Witamy !



[B 2.2] Zbiornik wyrównawczy

[B 2.2] Zbiornik wyrównawczy

Postprzez Goofy » 22 lip 2010 22:58:37

Tak się stało że mój zbiornik jest peknięty.
Już sobie z tym poradziłem ,Jak by ktoś szukał to z Dewoo Espero pasuje , jest troszkę mniejszy ale OK.Cena nowego na all..ro 45pln :) :)
Avatar użytkownika
Goofy
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 904
Obrazki: 0
Dołączył(a): 30 sty 2010 19:31:57
Lokalizacja: Radlin / Śląsk
Pochwały: 1
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Zbiornik wyrównawczy

Postprzez dolas » 14 paź 2010 21:09:39

witam
mam frontere z silnkiem 2,3 i pęknięty pod wlewem zbiorniczek wyrównawczy
czy ten zbiorniczek z "deu" pasuje do takiej frontery?
dolas
 

Re: Zbiornik wyrównawczy

Postprzez Goofy » 17 paź 2010 09:54:00

Myślę że tak wszystkie frotki mają chyba ten sam .Ten z Espero jest troszkę mniejszy ale to nie problem u mnie działa bez problemowo .
Avatar użytkownika
Goofy
Starszy Guru
Starszy Guru
 
Posty: 904
Obrazki: 0
Dołączył(a): 30 sty 2010 19:31:57
Lokalizacja: Radlin / Śląsk
Pochwały: 1
Województwo: Śląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Long 1998-2004

Re: Zbiornik wyrównawczy

Postprzez jar76 » 17 paź 2010 12:39:07

Od Espero troche mniejszy jest. Trzeba pytać o werseję bez ABS wtedy jest okragły, z ABS mają prostokatny. (albo odwrotnie :mrgreen:). Za nowy oryginalny w sklepie dałem 28 zeta :mrgreen: . Więc nie warto w necie.
Frontera A 2.0 sport 94 + GAZ
mosty Trooper 2.8, MT 31" K71
Rancho RS9000, resory long, wieszaki 19 cm...
wyścig zbrojeń trwa
Skrzypi, stuka - wiedzie wszędzie
gorzej z wyjazdem :D
jar76
Zaglądacz
Zaglądacz
 
Posty: 71
Dołączył(a): 05 paź 2009 11:40:54
Lokalizacja: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Zbiornik wyrównawczy

Postprzez dolas » 02 lis 2010 19:53:55

dzięki już mam - z przesyłką z allegro 60 zł ale w ładnym stanie
dolas
 

Re: Zbiornik wyrównawczy

Postprzez janusz64 » 22 gru 2010 14:58:05

Mam pytanie.
Mój zbiorniczek ma 3 wyjścia.
1,na spodzie
2,góra podłączony do górnej części chłodnicy,czyli ma za zadanie nad stan płynu z chłodnicy wyrzucić.
3,też u góry podłączony do termostatu,i cały czas po odpaleniu podaje do zbiorniczka płyn.
Czy można go zaślepić :?:
Cały czas szukam przyczyn słabego ogrzewania :(
Pomyślałem że w ten sposób,choć częściowo bym wymógł obieg na nagrzewnicę .
Oczywiście wiem że piszę głupoty :( ,ale muszę się upewnić :wsciekly:
Jak to się mówi,tonący chwyci się nawet brzytwy. :cry2:
janusz64
 

Re: Zbiornik wyrównawczy

Postprzez jrzeuski » 22 gru 2010 15:23:22

Jeżeli oba węże w nagrzewnicy są gorące i o zbliżonej temperaturze, to nagrzewnicę masz zatkaną albo zapowietrzoną i jakiekolwiek wymuszenie większego przepływu nic nie da. Jeżeli natomiast wąż wylotowy jest wyczuwalnie chłodniejszy od dolotowego, to wtedy kombinowałbym z przepływem, ale raczej nie przy zbiorniczku, bo on jest przed pompą a przepływ trzebaby wyregulować za pompą. Sprawdzałeś czy pompowanie ręką węża dolotowego poprawia grzanie?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Zbiornik wyrównawczy

Postprzez janusz64 » 22 gru 2010 17:33:48

Dolotowy do nagrzewnicy jest bardziej gorący i twardszy,ale przez moment,po chwili robi się znów miętki i tak samo gorący jak wylotowy,i tak wkoło co parę sekund,a grzeje bardzo słabo.
Płynu do zbiorniczka wlałem aż do przewodów powrotu,czyli prawie do pełna.Płynu korkiem nie wywala,więc uszczelkę pod głowicą bym wykluczył,a nagrzewnica jest drożna bo ją płukałem i sprawdzałem.
janusz64
 

Re: Zbiornik wyrównawczy

Postprzez jrzeuski » 23 gru 2010 10:02:27

To jeszcze sprawdź czy powietrze przez nią przepływa, bo najwyraźniej nie ma co odebrać od nagrzewnicy ciepła. Może ci się uwaliła krzywka przełączająca obieg albo drut, który ją łączy z dźwignią regulacji temperatury w konsoli. A obudowę nagrzewnicy masz całą? Bo u mnie jest połamana i powietrze zamiast lecieć przez rdzeń sp... bokiem na nogi pasażera, więc grzanie mam słabe mimo, że rdzeń gorący.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Zbiornik wyrównawczy

Postprzez janusz64 » 23 gru 2010 12:47:29

Obudowa wygląda na całą,cięgna chodzą,dmucha tam gdzie ustawie na suwaku.
Tylko słabo :(
janusz64
 

Re: Zbiornik wyrównawczy

Postprzez jrzeuski » 23 gru 2010 12:51:16

No to pozostało chyba jedynie wyjąć nagrzewnicę i sprawdzić czy rdzeń nie jest zapchany jakimś syfem, który blokuje przepływ powietrza.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Zbiornik wyrównawczy

Postprzez janusz64 » 23 gru 2010 13:01:27

jrzeuski napisał(a):No to pozostało chyba jedynie wyjąć nagrzewnicę i sprawdzić czy rdzeń nie jest zapchany jakimś syfem, który blokuje przepływ powietrza.

No tak,ale ją płukałem melasą,założyłem przewód na obie rurki,i przelewałem przez lejek wężem,zero jakiegokolwiek oporu,dmuchane też było ciśnieniem 10 atmosfer.
janusz64
 

Re: Zbiornik wyrównawczy

Postprzez jrzeuski » 23 gru 2010 13:04:15

Ale ja nie mówię o drożności rdzenia w środku (płyn chłodniczy) tylko na zewnątrz (żeberka przez które przepływa powietrze).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Zbiornik wyrównawczy

Postprzez janusz64 » 23 gru 2010 13:27:32

jrzeuski napisał(a):Ale ja nie mówię o drożności rdzenia w środku (płyn chłodniczy) tylko na zewnątrz (żeberka przez które przepływa powietrze).

Noto zostanę bez ogrzewania bo nie mam kiedy rozebrać. :(
Z drugiej strony wątpię aby tam był zapchane.
Auto kupiłem jak nowe, i z małym przebiegiem,zero jakiejkolwiek ryski po prostu nowizna :D
janusz64
 

Re: Zbiornik wyrównawczy

Postprzez jrzeuski » 23 gru 2010 13:39:24

To wymontuj chociaż wentylator (jest za schowkiem) i zobacz czy ma zasyfione łopatki. Jeśli tak, to pewnie tak samo wygląda wnętrze nagrzewnicy.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Zbiornik wyrównawczy

Postprzez sszkodnik1 » 23 gru 2010 18:14:48

Janusz z tego co wyczytałem w tym temacie to masz taki sam problem jak ja miałem jeszcze dwa dni temu.W mojej frotce nagrzewnice wyciągałem już trzy razy i mam nadzieje ze ostatni raz.Za pierwszym razem rozmontowałem całą deske rozdzielczą żeby się dostać do nagrzewnicy i ją przepłukałem domowymi sposobami czyli odkamieniacz do czajnika i takie tam podobne,efekt był przez krótki czas.Drugim razem wyczytałem na forum że nagrzewnice da się ściągnąć bez demontarzu deski i okazało się że to prawda gorzej jest wyciągnąć ale idzie też płukanie jakimś zwykłym płynem i efekt był już troszke lepszy ale jeszcze nie to i po tych mrozach doszłem do wniosku że do trzech razy sztuka.Kupiłem w lidlu dwa płyny W5 do kamienia o,75l i nagrzewnice zdemontowałem spedziłem przy płukaniu cały dzień ale było warto efekt taki jak prawie w nowym aucie ale jak bedziesz ją płukać to możesz ten płyn prawie zagotować i takim wrzątkiem ją płukać.Jak wlejesz ten płyn to chwile poczekaj potem wymieszaj i go wylej nastepnie weż nagrzewnice do wanny odłącz słuchawke od prysznica i przytrzymaj ten wąż przy wlocie lub wylocie żeby było małe ciśnienie podczas płukania i tak do momentu aż zacznie lecieć czysta woda.Powodzenia to była moja trzecia zima bez ogrzewania koszmar
sszkodnik1
 

Re: Zbiornik wyrównawczy

Postprzez janusz64 » 24 gru 2010 16:38:29

sszkodnik1 To w takim razie spróbuje jeszcze raz przepłukać.
janusz64
 

Re: Zbiornik wyrównawczy

Postprzez WoJ-CiE » 21 maja 2011 21:14:07

Jest jakiś sposób, aby spuścić cały płyn chłodniczy z układu za jednym podejściem? Wydaje mi się, że spuszczając przez wylot na dole chłodnicy wylatuje około połowa płynu.
WoJ-CiE
 

Re: Zbiornik wyrównawczy

Postprzez Balkandriver » 21 maja 2011 22:35:43

Odkręć korek na zbiorniczku wyrównawczym, to podstawa - uwolnisz podciśnienie i grawitacyjnie płyn wypłynie cały, możesz na chwilę włączyć silnik i wtedy "wysiura" Ci wszystko.

BALKANDRIVER
Frontera 2.8 TDi - Long Distance Voyager
http://www.fotolandia4x4.com -> relacje, zdjęcia, filmiki
http://chomikuj.pl/balkandriver -> Mój chomik (nie tylko) Wędrowniczek
Spieszmy się kochać szuter, bo tak szybko odchodzi.
Avatar użytkownika
Balkandriver
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 1669
Obrazki: 63
Dołączył(a): 07 lip 2007 18:11:13
Lokalizacja: Smokogród
Pochwały: 8
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Zbiornik wyrównawczy

Postprzez wikked » 21 maja 2011 23:04:50

silnika to lepiej nie włączaj, ale odkręć opaski z nagrzewnicy (te w komorze silnika) i najlepiej wydmuchaj kompresorem. Zdjęcie górnego węża z chłodnicy wiele nie daje bo jest za termostatem, czyli musiałbyś to robić na gorącym silniku- nie polecam. Jak chcesz zrzucić cały płyn to odkręć korek chłodnicy (stojąc twarzą do silnika jest 20-25cm od prawej krawędzi chłodnicy, oczywiście na dole) i dalej tak jak napisałem wcześniej.
p.s. nasze pompy cieczy chłodzącej muszą być zanurzone aby pompowały. Mieszanie "na sucho" nic nie daje poza potencjalnym przytarciem pompy.
wikked
 

Następna strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość