Witamy !



[All] pompa wody

[All] pompa wody

Postprzez Zeppelin » 18 lip 2010 10:10:34

Witam, koledzy jak sprawdzić czy pompa wody nie siadła czy jest wystarczająco mocna ?? Bo mam wrażenie ze to przez nia tak czesto pojawia mi sie wskazówka na ponad 100'C
Zeppelin
 

Re: pompa wody

Postprzez michal 2,8tdi » 18 lip 2010 17:47:01

1.sprawdź termostat może się zawieszać
2. sprawdź chłodnicę czy nie jest zatkana
Bo pompa chodź jest walnięta a się z niej nie leje to i tak miesza ci wodę ;)
michal 2,8tdi
 

Re: pompa wody

Postprzez piotrul » 18 lip 2010 18:55:26

W takim przypadku, jak nie leje się z pompy to ostatnia rzecz, o którą się musisz martwić.
piotrul
 

Re: pompa wody

Postprzez Michał » 18 lip 2010 22:54:02

Zeppelin widzę że dalej walczysz :shock: , napisz co sprawdziłeś może komuś się coś nasunie w tym temacie.

Już Cię nawet nie będę pytał o diagnstykę kompem, mam nadzieję tylko, że nie zdążyłeś jeszcze silnika rozebrać.

Co do pompy to nikła szansa żeby z nią było coś nie tak - jak moją wyjmowałem to wyglądała jak nowa. Ponieważ pracuje przez cały czas to nawet kamień się nie osadza za bardzo. Jedynie co to może lać, ale to byś widział bez jej wyjmowania. No i jeśli by była walnięta to problem by był przez cały czas a użyłeś słowa "często" czyli nie zawsze jest ten problem?
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: pompa wody

Postprzez Zeppelin » 18 lip 2010 23:02:28

Sprawdzałem termostat, chłodznice odkamieniałem ( ktoś przede mną chyba lał wode zamiast płynu :/) ale przepływ jest w chodnicy sowbodny, uszczelniałem chłodnice, czysciłem rury płyn wymieniony na nowy prestone, nie ubywa go :/ naprawde nie mam pojecia co to moze być , zastanawiam sie juz nad cała wymianą układu chłodniczego. Nie wiem tylko gdzie są czujniki bo moze one sie czasem zawieszaja i przez to za pózno wentylatory włacza,aaaa i ostatno zauważyłem ze nawet jak już jest przed czerwonym to wentylatory i tak chodzą na pół gwizdka, bo jak podłaczyłem na krótko pod aku to tak wiało że licie zamiatało.
Zeppelin
 

Re: pompa wody

Postprzez Michał » 18 lip 2010 23:22:09

Masz praktycznie te same objawy co jam miałem.
Zostaw narazie w spokoju układ chłodzenia, zrobiłeś sobie i tak spory serwis będziesz miał na lata.

Czujniki są za silnikiem wkręcone w adapter EGR, jak włożysz rękę między silnik a gródź to od strony kierowcy jest zawór EGR trochę w kierunku pasażera poniżej są 2 czujniki. Pierwszy 2 przewodowy wkręcony pionowo jest czujnikiem dla ECU (na jego podstawie ECU steruje "ssaniem" i wentylatorami - wentylatory nie mają niezależnego układu sterowania jak w A), drugi poniżej wkręcony poziomo ma 1 przewód (ostrożnie lubi się urwać) i służy tylko i wyłącznie do wskaźnika na deskę.

Jak będziesz chciał to Ci rysunki wyślę.

I dlatego się nad tą diagnostyką upierałem (i nadal upieram) częstym uszkodzeniem w B jest pad stabilizatora napięcia we wskaźnikach - i jak się to stanie to masz złe wskazania temperatury i czasami poziomu paliwa. Natomiast ECU i tak dostaje sygnał o temperaturze z niezależnego czujnika i nawet nie wie co jest na desce wskazywane.

Zrób tak: pdepnij kompa do diagnostyki i wyświetl sobie aktualną wartość temperatury - to będzie ta wartość z ECU czyli z czujnika 2 przewodowego, porównaj czy się zgadzaz tym co na desce (wątpię), rozgrzej frotę i zobacz przy jakiej temperaturze ECU włączy wentylatory - sprawdzasz na testerze pewnie włączy tak jak ma być. Można jeszcze pojeździć z testerem i zobaczyć jak się temperatura zachowuje w trakcie jazdy.
Jak wszystko według temperatury z ECU jest ok, a na desce masza jakieś cuda to masz uwalone wskaźniki (jedna z głównych wad fabrycznych froty B).

Czujniki można wymieniać nie są drogie ale to pewnie też nic nie da - to zwykłe czujniki oporowe, raczej niezawodne urządzenia (choć różnie może być).

Maiłem to samo, czyszczenie układu, wymiana czujników, płynu, termostatu, pompy, uszczelka pod głowicą i masa innych rzeczy przy okazji - wszystko na nic, potem się okazało że wskaźniki są uwalone. Oj masę mnie to czasu i kasy kosztowało :wsciekly: i :dupa:.

Mam tylko do Ciebie kolego jedno pytanie: dlaczego nie chcesz się na moich błędach uczyć? :shock: Twoje objawy są praktycznie identyczne jak moje, a widzę że też obrałeś taką ścieżkę jak ja. Powiadam Ci zawróć. :stop: Jedź do tego kumpla z kompem - powalcz bez rozbierania froty na części i wymiany co popadnie. Będzie taniej szybciej i pewniej!
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: pompa wody

Postprzez Zeppelin » 19 lip 2010 10:29:54

Przekonałeś mnie, tak też zrobie już na bank jutro :) ugadałemsie juz z kumplem, nie brnąłem w to bo jak temp na desce wskazuje ponad 100 to słychac bylo jak płyn bulgota, aaa i jeszcze jedno da sie jakoś odpowietrzć układ chłodzenia ?? Bo parownik od gazu jest w najwyższm miejscu, mechanik powiedizał ze powinien być gorący tak jak układ a on jakoś szałowo sie nie grzeje.
Zeppelin
 

Re: pompa wody

Postprzez Michał » 19 lip 2010 10:49:58

Uf, a już się bałem, że dar przekonywania straciłem :-)

Układ we frotce się sam odpowietrza jeśli tylko termostat działa (a pisałeś że jest ok).
Co do temperatury parownika to wąż dolotu do parownika ma być gorący tak jak pozostałe
węże, sam parownik nie koniecznie bo gaz rozprężając się odbiera ciepło od płynu (gazy jak
się rozprężają ich temperatura spada nawet bardzo dużo, tak działa lodówka, w zimie
potrafi to doprowadzić do zamarznięcia parownika). Więc sam parownik i wąż powrotny mogą być
chłodniejsze niż reszta układu.
Też mam parownik wysoko i raczej problemów z odpowietrzeniem nie mam.

Zobacz co Ci na diagnostyce wyjdzie i jeśli temperatury na kompie będą ok to nie przejmuj się
parownikiem (ewentualnie możesz także na kompie gazowym zobaczyć jakie temperatury
ma gaz, jak się ogrzewa od układu chłodzenia to jest ok - nie pamiętam chyba różnica temperatur
może dochodzić do 15oC ale nie bierz tego dosłownie bo nie pamiętam, ewentualnie mogę się
mojego zaprzyjaźnionego gazownika zapytać).
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: pompa wody

Postprzez brum » 19 lip 2010 13:31:40

Zeppelin napisał(a):Bo parownik od gazu jest w najwyższm miejscu


A od kiedy to się tak montuje? zbiorniczek ma być w najwyższym.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: pompa wody

Postprzez Michał » 19 lip 2010 14:18:19

Pewnie kwestia braku sensownego miejsca na parownik (a reduktory tłokowe mało kto montuje bo drogie itp.), z tego co rozmawiałem z gazownikiem to jeśli obieg jest ciśnieniowy (zamknięty) to dopuszcza się taki montaż. Jak się tak dokładnie przyjrzeć to w frocie B poziom płynu w chłodnicy jest wyżej niż w zbiorniku :shock: bo to nie jest zbiornik wyrównawczy jak w otwartych układach chłodzenia.
Działa tak, że pompa wymusza obieg więc powinno być ok, najwyższym punktem układu i tak jest korek na chłodnicy przez który odbywa się odpowietrzenie układu oraz ewentualnie uzupełnienie braków czy "wyplucie" nadmiaru (w korku jest zaworek).
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: pompa wody

Postprzez wikked » 19 lip 2010 16:32:55

Nie no nowa teoria widzę, "układ wodny parownika zdecydowanie chłodniejszy" hihihihihi dobre, zamarzający parownik w zimie też niezłe (chyba że odpalisz na gazie). Do tego należy dołożyć układ otwarty obiegu chłodzenia (podaj przykład samochodu z czymś takim) kolejna nowość. Im więcej czytam tym lepiej.
Pytanie mam do kolegi @Zeppelin czy to co się teraz dzieje nie zaczęło sie dziać od momentu zainstalowania gazu czy stało się nagle. Jeśli tak to wpięli Ci parownik w rurki spływu z nagrzewnicy. Ale nie będę wróżył bo od tego są inni. Poczekam na odpowiedź.
wikked
 

Re: pompa wody

Postprzez Zeppelin » 19 lip 2010 22:07:37

Tego nie powiem bo nie wiem kupiłem frote w zime i juz był gaz wiec nie wiem czy tak sie działo wcześniej czy nie :/ musze to rozwiazać, a nie wiem jak serwisowe majstry też nie mają pojecia :/ a grzeje sie dalej. Ostatnio po powrocie z czech kiedy zagrzała sie z 15 razy juz byłem tak zdesperowany ze cały układ chłodzenia chciałem wymieniać :(
Zeppelin
 

Re: pompa wody

Postprzez wikked » 19 lip 2010 22:10:55

To jak jesteś zdesperowany to wypnij parownik i zepnij rurką, zobacz czy się grzeje i wtedy coś może pomogę.
wikked
 

Re: pompa wody

Postprzez jrzeuski » 19 lip 2010 22:14:34

A jaka jest temperatura chłodnicy, gdy wskazówka jest na czerwonym? Da się jej dotknąć i nie poparzyć? Wszystkie węże parzą czy któreś są chłodniejsze?

Co do samej pompy to nie wiem jak jest u ciebie, ale u mnie jest przykręcona do bloku silnika i napędzana paskiem klinowym. Jedyne co się może w niej zepsuć (poza przeciekiem) to zatarcie łożyska, na którym jest osadzony wał łączący łopatki wirnika z kołem pasowym. Po tym jak mi się rozszczelniła zrobiłem sekcję zwłok (ciężkim młotkiem, bo nie miałem prasy) :twisted:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: pompa wody

Postprzez Michał » 19 lip 2010 23:09:12

wikked a na fizykę to do podstawówki chodziłeś? Jak się gaz rozpręża to obniża swoją temperaturę, czym większa różnica ciśnień tym większa zmiana temperatury (podstawy termodynamiki) a parownik jest wymiennikiem ciepła (między innymi) gaz jest ogrzewany od płynu chłodzącego więc gaz odbiera ciepło za czym czynnik chłodzący obniża swoją temperaturę (chyba że potrafisz tak zrobić żeby oddać ciepło i nie obniżyć temperatury - to za to nobla dają).
Chodziło mi o to że układ jest ciśnieniowy z wymuszonym obiegiem czynnika, czyli panuje w nim ciśnienie wyższe od atmosferycznego, a układem otwartym nazywa się układ gdzie w czasie normalnej pracy panuje ciśnienie atmosferyczne (dla sprawnego układu). Obecnie w nowych konstrukcjach praktycznie nie stosowany ale w starych konstrukcjach się tak kiedyś robiło, może lepszym określeniem jest układ bezciśnieniowy. Chcesz przykładów: Warszawa, Wołga, GAZ, DODGE COMMANDO i CAMARO z 1974r (chyba silnik 5,2l) i jeszcze masa innych choć już bardzo mocno wiekowych.
Nie obraź się ale jeśli czegoś nie ma we Frocie (w tym wypadku to dobrze) to nie znaczy że nie istnieje.
Oczywiście w każdym silniku samochodowym czynnik chłodzący krąży w obiegu zamkniętym - nawet jeśli nie jest to określenie z podręcznika to tak właśnie to mechanicy nazywają.

Choć bardziej może to określenie pasuje do układów chłodzenia skraplaczy w elektrowniach - tam się stosuje otwarte układy chłodzenia w takim sensie jak myślisz np. woda z rzeki.

W dobrze założonej instalacji gazowej parownik nie powinien zamarznąć, ale jeśli pokombinujesz z czujnikiem temperatury na nim (lub go nie ma), ewentualnie masz starą instalację to się to często zdarza jeśli za szybko przełączy się na gaz (jest za zimny silnik i nie jest w stanie rozgrzać parownika). Nie twierdzę że Zeppelin ma się tego obawiać bo pewnie gówna nie założył ale to miało być przykładem.
Pewnie nie jeździłeś nigdy na pierwszych instalacjach które trzeba było przełączyć ręcznie? Np w polonezie na gaźniku? Tam reduktor zamarzał nawet jak zimy nie było !!!
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: pompa wody

Postprzez wikked » 19 lip 2010 23:31:13

@Michał widzisz jest spory problem z moją fizyką a już o technice nie wspomnę. Ty z pewnością jesteś bardziej rozgarnięty ode mnie więc oczywiście wybacz.
Tyle z konwenansów a teraz:
przestań mi tu opowiadać o zabytkach z 74 roku bo rozmawiamy o fronterze a ona z pewnością wiesz od kiedy była produkowana. Przestań mnie uczyć fizyki bo dość dobrze wiem na jakiej zasadzie działa parownik bo opowiadasz mi o polonezie na gaźniku a ja jeździłem skodą 105 z pierwszą instalacją gazową kiedy w Krakowie były bodaj 4 stacje gazowe (95 rok). Pierdoły pod tytułem fizyki i wody w rzece zostaw dla dzieci w przedszkolu. Taki mega rozgarnięty jesteś a pierdoły piszesz że bez różnicy jest czy parownik jest wyżej czy niżej, a ja Ci mówię że jest cholernie duża różnica gdzie on się znajduje. Również powiem Ci że jest bardzo duża różnica w którą rurkę małego obiegu wpięty jest parownik. W całym swoim rozgarnięciu spróbuj ogarnąć że tu staramy sie pomagać i nie strzelaj fochów bo to ani fajne ani męskie. Złap się za krocze i zastanów czy to co tam Ci dynda to na pewno "cochones". Z fizyki powinieneś wiedzieć że wydajność układu grzewczego jst liczona z przepływu i objętości. Jeśli chłodnica i objętości 1,5l nie jest w stanie schłodzić cieczy chłodzącej to chcesz mi powiedzieć że mały obieg da radę??!! Zastanów się "fizyku" co za pierdoły piszesz.
Tyle.
wikked
 

Re: pompa wody

Postprzez Michał » 20 lip 2010 00:02:12

wikked po pierwsze to nie walę fochów bo za stary na to jestem, ale z wycieczkami osobistymi to uważaj bo sobie tego nie życzę, ja Ci nie obrażam !!!

Po drugie to zabytki z 74 roku wyciągnołem na Twoje życzenie, nie twierdzę że były to dobre rozwiązania ani, że frotka jest choć trochę do tego zbliżona - tak kiedyś było teraz jest inaczej jak sam zauważyłeś.

Po trzecie co do wysokości parownika to zgadza się że ma to znaczenia - ale jak pisałem "dopuszcza się" a nie jest to wszystko jedno i można parownik na dachu zainstalować (sam wiesz że nie można). Z drugiej strony w frocie B najwyższym miejscem układu jest korek (no dwa centymetry poniżej korka dla ścisłości) a zbiornik jest tylko buforem więc nie da się zamontować parownika wyżej bo by musiał nad maskę wystawać.

Nigdy nie napisałem że nie ma różnicy jak wepniesz parownik do obiegu - wręcz przeciwnie jest wielka (to kiedyś pisałem) co sam sprawdzałem na własnym przykładzie. Nie wiem dlaczego coś takiego mi zarzucasz - ale ok każdy może się pomylić.

Tak poza tym to robisz trochę niepotrzebną aferę, może przesadziłem z tym pytaniem o fizykę ale nie piszę że się nie znasz (jeśli poczułeś się urażony to nie miałem tego w zamiarze)- każdy ma prawo do swojego zdania, na podstawie własnych doświadczeń. Cieszę się że miałeś 105 bo widzę że nie jesteś pokoleniem samochodoelektroniki ale tym bardziej mnie dziwi że nie wierzysz w zamarzanie parownika - nigdy za wcześnie nie przełączyłeś na gaz, no proszę każdemu się zdarzało jak rano się spieszył.

Proponuję tak: skupmy się na problemie Zeppelina bo to jego wątek, jest już późno więc może trochę snu a rano będzie lepiej. A jak chcesz na spokojnie porozmawiać bez osobistych wycieczek to nie ma sprawy zakładam, że jak się trochę wiedzą i doświadczeniem wymienimy to każdemu wyjdzie na zdrowie (ale to jak chcesz).
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: pompa wody

Postprzez kasalka » 20 lip 2010 00:28:01

Zmienię trochę kierunek Waszego myślenia. Dlaczego temperatura wzrasta? moja sugestia viewtopic.php?f=104&t=2863&start=80 strona nr 5 posty z 17 lipca 2010. Teoretycznie temperatura silnika (cieczy chłodzącej) powinna utrzymywać się na stałym poziomie (na gorącym silniku) może nieco wzrastać np w jeździe w korkach czy jak dasz mocno do pieca i puścisz na luz-niskie obroty=mała wydajność pompy.
wikked nic tylko Ci wódki polać :beer:
Michał nie podlewaj oliwy do ognia.
Zeppelin kupił Frotę w zimie i w sumie do dziś nie miał problemów. To nie jest wina gazu wg mnie, a tym bardziej jakichś tam parowników czy odstojników, pojemności, wymienności-jak zwał tak zwał. Mam motor 2.2 DTI i ten sam problem z temperaturą.
Gazy to się ewentualnie puszcza, a nie jeździ. Chłopaki dajcie sobie na wstrzymanie!
Zeppelin. Sprawdź co jest opisane w linku, który podałem, jaka jest temperatura całkowitego otwarcia termostatu. Układ chłodzenia masz właściwie jak nowy więc albo czujniki padły albo jak napisałem.
pier...e konwenanse
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
kasalka
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 432
Obrazki: 18
Dołączył(a): 30 maja 2008 22:20:52
Lokalizacja: Stara Wieś
Pochwały: 2
Województwo: Świętokrzyskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: pompa wody

Postprzez wikked » 20 lip 2010 00:57:06

@Michał :beer: na zgodę. Wracając do problemu wypnij parownik sprwdź czy dalej się grzeje. Nie mam pojęcia czemu tak jest ale źle wpięty parownik dokładnie tak się objawia.
wikked
 

Re: pompa wody

Postprzez Michał » 20 lip 2010 07:34:21

wikked :beer: - topory zakopujemy.
Za to koledzy z forum mieli okazję poczytać dwóch sprzeczających się osłów o pierwszej w nocy :D tak to jest jak ktoś siedzi przy kompie zamiast spać :oops: , no dobra wracamy do tematu.

Fakt, że warto sprawdzić jak jest wpięty parownik - zwłaszcza że to niewiele roboty, u mnie jak był źle wpięty to silnik miał temperaturę ok ale nie miałem ogrzewania w kabinie (oj a -20oC było). Z tego co pamiętam to ma być wpięty równolegle do nagrzewnicy wejście do parownika z wejściem do nagrzewnicy i wyjście z parownika ze spływem z nagrzewnicy (dobrze piszę?).

Ale niech Zeppelin sprawdzi wskazania czujników (pisałem o tym 19 lipca w tym wątku), frota B ma kiepskiej jakości elektronikę w zegarach i czasami się tak dzieje - zwłaszcza że jeśli ma kogoś z kompem to za browara będzie miał diagnostykę.
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Następna strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron