Witamy !



[B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

[B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

Postprzez Prorok78 » 24 lip 2014 19:11:35

Hej :)

Jak w temacie - auto dość słabe jest, długosię rozpędza, czasem na chwilkę zaświeci się check. Komputer mówi P1125 i P0400.
Czyli EGR i zawór sterowanie turbiny (podobno). Obie rzeczy związane z podciśnieniem (lub jego brakiem)...
Szukałem i nie znalazłem - jak to prawidłowo zdiagnozować ? Zaznaczam że reszta elementów sterowanych podciśnieniem działa (np załączanie napędów)..

Z góry dziękuje za pomoc :)
S.

edit - zaraz po zapaleniu, podciśnienie 'wciąga' ten grzybek który jest na turbinie... więc niby wygląda ok...
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri
Prorok78
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 214
Dołączył(a): 19 cze 2014 15:18:27
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

Postprzez Semir » 24 lip 2014 19:27:10

Słabo szukasz bo na pewno było. Podpowiem ci aby sprawdzić wężyki od podciśnienia mogą być sparciałe i nie szczelne.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

Postprzez Prorok78 » 24 lip 2014 19:36:59

Nie pytam az o takie podstawy :)
Wężyki sprawdzone - wszystkie siedzą ciasno na swoich miejscach i wszystkie raczej szczelne... - to wiem jak sprawdzić :) No chyba że jakiś pominąłem...
Nie wiem natomiast który z trzech zaworków przy nadkolu może powodować taki problem, czy skoro wężyki są szczelne to czy mógł zaworek paść 'elektrycznie' (i jakie były by tego objawy), wreszcie czy 2 z wężyków powinny być zmostkowane ze soba zaraz obok zaworków za pomoca 4 cm wężyka i trójników... W tym miejscu mam wężyk inny niż pozostałe... Jakby ktoś coś tu juz robił...
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri
Prorok78
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 214
Dołączył(a): 19 cze 2014 15:18:27
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

Postprzez Semir » 24 lip 2014 19:41:29

Prorok78 napisał(a):wszystkie siedzą ciasno na swoich miejscach i wszystkie raczej szczelne...


Tu chodzi o to raczej może jest gdzieś dziurka. Ja już nie pamiętam jak to szło poszukaj fotek tego. Napisz do kogoś kto ma 2,2 DTI o fotkę tego połączenia i porównaj. Temat był wałkowany nie raz. Sam to przerabiałem ale to już ze 3 lata temu.
EKIPA ŚLĄSKA
Obrazek
Avatar użytkownika
Semir
Alchemik
 
Posty: 4249
Obrazki: 0
Dołączył(a): 08 kwi 2011 11:38:11
Pochwały: 17
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

Postprzez Prorok78 » 25 lip 2014 08:32:19

Pisząc że siedza mocno i sa szczelne, miałem na myśli że nie puszczaja ani na mocowaniach (łączeniach) ani w żadnym innym miejscu... Każdy zdjęty z obu stron i sprawdzony powietrzem... nie ma dziurek...:) Jak przetestować te trzy zaworki ??

-- Dodano 25 lip 2014 17:48:07 --

Słuchajcie, a jeszcze jedno pytanie.

Trzy zaworki (te większe - od klap, EGR i turbiny) sa w połowie nadkola.
dwa zaworki (mniejsze - chyba od napędów) sa w roku, od strony kierowcy)...

Jeden wężyk (linia VAC) łączy te dwa małe z trzema dużymi.
Jeden wężyk (od góry/krótki) mostkuje te dwa małe zaworki
Trzy wężyki idą pionowo w dół (zakładam że do mostu) - po jakis 10 centymetrach zamieniając się w metalowe...

Ale... poniżej tych 2 małych zaworków, mam tez dwa wężyki, niepodpięte nigdzie, które są zpięte razem i idą pionowo w dół (równiez zamieniając się w metalowe)... co za czort ?? Bo w tamtej okolicy nie widzę miejsca gdzie mogłyby być podpięte...:( Cała wiązka 5 wężyków metalowych, znika w dół komory silnika w strone mostu, lub dołu silnika...
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri
Prorok78
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 214
Dołączył(a): 19 cze 2014 15:18:27
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

Postprzez RudeBoy » 25 lip 2014 17:00:01

Prorok78 napisał(a):Ale... poniżej tych 2 małych zaworków, mam tez dwa wężyki, niepodpięte nigdzie, które są zpięte razem i idą pionowo w dół (równiez zamieniając się w metalowe)... co za czort ?? Bo w tamtej okolicy nie widzę miejsca gdzie mogłyby być podpięte...:( Cała wiązka 5 wężyków metalowych, znika w dół komory silnika w strone mostu, lub dołu silnika...



Odpowietrzenie mostu i mechanizmu dopinania półosi - tak ma być
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

Postprzez Prorok78 » 25 lip 2014 17:04:23

ufff :) Tak mniemałem, ale się wolałem utwierdzić :)

Podziękował....:)

Jeszcze raz posprawdzałem te wężyki wszystkie... Każdy szczelny i każdy po zdjęciu z króćca i zatkaniu paluchem robi ładne pssssst...

A mimo to pokazuje mi błędy...

Podpowiedzcie pls jak te cholerne zaworki sprawdzić... ?:)
„W życia wędrówce, na połowie czasu,
Straciwszy z oczu szlak nieomylnej drogi,
W głębi ciemnego znalazłem się lasu”
~ Dante Alighieri
Prorok78
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 214
Dołączył(a): 19 cze 2014 15:18:27
Pochwały: 1
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

Postprzez RudeBoy » 25 lip 2014 17:15:12

Problem raczej nie leży w zaworkach.
Ale możesz zamień miejscami zawory od klap i turbo.
Sprawdź siłownik klap na dolocie.
Sprawdzić metodą podmiany lub kompem czujnik doładowania w kol. dolotowym.
Sprawdzić działanie przepływomierza - najprościej metodą podmiany na inny sprawny.
Wyczyścić kol. dolotowy jeżeli nie było to robione przez ostatnich parę lat.


Autor postu otrzymał pochwałę
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

Postprzez wojtekmenago » 19 gru 2014 15:42:16

pomoże ktoś 2,2dti
frota rano odpala przejeżdżam około 8 kilometrów i zapala się check , zaworki podciśnienia zamieniałem klapy i uszczelki kolektora wymienione i wyczyszczone klapy ,wężyki podciśnień nowe na cały frotowóz ,podłączony do bosch st 6000 wskazał czujnik doładowania ciśnienia -( wymyty benzyną )nie chce się pakować w koszt nowego jak to może być nie to ,a nadodatek jeszcze dziś okazało się że cieknie nagrzewnica , szok chyba cały kokpit trzeba zwalić żeby się do niej dostać
mam max a w gorzowie wlkp, mechanik jak słyszy frontera do febry dostają albo rzucają sumy za robociznę takie że siąść i płakać ;( MOŻE COŚ KTOŚ PODPOWIE całe forum poczytałem od tygodnia ijuż nic nie wiem odczego zacząć
wojtekmenago
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 08 gru 2014 20:56:07
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

Postprzez ali » 19 gru 2014 16:13:28

wojtekmenago napisał(a):pomoże ktoś 2,2dti
frota rano odpala przejeżdżam około 8 kilometrów i zapala się check , zaworki podciśnienia zamieniałem klapy i uszczelki kolektora wymienione i wyczyszczone klapy ,wężyki podciśnień nowe na cały frotowóz ,podłączony do bosch st 6000 wskazał czujnik doładowania ciśnienia -( wymyty benzyną )nie chce się pakować w koszt nowego jak to może być nie to ,a nadodatek jeszcze dziś okazało się że cieknie nagrzewnica , szok chyba cały kokpit trzeba zwalić żeby się do niej dostać
mam max a w gorzowie wlkp, mechanik jak słyszy frontera do febry dostają albo rzucają sumy za robociznę takie że siąść i płakać ;( MOŻE COŚ KTOŚ PODPOWIE całe forum poczytałem od tygodnia ijuż nic nie wiem odczego zacząć


Podaj dokładnie numer błedu i okoliczności zapalenia CE, to bardzo ważne.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

Postprzez wojtekmenago » 19 gru 2014 17:19:39

ali napisał(a):
wojtekmenago napisał(a):pomoże ktoś 2,2dti
frota rano odpala przejeżdżam około 8 kilometrów i zapala się check , zaworki podciśnienia zamieniałem klapy i uszczelki kolektora wymienione i wyczyszczone klapy ,wężyki podciśnień nowe na cały frotowóz ,podłączony do bosch st 6000 wskazał czujnik doładowania ciśnienia -( wymyty benzyną )nie chce się pakować w koszt nowego jak to może być nie to ,a nadodatek jeszcze dziś okazało się że cieknie nagrzewnica , szok chyba cały kokpit trzeba zwalić żeby się do niej dostać
mam max a w gorzowie wlkp, mechanik jak słyszy frontera do febry dostają albo rzucają sumy za robociznę takie że siąść i płakać ;( MOŻE COŚ KTOŚ PODPOWIE całe forum poczytałem od tygodnia ijuż nic nie wiem odczego zacząć


Podaj dokładnie numer błedu i okoliczności zapalenia CE, to bardzo ważne.




st nie wyświetla numeru błędu tylko czujnik ciśnienia doładowania nie spprawny i to wszystko bosch st 6000 tak z oplem ma
:cry2:
wojtekmenago
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 08 gru 2014 20:56:07
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

Postprzez ali » 19 gru 2014 17:27:10

To trzeba podpiąć do czegoś co pozwoli odczytać błędy i wartości z bloków pomiarowych, bo błędne wartości z czujnika doładowania mogą mieć wiele przyczyn, od podcisnień, przez przepływomierz, zawór westgate, i selenoidy. Ale numery błedów pozwolą na prostsza diagnozę, bo tak to tylko wpędzisz sie w koszty. Poszukaj jakiegoś mechanika z techem, lub kogoś co ma op-com lub opelscanner. Jak chcesz to możesz podjechąc do mnie,ale blisko nie masz ;)


Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

Postprzez wojtekmenago » 19 gru 2014 17:46:58

[quote="ali"]To trzeba podpiąć do czegoś co pozwoli odczytać błędy i wartości z bloków pomiarowych, bo błędne wartości z czujnika doładowania mogą mieć wiele przyczyn, od podcisnień, przez przepływomierz, zawór westgate, i selenoidy. Ale numery błedów pozwolą na prostsza diagnozę, bo tak to tylko wpędzisz sie w koszty. Poszukaj jakiegoś mechanika z techem, lub kogoś co ma op-com lub opelscanner. Jak chcesz to możesz podjechąc do mnie,ale blisko nie masz ;)[/qu


zawór westgate jest sprawny i działa prawidłowo coś powoduje odcięcie turbo , ( selenoidy co to jest o jestem chya zielony )
zaworki podciśnień sprwadzone pracują co lepsze wszystko z rana dziła nabierze temperatury koło 80 stopni ciśnieśż mu na gaz a tu check i po jeździ e jedzie ale 126p jest szybszy :) juro coś pokombinuje ,jak sprawdzić czujnik doładowania to jest trzy pinowy membranowy pipsztyk na kolektorze powietrznym , :niewiem:
wojtekmenago
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 08 gru 2014 20:56:07
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

Postprzez sumek222 » 19 gru 2014 18:22:18

Miałem podobne objawy,mechanicy sprawdzili wszystko co możliwe i okazało się,że jest przytopiona jakaś kostka z tyłu silnika od strony EGR-u.Z pod kolektora był przedmuch.Wymienili uszczelki i jak na razie od pół roku mam spokój.


Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
sumek222
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 35
Obrazki: 12
Dołączył(a): 30 sty 2009 21:04:34
Lokalizacja: zamosc
Pochwały: 1
Województwo: Lubelskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

Postprzez ali » 19 gru 2014 18:59:13

Puki nie pojedziesz na porządną diagnozę to gdybanie, kto Ci to sprawdzał i jak ? bo jak ktoś co opierał się na tej diagnozie co podałeś to nie jest to nic warte, w DTL każde inne błędne wskazanie związane z ciśnieniem ,lub przepływem powietrza w układzie zasilania powoduje wywalenie błedu związanego z czujnikiem doładowania wiec nic tak nie zdziałasz. Nagraj wskazania bloków pomiarowych na 10 sekund przed włączeniem CE i 5 sekund po, przyślij na mail to coś Ci powiem bez tego to bezsensowne spekulacje.
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 2.2] Słabość i check - podciśnienia?

Postprzez wojtekmenago » 19 gru 2014 20:06:30

sumek222 napisał(a):Miałem podobne objawy,mechanicy sprawdzili wszystko co możliwe i okazało się,że jest przytopiona jakaś kostka z tyłu silnika od strony EGR-u.Z pod kolektora był przedmuch.Wymienili uszczelki i jak na razie od pół roku mam spokój.




egr mam mechaniczny,,, działa , zawór plastikowy od klap sprawny tylko podciśnienie natomiast miałem wydmuchaną uszczelkę od pokrywy kolektora ----- ludzie 2,5 litra sadzy szok wyczyściłem wymyłem

po świętach wymyślę cos aby podpiąć kompa i dam znać


zostało mi jeszcze nagrzewnica do wymiany ponoc kuppa roboty i posprawdzać wężyki od 4x4 koło reduktora i silnika bo przód przy okazji naprawy pompy wody wymieniłem weżyki od przesuwki pierścienia

auto moje stało 2 lata nie ruszane z miejsca dopiero naszło mnie pojeździć sobie iiii zonk

-- 28 gru 2014 20:37:54 --

sumek222 napisał(a):Miałem podobne objawy,mechanicy sprawdzili wszystko co możliwe i okazało się,że jest przytopiona jakaś kostka z tyłu silnika od strony EGR-u.Z pod kolektora był przedmuch.Wymienili uszczelki i jak na razie od pół roku mam spokój.

[b]
i poszedłem twoim tropem i jest narazie ok
potrzebuje zaworki 4x4 niebieski i szary niebieski mi padł
w gorzowie wlkp , na szrotach cenny bliskie sewisu gm
wojtekmenago
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 08 gru 2014 20:56:07
Województwo: Lubuskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004


Powrót do 2.2 DTI



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron