Strona 1 z 4

Podświetlenie suwaków sterujących ogrzewaniem

PostNapisane: 01 gru 2007 22:58:08
przez Marucha
Na kokpicie, gdzie są przyrząedy do sterowanie klimą i wentylatorem zabrakło mi podświetlenia. Chyba się skończyła żarówka, albo coś nie styka - bo już kilka razy mi gasło ale wracało po stuknięciu. Jak się tam dostać.....????? Jak tą światełko wymienić ???

PostNapisane: 02 gru 2007 12:03:38
przez Andy
Jeżeli masz takie wnętrze jak ja to sprawa jest prosta: ściągasz gałki z wajch regulacji, i podważasz maskownicę (ten plastik na którym są namalowane oznaczenia) jakimś śrubokrętem. Dalej to już prosto.

PostNapisane: 02 gru 2007 12:05:47
przez Marucha
Mam ten model przejściowy. Kokpit jest owalny jak w modelu B.

PostNapisane: 02 gru 2007 15:03:30
przez Andy
Ja mam starszy. Dziś nie dam rady, ale jutro mogę Ci podesłać tłumaczenie odpowiedniego fragmentu z Haynesa, jeżeli będziesz potrzebować.

PostNapisane: 02 gru 2007 15:29:04
przez Marucha
Będę wdzięczny....

PostNapisane: 03 gru 2007 10:47:38
przez Andy
Tłumaczenie wygląda jakoś tak (proszę o wybaczenie ewentualnych niedoskonałosci, ale nie jestem zawodowym anglistą)

11 Komponenty ogrzewania/wentylacji

Demontaż i montaż
Sterowanie ogrzewania/wentylacji Demontaż
1 Rozłącz przewód ujemny akumulatora
2 Zdejmij panel ozdobny pod deską rozdzielczą
po stronie kierowcy i, jeśli zamontowano, po
stronie pasażera.
3 W modelach po 1997 roku, zdejmij osłonę zegarów jak opisano w rozdziale 13.
4 Ustaw dźwignie sterowania ogrzewaniem/wentylacją w następujących pozycjach:
a)Wybór nawiewu powietrza na twarz (dźwignia całkowicie w lewo)
b)Dźwignia temperatury na zimno (dźwignia całkowicie w lewo)
c)Dźwignia wyboru źródła powietrza na recyrkulację
(dźwignia całkowicie w lewo
5 Pod deską rozdzielczą, znajdź linki sterujące I ich zamocowanie w zespole nagrzewnicy.
linka wyboru nawiewu powietrza jest po stronie kierowcy na zespole nagrzewnicy, linka temperatury jest na przedzie nagrzewnicy,
linka źródła powietrza jest na obudowie wentylatora po stronie pasażera (zobacz rysunki).
6 Mając zlokalizowane linki, zanotuj pozycje połączeń sterujących (dźwigni) względem nagrzewnicy i obudowy wentylatora oraz względem części sterującej jak opisano powyżej. Przesuń dźwignie sterujące przez ich zakres ruchu, jednocześnie, w tym samym czasie, notując kierunek przesuwania się połączeń (dźwigni) na nagrzewnicy i obudowie wentylatora.
Przesuń dźwignie z powrotem do pozycji opisanej powyżej i naszkicuj, lub odpowiednio zaznacz położenia dźwigni. To umożliwi prawidłowe podłączenie linek w czasie ponownego montażu. Ostatecznie zaznacz pozycję wszystkich trzech pancerzy w ich klipach zabezpieczających.
7 Używając małego śrubokręta, zwolnij
Pancerze z klipsów zabezpieczających, i
odłącz końcówki linek z gniazd na
dźwigniach.
8 Ostrożnie ściągnij gałki z dźwigni sterowania nagrzewaniem/wentylacją.
9 Włóż mały śrubokręt lub cienkie ostrze między maskownicę i obudowę panelu sterującego i ostrożnie zwolnij zatrzaski maskownicy. Zdejmij maskownicę z panelu sterującego.
10 Odkręć cztery śruby panelu sterującego
I wyjmij panel z jego miejsca w desce rozdzielczej. Rozłącz wielozłącze (kostkę) wyłącznika wentylatora i wyjmij panel sterujący


Zwróc uwagę, że to opis do anglika, i strona kierowcy jest gdzieś indziej niz u nas :wink:

Nie bardzo widzę cel zdejmowania zegarów, ale tak było napisane...

Jeżeli potrzebujesz wiecej (np pdfy ze zdjęciami) podeślij mi na priva swój email

Pozdrawiam.

PostNapisane: 03 gru 2007 11:05:47
przez Marucha
Rany !!! Wielkie dzieki !!!!
Jak naciagne Cie jeszcze na jakies obrazki, bedzie super.
Moj mail msawa%go2.pl

Cos sie stalo ze znakami w moim kompie albo na forum....sorki za niepolskosc.... no i brak malpy w adresie....

PostNapisane: 03 gru 2007 11:35:18
przez PABLO
Ha jakie fajne to forum też walczę z ciemnością ale już biorę sie za to.Dzięks

PostNapisane: 04 gru 2007 18:19:47
przez Andy
Doszło?

PostNapisane: 06 gru 2007 20:52:46
przez Marucha
Ups
Nic nie dostałem....

PostNapisane: 07 gru 2007 19:43:58
przez TATAR
wrzuc tu linka do zdjecia bedzie takze dla innych :wink:

Żarówka podświetlająca tablicę podgrzewania/nawiewu

PostNapisane: 11 maja 2008 19:03:15
przez Marucha
Piszę o tym, bo walczyłem, walczyłem i udało się. Wiem jak wymienić żaróweczkę podświetlającą tablicę z regulacją ogrzewania / nawiewu / klimy.
Jak ktoś będzie miał problem - niech stuka, chetnie opiszę ten banalny jak się okazało zabieg.

PostNapisane: 11 maja 2008 19:13:44
przez mizsio
no to pisz ;) bo u mnie cos ledwo swieci...

PostNapisane: 11 maja 2008 19:25:51
przez Marucha
Właściwie, to najlepiej jak wytłumaczę gdzie owa żarówka się znajduje.
A jest tak: Tablica, na której są suwaki do regulacji nawiewu, ogrzewania..itd... to taka płytka, która trzyma się na zatrzaskach. Gniazdo żaróweczki znajduje się w tejże właśnie płytce. Należy odkręcić kilka śrubek przedniego kokpitu (tego plastiku, który obejmuje radio, tablice z zegarami aż do włącznika świateł) - ale tylko te najbliższe przedmiotowej tablicy. Na tyle należy zrobić miejsca, aby zdjąć i wyjąć ową płytkę nie niszcząc niczego. Wcześniej oczywiście, zdemontować gałki na "wajchach" regulacji. No i reszta to już bajka.

PostNapisane: 11 maja 2008 20:49:52
przez brum
Tylko Marucha pamietaj że ty masz deske z wersji przejściowej a nie starą. 8)

PostNapisane: 11 maja 2008 21:05:08
przez sledz
Ja mam starą , a w starej robi się tak;

Zdjąć gałki suwakuw.
Wyjąć popielniczke .odkręcić śrubokrętem 1 śrubke ,wyjąć mocowanie popielniczki.
W ten otwór włożyć palce ,odgiąć zatrzask, potem delikatnie podważać i gotowe.


Mi sie udało !!!

PostNapisane: 12 maja 2008 08:15:46
przez Marucha
No tak. Wersja przejściowa - taka bardziej owalna.....nic to, niech to więc posłuży tym, którym posłużyć może....

PostNapisane: 12 maja 2008 08:33:49
przez mizsio
przejsciowka to znaczy tak jak w B, czy jeszcze jakis inny zwierz?

PostNapisane: 12 maja 2008 13:31:51
przez brum
mizsio napisał(a):przejsciowka to znaczy tak jak w B, czy jeszcze jakis inny zwierz?


coś całkiem innego

PostNapisane: 12 maja 2008 14:03:37
przez mizsio
ogladam sobie serwisowke do rodeo i chyba we frocie B troche wiecej rzeczy trzeba porozkrecac zeby sie do tego dostac...