Silnik wyciągnięty

Po wstępnym obejrzeniu i porównaniu EGR wraz z podstawą jest do przekręcenia. Zwłaszcza że mocowana jest do podstawy cewka zapłonowa. Problem w tym że trzeba nową uszczelkę między podstawę a głowicę. Niestety trzeba ją albo gdzieś dorobić albo zamówić w ASO ( koszt 80,- i 7 dni roboczych oczekiwania)

-- Dodano 09 lis 2013 09:36:49 --
Dodaje zdjęcia gdyby ktoś potrzebował:
EGR X22XE:

EGR Z22XE:

Głowica Z22XE i mocowanie EGR :

-- Dodano 13 lis 2013 14:39:02 --
Silnik wsadzony na miejsce

, zostało zazbroić i zaślepić otwory w panewkach. Uszczelkę pod podstawę EGRu udało się dorobić. Na ulicy św.Katarzyny w Krakowie jest firma co dorabia wszystkie uszczelki (nawet pod głowice). Koszt uszczelki do EGRu to 20,- nie jak w ASO 80,- i tego samego dnia odbiór, a nie 7 dni roboczych.
-- Dodano 02 gru 2013 10:25:39 --
Witam. Silnik z omy do frotki założony i lata. Zostało trochę kosmetyki jak jednak założenie kolektora wydechowego od omegi, bo rurka z kolektora z froty zaczyna przepuszczać. Wszystkich, którzy zabierają się za taką transplantację radze założyć komplet nowych uszczelniaczy na wale bo moga puścić jak mój

.
Z rzeczy które warto przełożyć z silnika froty do omegi jest pompa oleju, miska, kolektor dolotowy (więcej podciśnień), przepustnica, cewka, czujniki i dekiel zaworów (wyglądają podobnie ale ten z silnika x22xe jest przystosowany pod kable zapłonowe), bagnet. Trzeba zaślepić otwory na panewkach głównych, oraz zmieniając bagnet warto zaślepić otwór otwór w bloku po bagnecie z omegi. Ogólnie jeśli ma się czas, miejsce i trochę wiedzy z mechaniki i najlepiej żurawia do silników to nie jest to trudne.