Witamy !



Cisnienie oleju

Zagadnienia dotyczące eksploatacji Frontery

Re: Cisnienie oleju

Postprzez kolpit » 11 lut 2009 21:17:34

Witam!

Cały widz w tych nieszczęsnych pompach olejowych polega na połączeniu koła zębatego napędzającego z wałkiem rozrządu. Koło osadzone na wieloklinie ma małą wadę, która ciągnie się jeszcze od opla "Berliny", mianowicie lubi się wycierać na wieloklinie. Skutkuje to tym, iż w pierwszej fazie takiego wycierania koło zębate na wysokich obrotach się centruje i jest dobre ciśnienie, zaś na wolnych wpada w wibracje i przepuszcza olej.
Najlepszym numerem tego patentu jest to, iż jazda na starym i zabrudzonym oleju na takiej pompie powoduje szybsze zużywanie się pokrywy dolnej, która razem z korpusem stalowi uszczelnienie dolne i górne dla oleju, oraz powstrzymuje bicie boczne.
Dlatego też, aby pompa działała jak nowa, czyli 1,8Bar na jałowym ( 720-740 obr/min - bez klimy 2.3DTR) trzeba wymienić nie tylko zęby, ale również pokrywę z zaworem(co niestety przy dostępności części w Polsce jest awykonalne i raczej nieopłacalne).

UWAGA dla sprawdzających ułożenie zębatki na wieloklinie!!!
Nie sugerujcie się wyglądem, np widać z dołu, że wieloklin wałka dobrze siedzi na zębatce - błędna diagnoza - przez taką diagnozę moje auto stało 3 tygodnie w poszukiwaniu usterki. Zawsze konieczne jest wyjęcie zębatek!!!!!!!!!!
Postępowanie:
Po rozkręceniu pokrywy pompy uwidaczniają się zębatki jedna wypada sama, przy lekkiej pomocy, druga siedzi na wieloklinie. Oryginalne mocowanie na wieloklinie to pasowanie na lekki wcisk (przenosi małe obciążenia), jeżeli zębatka:
a) wypadnie sama - to już nie jest dobry objaw - naprawa patrz pdp. c)
b) wyjdzie przy lekkiej pomocy - to może być dobry objaw
c) zębatka nie chce wyjść - objaw zły - spowodowany najczęściej tak dużym zużyciem wieloklinów na zębatce, że klinują się na wieloklinach wałka rozrządu (objawowo wygląda to tak, iż na wolnych obrotach ciśnienie jest, przy obrotach wyższych ciśnienia brak, gdyż wieloklin przepuszcza)
Metody naprawy:
a)toczenie, frezowanie, dłutowanie - w celu stworzenia nowych zębatek - skutek .... jak któryś post powyżej... wytrzymałość nieznana, skutek nie wpełni zadowalający
b)zakup zębów z odzysku - nie wiadomo jak pasowanie na wałek, ale rozwiązanie lepsze, gorzej ze zdobyciem, a cena wyższa od nowych dorabianych
c)dla Mc'Gywer'a (sprawdzone i skuteczne) - jeżeli pozostała choć cząstka wieloklinu na zębatce - można go odtworzyć w sposób nieskomplikowany, przy użyciu dobrych środków chemicznych - kleju . W celu odtworzenia wieloklinu potrzebujemy klej techniczny o wysokiej zawartości metalu, wytrzymałości na temperaturę, oleje i chemikalia. Klej musi być szybkowiążący, najlepiej w formie plasteliny. Wybór na rynku chemii jest nieograniczony, warto się zastanowić i wybrać indywidualnie w zależności od tego, jak chcemy wykonać naprawę, czy pod autem, czy z demontażem przedniej pokrywy (wraz z demontażem pompy, ale z wieloma dodatkowymi czynnościami: demontaż chłodnicy, alternatora, pompy wspomagania, wodnej, wtryskowej i luzowaniem głowicy....nie polecam, choć mieć wszystko na stole to jest wygoda).
Nowy wieloklin - po wyborze kleju (nie zawsze najdroższy jest najlepszy) i przygotowaniu odpowiednio elementów wykonujemy:
1) nakładamy klej na wieloklin zębatki, najlepiej zrobić walec z kleju i wypełnić całość otworu - szczelnie - ugniatając
2) nałożyć tak spreparowaną zębatkę na wałek rozrządu mokry od nitro. Dociskając wydobywający się nadmiar kleju i ustawiając osiowo zębatkę docisnąć do korpusu(zarazem centrując).
3) zdjąć zębatkę, niezwłocznie oczyścić wałek rozrządu, odczekać do stwardnienia - u mnie 10 minut
4) ocena powstałych zębów
5) w razie potrzeby powtórzenie operacji
GOTOWE efekt podobny do dobrych używanych zębów.......



za składnie przepraszam, miałem wenę........
kolpit
 

Re: Cisnienie oleju

Postprzez kuba141 » 02 mar 2009 19:27:12

z ta zebatka to chyba lepiej nie kombinowac tylko nowa w GM za 104zl kupic:),
ja tak zrobilem, bo mialem dokladnie tak jak opisales, tzn wyrobiona na wieloklinie i latajaca na boki, przez ten luz boczny zuzyla sie obudowa pompy i niestety wymiana zebatki nic nie pomogla;/
-a moze cos pokombinowac z dolna pokrywa pompy - ja ja mam troche porysowana i tu moge tracic cisnienie.
dodam ze na wolnych spada do 0.8bar i tak jezdze pelen obaw;d
kuba141
 

Re: Cisnienie oleju -uszczelka

Postprzez kuba141 » 06 mar 2009 22:22:22

czy ktos wie jak wyglada sprawa z uszczelka w dolnej pokrywie pompy?,
w serwisowce podane sa wymiary z uszczelka i bez uszczelki - ja zlozylem na odrobinie silikonu, zeby miedzy zebatkami nie bylo luzu, a moze wlasnie ma byc tam uszczelka o okreslonej grubosci?
- druga kwestia to czy musze spuszczac olej, czy jak rozbiore pompe to wyleci tylko olej z pompy, czy bede musial przygotowac kilkulitrowy pojemnik? (pytam bo nie mam juz korka spustowego i nie mam jak zlac oleju przed demontazem pompy;/
kuba141
 

Re: Cisnienie oleju

Postprzez szymon.ha » 17 mar 2009 17:23:16

Witam,
Posiadam Frontera long 2.4. Jadąc dziś do wulkanizatora zauważyłem że wskazówka ta po prawej u dołu chyba od ciśnienia lub temperatury oleju, jest u góry po za skalą, utrzymywała się chwilę i za chwile spadła na środek i było trochę niżej i powyżej też czasami skakała dół, góra, miała też takie jakby drgania. Czasami utrzymywała się normalnie a nagle potrafiła wskoczyć do góry po za skale. Samochód w jeździe zachowywał się całkiem normalnie. Więc tu stawiam pytanie czy to coś z elektroniką bo różne rzeczy dzieją się z nią w aucie, czy jednak coś z silnikiem.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Cisnienie oleju

Postprzez oposs » 17 mar 2009 19:41:17

Odpal zimna frote, nic nie gazuj obserwuj na postoju. Prawidlowo powinno byc tak ze na poczatku bedzie wskazywac okolice max, wraz ze wzrostem temperaturki cisnienie bedzie spadac do okolic normala. Jezeli juz nabierze temperaturki to na wolnych obrotach ma stac w miejscu (moze lekutko sie wahac). Jesli wskazowka od cisnienia bedzie skakac a obroty i praca silnika na sluch OK to sprawdzilbym po kolei polaczenia, czujnik albo wskaznik
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Cisnienie oleju

Postprzez szymon.ha » 17 mar 2009 19:48:38

Czyli rozumiem że odpalić i czekać aż się nagrzeje?
Bo podczas jazdy nagle się to zaczęło aleauto jechało normalnie.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Cisnienie oleju

Postprzez oposs » 17 mar 2009 20:04:31

Tak jak ci napisalem, odpal zimna frote usiadz obserwuj i sluchaj
Avatar użytkownika
oposs
Moderator
Moderator
 
Posty: 2227
Dołączył(a): 03 sie 2008 20:56:45
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki/Czosnów
Pochwały: 4
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Cisnienie oleju

Postprzez szymon.ha » 17 mar 2009 22:51:46

No to jutro popołudniu sprawdzę to i napisze co się dzieje.
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Cisnienie oleju

Postprzez makar » 17 mar 2009 23:51:09

jak jest w górze to przewód się wypiął
makar
 

Re: Cisnienie oleju

Postprzez szymon.ha » 18 mar 2009 16:00:35

To zrobiłem jak mi napisałeś no i nic. Zaraz po włączeniu samej stacyjki tylko elektryka to wskazówka już od razu jest po za skalą. Uruchomiłem silnik i czekałem aż silnik się nagrzeje nie dając gazu( wcześniej tylko powoli wykulałem się z garażu), wskazówka ciągle był ponad skalą może trochę się trochę ruszyła ale nie jestem pewien, bo jak tak to o ułamki milimetra. Słuchając silnika nic nadzwyczajnego sądzę że nie słyszałem, żadnych stuków itp. Obroty utrzymywały się na skali 1000 lub trochę mniej, bez wahań itp. Wczoraj zauważyłem też lub może mi się wydawało że wskazówka jakby skakała trochę też na dziurach ale nie jestem pewien. Więc co dalej sprawdzić?

Jeśli wypiął się przewód to gdzie mogę to sprawdzić czy tak jest?
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Cisnienie oleju

Postprzez brum » 18 mar 2009 16:05:23

Ewidentnie elektryka, coś na kablach
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Cisnienie oleju

Postprzez szymon.ha » 18 mar 2009 16:10:04

No to poszedłem na tzw logikę i szukałem czegoś co wystaje z bloku silnika i ma przewody:D no i znalazłem na dole po prawej mniej więcej czujnik i jeden przewód nie był podpięty. Teraz wszystko ok.

No i dzięki za pomoc :D
Avatar użytkownika
szymon.ha
Diler
 
Posty: 3515
Obrazki: 2
Dołączył(a): 08 mar 2009 23:03:38
Pochwały: 16
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera B 3.2 V6 Long 1998-2004

Re: Cisnienie oleju

Postprzez makar » 18 mar 2009 21:01:58

A nie mówiłem. Ja przez taką pierdołę zatarłem stary silnik
makar
 

Re: Cisnienie oleju

Postprzez Drako » 19 mar 2009 02:38:05

Makar wspołczuje bo szkoda silnika :guns:
Drako
 

Re: Cisnienie oleju

Postprzez makar » 20 mar 2009 22:35:29

nie ma czego nowy zakupiłem jakiś czas temu za 400zł ze starego sprzedałem trochę gratów i w sumie jestem na czysto. Niemniej jednak czasu na wymianę straciłem i nerwów bo ciężko to robić samemu ale jest to możliwe
makar
 

Re: Cisnienie oleju

Postprzez Drako » 20 mar 2009 23:38:03

Napewno samemu sie da ale tylko wtedy gdy ma sie garaz :) ja niestety nie jestem w posiadaniu :) garazu oczywiscie wiek do mechaniorow jezdze i musze sie liczyc z tym ze zdzieraja z kasy skromnych obywateli :[
:?
Drako
 

Re: Cisnienie oleju

Postprzez flinkston86 » 23 mar 2009 23:30:33

Witam!!i podpinam sie pod ten temat!!!w mojej fronterce jest tak:1.po przekręceniu stacyjki na pierwszą pozycje(bez odpalania)wskazówka wychodzi poza skale2.po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach zaświeca sie kontrolka od smarowania,ale w tym samym czasie jak podpiolem manometr w miejsce czujnika to pokazywal na wolnych obrotach 1,5-1,8-a jak zaczolem dodawac gazu to gasła kontrolka no i na manometrze rosło ciśnienie!!teraz pytanie; ciśnienie 1,5-1,8 na ciepłym jest dobre tylko sie zepsuł czujnik i 'widzi' za małe czy przy tym cisnieniu ma sie zapalać kontrolka???
flinkston86
 

Re: Cisnienie oleju

Postprzez konik » 24 mar 2009 11:14:31

Jeżeli wskazówka po włączeniu zapłonu wychodzi poza skalę to na 100% odłączony bądź uszkodzony jest czujnik ciśnienia. Kontrolka ciśnienia ma chyba oddzielny czujnik bo u mnie działała nawet jak ten od wskaźnika był odpięty
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Cisnienie oleju

Postprzez flinkston86 » 24 mar 2009 15:26:55

dzieki kolego!a orientujesz się może czy do odkręcenia miski olejowej trzeba odkręcać przodni dyfer???i czy to ciśnienie na rozgrzanym silniku jest dobre o którym pisalem wcześniej 1,5-1,8???
flinkston86
 

Re: Cisnienie oleju

Postprzez Pawel » 24 mar 2009 19:30:48

Przedni dyfer, chyba, trzeba będzie zdemontowac...
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Eksploatacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron