Witamy !



[B 2,2] wysokie obroty na zimnym silniku

[B 2,2] wysokie obroty na zimnym silniku

Postprzez pmklakier » 08 sie 2014 22:55:40

Już od pewnego czasu na zimnym silniku wchodzi mi ma wysokie obroty - jak wysprzęgle to nawet do 2500 obrotów dochodzi, a jak jadę to nawet na trzecim biegu pędzi jak szalony bez dodawania gazu. Na ciepłym silniku jest ok. Czyściłem już krokowy, sprawdzałem szczelność dolotu powietrza nawet jakiś wężyk przy przepustnicy wymieniłem bo był zetlały i nic nie pomaga.
Ktoś może przerabiał temat i ma jakieś rady w w/w sprawie.
Może to jakiś czujnik temperatury albo coś?
Może nie jest to aż tak bardzo uciążliwe, ale trochę wkurza.
pmklakier
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Obrazki: 5
Dołączył(a): 20 sty 2013 19:52:03
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [B 2,2] wysokie obroty na zimnym silniku

Postprzez Michał » 25 sie 2014 14:53:44

Sprawdź błędy kompem, ja przy podobnych objawach miałem walnięty czujnik położenia przepustnicy (TPS).
Jak będziesz wymieniał to na jakieś firmowe bo HART za parę złotych wytrzyma tydzień i będzie to samo.
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 2,2] wysokie obroty na zimnym silniku

Postprzez pmklakier » 29 sie 2014 22:27:39

No dzięki za podpowiedź, jak znajdę trochę czasu to pojadę na kompie sprawdzić.
pmklakier
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Obrazki: 5
Dołączył(a): 20 sty 2013 19:52:03
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [B 2,2] wysokie obroty na zimnym silniku

Postprzez sador86 » 15 wrz 2014 20:18:56

wiem o co chodzi z tymi wysokimi obrotami na zimnym silniku w x22se ,, u mnie dochodzi nawet do 3000```~~ 3500rpm.
ostatnio zauważyłem, że pomogło ruszenie kablami powyżej alternatora, w okolicach przed przepustnicą, a chłodnicą. Nie wiem czy to wina przetartych kabli czy jakiś czujnik. Nad alternatorem jest kostka od kabla , który przechodzi nad głowicą w prawo i w dół do bloku silnika - przy prawej łapie silnika,,, polecam kupić spray do połączeń elektrycznych i wszystkie ale to wszystkie kostki od silnika wypsikać i spiąć, cewkę i wysokiego napięcia też. Napewno nie zaszkodzi, mi pomogło. \\\\nie wskakuje na wysokie obroty na zimnym od 2 tygodni przynajmniej. Po drugie jak się wjedzie w wodę to taki spray w kostkach napewno nie zaszkodzi. Ogólnie osobiście podobało mi się jak brud i biały nalot z wnętrza kostek ładnie się rozpuszcza i wypływa na zewnątrz. Walczę od roku z 2,2 i stwierdziłem dopiero , że to wina gazola, który wpiął złe nowe wtryskiwacze- po 10``~~ 15km zaczyna na 3 garki chodzić ... niepotrzebnie czujnik położenia wałka wymieniłem... sekwencja psuła robotę.
sador86
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 44
Obrazki: 30
Dołączył(a): 15 wrz 2013 21:32:02
Lokalizacja: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: [B 2,2] wysokie obroty na zimnym silniku

Postprzez pmklakier » 30 wrz 2014 21:55:24

Wymieniłem czujnik położenia przepustnicy i niewiele pomogło, może obroty były ciut niższe.
Zakupiłem też spray do połączeń elektrycznych ale na razie psyknąłęm tylko te najbardziej dostępne kostki, bo czasu coś mi ostatnio brakuje.
Na czasie zrobię to dokładniej i zobaczę czy coś pomoże.
pmklakier
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Obrazki: 5
Dołączył(a): 20 sty 2013 19:52:03
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [B 2,2] wysokie obroty na zimnym silniku

Postprzez cinek1983059 » 01 paź 2014 07:44:14

sador86 napisał(a):wiem o co chodzi z tymi wysokimi obrotami na zimnym silniku w x22se ,, u mnie dochodzi nawet do 3000```~~ 3500rpm.
ostatnio zauważyłem, że pomogło ruszenie kablami powyżej alternatora, w okolicach przed przepustnicą, a chłodnicą. Nie wiem czy to wina przetartych kabli czy jakiś czujnik. Nad alternatorem jest kostka od kabla , który przechodzi nad głowicą w prawo i w dół do bloku silnika - przy prawej łapie silnika,,, polecam kupić spray do połączeń elektrycznych i wszystkie ale to wszystkie kostki od silnika wypsikać i spiąć, cewkę i wysokiego napięcia też. Napewno nie zaszkodzi, mi pomogło. \\\\nie wskakuje na wysokie obroty na zimnym od 2 tygodni przynajmniej. Po drugie jak się wjedzie w wodę to taki spray w kostkach napewno nie zaszkodzi. Ogólnie osobiście podobało mi się jak brud i biały nalot z wnętrza kostek ładnie się rozpuszcza i wypływa na zewnątrz. Walczę od roku z 2,2 i stwierdziłem dopiero , że to wina gazola, który wpiął złe nowe wtryskiwacze- po 10``~~ 15km zaczyna na 3 garki chodzić ... niepotrzebnie czujnik położenia wałka wymieniłem... sekwencja psuła robotę.



zapewne ruszyłeś kablem od czujnika położenia wału i chyba trafiłeś bo jeżeli styk w kostce czujnika był kiepski auto mogło róznie reagować albo wysokie obroty,albo by nie odpalało wogule,albo wkrecało by sie tylko do pewnych obrotów ogólnie cuda mogły by się dziać więc warto to obadać
3.2 V6 GTS, simex 37", lift bliżej nieokreślony, mosty patrol k260, snorkel, zderzaki stal, winch

EKIPA ŚLĄSKA
Avatar użytkownika
cinek1983059
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1203
Obrazki: 35
Dołączył(a): 26 lut 2013 11:48:21
Lokalizacja: Będzin
Pochwały: 5
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: [B 2,2] wysokie obroty na zimnym silniku

Postprzez pmklakier » 02 paź 2014 17:40:39

Popsykałem większość kostek do których dałem radę się dostać i nie ma poprawy z obrotami. Jeszcze sprawdzę ten kabel o którym pisze cinek.
pmklakier
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Obrazki: 5
Dołączył(a): 20 sty 2013 19:52:03
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [B 2,2] wysokie obroty na zimnym silniku

Postprzez Michał » 03 paź 2014 10:59:41

Sprawdź także kabel do czujnika położenia przepustnicy, czasem zaraz przy wtyczce się łamie ale wtedy powinien się pojawić błąd czujnika TPS. Fajnie by było podłączyć fejs (jakiś ELM wystarczy) i sprawdzić czy czujniki podają odpowiednie dane. Spokojnie sprawdzisz TPS oraz odczytasz błędy.
Bez podłączenia do kompa to takie trochę wymienianie po omacku - nawet jak zrobisz to do końca nie będziesz miał pewności co było (może to być też np. zawieszony silnik krokowy wolnych obrotów - warto przeczyścić,)
Zainwestuj w taki fejs do tego darmowy program i będzie łatwiej coś wymyślić:
http://allegro.pl/interfejs-diagnostycz ... 90645.html
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 2,2] wysokie obroty na zimnym silniku

Postprzez pmklakier » 14 paź 2014 19:23:56

Kupiłem kiedyś taki interfejs na allegro; kabel na usb jakiś OBD II a na płytce był program opel tech i vag kkl i jeszcze jakiś auto scan po angielsku. Udało mi się tylko do opel tech'a jakieś sterowniki niby ustawić ale dla silnika 2,2 benz w ogóle silnika mi nie czytało a te inne w ogóle mi nie chodziły. Moje zdolności komputerowe nie są może na wysokim poziomie ale coś do czytania błędów by się przydało.
Nie masz może namiaru na jakiś program do czytania błędów, prosty w instalacji i obsłudze, który dało by rady z neta pobrać za free bo już raz zapłaciłem i mi nie chodziło, taki coby mi na tym kabelku co mam działał?
pmklakier
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Obrazki: 5
Dołączył(a): 20 sty 2013 19:52:03
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [B 2,2] wysokie obroty na zimnym silniku

Postprzez Michał » 20 paź 2014 14:26:49

Bez problemu powinien pracować ScanTool.net 1.3 (późniejsze wersje wymagają modernizacji interfejsu aby odpaliły - trwa to 15 minut i jest programowe),
Działa także ScanMaster - ELM ale on chyba nie jest darmowy (ewentualnie jest jakieś demo w sieci).

Te dwa powinny czytać spokojnie błędy oraz pokazywać podstawowe parametry silnika, sporo na ten temat jest też w wątku na temat interfejsu:
viewtopic.php?f=13&t=338&p=197219&hilit=interfejs#p197219
choć to 20 stron więc jest co czytać :-)
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 2,2] wysokie obroty na zimnym silniku

Postprzez pmklakier » 01 lis 2014 10:03:36

Zainstalowałem sobie Scan.tool.net 1,13 PL i nie chce mi chodzić na tym moim interfejsie; łączy się z portem com i wyrzuca komunikat że interfejs nie odpowiada. Musze znaleźć trochę czasu i poczytać te 20 stron o których pisałeś.
pmklakier
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Obrazki: 5
Dołączył(a): 20 sty 2013 19:52:03
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [B 2,2] wysokie obroty na zimnym silniku

Postprzez Michał » 01 lis 2014 18:19:08

A nie masz przypadkiem fejsu VAGa ? Pokaż zdjęcie tego co masz bo jeśli to VAG to nie ma szans żeby gadał z frotą i tym softem, też sprawdzałem bo mam vaga w garażu - niestety nic nim nie zrobisz.
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 2,2] wysokie obroty na zimnym silniku

Postprzez pmklakier » 02 lis 2014 09:20:11

Być może że to fejs vaga, bo na płytce jest jakiś program vag kkl, a na wtyczce pisze OBD II .
Nie bardzo się na tym znam, a i czasu mam ostatnio mało żeby nad tym dłużej posiedzieć, ale przydało by się coś takiego, żeby choć czasami błędy pokasować.
Tak ten mój kabelek wygląda:

22952294
pmklakier
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Obrazki: 5
Dołączył(a): 20 sty 2013 19:52:03
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [B 2,2] wysokie obroty na zimnym silniku

Postprzez sylwek_gsii » 02 lis 2014 10:59:59

jeżeli chodzi o twój x22se to ja juz stracilem chyba z 400 zl na interfejsy i dostrajanie kompa do tych portow a tez glupi nie jestem....w koncu dalem do fachowca pozadnego no i drogiego no tez byl zdziwiony ze tylko polaczyl sie z silnikiem interfejsem tech to jest jakis profesjonalny i dosc drogi interfejs...
Jak bys obczaił jakieś wyjscie z tej opresji to daj znac....forum w zeszlym roku przeoralem i nic z tego nie ruszylo tylko chyba abs i central mi sie udalo ingerowac ale czas i nerwy ktore stracilem.....ostatnia opcja to firma viaken o ile pamietam oni zapewniali mnie ze jest interfejs ktory to ruszy koszt nie pamietam ale chyba cos kolo 500zl,juz nie pamietam....
Avatar użytkownika
sylwek_gsii
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 12
Obrazki: 12
Dołączył(a): 29 sie 2013 09:33:50
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [B 2,2] wysokie obroty na zimnym silniku

Postprzez brum » 02 lis 2014 11:57:10

op-com , opel scanner
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 2,2] wysokie obroty na zimnym silniku

Postprzez pmklakier » 02 lis 2014 20:06:05

Czy ten op-com i opel scanner będzie działał na moim interfejsie?
pmklakier
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Obrazki: 5
Dołączył(a): 20 sty 2013 19:52:03
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera B 2.2i Sport 1998-2004

Re: [B 2,2] wysokie obroty na zimnym silniku

Postprzez brum » 02 lis 2014 20:59:32

To są interfejsy które na pewno działają.

Sprawdź dokładnie co to masz, bo jak do vag to są inne piny sygnalowe. Opel ma sygnał na 5 i 6
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 2,2] wysokie obroty na zimnym silniku

Postprzez ali » 03 lis 2014 08:59:29

Op-com i opel-scanner działają na dedykowanych kablach, tak samo jak Vag. Musisz kupić interface, nie kosztuje fortuny, po dwóch podpięciach się juz zwraca ;)
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: [B 2,2] wysokie obroty na zimnym silniku

Postprzez Michał » 03 lis 2014 12:42:40

pmklakier to wygląda na VAGa i z Frotą nie będzie gadać. Ja mam taki fejs:
http://allegro.pl/1-4a-2010-interfejs-e ... 01528.html
Z tym że kupiony w 2010 u viaken.pl (teraz mają nowszą wersję na innym układzie) i działa.

Kwestia odpowiedniego softu bo musi obsługiwać odpowiednie protokoły. Jest jeszcze coś takiego jak MaxiECU - Polski program podobno działa z ABS itp ale na odpowiednio zmodyfikowanym ELM (kiedyś nad tym trochę siedziałem i tam jest taka sytuacja że standardowo jest tylko pin do ECU wykorzystany w OBDII a np. ABS czy Immo wykorzystuje inne piny). Niestety nie miałem okazji potestować.

Tu jest strona tego programu: http://maxiecu.com.pl/oprogramowanie,2,pl.html
Taki zestaw do opla z interfejsem z tzw multiplekserem (czyli podłączeniem kilku pinów w obd do komunikacji - co niby się przełączy sam) program kosztuje 200zł + fejs 299 jednak ponoć gada z wszystkim. (ewentualnie standardowy ELM + ręczny multiplekser 149 + soft)

Tu jest fotka ich fejsu w środku http://maxiecu.com.pl/interfejs,3,pl.html widać przekaźniki które realizują przełączenie odpowiednich pinów - wcześniej mieli też taką przystawkę gdzie ręcznie się przepinało kabelki (program podpowiadał co ma być podłączone ale w wersji demo nie wiele z tego wynikało).
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B 2,2] wysokie obroty na zimnym silniku

Postprzez ali » 03 lis 2014 16:30:20

Piracki opcom na ebay do nabycia za 150 z wysyłką i działa na 100% więc po co kombinować ?
Avatar użytkownika
ali
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3672
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lis 2012 17:31:11
Lokalizacja: KMY
Pochwały: 16
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Następna strona

Powrót do 2.2i



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości