Strona 1 z 1

[All] okresy serwisowania

PostNapisane: 09 mar 2008 22:56:03
przez sulinek
Ostatnio dostała mi się w ręce książeczka przeglądowa do frotki. Pooglądałem ja sobie (jest w języku mi nie znanym) i znalazłem ciekawą rzecz. Mianowicie wymiana oleju (10W40) przewidziana jest dla silników 3,2 benz i 2,2 DTI co 30 tys km. Czy tak robicie w swoich samochodach, bo wg mnie to troszkę za długo. Podajcie co ile wymieniacie oleje, silnik, mosty, skrzynia.

olej

PostNapisane: 10 mar 2008 15:26:43
przez Artur
No ja mam od 2 miesięcy wyciek więc wymieniam olej regularnie co 2 tygodnie. haha

PostNapisane: 10 mar 2008 15:50:40
przez brum
Pewnie wyciek z uszczelniacza od strony skrzyni :D

A co do wymiany oleju to poprzedni właściciel wymienił zanim kupiłem zrobiłem 20tys i ciśnienie było słabe więc raczej tak 15tys i będzie OK.
Oczywiście niemam pojęcia jaki wlał olej niby karta była z Mobila ale... nie sądze. Zauważ też że jeżdzimy w terenie niekiedy pod dużym obciążeniem więc trzeba częściej wymieniać.

Dane z Info-Tech
Olej w silniku co 12m lub 15tys
Skrzynia man. co 36m lub 45tys
Dane dla 3.2 V6 i 2.2 DTI

dla innych silników jest tak samo

PostNapisane: 10 mar 2008 15:56:07
przez dljm
ja robię tak:
silnik co 15 tyś
skrzynia i mosty 30 tyś
lub co dwa lata

okresy serwisowania podzespołów Frotki

PostNapisane: 25 lut 2009 11:09:54
przez vvaldi
Poszukuje takiego info - co i kiedy wymieniać i kontrolować we Fronterze (moje autko to 2.2 TD z roku 2000 i z przebiegiem 250.000km)
Myślałem że znajdę to w instrukcji obsługi - ściągnąłem polską wersję w PDF ale tam tego nie ma :(
Da się takie info gdzieś dostać po polsku?
Szukałem właśnie na forum ale jakoś nie mogę nic znaleść :( może ktoś wdział gdzieś taki temat?
A może ktoś podpowie? Np. co ile km wymieniać olej w silniku? a w skrzyni? a jeszcze gdzieś tam w zawieszeniu? No ale olej to nie wszystko co trzeba wymieniać/kontrolować cyklicznie, no nie?

Re: okresy serwisowania podzespołów Frotki

PostNapisane: 25 lut 2009 11:34:32
przez brum
Program Autodata tam jest opisane co i kiedy tylko że po ang.
po 250tys to trzeba praktycznie całe zawieszenie wymienić wg terminów wymian.
O olejach było...

Re: okresy serwisowania podzespołów Frotki

PostNapisane: 12 mar 2009 12:11:39
przez marstrun
Mam plan serwisowy do Frontery B, który przetłumaczyłem z oryginalnej książki serwisowej. Mogę podesłać na maila. Może ktoś wrzuci to na jakiś serwer.

Re: okresy serwisowania podzespołów Frotki

PostNapisane: 19 mar 2009 22:19:27
przez vvaldi
Dzięki marstrun!
Pliki z planami serwisowymi wrzuciłem na taki adres: http://vik.strefa.pl/frontera/
Linki prosto do plików: Adobe PDF | MS Excel XLS
Przy okazji tam też wrzuciłem instrukcję obsługi i coś jeszcze na temat kodów serwisowych.

Re: okresy serwisowania podzespołów Frotki

PostNapisane: 03 paź 2009 08:25:51
przez STRUNA
A gdzie takie cóś do A???

Re: okresy serwisowania podzespołów Frotki

PostNapisane: 05 paź 2009 18:43:09
przez rauli
popieram w/w rozmówcę,może taką dokumentację ma ktoś dla ,,A,,
byłbym wdzięczny,pozdro

Re: okresy serwisowania podzespołów Frotki

PostNapisane: 05 paź 2009 22:24:34
przez brum
Zdobyć program eTech i tam jest wszystko opisane.

Re: okresy serwisowania podzespołów Frotki

PostNapisane: 06 paź 2009 18:54:59
przez michal 2,8tdi
Ten program :?: :mrgreen: :http://www.sdcv.pl/f66/etech-workshop-2007-pl-26195/ :mrgreen: :beer:

Re: okresy serwisowania podzespołów Frotki

PostNapisane: 09 paź 2009 18:47:14
przez Kogut
Czy ktoś pobrał ten program już ??

Re: okresy serwisowania podzespołów Frotki

PostNapisane: 26 paź 2009 21:55:49
przez Kogut
Kogut napisał(a):Czy ktoś pobrał ten program już ??

:shock: :?: :?:

Re: okresy serwisowania podzespołów Frotki

PostNapisane: 26 paź 2009 22:07:02
przez brum
No ja go mam ale z innego linka i jest ok?

Re: okresy serwisowania podzespołów Frotki

PostNapisane: 26 paź 2009 22:17:24
przez Kogut
A mógłbyś się podzielić :lol:

Re: okresy serwisowania podzespołów Frotki

PostNapisane: 26 paź 2009 22:25:37
przez brum

Re: okresy serwisowania podzespołów Frotki

PostNapisane: 10 lis 2009 07:02:43
przez Kogut
W końcu się udało :wsciekly: wygrać tą nierówną walkę
Dla zainteresowanych w chomiku

Re: [All] okresy serwisowania

PostNapisane: 12 lut 2021 14:48:13
przez Dr Max
Chcąc ograniczyć niepotrzebne nerwy i wydatki oraz wizyty w warsztatach do minimum, wszelkie wymiany płynów (tzw. serwis) dokonuję częściej niż jest to przewidziane.
Dodatkowo, z racji użytkowania przedmiotowego pojazdu jako dodatkowego środka transportu do celów czysto rekreacyjnych, nie osiąga on dużych przebiegów, a mianowicie 10 tys. km/rok.
Tym samym moja obecność w serwisach naprawczych ogranicza się praktycznie do 1 wizyty rocznie.

Nadmieniam, że pojazd ten był zawsze przedmiotem moich marzeń.
Po prostu ma bardzo klasyczną i proporcjonalną sylwetkę, gabaryty - takie w sam raz, no i ten dźwięk silnika.
Był nieosiągalny dla mnie finansowo w latach swojej produkcji i dlatego obecnie, bezpośrednio po zakupie obiecałem sobie doprowadzić go do stanu prawie że fabrycznego.
Trwało to pół roku i koszt naprawy przekroczył wartość zakupu, ale teraz przez okres ponad 2 lat od zakończenia zmagań z naprawami, a raczej dostępnością części zamiennych, cieszę się z każdej chwili, kiedy zjeżdżam nim z asfaltu :D

Do rzeczy:
- olej silnikowy i wszystkie filtry co 10 tys. km (co 1 rok).
- pozostałe płyny (mosty, reduktory, skrzynie biegów, ukł. sprzęgłowe, hamulcowe, wspomagania, chłodnicze) co 20 tys. km (co 2 lata)

Olej MOTUL. Dlaczego?
Dużo o nim słyszałem, czytałem i myślałem, że to fanaberie motoryzacyjnych maniaków. Myślę olej jak olej. Grunt to regularna wymiana. Zawsze lałem do swoich pojazdów CASTROL, MOBIL1 i inne im podobne.
Raz dałem namówić się mechanikowi i nie żałuję. Jest rewelacja. Silnika praktycznie nie słychać.
Teraz leję go do wszystkich swoich samochodów, tylko oczywiście w innej specyfikacji.