Witamy !



Czarnogóra i Albania 7.08 - 23.08 - konkrety

Re: Czarnogóra i Albania 7.08 - 23.08 - konkrety

Postprzez jrzeuski » 24 lip 2015 08:41:36

blublu1 napisał(a):Planowanie przy wymianie uszczelki głowicy , to konieczność
Nic podobnego, nawet serwisówka każe najpierw sprawdzić czy są nierówności i jak nie ma to nie dawać do niepotrzebnego szlifu.
( koszt niewielki przy ogólnym kosztorysie ).
Jak się robi samemu, to koszt naprawy można ograniczyć do kosztu samej uszczelki. Śruby głowicy można użyć ponownie jak nie są gwinty przeciągnięte. Oczywiście wszystko to wychodzi dopiero przy rozbiórce silnika, ale jak się oddaje auto do warsztatu, to robią zawsze na bogato, bo to dla nich i kasa z robocizny i marży na częściach a ryzyko późniejszej naprawy gwarancyjnej mniejsze. Wymiana samej uszczelki u siebie w garażu to jedno popołudnie, o ile nie będzie za dużo walki z zapieczonymi czy urywającymi się śrubami. Z tym, że jeśli się okaże, że uszczelka jest cała a głowica prosta i nie widać w niej pęknięć, to jest :wsciekly: :wsciekly: :wsciekly: że trop był fałszywy i niepotrzebnie się to ruszało.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Czarnogóra i Albania 7.08 - 23.08 - konkrety

Postprzez blublu1 » 24 lip 2015 09:03:16

jrzeuski napisał(a):
blublu1 napisał(a):Planowanie przy wymianie uszczelki głowicy , to konieczność
Nic podobnego, nawet serwisówka każe najpierw sprawdzić czy są nierówności i jak nie ma to nie dawać do niepotrzebnego szlifu.
( koszt niewielki przy ogólnym kosztorysie ).
Jak się robi samemu, to koszt naprawy można ograniczyć do kosztu samej uszczelki. Śruby głowicy można użyć ponownie jak nie są gwinty przeciągnięte. Oczywiście wszystko to wychodzi dopiero przy rozbiórce silnika, ale jak się oddaje auto do warsztatu, to robią zawsze na bogato, bo to dla nich i kasa z robocizny i marży na częściach a ryzyko późniejszej naprawy gwarancyjnej mniejsze. Wymiana samej uszczelki u siebie w garażu to jedno popołudnie, o ile nie będzie za dużo walki z zapieczonymi czy urywającymi się śrubami. Z tym, że jeśli się okaże, że uszczelka jest cała a głowica prosta i nie widać w niej pęknięć, to jest :wsciekly: :wsciekly: :wsciekly: że trop był fałszywy i niepotrzebnie się to ruszało.


A jaką masz pewność w 100% ,że nie ma nierówności , jeśli nie splanujesz, albo nie sprawdzisz szczdelności ? To samo pytanie odnośnie śrub - skąd wiesz że gwint jest nie przeciągnięty , albo śruba trzyma wymiar po demontażu ?
Suzuki GSF 650 S Bandit
Ford Fiesta 1.25 , wspomaganie, el. szyby ...klimatyzacja ...zderzaki w kolorze nadwozia ...motanie trwa - pojawiły się alusy ....
Avatar to historia ....
Plecak wyprawowy ....
Avatar użytkownika
blublu1
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1169
Dołączył(a): 30 sie 2012 19:45:04
Lokalizacja: Kraków/Jerzmanowice
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Czarnogóra i Albania 7.08 - 23.08 - konkrety

Postprzez jrzeuski » 24 lip 2015 09:28:24

blublu1 napisał(a):A jaką masz pewność w 100% ,że nie ma nierówności , jeśli nie splanujesz ?
A jaką mam pewność, że równo splanowali? ;-) Trzeba przyłożyć coś prostego (np. metalowy przymiar dostępny za kilka PLN w każdym sklepie z narzędziami) i pod światło z tym. Parę takich pomiarów w różnych płaszczyznach i będzie wiadomo czy głowica przegrzana i wygięta. Niestety garażowymi metodami nie da się raczej sprawdzić jej szczelności.
To samo pytanie odnośnie śrub - skąd wiesz że gwint jest nie przeciągnięty , albo śruba trzyma wymiar po demontażu ?
Pewności oczywiście nie ma. Można kombinować suwmiarką, bo śruby są długie a gwint znany i porównać wszystkie ze sobą. Ale jeśli dają się z powrotem przykręcić zgodnie z podanymi w serwisówce momentami, to można założyć, że są OK. Mi w każdym razie silnik po takiej operacji już parę upalań przetrzymał a na turystyku po Bałkanach chyba nie trzeba silnika wkręcać na czerwone obroty? ;-)

Niezależnie czy silnik się robi w garażu czy warsztacie coś potem może wyleźć, więc jazda od razu w daleką trasę to spore ryzyko. Zresztą każda taka jazda to ryzyko, bo nie ma czegoś takiego jak gwarancja, że jakikolwiek silnik, nawet nowy przejedzie kolejny kilometr bez awarii. To tylko kwestia prawdopodobieństwa. Jakbym ja miał się porwać na daleką wyprawę samochodem, to jedynie takim, którego nie szkoda by mi było spalić i wrócić do domu autobusem :D Zresztą był pomysł, żeby pojechać z Odollami na pasażera i pomóc mu pchać ten złom przez góry, ale inne plany wygrały.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Czarnogóra i Albania 7.08 - 23.08 - konkrety

Postprzez blublu1 » 24 lip 2015 11:01:48

jrzeuski napisał(a):na turystyku po Bałkanach chyba nie trzeba silnika wkręcać na czerwone obroty? ;-)

No właśnie tutaj jest problem. Na Bałkanach możesz mieć podjazdy po kilka kilosów w temperaturze przekraczającej 40C , pokonujesz je z prędkością ok 10-20 km/h - więc chłodzenia raczej zewnętrznego nie ma. Silnik też dostaje trochę w kość .
Suzuki GSF 650 S Bandit
Ford Fiesta 1.25 , wspomaganie, el. szyby ...klimatyzacja ...zderzaki w kolorze nadwozia ...motanie trwa - pojawiły się alusy ....
Avatar to historia ....
Plecak wyprawowy ....
Avatar użytkownika
blublu1
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1169
Dołączył(a): 30 sie 2012 19:45:04
Lokalizacja: Kraków/Jerzmanowice
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Czarnogóra i Albania 7.08 - 23.08 - konkrety

Postprzez jrzeuski » 24 lip 2015 11:33:09

No ale od tego jest przecież reduktor, żeby silnika nie zakatować i sprzęgła nie spalić. Fakt, że w takich warunkach chłodzenie musi być zrobione z dobrym zapasem.

We Frocie łatwo spiąć na krótko wiatraki od klimy, które świetnie wspomagają wiatrak główny. Ja woziłem specjalnie w tym celu zmotany przekaźnik. Wsadzałem go po prostu do skrzynki pod maską zamiast standardowego i wiatraki natychmiast ruszały do pracy niezależnie od sygnału z komputera silnika czy czujników klimy. Teraz mam zamiast wisko wstawiony elektryk i ten patent nie jest mi już potrzebny w naszym klimacie. Nawet nie wiem gdzie go podziałem, ani czy działałby tak samo w 2.8, bo bym go dał Odollowi na ten wyjazd. W 2.8 wiatrak klimy jest jeden, w 2.5 fabrycznie są dwa, ale połączone równolegle i pracują zawsze razem. Nie problem dołożyć sobie drugi, bo mocowania są w każdej Frocie. Nie wiem jak z kablami, ale zapasowy wiatrak klimy mam i mogę pożyczyć.

Na puchnące i twarde węże jest również prosty sposób: poluzować korek w zbiorniku wyrównawczym. Obieg będzie wystarczający nawet na zdjętym korku a ciśnienie się nie wytworzy i niczego nie zniszczy. Bez korka w ogóle się nie da jeździć, bo płyn jak się nie wychlapie, to szybko wyparuje. Oczywiście można jechać na wodzie i dolewać, o ile nie jedzie się przez pustynię :D Minusem jest to, że max temperatura zanim się zagotuje to tylko 100st.C. Woda pod ciśnieniem przy sprawnym korku wytrzyma do ok. 110st.C a glikol nawet 130. Rozwiązaniem jest oczywiście wyjęcie wkładu z termostatem i wtedy można bez obaw jechać na wodzie. Silnik będzie się dłużej nagrzewał, ale przy 40st.C na zewnątrz to bardziej zaleta niż wada ;-) Alternatywa w postaci jazdy na pełnym ogrzewaniu i wyłączonej klimie raczej odpada w tamtejszych warunkach :stop:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Czarnogóra i Albania 7.08 - 23.08 - konkrety

Postprzez adrianee36 » 24 lip 2015 15:07:16

blublu1 napisał(a):A jaką masz pewność w 100% ,że nie ma nierówności , jeśli nie splanujesz ?

jrzeuski napisał(a):A jaką mam pewność, że równo splanowali? ;-) Trzeba przyłożyć coś prostego (np. metalowy przymiar dostępny za kilka PLN w każdym sklepie z narzędziami) i pod światło z tym. Parę takich pomiarów w różnych płaszczyznach i będzie wiadomo czy głowica przegrzana i wygięta.
Niestety garażowymi metodami nie da się raczej sprawdzić jej szczelności.
.


nie da sie liniałem z tesco sprawdzic czy głowica jest prosta, a liniał ktory ma jakis certyfikat kosztuje tyle co twoja frota.
Planowanie głowicy to kosz około 50zł i nie polega ona tylko na tym zeby wszystko było piekne rowne , ale tez o uzyskanie odpowiedniej powierzchni. To co piszesz jacek ze nie trzeba planowac głowicy , wkładac nowych śrub to poprostu zwykłe polskie druciarstwo.

I
Avatar użytkownika
adrianee36
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 3030
Obrazki: 3
Dołączył(a): 24 lis 2010 21:36:46
Lokalizacja: chełmek
Pochwały: 9
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Czarnogóra i Albania 7.08 - 23.08 - konkrety

Postprzez RudeBoy » 24 lip 2015 15:37:17

Jacek ja Cię proszę nie teoretyzuj. Reduktor nie ma tu nic do rzeczy. To nie jest podjazd o nachyleniu 50stopni!
Polecam Ci się przejechać odcinek 14km gdzie przewyższenia masz 2400km w upale 45 stopni i poruszasz się z prędkością max 15km/h. Gorące rozrzedzone powietrze podgrzane jeszcze przez turbinę = mniej tlenu w powietrzu a paliwa wciąż tyle samo. EGT w takich warunkach idzie w kosmos. Z tych 100KM które były na dole u góry zostaje Ci 80KM a silnik jak piec!

Jeżeli silnik ma tendencje do przegrzewania się to, żadne wentyle spięte na krótko tu nie pomogą.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Czarnogóra i Albania 7.08 - 23.08 - konkrety

Postprzez Odoll » 24 lip 2015 15:53:18

No tylko że muj silnik tendencji do przegrzewania się raczej nie ma , raz mu się zdażyło podejść pomiędzy czerwone a ostatnią kreskę no ale to wtedy położyłem gaz na podłodze i jechałem tak około 50km .
Ja mam problem z za dużym (chyba) ciśnieniem w układzie chłodzenia , temperatura jest OK jak jeżdże normalnie co nie znaczy wolno .
Nawet jak mi ten wąż z chłodnicy wyskoczył to wskazówka lekko oderwana była od środkowej kreski A na budziku 100 km/h, ciśnienie było za duże w układzie a nie temperatura.
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Czarnogóra i Albania 7.08 - 23.08 - konkrety

Postprzez RudeBoy » 24 lip 2015 16:13:02

Odoll napisał(a):Nawet jak mi ten wąż z chłodnicy wyskoczył to wskazówka lekko oderwana była od środkowej kreski A na budziku 100 km/h, ciśnienie było za duże w układzie a nie temperatura.


Obie opcje są słabe.
Bo jak ciśnienie się robi to UPG prawdopodobna.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Czarnogóra i Albania 7.08 - 23.08 - konkrety

Postprzez Odoll » 24 lip 2015 17:34:40

RudeBoy napisał(a):Obie opcje są słabe.
Bo jak ciśnienie się robi to UPG prawdopodobna.


No prawdopodobne :( ale ciśnienie zawsze się troche robi większe jak się płyn rozgrzewa a jak korek na zbiorniczku nie zadziałał to mogło się zrobić za duże . Po wymianie korka na NOWY ciśnienie urosło ale już nie tak , wąż przy chodnicy da się trochę ścisnąć więc nowy korek działa.
Nie zauważyłem też bomblowania wody w zbiorniczku wyruwnawczym z dolnego węża , a to niby ma być sygnałem że UPG puszcza, z górnego może woda bomblować.
Będę musiał jeszcze wymienić w chłodnicy wodę na płyn i wtedy zobaczyć jak to wygląda , czy będzie jeszcze poprawa.
No i jestem umówiony z mechanikiem na środę na sprawdzenie tego Co2. To badanie będzie właściwie przesądzało wszystko , jeśli Co2 nie będzie to znaczy że ciśnienie jest bo tak ma być a jeśli będzie to :dupa:
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Czarnogóra i Albania 7.08 - 23.08 - konkrety

Postprzez RudeBoy » 24 lip 2015 17:38:12

Odoll napisał(a):Będę musiał jeszcze wymienić w chłodnicy wodę na płyn i wtedy zobaczyć jak to wygląda , czy będzie jeszcze poprawa. No i jestem umówiony z mechanikiem na środę na sprawdzenie tego Co2. To badanie będzie właściwie przesądzało wszystko , jeśli Co2 nie będzie to znaczy że ciśnienie jest bo tak ma być a jeśli będzie to :dupa:


Zalej płynem koniecznie.
Słusznie, że umówiłeś się z mechanikiem.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Czarnogóra i Albania 7.08 - 23.08 - konkrety

Postprzez Odoll » 24 lip 2015 17:44:51

RudeBoy napisał(a):Zalej płynem koniecznie.


Woda jest w tej chwili tylko dla tego że lalem co mialem pod ręką jak wąż wyskoczył , płyn mam już kupiony .
Tylko teraz pytanie : czy wymienić wodę na płyn przed badaniem czy po ? A może nie ma to znaczenia ? Rozumiem że NIE przed samym badaniem bo wiadomo że wtedy nic nie wykaże . Ale mogę wylać wodę na parkingu przed pracą , zalać płyn i pojechać do mechanika (około 10 km) wystarczy taki przebieg ?
Kupiłem bordo frote,
kupiłem bordo frote,
bende se nią jeździł,
lasem polem błotem.
Avatar użytkownika
Odoll
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 2978
Obrazki: 2
Dołączył(a): 22 maja 2010 10:00:37
Lokalizacja: Gdańsk
Pochwały: 10
Województwo: Pomorskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Czarnogóra i Albania 7.08 - 23.08 - konkrety

Postprzez RudeBoy » 24 lip 2015 17:57:08

Odoll napisał(a):
RudeBoy napisał(a):Zalej płynem koniecznie.


Woda jest w tej chwili tylko dla tego że lalem co mialem pod ręką jak wąż wyskoczył , płyn mam już kupiony .
Tylko teraz pytanie : czy wymienić wodę na płyn przed badaniem czy po ? A może nie ma to znaczenia ? Rozumiem że NIE przed samym badaniem bo wiadomo że wtedy nic nie wykaże . Ale mogę wylać wodę na parkingu przed pracą , zalać płyn i pojechać do mechanika (około 10 km) wystarczy taki przebieg ?


Ja bym zmienił później po badaniu. Bo jak się okaże, że UPG do roboty to ten płyn pójdzie na zmarnowanie.
Przed tym badaniem daj autu konkretny ogień na tłoki.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Czarnogóra i Albania 7.08 - 23.08 - konkrety

Postprzez jrzeuski » 31 lip 2015 09:03:49

Zamontujcie kratki na szyby i lampy :mrgreen:
http://ofsajd.onet.pl/newsy/memy-po-mec ... esi/9178vh
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Czarnogóra i Albania 7.08 - 23.08 - konkrety

Postprzez RudeBoy » 31 lip 2015 22:21:08

Jacek nie strasz.

Ok. Za tydzień już będziemy w drodze więc czas znów na konkrety.

Proponuje spotkanie w piątek o godzinie 20:30 na wylocie z Krakowa.
Stacja benzynowa ORLEN na ul. Zakopiańskiej 291

O tutaj: https://goo.gl/maps/MUQtZ

pasuje?
Od tej stacji pod hostel w Sarajevie jest tylko 960km.

Jedziemy tak długo jak damy rade. Jak będziemy mieli dość kimamy gdzieś w rowie chwile.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Czarnogóra i Albania 7.08 - 23.08 - konkrety

Postprzez przemia » 31 lip 2015 22:36:51

Wyśpijcie się koniecznie przed wyjazdem. My do załatwienia mieliśmy 1000 spraw i na koniec nikt praktycznie nie spał. W nocy jechaliśmy jak zombiaki. Wytrztymaliśmy do 4 nad ranem. Spanie w aucie w fotelu to hu... na resorach. Po 2 godzinach przekręcania się w każdą stronę pojechaliśmy dalej. Wytrzymaliśmy do 15.00 i trzeba było rozbić obóz bo nie było się w stanie jechać. I na początku bez żadnych awarii.

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Czarnogóra i Albania 7.08 - 23.08 - konkrety

Postprzez RudeBoy » 31 lip 2015 22:44:24

przemia napisał(a):Wyśpijcie się koniecznie przed wyjazdem. My do załatwienia mieliśmy 1000 spraw i na koniec nikt praktycznie nie spał. W nocy jechaliśmy jak zombiaki. Wytrztymaliśmy do 4 nad ranem. Spanie w aucie w fotelu to hu... na resorach. Po 2 godzinach przekręcania się w każdą stronę pojechaliśmy dalej. Wytrzymaliśmy do 15.00 i trzeba było rozbić obóz bo nie było się w stanie jechać. I na początku bez żadnych awarii.


500km nie mogliście zrobić?
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Czarnogóra i Albania 7.08 - 23.08 - konkrety

Postprzez przemia » 31 lip 2015 22:54:31

W 2013 w ile zrobiliśmy? Jechaliśmy bocznymi dróżkami i dłużej zeszło...

pozdrawiam
Przemek
Avatar użytkownika
przemia
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4652
Obrazki: 0
Dołączył(a): 22 paź 2009 14:26:56
Lokalizacja: Promnik
Pochwały: 16
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Frontera B 2.2i Long 1998-2004

Re: Czarnogóra i Albania 7.08 - 23.08 - konkrety

Postprzez FROTERKA » 01 sie 2015 06:19:50

Jadąc do Albanii mieliśmy spać w Belgradzie. 50 km przed Belgradem padliśmy. Ale to też była wina tego, że przez Słowację i Węgry jechaliśmy malowniczymi bocznymi dróżkami.
...ja w tym czasie trochę pośpię, tym bezruchem się napieszczę...

Tak, mężczyźni jeżdżą lepiej niż kobiety. Ale ilu potrafi prowadzić auto w szpilkach...

Ogranicza mnie tylko pojemność i maksymalny moment obrotowy!

Po pierwsze: opony, po drugie: opony, po trzecie... kierowca !

Obrazek
Avatar użytkownika
FROTERKA
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 6111
Dołączył(a): 12 sie 2007 15:54:07
Lokalizacja: Poznachowice Górne
Pochwały: 10
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: Czarnogóra i Albania 7.08 - 23.08 - konkrety

Postprzez RudeBoy » 01 sie 2015 09:08:56

Ja nie wierze, że dojedziemy na strzała do Sarajeva.
Dlatego pisałem, ze gdzieś tam w rowie będziemy musieli się przespać.
Jedziemy możliwie najszybszą drogą.
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze podróże



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron