » 29 lip 2011 08:37:35

Witam. (2.2 tdh 2000 r. ecotek ) Proszę o radę. Najpierw po przejechaniu 50-80 km zapalała się lampka kontrolna silnika, po wizycie u mechanika pół roku było dobrze, teraz znowu się zaświeca tyle że zaraz po odpaleniu , silnik pracuje nierówno i kopci na biało, silnik nie ma mocy , czasami gaśnie po dodaniu gazu , czasami po ujęciu, w momencie kiedy lampka gaśnie silnik dostaje swojej mocy , wyczyściłem EGR i wymieniłem elektrozawór podciśnieniowy kierujący turbiną, dwa dni było dobrze, pojechałem znowu na komputer , wyszedł błąd P1220 czy coś takiego i mechanik powiedział że to błąd konta wtrysku i że nie chodzi tłok w pompie paliwowej, stwierdził również że przydało by się wymienić pompe paliwową ew. regenerować ale doradził żeby dolać do paliwa płynu czyszczącego układ paliwowy i dolać oleju , może to pomoże , co mogę jeszcze zrobić żeby nie pakować się w koszty wymiany pompy?
asynow
 

Re: Frontera 2.2TDH ecotec, kopci na biało, traci moc.

Postprzez maciar » 29 lip 2011 22:25:05

Wszystko się zgadza oprócz tego że olej pomoże.
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1280
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Poprzednia strona

Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości