Witamy !



[B2.2]Termostat

[B2.2]Termostat

Postprzez jankes535 » 19 sty 2010 20:10:26

Witam. Czy może ktoś się z Was orientuje gdzie jest w tym modelu termostat ponieważ frotka mi sie nie chce zagrzać w czasie jazdy lecz jak ustane troszke sie podnosi temperatura i to jest pewnie przyczyna termostatu tylko gdzie on jest
Proszę o pomoc
jankes535
 

Re: Gdzie termostat w 2.2 16v?

Postprzez hirek_gda » 19 sty 2010 20:28:57

Obrazek

nr 1.
przykręcony do głowicy a do niego wąż od chłodnicy
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Gdzie termostat w 2.2 16v?

Postprzez lark1986 » 20 sty 2010 00:26:28

jak patrzysz na silnik to po prawej jego stronie z przodu prawie na samej górze. Miałem podobnie a po wymianie na nowy ładnie grzeje i utrzymuje temperaturę. Koszt ok 300 zł oczywiście zamiennik. Powodzenia w naprawie
lark1986
 

Re: Gdzie termostat w 2.2 16v?

Postprzez jankes535 » 25 sty 2010 20:37:58

Dzieki za info.
Znalazłem-wymieniłem-grzeje super.
Koszt 115zł za termostat
Pozdro
jankes535
 

Re: termostat 2,2i

Postprzez Janek 44 » 11 maja 2010 09:25:10

otwierasz maskę, stajesz przodem do silnika i bezpośrednio za tym czarnym(obudowa rozrządu) po prawej stronie ciut niżej jest puszka termostatu. Sam termostat jest w środku. Wymiana prosta i banalna.
Janek 44
 

Re: termostat 2,2i

Postprzez Zeppelin » 11 maja 2010 09:32:49

dzięki wielkie kolego :beer: sie należy :)
Zeppelin
 

Re: termostat 2,2i

Postprzez Zeppelin » 12 maja 2010 10:10:16

Koledzy jeszcze jedno pytanie czy jak wypne termostat to jest układ wody otwarty czy zamkniety ?? bo chce sprawdzić czy to jest jego wina że sie grzeje
Zeppelin
 

Re: termostat 2,2i

Postprzez brum » 12 maja 2010 10:22:04

Będzie otwarty i się będzie dłużej nagrzewać.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: termostat 2,2i

Postprzez Zeppelin » 12 maja 2010 17:41:38

Mam problem z przegrzewaniem wiec dłuzsze nagrzewanie nie zaszkodzi
Zeppelin
 

Re: termostat 2,2i

Postprzez DAN » 23 maja 2010 23:32:04

Otwarty czy zamknięty

Pytanie raczej ile robicie kilometrów jadąc jednorazowo np: do pracy

Jeżeli macie do pracy 3km to niema znaczenia czy termostat jest sprawny czy nie i tak auto nie osiągnie temperatury 80stopni Celsjusza, ale silnik ma [pracować w temperaturze około 70-95 stopni jest to temperatura pracy silnika termostat jest jego strażnikiem który pilnuje aby silnik się nie przegrzał i aby nie pracował w zbyt niskiej temperaturze.

Układ otwarty (termostat nie domyka się) silnik pracuje w niższej temperaturze niż powinien - wyższe zużycie paliwa (silnik chodzi na ssaniu)
Układ zamknięty (termostat zamknięty) silnik pracuje w normalnej i podwyższonej temperaturze) - praca silnika OK w podwyższonej temperaturze niebezpieczeństwo przegrzania silnika + uszkodzenie uszczelki pod głowicą w dłuższej eksploatacji można osłabić pasek rozrządu co może doprowadzić do jego uszkodzenia warstwy zewnętrznej i oczywiście zerwania.
Frontera 2.2 16V benzyna + Tylny most z LSD + LPG Autronic AL700 - Reduktor Tomasetto 140hp - Opony BRIDGESTONE DULER A/T
Avatar użytkownika
DAN
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 07 mar 2009 16:28:40
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Pochwały: 1
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: termostat 2,2i

Postprzez brum » 24 maja 2010 10:48:54

Dlatego na lato można nie mieć termostatu, lepsze chłodzenie a że się będzie dłużej grzał to nie problem przy temp np 40st.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Gdzie termostat w 2.2 16v?

Postprzez axit » 03 cze 2010 17:19:55

Że tak zapytam da się wymienić sam wkład czy trzeba wymieniać razem z obudową? Jakie są oznaczenia silnika 2,2 16V?
axit
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 111
Dołączył(a): 24 sty 2010 09:39:16
Lokalizacja: Stalowa Wola
Województwo: Podkarpackie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: [B2.2]Termostat

Postprzez pavca » 09 cze 2010 19:27:08

Kupiłem na Allegro sam wkład, cena 49 zł :) Wymiana banalna i teraz momentalnie się nagrzewa i trzyma temperaturę :)

http://www.allegro.pl/item1061415879_te ... d_hit.html
Patrz często w lusterka ! Frontery są wszędzie :)
Avatar użytkownika
pavca
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 243
Obrazki: 2
Dołączył(a): 23 kwi 2009 19:34:20
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pochwały: 2
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: [B2.2]Termostat

Postprzez Zeppelin » 10 cze 2010 10:48:53

A myślicie ze jeśli sie przegrzewa to też może być wina termostatu ?? Czy np uszczelka pod głowicą ??
Zeppelin
 

Re: [B2.2]Termostat

Postprzez Zeppelin » 23 cze 2010 10:31:31

Wczoraj sprawdziłem termostat i działa, swieceiłem przez chłodnice i świeci :/ a pomimo to podczas jazdy wskakuje dalej na ponad 100'C. Moze to być uszczelka pod głowicą ?? Czy coś jeszcze innego bo to jest spory koszt zeby go robić jeśli jest ok . Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł ??

Aaaaa i jeszcze jedno od czasu do czasu wyskakuje mi check engine i jest to bład " niskie napięcie na czujnika polóżenia wałka" moze to byc coś od tego ??
Zeppelin
 

Re: [B2.2]Termostat

Postprzez DAN » 23 cze 2010 11:10:53

Witam

Co do uszczelki pod głowicą widziałem objaw ale w punto po kliku minutach po włączeniu silnika przez zbiorniczek w którym mechanik wcześniej wykręcił korek wystrzelił płyn.

Co do błędu myślę że powinieneś zrobić coś z czujnikiem lub z okablowaniem czujnik położenia wałka może doprowadzić np do zgaśnięcia ci silnika w trakcie jazdy.
Kolega ma Opla Vectrę z silnikiem 2.0 i miał takie przygody zwłaszcza jak brał zakręt mając na obrotomierzu więcej niż 3tys obrotów. Błąd czujnika pojawiał się u niego średnio co 5 dni wymiana na nowy załatwiła sprawę.
Frontera 2.2 16V benzyna + Tylny most z LSD + LPG Autronic AL700 - Reduktor Tomasetto 140hp - Opony BRIDGESTONE DULER A/T
Avatar użytkownika
DAN
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 07 mar 2009 16:28:40
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Pochwały: 1
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.2i Long 1995-1998

Re: [B2.2]Termostat

Postprzez Michał » 24 cze 2010 07:44:28

Cześć!

Zeppelin czujnik wałka nie powiniej mieć nic wspólnego z temperaturą, chyba że czujnik temp jest zasilany z tego samego miejsca - ale nie jest. Masz 2 czujniki, jeden na deskę drugi dla kompa. Podepnij coś do diagnostyki i zobacz co ten drugi czujnik pokazuje (czy pokazują to samo) bo w B bardzo często jest to wina błędnego wskazania na licznikach (poczytaj o ich awariach w dziale elektrycznym) i daje to taki objaw. Olej uszczelkę nim nie sprawdzisz czujników - ja 2 razy silnik przez to rozbierałem i mam w domu z 4 dobre termostaty :-( (jakbyś chciał to jakiś Ci tanio puszczę razem z obudową).

Jedź na diagnostykę i niech porównają wskazania z ECU i z deski może się okazać że masz licznik do naprawy a nie silnik!

Ten termostat a Allegro to do TDI i nie do końca pasuje - do benzyny są tylko razem z obudową w cenie około 80 zł (jak kiedyś kupowałem).

Pozdrawiam
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B2.2]Termostat

Postprzez Zeppelin » 25 cze 2010 09:40:12

Znaczy no to ze pokazuje licznik temp to nic chodzi o to że bulgota w chłodnicy i w zbiorniczku wyrównawczym
Zeppelin
 

Re: [B2.2]Termostat

Postprzez Michał » 25 cze 2010 12:02:06

Z tym bulgotem to różnie bywa, większość Frot B coś tam bulgocze bo układ się odpowietrza przez zbiornik itp. Ogólnie 100oC to nie tak dużo żeby płyn wrzeć zaczął (chyba że masz go solidnie wodą rozcieńczonego - wtedy szybko wymień to na płyn, wodę to do Wołgi się lało :-) ).

Jeśli chcesz rady to zrobił bym to tak:
- na kompa i porównał temperatury, jak są identyczne to znaczy że się grzeje jak nie to znaczy że licznik padnięty (no chyba że komp pokaże jeszcze więcej to masz i licznik i grzanie silnika :-( ). Można jeszcze metodą garażową sprawdzić ale w efekcie żeby mieć pewność i tak trzeba będzie na kompa jechać.
- jeśli się grzeje to wymiana termostatu i może płyn przy okazji (do zrobienia śrubokrętem i 1 kluczem na parkingu pod blokiem :-) najlepiej przy :beer: z kumplem :D ), jak to nie pomoże można myśleć o uszczelce czy czymś w tym stylu ale to spokojnie,
-jeśli licznik to mogę Ci polecić kogoś w okolicach Będzina kto je naprawia,

Ale zacznij od diagnostyki bo inaczej narobisz się, koszty będą znaczne i okaże się że wszystko bez sensu.
Jak nie masz nikogo z kompem to możesz do Katowic na Dębową podjechać - tylko powiedz Gościowi co chesz zrobić bo zazwyczaj nie zwracają na porównanie tych temperatur uwagi (też tak miałem - musiałem sam do tego dojść )
Michał
------------------------------------------------------------------
BYŁ: OPEL Frontera B 2000r LONG, 2,2 16V+LPG, Pirelli Scorpion A/T 31" (no około 275/70R16 :-) )
JEEP GC WJ 4.0 2000r LAREDO Lift +4" ,Hankook DynaPro ATm RF10 245/75 R16, K&N, Magnaflow
Avatar użytkownika
Michał
Starszy Bywalec
Starszy Bywalec
 
Posty: 186
Dołączył(a): 27 kwi 2008 22:52:31
Lokalizacja: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: [B2.2]Termostat

Postprzez Zeppelin » 26 cze 2010 21:15:45

Z kompem to nie problem kumpel ma interface wiec ogarne w pon, ale klime ząłaczam i moment licznik podskakuje do 110-120 prawie czerwone, wiec wogóle nie moge klimy uzywac i to też mnie nie pociesza :) moze chłodnica zawalona, ale światło przez nią przechodzi, a nową nie łatwo kupic :/
Zeppelin
 

Następna strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość