Strona 1 z 1

[B] Wcale nie taka twarda terenówka

PostNapisane: 10 lut 2013 13:13:46
przez matrix0070
Zawsze mnie dziwiło czemu Frontera tak marnie wypadła w NCAP. Przecież to taka porządna twarda terenówa na ramie :)
Guzik prawda, gdybym wiedział że to takie miękkie auto już bym tego drugi raz nie kupił.
Poniedziałkowy test (niezamierzony) odbywał się w warunkach zimowych, wąska droga dojazdowa do domu pod górkę przy bocznym wejściu w zakręt 4x4 :D (oczywiście dla zabawy), prędkość ok 30-35km/h na dwójce, poduszki nie wystrzeliły.
Prawy przód trafił w konkretną sosnę. (Drzewo minęło podłużnicę ramy i poszło na linii pionowej halogena i lampy) Bylem w szoku jak się Opelek pięknie złożył :)
Golfem 2 kiedyś wycedziłem w malucha, guzik się mi stało, jedynie zderzak, belka zderzaka i atrapa poszła, chociaż prędkość była większa, malucha złamało a ja czułem dwa dni pas bezpieczeństwa na sobie. W tył Palio Weeeked mi przywalili solidnie, BMW sobie przód rozbiło, w bezwypadkowym wcześniej Fiacie niewiele się stało.
A tutaj? Chociaż nie była wcześniej tłuczona (przynajmniej nie z tej strony) belkę zderzaka zmieliło wraz z wąsami, przednią prawą ćwiartkę zdeformowało, oczywiście poszła lampa, kierunek i halogen, atrapa, błotnik i maska. Złamało zbiornik płynu, plastikowe nadkole, od uderzenia (one są na to czułe) rozciekł się czujnik ciśnienia oleju, chyba (nie wiem czy wcześniej sama nie padła) oberwało poduszkę silnika i niby jest ok ale muszę skoczyć na pomiar czy nie przestawiło zbieżności. Od biedy narazie wynaciągałem to, poklepałem, wstawiłem nowe lampy, siedzi i jeździ dalej (nawet prosto :D) ale na wiosnę trzeba wyciąć ćwiartkę i zrobić wszystko jak ma być.
Na kolejny minus zasługuje blacha, w starym poczciwym Golfie 2 błotnik to był błotnik, kawał grubej blachy, a tutaj... błotnik, i cała ćwiartka to bibuła, w rękach wszystko można profilować. Na wiosnę wszystko będzie bez skazy, narazie jeździ po domowym naciąganiu, klepaniu i sprejowaniu :)

jestem rozczarowany miękkością tego auta :) ja rozumiem że wzmocnienie ma pełnić rama zamiast grubych blach wewnętrznego poszycia ale moim skromnym zdaniem słabiutkie to auto, więc jeśli ktoś się sugeruje tą przesłanką przy zakupie... to niech nie wierzy do końca solidności terenówki :) może i od Seicenta jest bezpieczniejsze ale jak na prędkość i warunki uderzenia, jak dla mnie, moja własna Frontera to badziew a nie twarde auto :) Nie Mercedes, wspawa się nową ćwiartkę, przykręci nowe blachy i będzie git, ale sądziłem że lepiej zniesie takie niewinne przyłożenie :D

Fotki już po domowym naciąganiu tak na dwa, trzy tygodnie kulania byleby jeździć się dało :) wcześniej cała prawa strona była praktycznie przy kole, a maska złożona w dwuspadowy daszek :)
http://zapodaj.net/fbaaefa86229c.jpg.html
http://zapodaj.net/30389c9e97c1c.jpg.html
http://zapodaj.net/f653d7131ed81.jpg.html

Re: Wcale nie taka twarda terenówka [B]

PostNapisane: 10 lut 2013 13:23:21
przez bart322
Ja zawsze myslalem, ze przy dzwonie to wlasnie ma sie zlozyc auto pochlaniajac energie, a Ty bys chcial, zeby bylo sztywne jak kawal stali, a energie zderzenia wzialbys na klate na ktorej by Ci pasy zostawily piekny siny slad? :P

Re: Wcale nie taka twarda terenówka [B]

PostNapisane: 10 lut 2013 13:29:51
przez matrix0070
owszem, masz rację tyle tylko, że właśnie oglądnij sobie testy zderzeniowe jak się wzorowo składa Frontera B :D aż za wzorowo, tam gdzie niepowinna :D
Aaa i owszem, przy 30km na godz gdzie nie wystrzeliły poduszki (a są na pewno na swoich miejscach i układ działa) to w rzeczy samej CHCIAŁBYM mieć ślad na klatce piersiowej po pasie a nie pogniecione tyle blachy co przy DZWONIE 50km/h w zwykłym aucie. Bo to moje to nawet dzwon nie był :)
Jak znajdę starą belkę od Golfa to postaram się nakręcić filmik jak kiepska i źle skonstruowana jest belka Frontery a belka starego Golfa :) Oplowską można na imadle w rękach prostować.

Re: Wcale nie taka twarda terenówka [B]

PostNapisane: 10 lut 2013 13:46:29
przez Markon
mi to wygląda ze autko musiało być już wcześniej bite, miałem osobiście wypadek golfem 2 w 2000r przy 60km/h dachowanie rów itd i ledwo przeżyłem pamiętam tylko sekundowe obrazy, golf poszedł na złom bo się połamał jak klocki lego, miałem dzwona mondeo 3
http://img844.imageshack.us/img844/8818/zdjcie0046m.jpg
przy 40 nic się nie stało nawet poduchy nie wystrzeliły a dlaczego, dlatego ze musi podczas uderzenia wcisnąć się taki przycisk w karoserii których jest kilka lub kilkanaście, a z tego co wyparzałem we Fronterze są 2 , powinieneś się cieszyć bo koszty uuuuuu, są też akcje ze ludzie odpinają te czujniki lub auto jest klepane i potem są efekty to dowód auto pani która we mnie walnęła
http://img716.imageshack.us/img716/7707 ... 0049kx.jpg
nie posiadała belki pod zderzakiem, ktoś zapomniał założyć więc urwał jej się silnik, dodatkowo pękł wał więc auto na szrot, mój zrobiłem sam w 2tyg, widząc twój jak dla mnie nic nie trza wycinać idzie wszystko naprostować 3 dni roboty jak dla mnie :boss:

Re: Wcale nie taka twarda terenówka [B]

PostNapisane: 10 lut 2013 13:48:26
przez brum
Frontera ma czujniki przeciążeniowe a nie uderzeniowe.

Re: Wcale nie taka twarda terenówka [B]

PostNapisane: 10 lut 2013 14:09:10
przez matrix0070
no właśnie cieszę się że nie wywaliło poduszek :), co to Twoich przykładów zgadzam się, masz rację, co do solidnej i niesolidnej naprawy, moja widać że była z przodu kiedyś przez kogoś uderzona ale raczej nieznacznie, to może przemawiać za tym że teraz bardziej się złożyła,
wiesz... szło by to powyciągać i naprostować profesjonalnie ale już dorwałem całą srebrną ćwiarteczkę za 70zł z przesyłką więc wolę to wyciąć i wspawać, naciągane to nigdy to samo nie będzie, zawsze będzie widać że to było zgniecione pod maską :) potem dokupię błotnik, maskę w kolorze od jakiegoś angola i nawet bez lakiernika się obejdzie. Sam se wszystko złożę tak jak napisałeś, w dwa, trzy dni i śladu nie będzie. To nie Mercedes :) A tutaj ciekawy link do aut po wymianie części blacharskich na nowe oraz po naciąganiu :)
http://www.youtube.com/watch?v=KtaDrPUD ... r_embedded

swoją drogą... wolę to sam poskładać w domu niż mieć takie niespodzianki jak ta kobiecina z Twojego postu... Polscy druciarze :D

Re: Wcale nie taka twarda terenówka [B]

PostNapisane: 10 lut 2013 14:56:05
przez RudeBoy
Jesli chodzi o crashtesty to Frota B nie odbiega absolutnie od innych terenówek z tamtych lat....
Pooglądaj dla porównania crashtesty innych terenówek z tamtych lat...

Tu masz dla porównania:

Nissana Pathfindera 2006r :)
http://www.youtube.com/watch?v=xKJkNuVnP1A

Pajero Pinin 2003
http://www.youtube.com/watch?v=EF8-DzaGRQc

Suzuka Grand Vitara 2002
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... uX-1QJXQk#!

W przypadku dzowna nie jest istotne jakich uszkodzeń doznaje auto ale jak z tego dzwona wychodzą pasażerowie.
W brew pozorom takie uderzenie jak Ty zaliczyłeś jest najniebezpieczniejszym z możliwych. Cały impet idzie poza podłużnicami i nie ma bata musi się blacha pozwijać.

Jak chcesz sobie humor poprawić zobacz to :)
Landwind czyli frota A

http://www.youtube.com/watch?v=T8EGbuc4DXY

Re: Wcale nie taka twarda terenówka [B]

PostNapisane: 10 lut 2013 15:03:22
przez matrix0070
Kurcze faktycznie nieciekawie wypadają przedstawione testy.. chyba muszę zmienić moje postrzeżenie odnośnie terenówek. Zbieram na KRAZA :D
Landwinda kiedyś widziałem :D bez komentarza :D humor w zasadzie mnie nie odpuszcza, jakoś specjalnie nie zmartwiłem się poniedziałkową niespodzianką, to nie jest niedzielno-kościelny wózek :) stało się to się stało, trza poskładać solidnie i tyle, zamierzam ją jeszcze dłuuugo trzymać jako moją własność więc oby tylko drzewa w lesie ją spotykały a nie człowiek czy tir z przeciwka :) belkę zderzaka z wąsami miałem, lampę i halogen też, zderzak połatałem, błotnik i maskę naprostowałem, srebrny spray DECO COLOR za 11zł jest niemalże identyczny jak Oplwoski Star Silver (czy jakoś tak), ćwiartkę ile się dało ponaciągałem ręcznym kiforem i nawet to siedzi i jeździ ale najlepiej wygląda kierunkowskaz, jako że rozsypał się cały, została oprawka z żarówką którą przypiąłem trytytką do lampy i tak se to miga :P

jak nie będę miał czasu tego poskładać to planuje oddać to jemu.. co myślicie? :D http://www.joemonster.org/filmy/50527/R ... _lakiernik
albo kilkadziesiąt nieprzespanych nocy i sporządzę coś w ten deseń to się może nie rozleci jak fabryczna :) http://www.joemonster.org/filmy/50577/T ... _bez_konca

Re: Wcale nie taka twarda terenówka [B]

PostNapisane: 10 lut 2013 16:34:00
przez adrianee36
wydaje mi sie ze A ma cos twardsze blachy itp. jak ja wykonywałem przypadkowe crash testy to miałem wrazenie ze pociagiem jade :D ale wielki plus to pozadny kangur którego w B brak ... dlatego polecam...http://allegro.pl/frontera-a-sport-long ... 72500.html

Re: Wcale nie taka twarda terenówka [B]

PostNapisane: 10 lut 2013 16:43:30
przez RudeBoy
spamer :mrgreen:

Re: Wcale nie taka twarda terenówka [B]

PostNapisane: 10 lut 2013 18:32:25
przez przemia
Bez sensu jest porównanie uderzenia w drzewo do uderzenia w inny samochód, drzewo się nie ugina...

Re: Wcale nie taka twarda terenówka [B]

PostNapisane: 10 lut 2013 21:29:10
przez adrianee36
przemia napisał(a):Bez sensu jest porównanie uderzenia w drzewo do uderzenia w inny samochód, drzewo się nie ugina...



W drzewo kiedys tez przywaliłem w miekini chyba nawet grzesiek za mna jechał , fakt nie ugieło sie , konkretnie mną trzepneło , ale auto całe ;)

Re: Wcale nie taka twarda terenówka [B]

PostNapisane: 10 lut 2013 21:35:30
przez RudeBoy
adrianee36 napisał(a):
przemia napisał(a):Bez sensu jest porównanie uderzenia w drzewo do uderzenia w inny samochód, drzewo się nie ugina...



W drzewo kiedys tez przywaliłem w miekini chyba nawet grzesiek za mna jechał , fakt nie ugieło sie , konkretnie mną trzepneło , ale auto całe ;)


Pamiętam :D

Ja jechałem przed Tobą :)
Fajnie to w lusterku wyglądało :mrgreen:

Re: [B] Wcale nie taka twarda terenówka

PostNapisane: 11 lut 2013 20:07:26
przez madcar
ja mam frote od nieco ponad 1 roku...i miałem już kilka "małych" "crash-testów" zarówno z drzewami jak i z innymi pojazdami...
frota jedynie co miała zniszczone to ryski na zderzakach...no i raz najpoważniejszy zderzak tylny "zbliżył się" do karoserii...i na "dziurach " strasznie skrzypiał :? (niestety Hyundai miał rozwalony cały bok...blachy pogięte jakby miał spotkanie z "łosiem" :guns: )

teraz już mam mniej więcej "wyczute" wymiary więc raczej nie zahaczam o nic :1:

wg mnie jednak frota A jest "twardsza" niż B 8:)