Masz praktycznie te same objawy co jam miałem.
Zostaw narazie w spokoju układ chłodzenia, zrobiłeś sobie i tak spory serwis będziesz miał na lata.
Czujniki są za silnikiem wkręcone w adapter EGR, jak włożysz rękę między silnik a gródź to od strony kierowcy jest zawór EGR trochę w kierunku pasażera poniżej są 2 czujniki. Pierwszy 2 przewodowy wkręcony pionowo jest czujnikiem dla ECU (na jego podstawie ECU steruje "ssaniem" i wentylatorami - wentylatory nie mają niezależnego układu sterowania jak w A), drugi poniżej wkręcony poziomo ma 1 przewód (ostrożnie lubi się urwać) i służy tylko i wyłącznie do wskaźnika na deskę.
Jak będziesz chciał to Ci rysunki wyślę.
I dlatego się nad tą diagnostyką upierałem (i nadal upieram) częstym uszkodzeniem w B jest pad stabilizatora napięcia we wskaźnikach - i jak się to stanie to masz złe wskazania temperatury i czasami poziomu paliwa. Natomiast ECU i tak dostaje sygnał o temperaturze z niezależnego czujnika i nawet nie wie co jest na desce wskazywane.
Zrób tak: pdepnij kompa do diagnostyki i wyświetl sobie aktualną wartość temperatury - to będzie ta wartość z ECU czyli z czujnika 2 przewodowego, porównaj czy się zgadzaz tym co na desce (wątpię), rozgrzej frotę i zobacz przy jakiej temperaturze ECU włączy wentylatory - sprawdzasz na testerze pewnie włączy tak jak ma być. Można jeszcze pojeździć z testerem i zobaczyć jak się temperatura zachowuje w trakcie jazdy.
Jak wszystko według temperatury z ECU jest ok, a na desce masza jakieś cuda to masz uwalone wskaźniki (jedna z głównych wad fabrycznych froty B).
Czujniki można wymieniać nie są drogie ale to pewnie też nic nie da - to zwykłe czujniki oporowe, raczej niezawodne urządzenia (choć różnie może być).
Maiłem to samo, czyszczenie układu, wymiana czujników, płynu, termostatu, pompy, uszczelka pod głowicą i masa innych rzeczy przy okazji - wszystko na nic, potem się okazało że wskaźniki są uwalone. Oj masę mnie to czasu i kasy kosztowało
i
.
Mam tylko do Ciebie kolego jedno pytanie: dlaczego nie chcesz się na moich błędach uczyć?
Twoje objawy są praktycznie identyczne jak moje, a widzę że też obrałeś taką ścieżkę jak ja. Powiadam Ci zawróć.
Jedź do tego kumpla z kompem - powalcz bez rozbierania froty na części i wymiany co popadnie. Będzie taniej szybciej i pewniej!
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16
)
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow