Strona 1 z 1

[All] Czy froty sa szczelne? Głębsza woda.

PostNapisane: 18 sty 2010 02:34:22
przez ijido
Witam
tak przeglądam forum i naszła mnie pewna kwestia, mianowicie:
Gdzie i czy trzeba uszczelnić frotkę żeby wjechać do głębszej wody i nie trzeba było się przebierać wcześniej w strój kąpielowy?
Chodzi oto na ile szczelna jest buda a jak nie jest to gdzie trzeba uszczelnić lub poszukać rozwiązań uszczelniających.
Chodzi o wodę która zakrywa kolo.

Bo silnik sam w sobie to całkiem odrębna sprawa. A mi chodzi o budę.

Re: Czy froty sa szczelne? Głębsza woda.

PostNapisane: 18 sty 2010 08:56:55
przez oposs
ijido napisał(a):Gdzie i czy trzeba uszczelnić frotkę żeby wjechać do głębszej wody

:mrgreen: Musisz zrobic tak jak Gustlik z czterech pancernych, obsmarowac smarem szczeliny wokol drzwi i tylnej klapy. Nie zapomnij wejsc pozniej przez okno :mrgreen: Tak naprawde to buda frotki stojacej w zanurzeniu do kola jest szczelna przez pierwszych 5-6 minut, pozniej uszczelki puszczaja i woda wdziera sie przez dolna krawedz drzwi, wyciaganie tonacego auta do tylu tylko przyspiesza efekt topienia, bo woda wdziera sie dodatkowo przez tylna klape. Gdy auto jezdzilo po wodzie bez lub z malymi przystankami nie widzialem zeby sie zalewalo. Powodzenia w zabawach z towotem :mrgreen:

Re: Czy froty sa szczelne? Głębsza woda.

PostNapisane: 18 sty 2010 09:19:01
przez brum
Nie dasz rady tak uszczelnić żeby się nie wlało.

Re: Czy froty sa szczelne? Głębsza woda.

PostNapisane: 18 sty 2010 10:09:33
przez mas1o
A jak juz wjedziesz to Ci moge powiedziec jak sie wyjmuje całą tapicerkę do suszenia : )

Re: Czy froty sa szczelne? Głębsza woda.

PostNapisane: 18 sty 2010 10:46:36
przez jrzeuski
oposs napisał(a):pozniej uszczelki puszczaja i woda wdziera sie przez dolna krawedz drzwi

Uszczelki w drzwiach wytrzymają dłużej niż progi. One mają od spodu otwory odwadniające/wentylujące a od góry są dziury na mocowanie listwy progowej. Małe i dlatego woda wlewa się bardzo powoli, ale systematycznie. Nie ma tam żadnych uszczelek. Poza tym pedały, dźwignia ręcznego, lewarki skrzyni oraz przejścia kabli prze budę też nie są idealnie szczelne.

Re: Czy froty sa szczelne? Głębsza woda.

PostNapisane: 18 sty 2010 11:02:59
przez lanbo
Ja w lato się wpakowałem nad ranem to do wieczora mi się w jednym progu woda przelewała otwory miałem zapchane no i puźniej suszenie tapicerki nie chcę tego powtażać :D

Re: Czy froty sa szczelne? Głębsza woda.

PostNapisane: 18 sty 2010 13:51:54
przez ijido
acha czyli mówiąc dokładniej sporo doszczelniania?
czyli żeby było ok trzeba wszystkie otworki zasilikonować?
można by dostać jakąś dokładna listę otworów do zaklejenia?
tych małych montażowych jak i dużych, przejść kablowych itp

zastanawiam się jak są pouszczelniane auta do przepraw?
może jakieś lepsze uszczelki na drzwi albo co?
Patent na podwodną frotke hihi

Re: Czy froty sa szczelne? Głębsza woda.

PostNapisane: 18 sty 2010 14:19:45
przez FROTERKA
[quote="ijido"]

zastanawiam się jak są pouszczelniane auta do przepraw?
/quote]
Z tego co widziałam na Pustyni B. to gościu nie miał w ogóle tapicerki, jeżdził z gołą blachą a pod przednim siedzeniem pasażera był korek, którym spuszczał całą wodę.

Re: Czy froty sa szczelne? Głębsza woda.

PostNapisane: 18 sty 2010 14:26:46
przez jrzeuski
Auta do przepraw to nie są amfibie. Nie zabezpiecza się kabiny przed nabraniem wody tylko zabezpiecza samochód przed tym, żeby po zalaniu wodą nie zawiódł, czyt. wywalić wszelką możliwą elektronikę, chłonącą wodę tapicerkę, uszczelnić napęd (zwłaszcza skrzynię biegów jeżeli jest automatyczna).

Re: Czy froty sa szczelne? Głębsza woda.

PostNapisane: 18 sty 2010 16:32:21
przez konik
Moja Frotka wytrzymała wtopę "na sucho" około 4 min potem zaczęło sie sączyć. Nie ma mozliwości pełnego uszczelnienia nadwozia, woda zawsze znajdzie jakies miejsce, chyba że zrobisz tak jak pisze Opos :) Pocieszające jest tylko to ze progi są na tej samej wysokości co podłoga i wystarczy otworzyc drzwi aby woda wypłynęła. W osobówkach progi są powyżej podłogi i tworzy się cos w rodzaju wanny skąd trudno usunąć wodę.

Re: Czy froty sa szczelne? Głębsza woda.

PostNapisane: 18 sty 2010 21:20:34
przez ijido
haha wtedy trzeba wiercić korek albo pożyczyć motopompę od strażaków haha

do surowej blachy to mojej frotki nie ogołocę no, ani bajerków elektronicznych nie chce mi się demontować, w końcu producent zamontował to tak ma być.

może nadciśnienie w kabinie haha jak w wozach bojowych ^^ - czytaj - dzikie pomysły ijido^^

Re: Czy froty sa szczelne? Głębsza woda.

PostNapisane: 18 sty 2010 21:23:32
przez Wookash
uszczelnij wszystkie otworki a przedewszystkim zabezpiecz elektronikie i elektryke w silniku aby jej sie nic nie stalo. Auta w 100% nie zabezpieczysz przed wlewaniem wody i do memonetu az nie wtopisz w wodzie powyzej progow to wody nie bedziesz mial w srodku sam przejazd przez wode nie spowoduje jej wlania.

Re: Czy froty sa szczelne? Głębsza woda.

PostNapisane: 18 sty 2010 21:24:44
przez mas1o
W mojej jest 6 korków w podłodze więc tamtędy resztkę spuszczałem.

Re: Czy froty sa szczelne? Głębsza woda.

PostNapisane: 19 sty 2010 01:04:55
przez lanbo

Re: Czy froty sa szczelne? Głębsza woda.

PostNapisane: 19 sty 2010 17:06:07
przez brum
Tak szybko jest zalewane auto, akurat tu Frota jest.
http://www.youtube.com/watch?v=3ZCvkiM4Sic

Re: Czy froty sa szczelne? Głębsza woda.

PostNapisane: 19 sty 2010 21:00:55
przez jrzeuski
Sposób w jaki zabrali się do wyciągania tej Froty rozwalił mnie na łopatki. Chyba trzeba być Anglikiem, żeby wierzyć, że to się może udać.

Re: Czy froty sa szczelne? Głębsza woda.

PostNapisane: 20 sty 2010 00:21:22
przez ADAM SP3WXO
jrzeuski napisał(a):.... uszczelnić napęd (zwłaszcza skrzynię biegów jeżeli jest automatyczna).


Czy możesz to jaśniej objaśnić? Nie bardzo rozumiem co ma rodzaj skrzyni (automat/manual) co do szczelności?

Re: Czy froty sa szczelne? Głębsza woda.

PostNapisane: 20 sty 2010 22:49:38
przez konik
Wiem o co chodzi Jackowi. Jeżeli dostanie się woda do skrzyni automatycznej to bardzo prawdopodobne jest że padnie ona już po paru kilometrach. Skrzynia manualna jest dużo bardziej odporna na obecność wody, można spokojnie wrócić do domu i nic nie powinno się stać. Mam kolegę którego do wymiany oleju zmieszanego z woda zmusiły dopiero tęgie mrozy (zamarznięta woda zablokowała mozliwość zmiany biegów) Wcześniej wyprowadził wysoko odpowietrzenie skrzyni ale po dłuższym postoju w głębokiej wodzie i tak przesączyła się przez mechanizm zmiany biegów.