Strona 23 z 27

Re: Oleje

PostNapisane: 07 sie 2015 10:26:28
przez jager_18
jrzeuski napisał(a):Jeśli nie masz z tyłu LSD, to zwykły olej 80W90 wystarczy. Do przedniego mostu w A to właściwie można wlać cokolwiek, nawet Kujawski, bo i tak kręci się jedynie od święta jak wajcha jest na 4H/4L. Do silnika 10W40, jeśli poprzednik wlał 15W40, to był matoł albo silnik już mocno zajechany.

PS. Ja do przedniego mostu leję zużyty silnikowy, bo i tak co postój w głębokiej wodzie jest do wymiany, więc szkoda mi kasy na nowy olej co chwilę. Woda dostaje się do środka przez uszczelniacze kielichów i nie znalazłem na to sposobu :niewiem:


Mam LSD dlatego wybrałem olej do LSD. Rozumiem że HIPOL będzie dobry? Silnik wydaje się być ok, tylko mam jakiś wyciek pod ostatnią świecą, prawie że na rogu silnika(od strony kabiny samochodu, mam nadzieję że w miarę to zrozumiałe), czyżby to była uszczelka pod głowicą? :?

Re: Oleje

PostNapisane: 07 sie 2015 10:30:21
przez jrzeuski
Raczej uszczelka pokrywy zaworów.

Re: Oleje

PostNapisane: 07 sie 2015 11:33:40
przez jager_18
Nie to nie w tym miejscu, pod kolektorem wydechowym od strony kabiny.
Czy ten olej będzie dobry do przedniego mostu http://allegro.pl/olej-przekladniowy-pe ... 66924.html

Re: Oleje

PostNapisane: 07 sie 2015 11:49:59
przez brum
Może być.

Re: Oleje

PostNapisane: 11 paź 2015 18:49:26
przez tupek
Sugerując się tym co na początku tematu było napisane, kupiłem za mało oleju do dyfrów i wystarczyło mi tylko na tył.
Jak ma ktoś taką moc to prosiłbym o poprawienie informacji o pojemności tylnego mostu, zamiast 1,4l wchodzi 2.4 l.

Re: Oleje

PostNapisane: 16 paź 2015 21:14:37
przez paulo83
Ja użytkuję Frotę dopiero od 3 miesięcy i po zakupie postanowiłem wymienić wszystkie płyny - tak gdzie było widać to ok, ale mosty, skrzynia i reduktor to nie wiadomo czy tam coś jeszcze było lub kiedy były wymieniane skoro jestem 4-tym właścicielem.
No więc, co zalałem:
- przedni i tylny most Olej przekładniowy AXENOL 80W/90 (do tylnego mostu z dodatkiem do LSD marki MOPAR)
- skrzynia i reduktor Olej silnikowy 10W/40 LOTOS
- silnik Olej GM 10W/40 ( ponoć zalecany m.in. do Opli)
- układ chłodzenia Płyn BORYGO różowy (dla chłodnic aluminiowych)
- układ hamulcowy AXENOL Dot4
- wspomaganie kierownicy AXENOL do przekładni hydraulicznych.

Jak na razie to wszystko hula bez zastrzeżeń, a kupowałem u swojego sprzedawcy w sklepie motoryzacyjnym, u którego robię zakupy od kilku lat i jeszcze się nie zawiodłem.
Mam nadzieję, że i na w/w płynach się nie zawiodę. Co myślicie o nich bardziej doświadczeni i zaprawieni w użytkowaniu Frociarze?

Re: Oleje

PostNapisane: 11 sty 2016 16:42:15
przez kafell1
Witam, zbliża mi się wymiana oleju i chciałbym rozeznać w temacie jaki olej mineralny polecacie do mojego 2.3TD do tej pory zalewałem mobilem.
Już sobie poradziłem padło na Motul Motion 4000.

Re: Oleje

PostNapisane: 13 sty 2016 14:03:35
przez Łukasz12502
kafell1 napisał(a):Witam, zbliża mi się wymiana oleju i chciałbym rozeznać w temacie jaki olej mineralny polecacie do mojego 2.3TD do tej pory zalewałem mobilem.
Już sobie poradziłem padło na Motul Motion 4000.

ile taniej wychodzi ci ten motul od mobila?ja mam mobil diesel 15/40 i było zawsze ok i zimą i latem zero problemów.

Re: Oleje

PostNapisane: 13 sty 2016 14:19:49
przez kafell1
nie pamiętam ile za mobil płaciłem ale motul 115zł za 5l i 24zł za 1l

Re: Oleje

PostNapisane: 14 kwi 2016 19:24:31
przez Ger
eric napisał(a):
dropsik127 napisał(a):witam posiadam Opla frontere b 2.2 wersja sport . Mam pytanie jaki należy wlać olej do mostów ? przedniego i tylnego i ile się go mieści ???

Przeczytaj wątek to się dowiesz. Już na stronie 2 masz odpowiedz.

Też przewaliłem prawie cały temat Oleje i w dalszym ciągu też nie mam pojęcia jakim olejem zalać tylny most z LSD dodam że napisany tam olej Shell SPIRAX 90LS jest sprzedawany w ilościach od 20 Litrów, jakaś paranoja skoro ja potrzebuję tylko 1,4 litra. Czy są jakieś inne oleje jako zamienniki ? Co byście polecili ?

Re: Oleje

PostNapisane: 14 kwi 2016 19:42:06
przez RudeBoy
jakimkolwiek 80W90 z dodatkiem modyfikatora LS
możesz też zalać 75W90 z dodatkami LS
albo 75W140 z dodatkami LS

Na rynku takich olei jest multum.

Re: Oleje

PostNapisane: 14 kwi 2016 19:43:58
przez brum
Np Valvoline

Re: Oleje

PostNapisane: 14 kwi 2016 20:21:23
przez Ger
A co sądzicie o tym zestawie olejowym? ilości na 2-wie Frotki z mostami LSD przedni i tylny most, skrzynia i reduktor
http://screenshooter.net/102792215/flhbxwm
http://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVO ... lizgiem/81
http://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVO ... L5-1L/1456
http://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVO ... 5W30-5L/34
-A i się zastanawiam czy nie zalać też tym samym co skrzynie i reduktor silnika 3,2 V6 ?

Re: Oleje

PostNapisane: 14 kwi 2016 20:48:40
przez RudeBoy
Ger napisał(a):A co sądzicie o tym zestawie olejowym? ilości na 2-wie Frotki z mostami LSD przedni i tylny most, skrzynia i reduktor


Jak na dwie roty to za mało tego oleju przekładniowego.

Ger napisał(a):-A i się zastanawiam czy nie zalać też tym samym co skrzynie i reduktor silnika 3,2 V6 ?


Co?
Do reduktora i skrzyni w tym aucie leje się silnikowy syntetyk a nie przekładniowy.

Re: Oleje

PostNapisane: 14 kwi 2016 20:56:32
przez Ger
W czwartym linku: http://www.najlepszeoleje.pl/pl/p/VALVO ... 5W30-5L/34
Jest napisane że to silnikowy... Nie planowałem lać do silnika oleju przekładniowego ;) no bez jaj :D
A co do ilości na 2-wie Frotki to czemu za mało na 2-giej stronie były podane ilości którymi się zasugerowałem może mój błąd że nie napisałem że obie to fronterki B
Jak by coś prosił bym o korektę ilości :) bym nie domawiał ;) jak na razie w koszyku jedynie nie dobrałem 6l na silnik do 3,2V6 ;)

Re: Oleje

PostNapisane: 15 kwi 2016 14:00:24
przez Huberek
No dobrze ...
Tak się składa, że jestem "miłośnikiem olejów syntetycznych"...
niestety, 5W-50 i 0W-40 Mobila znika gdzieś w silniku (X22XE) w ilości 0,5l / 1000 km - obstawiam pierścienie.
Szkoda, bo poza tym jestem zadowolony... genialne oleje, a frota zawsze tyle go brała - ni mniej, ni więcej.


Ktoś może zaproponować (albo przetestował z pozytywnym skutkiem) zmianę na inny syntetyk ?
W szczególności rozważam:
-VALVOLINE SynPower lub MaxLife 5W-40 lub V1Racing 5W-50
-LIQUIMOLLY SythOil 5W-40
-MOTUL 8100X-max 5W-50
ewentualnie inny 0W-40 / 5W-50 ??

Nie chcę tu rozpoczynać dyskusji o wyższości półsyntetyka nad syntetykiem, temat jest już w zasadzie w tym wątku wyczerpany. Może później się przesiądę, chyba że ktoś przetestowal sprawę.

Re: Oleje

PostNapisane: 15 kwi 2016 15:19:17
przez brum
Skoro bierze olej w tak dużych ilościach to chyba czas na półsyntetyk.

Re: Oleje

PostNapisane: 15 kwi 2016 19:11:02
przez Huberek
Wiesz, to akurat jest znana zależność i możliwe że tak zrobię, ale nie o to teraz pytam.

Komuś udało się ograniczyć konsumpcję oleju stosując w silniku X22XE jakiś syntetyk?
VALVOLINE ? LIQUIMOLLY ? MOTUL ?

Re: Oleje

PostNapisane: 15 kwi 2016 21:59:31
przez Cuba
Huberek napisał(a):Komuś udało się ograniczyć konsumpcję oleju stosując w silniku X22XE jakiś syntetyk?
VALVOLINE ? LIQUIMOLLY ? MOTUL ?

A wierzysz w cuda :?:
Pomijając oleje z lidla to wszystko jedna "mizeria" z innymi dodatkami soli i pieprzu ... różnicę zauważysz dopiero przy laboratoryjnych extremalnych warunkach .. co raczej Nas nie dotyczy.
NIE ograniczysz

Re: Oleje

PostNapisane: 15 kwi 2016 22:26:23
przez RudeBoy
Zawsze mnei zastanawia stwierdzenie - "jestem bardzo zadowolony z oleju"