Strona 1 z 2

[B2.2]Termostat

PostNapisane: 19 sty 2010 20:10:26
przez jankes535
Witam. Czy może ktoś się z Was orientuje gdzie jest w tym modelu termostat ponieważ frotka mi sie nie chce zagrzać w czasie jazdy lecz jak ustane troszke sie podnosi temperatura i to jest pewnie przyczyna termostatu tylko gdzie on jest
Proszę o pomoc

Re: Gdzie termostat w 2.2 16v?

PostNapisane: 19 sty 2010 20:28:57
przez hirek_gda
Obrazek

nr 1.
przykręcony do głowicy a do niego wąż od chłodnicy

Re: Gdzie termostat w 2.2 16v?

PostNapisane: 20 sty 2010 00:26:28
przez lark1986
jak patrzysz na silnik to po prawej jego stronie z przodu prawie na samej górze. Miałem podobnie a po wymianie na nowy ładnie grzeje i utrzymuje temperaturę. Koszt ok 300 zł oczywiście zamiennik. Powodzenia w naprawie

Re: Gdzie termostat w 2.2 16v?

PostNapisane: 25 sty 2010 20:37:58
przez jankes535
Dzieki za info.
Znalazłem-wymieniłem-grzeje super.
Koszt 115zł za termostat
Pozdro

Re: termostat 2,2i

PostNapisane: 11 maja 2010 09:25:10
przez Janek 44
otwierasz maskę, stajesz przodem do silnika i bezpośrednio za tym czarnym(obudowa rozrządu) po prawej stronie ciut niżej jest puszka termostatu. Sam termostat jest w środku. Wymiana prosta i banalna.

Re: termostat 2,2i

PostNapisane: 11 maja 2010 09:32:49
przez Zeppelin
dzięki wielkie kolego :beer: sie należy :)

Re: termostat 2,2i

PostNapisane: 12 maja 2010 10:10:16
przez Zeppelin
Koledzy jeszcze jedno pytanie czy jak wypne termostat to jest układ wody otwarty czy zamkniety ?? bo chce sprawdzić czy to jest jego wina że sie grzeje

Re: termostat 2,2i

PostNapisane: 12 maja 2010 10:22:04
przez brum
Będzie otwarty i się będzie dłużej nagrzewać.

Re: termostat 2,2i

PostNapisane: 12 maja 2010 17:41:38
przez Zeppelin
Mam problem z przegrzewaniem wiec dłuzsze nagrzewanie nie zaszkodzi

Re: termostat 2,2i

PostNapisane: 23 maja 2010 23:32:04
przez DAN
Otwarty czy zamknięty

Pytanie raczej ile robicie kilometrów jadąc jednorazowo np: do pracy

Jeżeli macie do pracy 3km to niema znaczenia czy termostat jest sprawny czy nie i tak auto nie osiągnie temperatury 80stopni Celsjusza, ale silnik ma [pracować w temperaturze około 70-95 stopni jest to temperatura pracy silnika termostat jest jego strażnikiem który pilnuje aby silnik się nie przegrzał i aby nie pracował w zbyt niskiej temperaturze.

Układ otwarty (termostat nie domyka się) silnik pracuje w niższej temperaturze niż powinien - wyższe zużycie paliwa (silnik chodzi na ssaniu)
Układ zamknięty (termostat zamknięty) silnik pracuje w normalnej i podwyższonej temperaturze) - praca silnika OK w podwyższonej temperaturze niebezpieczeństwo przegrzania silnika + uszkodzenie uszczelki pod głowicą w dłuższej eksploatacji można osłabić pasek rozrządu co może doprowadzić do jego uszkodzenia warstwy zewnętrznej i oczywiście zerwania.

Re: termostat 2,2i

PostNapisane: 24 maja 2010 10:48:54
przez brum
Dlatego na lato można nie mieć termostatu, lepsze chłodzenie a że się będzie dłużej grzał to nie problem przy temp np 40st.

Re: Gdzie termostat w 2.2 16v?

PostNapisane: 03 cze 2010 17:19:55
przez axit
Że tak zapytam da się wymienić sam wkład czy trzeba wymieniać razem z obudową? Jakie są oznaczenia silnika 2,2 16V?

Re: [B2.2]Termostat

PostNapisane: 09 cze 2010 19:27:08
przez pavca
Kupiłem na Allegro sam wkład, cena 49 zł :) Wymiana banalna i teraz momentalnie się nagrzewa i trzyma temperaturę :)

http://www.allegro.pl/item1061415879_te ... d_hit.html

Re: [B2.2]Termostat

PostNapisane: 10 cze 2010 10:48:53
przez Zeppelin
A myślicie ze jeśli sie przegrzewa to też może być wina termostatu ?? Czy np uszczelka pod głowicą ??

Re: [B2.2]Termostat

PostNapisane: 23 cze 2010 10:31:31
przez Zeppelin
Wczoraj sprawdziłem termostat i działa, swieceiłem przez chłodnice i świeci :/ a pomimo to podczas jazdy wskakuje dalej na ponad 100'C. Moze to być uszczelka pod głowicą ?? Czy coś jeszcze innego bo to jest spory koszt zeby go robić jeśli jest ok . Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł ??

Aaaaa i jeszcze jedno od czasu do czasu wyskakuje mi check engine i jest to bład " niskie napięcie na czujnika polóżenia wałka" moze to byc coś od tego ??

Re: [B2.2]Termostat

PostNapisane: 23 cze 2010 11:10:53
przez DAN
Witam

Co do uszczelki pod głowicą widziałem objaw ale w punto po kliku minutach po włączeniu silnika przez zbiorniczek w którym mechanik wcześniej wykręcił korek wystrzelił płyn.

Co do błędu myślę że powinieneś zrobić coś z czujnikiem lub z okablowaniem czujnik położenia wałka może doprowadzić np do zgaśnięcia ci silnika w trakcie jazdy.
Kolega ma Opla Vectrę z silnikiem 2.0 i miał takie przygody zwłaszcza jak brał zakręt mając na obrotomierzu więcej niż 3tys obrotów. Błąd czujnika pojawiał się u niego średnio co 5 dni wymiana na nowy załatwiła sprawę.

Re: [B2.2]Termostat

PostNapisane: 24 cze 2010 07:44:28
przez Michał
Cześć!

Zeppelin czujnik wałka nie powiniej mieć nic wspólnego z temperaturą, chyba że czujnik temp jest zasilany z tego samego miejsca - ale nie jest. Masz 2 czujniki, jeden na deskę drugi dla kompa. Podepnij coś do diagnostyki i zobacz co ten drugi czujnik pokazuje (czy pokazują to samo) bo w B bardzo często jest to wina błędnego wskazania na licznikach (poczytaj o ich awariach w dziale elektrycznym) i daje to taki objaw. Olej uszczelkę nim nie sprawdzisz czujników - ja 2 razy silnik przez to rozbierałem i mam w domu z 4 dobre termostaty :-( (jakbyś chciał to jakiś Ci tanio puszczę razem z obudową).

Jedź na diagnostykę i niech porównają wskazania z ECU i z deski może się okazać że masz licznik do naprawy a nie silnik!

Ten termostat a Allegro to do TDI i nie do końca pasuje - do benzyny są tylko razem z obudową w cenie około 80 zł (jak kiedyś kupowałem).

Pozdrawiam

Re: [B2.2]Termostat

PostNapisane: 25 cze 2010 09:40:12
przez Zeppelin
Znaczy no to ze pokazuje licznik temp to nic chodzi o to że bulgota w chłodnicy i w zbiorniczku wyrównawczym

Re: [B2.2]Termostat

PostNapisane: 25 cze 2010 12:02:06
przez Michał
Z tym bulgotem to różnie bywa, większość Frot B coś tam bulgocze bo układ się odpowietrza przez zbiornik itp. Ogólnie 100oC to nie tak dużo żeby płyn wrzeć zaczął (chyba że masz go solidnie wodą rozcieńczonego - wtedy szybko wymień to na płyn, wodę to do Wołgi się lało :-) ).

Jeśli chcesz rady to zrobił bym to tak:
- na kompa i porównał temperatury, jak są identyczne to znaczy że się grzeje jak nie to znaczy że licznik padnięty (no chyba że komp pokaże jeszcze więcej to masz i licznik i grzanie silnika :-( ). Można jeszcze metodą garażową sprawdzić ale w efekcie żeby mieć pewność i tak trzeba będzie na kompa jechać.
- jeśli się grzeje to wymiana termostatu i może płyn przy okazji (do zrobienia śrubokrętem i 1 kluczem na parkingu pod blokiem :-) najlepiej przy :beer: z kumplem :D ), jak to nie pomoże można myśleć o uszczelce czy czymś w tym stylu ale to spokojnie,
-jeśli licznik to mogę Ci polecić kogoś w okolicach Będzina kto je naprawia,

Ale zacznij od diagnostyki bo inaczej narobisz się, koszty będą znaczne i okaże się że wszystko bez sensu.
Jak nie masz nikogo z kompem to możesz do Katowic na Dębową podjechać - tylko powiedz Gościowi co chesz zrobić bo zazwyczaj nie zwracają na porównanie tych temperatur uwagi (też tak miałem - musiałem sam do tego dojść )

Re: [B2.2]Termostat

PostNapisane: 26 cze 2010 21:15:45
przez Zeppelin
Z kompem to nie problem kumpel ma interface wiec ogarne w pon, ale klime ząłaczam i moment licznik podskakuje do 110-120 prawie czerwone, wiec wogóle nie moge klimy uzywac i to też mnie nie pociesza :) moze chłodnica zawalona, ale światło przez nią przechodzi, a nową nie łatwo kupic :/