Strona 8 z 12

Re: Cisnienie oleju

PostNapisane: 10 lut 2014 13:11:27
przez jafcio
podłączam się:

czyli odpalam zimny silnik wskazówka idzie do góry pod max
silnik się rozgrzewa ciśnienie spada.
jadę _ dodaję gazu idzie do góry, wciskam sprzęgło i jadę - spada w dół.

na nagrzanym silniku na biegu jałowym - jest blisko dolnej skali -
Rozumiem że jest OK ?

2.0 x20 se

Re: Cisnienie oleju

PostNapisane: 10 lut 2014 13:49:59
przez brum
Jest OK

Re: Cisnienie oleju

PostNapisane: 10 lut 2014 22:26:45
przez jafcio
brum napisał(a):Jest OK



dzięi bo się w sumie nie zwraca uwagi...:)

Re: Cisnienie oleju

PostNapisane: 10 lut 2014 22:33:36
przez jrzeuski
U mnie ciśnienie pojawia się 10-15s po odpaleniu na zimnym i wtedy kontrolka gaśnie. A jak teraz stała ponad 2 miesiące nieodpalana, to pół minuty czekalem. Ale odpalila od kopa. Kiedys dostane przez ten olej zawalu albo silnik sie zatrze. Chociaz jak juz zlapie cisnienie, to trzyma ksiazkowo. Nie wiem czy to czujnik swiruje czy pompa. Dziwne, nie mogę się do tego przyzwyczaić, bo kiedys tak nie bylo. Na ciepłym problemu nie ma.

Re: Odp: Cisnienie oleju

PostNapisane: 10 lut 2014 23:39:19
przez brum
Wymień olej i filtr.

Re: Cisnienie oleju

PostNapisane: 11 lut 2014 10:21:43
przez jafcio
dokladnie mialem poprzednia frote z przebiegiem 300tyś.
po odpaleniu czekalem ok 6-10 sek na zgasniecie kontrolki.
wymienilem olej na castrol edge i ... ikolna świeciła się max 2-3 sekundy.
dolałem ceramizera ( MILITEC K1 ) za 35zł i po 500kilometrach świeciła się max sekundę

polecam tego militeca !!!!

Re: Cisnienie oleju

PostNapisane: 11 lut 2014 14:11:15
przez jrzeuski
Tylko, że ja już raz wymieniłem olej i filtr na próbę, ale nic to nie zmieniło :niewiem: Rozkręciłem podstawę filtra jak był zdjęty filtr i przeczyściłem zawór przelewowy do chłodnicy oleju, ale podejrzewam, że problem sprawia zawór przelewowy przy pompie. Już raz mi się zaciął i silnik po paru minutach stanął, bo się przytarł. Z tym, że żeby się dobrać do tego zaworu, to by trzeba miskę zdjąć a to już duzo roboty. Powinienem był to zrobić przy okazji wymiany przedniego mostu, ale wtedy zapomniałem :(

Re: Cisnienie oleju

PostNapisane: 11 lut 2014 21:14:21
przez jafcio
jrzeuski napisał(a):Tylko, że ja już raz wymieniłem olej i filtr na próbę, ale nic to nie zmieniło :niewiem: Rozkręciłem podstawę filtra jak był zdjęty filtr i przeczyściłem zawór przelewowy do chłodnicy oleju, ale podejrzewam, że problem sprawia zawór przelewowy przy pompie. Już raz mi się zaciął i silnik po paru minutach stanął, bo się przytarł. Z tym, że żeby się dobrać do tego zaworu, to by trzeba miskę zdjąć a to już duzo roboty. Powinienem był to zrobić przy okazji wymiany przedniego mostu, ale wtedy zapomniałem :(



a czujnik ciśnienia masz sprawny.
to się niby nie psuje ale mój ojciec też w oplu ( astra ) miał jak opisujesz, uparł się na wymianę czujnika oleju i dziwnym trafem się naprawiło.

Re: Cisnienie oleju

PostNapisane: 11 lut 2014 21:18:34
przez jrzeuski
Czujnik też oczywiście jest na liście podejrzanych. Nie mam zegara, żeby podpiąć zamiast a jak gdzieś pojadę, to nic nie stwierdzą, bo silnik będzie ciepły i problemu wtedy nie ma.

Re: Cisnienie oleju

PostNapisane: 11 lut 2014 21:23:51
przez jafcio
polecam zajrzeć do czujnika. Objawy 100% identyczne - auto też opel.
Mechanicy rozkładali ręce , ojciec się wkurzył kupić czujnik ( kosztował coś sporo ) wymienił na żądanie i .. jak ręką odjął.

jak coś mam zniżki w auto distribution, auto partner intercars auto euro i podobnych więc jak coś pisz mogę zamówić CI po kosztach

-- Dodano 11 lut 2014 21:33:12 --

zastosuj militecdo oleju
i przy wymianie przepłucz silnik preparatem do czyszczenia

no i mam nadzieje ze nie masz w układzie chłodzenia preparatów do uszczelniania układu chłodzenia.
zapychają kanały olejowe i froty ich zdecydowanie nie lubia.

Re: Cisnienie oleju

PostNapisane: 11 lut 2014 21:40:12
przez jrzeuski
jafcio napisał(a):jak coś mam zniżki w auto distribution, auto partner intercars auto euro i podobnych więc jak coś pisz mogę zamówić CI po kosztach
Ceny to jedno, ale jak pytam w IC czy Focie o części do VMa to w najlepszym razie słyszę "nie mamy na magazynie, sprowadzimy za ... dni".
no i mam nadzieje ze nie masz w układzie chłodzenia preparatów do uszczelniania układu chłodzenia.
zapychają kanały olejowe i froty ich zdecydowanie nie lubia.
Już nie mam, ale musiałem wlać, bo każda chłodnica, którą naprawiałem ciekła i to była jedyna metoda poza kupnem nowej. A co ma woda do kanałów olejowych? :niewiem:

Re: Cisnienie oleju

PostNapisane: 11 lut 2014 22:10:27
przez jafcio
Już nie mam, ale musiałem wlać, bo każda chłodnica, którą naprawiałem ciekła i to była jedyna metoda poza kupnem nowej. A co ma woda do kanałów olejowych? :niewiem:[/quote]

nie no... nie ma nie wiem co mi do glowy wpadło.

co do dostepnosci fakt trzeba zawsze poczekać, ale jak coś mam zniżki ( jestem zarejestrowany jako warsztat bo mam swoja firme)

Re: Cisnienie oleju

PostNapisane: 30 paź 2014 18:57:43
przez Andy
Siedzę, szukam i ... mam prośbę o odpowiedź na pytania które zadałem tu: http://www.forum.opelfrontera.pl/viewto ... 6&start=40.

Re: Cisnienie oleju

PostNapisane: 30 paź 2014 21:09:20
przez Huberek
Posmarowałeś panewki olejem przed montażem ?
Powodów może być wiele ... teorii też..
Może dotarł się i nie trzyma oleju na panewkach (niestaranne spasowanie ???)
Panewki były we właściwym podwymiarze naprawczym ??
Może czujnik oleju się przytkał i nie mierzy właściwie.
Pompa ?? zawór zwrotny jest chyba sprężynowy - może wystarczy podmienić sprężynę, dołożyć podkładkę a może się podwiesił.
Nie wiadomo.

Re: Cisnienie oleju

PostNapisane: 31 paź 2014 16:14:34
przez Andy
Oczywiście, że posmarowałem.
Oczywiście, że panewki były właściwe.
Mam drugi silnik, i z niego przełożę czujnik w pierwszej kolejności. No może najpierw pomierzę ciśnienie manometrem od Ursusa. Jaki tam jest gwint?
Jeśli czujnik się przytkał, to jest to do naprawienia czy od razu szrot?
Pompa... Części są jeszcze dostępne? Gdzie i za ile? To samo sprężyna do zaworu.
Czy ewentualne przeszlifowanie pokrywki (jeśli będzie zorana) pomoże?
No i (do cholery :wink: ) jak się zdejmuje czujnik położenia wału, bo przyglądałem mu się kilka razy i nie znalazłem nic co by służyło do jego zamocowania...

Re: Cisnienie oleju

PostNapisane: 31 paź 2014 23:26:28
przez Huberek
gwint M14.
Czujnik można próbować reanimować, ale z miernym skutkiem - moim zdaniem nie warto.
Sprężynkę może dobierzesz podobną od czegoś, może wystarczy dać ze dwie podkładki.
Na resztę pytań nie potrafię odpowiedzieć.

Re: Cisnienie oleju

PostNapisane: 06 lis 2014 17:27:37
przez Andy
Huberek napisał(a):gwint M14.
Czujnik można próbować reanimować, ale z miernym skutkiem - moim zdaniem nie warto.
Sprężynkę może dobierzesz podobną od czegoś, może wystarczy dać ze dwie podkładki.
Na resztę pytań nie potrafię odpowiedzieć.

Dzięki za podpowiedź! Dla przyszłych pokoleń - gwint jest M14x1,5.
Dziś znalazłem chwilę wolnego i zapiąłem manometr. Wyniki są następujące:
Na zimnym silniku ciśnienie 400 kPa na wolnych obrotach, pod 700 kPa na wysokich.
Potem w miarę rozgrzewania (po kolejnych "przegazówkach) spadek i wyniki
100kPa - 600 kPa
potem przez dłuższy czas (już po osiągnięciu temperatury pracy)
300 kPa - 700 kPa
i ostatecznie, po kolejnej przegazówce, ustabilizowało się na poziomie 200 kPa - 600 kPa.
Według Haynesa wszystko jest jeszcze okej - (minimalne ciśnienie 100 kPa = 1 bar)
Niepokoi mnie jeszcze tylko to "falowanie" ciśnienia. Przejmować się tym?
W między czasie rozebrałem pompę i zawór ciśnienia z drugiego silnika i wszystkie elementy wyglądają idealnie (z wyjątkiem końcówki zaworu, która jest lekko wytarta) - warto przekładać, czy sobie odpuścić?
I ostatnie pytanie. Chciałbym zostawić sobie manometr na stałe. Jakieś sugestie, którędy przeprowadzić wąż do kabiny i gdzie umieścić manometr, żeby było estetycznie i funkcjonalnie?

Re: Cisnienie oleju

PostNapisane: 06 lis 2014 21:56:03
przez Huberek
U mnie są podobne wartości i podobne "falowanie".
Chyba nawet gdzieś czytałem, że tak ma być.
Technicznie rzecz biorąc, ma to sens, więc się nie przejmuję.

Re: Cisnienie oleju

PostNapisane: 07 lis 2014 09:39:10
przez Nix2
Dokładnie. Zarówno teoretycznie jak i praktycznie im większe obroty silnika tym większe ciśnienie oleju( ale w pewnych granicach).
Szkoda że zegar nie jest wyskalowany w konkretnych wartościach ciśnienia.

pzdr Nix

Re: Cisnienie oleju

PostNapisane: 07 lis 2014 09:42:45
przez eric
Huberek napisał(a):U mnie są podobne wartości i podobne "falowanie".

Wydaje mi się że falowanie się bierze z pracy tego zaworka przelewowego..