Witamy !



[A 2.4] Korek zbiorniczka wyrównawczego

[A 2.4] Korek zbiorniczka wyrównawczego

Postprzez JJKILLER » 05 sty 2010 13:39:48

Koledzy, jeśli ktoś nie wie to w korku od zbiorniczka wyrównawczego jest sprężysty zaworek otwierający się w zależności od potrzeby na zewnątrz (jak rośnie ciśnienie w układzie) i do wewnątrz (kiedy stygnie chłodziwo) ponieważ układ chłodzenia nie jest ciśnieniowy.
W środku korka są dwie dziurki a dookoła gwintu (korka) cztery wgłębienia. Trzeba pilnować żeby ten korek był sprawny bo inaczej jak rośnie ciśnienie to po jakimś czasie może to ciśnienie znaleźć ujście np przez uszczelkę głowicy (tak jak u mnie), lub na jakimś łączeniu.

Piszę to ku przestrodze przed uszkodzeniem uszczelki pod głowica bo to spory wydatek i kupa roboty :|
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego

Postprzez konik » 06 sty 2010 00:24:40

Wydaje mi się że jesteś w błędzie. Układ chłodzenia pracuje pod zwiększonym ciśnieniem, dzięki temu temperatura wrzenia płynu chłodzącego jest wyższa niż przy ciśnieniu atmosferycznym. Zaworek w korku dba o to aby to ciśnienie nie wzrosło ponad ustaloną normę.
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego

Postprzez JJKILLER » 06 sty 2010 02:43:44

Sprawdzałem korki z dwóch Froci u sąsiadów w sposób hmmm, organoleptyczny ;) czyli wytarłem do sucha i przyłożyłem ten wystający środek do ust. Przy małym oporze można było powietrze zassać lub wypchnąć a u mnie ani w tamtą, ani z powrotem powietrze nie chciało iść.
Jak rozebrałem swój korek to okazało się że sparciała mi jedna sprężynka (ta większa) i razem z jakimś zastygłym szlamem blokuje cały zaworek. Zalałem wszystko naftą i na drugi dzień porządnie wyczyściłem, dałem nową sprężynkę i wszystko działa porządnie.

Obrazek
Niestety nie mam zdjęć ale zrobiłem rysunek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego

Postprzez opel » 18 paź 2010 10:45:54

koledzy a u mnie gdy otwieram korek to słychać wielkie psyyyt. Czy to narmalne że tworzy się tam takie cisnienie? Sprawdzałem te zaworki w korku i dmuchając ustami nic nie wskórałem.
opel
 

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego

Postprzez JJKILLER » 18 paź 2010 11:27:53

Zaworek w korku powinien się otwierać przy lekko podniesionym ciśnieniu, lub podciśnieniu.
Jeśli ciśnienie drastycznie wzrośnie to, albo znajdzie sobie ujście przez uszczelkę głowicy, jeśli jest już bardzo "zmęczona" (tak jak u mnie), albo może zerwać jakiś przewód (jeśli jest gdzieś "nadtarty", lub znajdzie sobie jakieś inne ujście.
Korek jest rozbieralny, zgodnie z rysunkiem.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego

Postprzez jrzeuski » 18 paź 2010 11:40:39

Ja chyba też będę musiał zajrzeć do korka, bo mam dziwny problem. Co jakiś czas po otwarciu maski widzę świeże zacieki z płynu na zbiorniczku i błotniku. Prowadzą od korka, ale nie widać, żeby płynu ubywało. Silnik na pewno się nie przegrzewa, bo przy tych temperaturach powietrza z trudem przekracza pierwszą kreskę. Jak silnik pracuje na wolnych, to można odkręcić korek i nie ma żadnej reakcji. Jak się da mu w palnik to tylko więcej wody płynie z górnej rurki (u mnie jest jedna, drugi wlot jest zaślepiony). Tak sobie myślę, że może korek jest przytkany i okresowo robi się ciśnienie w układzie, które przepycha korek i przy okazji trochę płynu się wydostaje. Tylko czemu nie udaje mi się tego efektu uzyskać w garażu przy podniesionej masce?
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego

Postprzez hirek_gda » 18 paź 2010 18:31:45

u nie też korek puszczał i nie trzymał ciśnienia
nowy korek 15zł :wink:
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego

Postprzez Maciej1981 » 24 paź 2010 09:27:55

Hirek gdzie kupowałeś korek?? pytam bo ja zgubiłem i dopasowałem od jakiegoś baniaka a tu sie okazuje że takie jaja wychodzą
kom 502338253 - pomoc dla klubowiczów (okolice koszalina)
lift 2" (ironman amory+springi)
mt 31"
Avatar użytkownika
Maciej1981
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 287
Dołączył(a): 11 sie 2009 15:48:38
Lokalizacja: Unieście
Województwo: Zachodniopomorskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Sport 1995-1996

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego

Postprzez hirek_gda » 24 paź 2010 09:46:17

w focie albo intercarsie nie pamiętam już
hirek_gda
Nałogowiec Ekstremalny
Nałogowiec Ekstremalny
 
Posty: 436
Dołączył(a): 28 lip 2009 17:17:26
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 3
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego

Postprzez jrzeuski » 24 paź 2010 14:22:30

A ja swój korek rozebrałem, wyczyściłem z błota i złożyłem z powrotem, ale nie wiem czy cokolwiek to zmieniło. W każdym razie wiem już jak wygląda w środku :twisted:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego

Postprzez Pawel » 24 paź 2010 17:39:14

Maciej1981 napisał(a):Hirek gdzie kupowałeś korek?? pytam bo ja zgubiłem i dopasowałem od jakiegoś baniaka a tu sie okazuje że takie jaja wychodzą

...w każdym sklepie moto powinieneś kupić bez problemu... Ja w piątek pojechałem jo poprosiłem o "korek zbiorniczka wyrównawczego do Opla"... Nie było problemu - 8.50 i po sprawie... :)
...albo Ty jesz, albo Ciebie jedzą...
Obrazek
A 3,1 TDI Long '95
bike MTB wegług własnej specyfikacji...
Citroen C8 HDI
honda transalp xl600v
bmw f650st
w razie w: 696445799
Avatar użytkownika
Pawel
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4398
Obrazki: 11
Dołączył(a): 23 mar 2008 20:02:00
Lokalizacja: Giżycko
Pochwały: 10
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Samochód: Frontera A 2.8TDI Long 1995-1996

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego

Postprzez JJKILLER » 24 paź 2010 21:05:11

jrzeuski napisał(a):A ja swój korek rozebrałem, wyczyściłem z błota i złożyłem z powrotem, ale nie wiem czy cokolwiek to zmieniło. W każdym razie wiem już jak wygląda w środku :twisted:

A "przedmuchaj" go porządnie :wink: to zobaczysz
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego

Postprzez jrzeuski » 25 paź 2010 08:35:45

Dmuchałem przed czyszczeniem (faktycznie glikol jest słodki :twisted: ), dmuchałem po i żadnej różnicy. W obu przypadkach korek dawał się przedmuchać w obie strony. Także raczej mu nie pomogłem ani nie zaszkodziłem, ale dalej nie wiem czemu czasem płyn cieknie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego

Postprzez JJKILLER » 25 paź 2010 10:15:28

Czyli korek był sprawny.
Ale przynajmniej podmuchałeś sobie troszkę :mrgreen:
A tak na poważnie. Czy pluje Ci spod korka, czy nie masz popękanego zbiornika wokół korka :?:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego

Postprzez jrzeuski » 25 paź 2010 10:21:15

Czasami na zbiorniczku widać świeży zaciek spod korka. Kiedy i ile wycieka to jeszcze nie udało mi się przyuważyć. Na razie płynu nie dolewałem, ale jest ok. 1cm niżej niż wlałem 8 miesięcy temu.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego

Postprzez JJKILLER » 25 paź 2010 10:26:05

Nie nalałeś czasem za dużo :?:
A może jak dajesz po wertepach to płyn chlapie po całym zbiorniku i to co chlapnie na korek to ciśnienie wypycha go na zewnątrz :roll:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego

Postprzez jrzeuski » 25 paź 2010 10:41:31

JJKILLER napisał(a):Nie nalałeś czasem za dużo :?:
Do kreski, czyli pół zbiornika.
A może jak dajesz po wertepach to płyn chlapie po całym zbiorniku i to co chlapnie na korek to ciśnienie wypycha go na zewnątrz :roll:
To była moja pierwsza myśl, ale zauważyłem, że tak się zdarza również, gdy nie zjeżdżam z asfaltu a jeżdżę spokojnie, nie przekraczam 2500rpm. Myślę jednak, że to musi mieć jakiś związek z obrotami silnika, bo od nich zależy obieg wody. Jak przegazuję silnik, to strumień płynu wlewającego się do zbiorniczka sięga przeciwległej ścianki, więc może starcza go też do korka i dlatego się wylewa. Ogólnie ciężko to testować, bo nie da się jednocześnie obserwować zbiorniczka i wciskać pedał gazu. Potrzebna druga osoba albo zdemontowanie maski, bo w komorze silnika nie ma jak dodać gazu ręcznie.

PS. Na wertepach wylewał mi się płyn hamulcowy aż nie kupiłem nowego korka. Teraz wylewa się już tylko elektrolit z akumulatora. Muszę mu czymś zapchać odpowietrzenie, ale na razie nie wymyśliłem czym, żeby go nie rozsadziło, więc tymczasowo wsadziłem rurkę zagiętą do góry :twisted:
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego

Postprzez Indian » 26 paź 2010 17:40:30

jrzeuski napisał(a):Dmuchałem przed czyszczeniem (faktycznie glikol jest słodki :twisted: ), dmuchałem po i żadnej różnicy. W obu przypadkach korek dawał się przedmuchać w obie strony. Także raczej mu nie pomogłem ani nie zaszkodziłem, ale dalej nie wiem czemu czasem płyn cieknie.

Dał się przedmuchać w obie strony USTAMI? No to chyba nie bardzo. Do środka to i owszem ale na zewnątrz to się nie powinno udać. Ja bym zmienił korek.
Indian
 

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego

Postprzez Jedrek_G » 26 paź 2010 18:24:52

U mnie wprawdzie nie lało ale tak dla pewności sprawdziłem ten korek.Fakt - w jedną stronę bez problemu ale w drugą ni hu hu mimo,że dmuch mam raczej dobry.
Ostatnio edytowano 27 paź 2010 04:53:14 przez Jedrek_G, łącznie edytowano 2 razy
Jedrek_G
 

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego

Postprzez JJKILLER » 26 paź 2010 21:43:09

Indian napisał(a):
jrzeuski napisał(a):Dmuchałem przed czyszczeniem (faktycznie glikol jest słodki :twisted: ), dmuchałem po i żadnej różnicy. W obu przypadkach korek dawał się przedmuchać w obie strony. Także raczej mu nie pomogłem ani nie zaszkodziłem, ale dalej nie wiem czemu czasem płyn cieknie.

Dał się przedmuchać w obie strony USTAMI? No to chyba nie bardzo. Do środka to i owszem ale na zewnątrz to się nie powinno udać. Ja bym zmienił korek.

A dlaczego niby w drugą stronę nie powinno się udać :?:
Przecież tam są zaworki w obie strony, jak ciśnienie wzrasta to nadmiar jest upuszczany, a jak chłodziwo stygnie, to aby nie zrobiło się podciśnienie to otwiera się zaworek w drugą stronę.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Następna strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość