Strona 1 z 1

[All - raczej 2.8/2.5] czujnik ciśnienia oleju.

PostNapisane: 02 lip 2018 13:22:58
przez nightman
Pytanie do znających temat.
Czy czujka ciśnienia oleju frota 2.8 TDI jest identyczna z czujką jaka zamontowana jest w 2.5 TDS?

2.8 OEM 97108682,
2.5 OEM 91153917 lub 90337695.

Wygląd "z obrazka i z żywca" w zasadzie identyczny. Część katalogów podaje, że 91153917 pasuje do fronter [OPEL FRONTERA A (5_MWL4) (Rok wyprodukowania 03.1992 - 10.1998, 100 - 136 KM, benzyna,olej napędowy)], czyli powinno gadać i do 2.5 i do 2.8. Niestety w momencie zamówienia wychodzi problem, bo VIN z 2.8 nie figuruje w specyfikacji czujek 91153917 / 90337695. Ogarnia to ktoś?

Re: [All - raczej 2.8/2.5] czujnik ciśnienia oleju.

PostNapisane: 02 lip 2018 16:42:41
przez jrzeuski
Jak jest w 2.8, to nie wiem, ale czujnik z 2.5 wkręciłem do bloku X30XE Opla i na nim jeżdżę. Fabryczny z Omegi miał tylko jedno wyjście a Frota wymaga dwóch: na kontrolkę i na wskaźnik. W zasadzie jedyne, co się musi zgadzać to gwint i gabaryty, żeby z czymś nie kolidował. Elektrykę można sobie przerobić, żeby wtyczki pasowały. Pewnie jakby gwint nie pasował to dałoby się znaleźć przejściówkę, ale w moim przypadku nie było potrzeby takiej kombinacji.

Re: [All - raczej 2.8/2.5] czujnik ciśnienia oleju.

PostNapisane: 03 lip 2018 06:48:39
przez nightman
jrzeuski napisał(a):Jak jest w 2.8, to nie wiem, ale czujnik z 2.5 wkręciłem do bloku X30XE Opla i na nim jeżdżę. Fabryczny z Omegi miał tylko jedno wyjście a Frota wymaga dwóch: na kontrolkę i na wskaźnik. W zasadzie jedyne, co się musi zgadzać to gwint i gabaryty, żeby z czymś nie kolidował. Elektrykę można sobie przerobić, żeby wtyczki pasowały. Pewnie jakby gwint nie pasował to dałoby się znaleźć przejściówkę, ale w moim przypadku nie było potrzeby takiej kombinacji.


W 2.8 jest faktycznie trójnik, ale czujka jest wkręcona w jedno wyjście, natomiast drugie mam puste ( zaślepione ). Wygląda zatem, ze na kontrolkę i na czujkę sygnał biegnie z jednego ustrojstwa.
2.5 ma gwint bodaj na czujce M10x1.45 - czyli raczej normalnie, natomiast, 2.8 na wyjściu zaślepionym z trójnika ma dziwadło M10x0.9.
Wychodzi na to, że tutaj mogą być dwie różnice 2.8/2.5 - no nic trzeba to najpierw rozebrać.

Re: [All - raczej 2.8/2.5] czujnik ciśnienia oleju.

PostNapisane: 03 lip 2018 08:45:51
przez jrzeuski
Wykręć ten trójnik i sprawdź jaki gwint jest w bloku.

Re: [All - raczej 2.8/2.5] czujnik ciśnienia oleju.

PostNapisane: 07 wrz 2018 12:58:14
przez nightman
Gdyby komuś miało się przydać. Gwint zewnętrzny M10x0.9 można spotkać w dyszach kalibracyjnych [Matrix HD 544 GZ-944] listwy gazowej. Gotowy gwint, gotowy wylot z otworkiem - nic tylko nakładać wężyk i manometr.