Strona 1 z 4

[2.8] NIedogrzanie silnika

PostNapisane: 17 gru 2009 19:22:12
przez stypa83
Nawet 60 min jezdze po miescie stoje ruszam itd. wskaznik od tem. poruszyl sie moze 6mm. a na trasie po 20 min jest norma w co to moze byc? mam jeszcze jedno pyt jezeli jade z nawiewem na sama szybe bardzo slabo wieje i troszke paruje ??

Re: 2,8tdi NIedogrzanie silnika

PostNapisane: 17 gru 2009 20:30:55
przez brum
np. termostat może być cały czas otwarty.

Re: 2,8tdi NIedogrzanie silnika

PostNapisane: 17 gru 2009 20:34:15
przez przemekcrx
u mnie jest tak samo, wymieniłem termostat na nowy i nic nie pomogło

Re: 2,8tdi NIedogrzanie silnika

PostNapisane: 17 gru 2009 21:06:03
przez Pawel
...może coś z regulacją obiegu, otwarty/zamknięty...
Co do grzania lub nie silnika, może termostat się blokuje na jakimś syfku w płynie lub, najgorsze, problemy z uszczelka pod głowicą...

Re: 2,8tdi NIedogrzanie silnika

PostNapisane: 17 gru 2009 21:30:58
przez tomsor
Też mam 2.8 i też takie problemy jak przyjdzie zima co roku,przerabiałem termostat(dwa nowe) płukałem chłodnice itd...,itp.zasłoniłem chłodnicę na 2/3 jej szerokości i jest tylko trochę cieplej.

Re: 2,8tdi NIedogrzanie silnika

PostNapisane: 17 gru 2009 21:58:28
przez przemekcrx
Ja zakładałem nowa nagrzewnice i jest to samo, mam chyba zapowietrzony układ czyli ta chłodniczka ,mysle by tam wstawić jakis odpowietrznik i będzie cacy :?

Re: 2,8tdi NIedogrzanie silnika

PostNapisane: 17 gru 2009 22:01:42
przez tomsor
Wg.mnie to nagrzewnica jest za mała do tego auta..

Re: 2,8tdi NIedogrzanie silnika

PostNapisane: 17 gru 2009 22:28:32
przez nightman
tomsor napisał(a):Wg.mnie to nagrzewnica jest za mała do tego auta..

U mnie po 5km lub niecałych 10 minutach "pyrkania" ciepło jak w piekarniku. Tak więc numer z małą nagrzewnicą odpada...
Istotnie jedną z przyczym może być termostacik panowie tylko trzeba patrzyć bo do 2.8TDI otwiera się przy dosyć wysokiej temperaturze ( jak się nie mylę to zaczyna od 93 stopni a pełne otwarcie ma przy 95 ) Na rynku są termostaty oczywiscie technicznie pasujące ale otwierające w znacznie niższych temperaturach - np od 45 stopni ( a tak to się nie zagrzejecie w autku )

Wystarczy że taki macie i lipa - nie pozostaje nic innego jak wymontować, sprawdzić stan gumy uszczelnijącej i jeżeli jest ok to do gara dzida.Grzać i patrzyć kiedy się otworzy mierząc temperaturę wody oczywiście. Jeżeli temperatura poprawna, to patrzyć czy po zamknięciu jest badziew szczelny - jeżeli nie to wymienić na nowy - jeżeli szczelny to dopiero wtedy szukać w innym miejscu.

Re: 2,8tdi NIedogrzanie silnika

PostNapisane: 17 gru 2009 22:48:11
przez tomsor
...5 km. lub 10 minut- to tak mam w lecie :wink: to dziwne że te same silniki a taka różnica w grzaniu,moje termostaty które zakładałem miały napisane 82 a drugi 89 i są jak widać do :dupa:

Re: 2,8tdi NIedogrzanie silnika

PostNapisane: 17 gru 2009 22:58:09
przez nightman
tak - dobre wartosci pomyliłem się o 1 stopień - wg serwisówki powinien zacząć przepuszczać od 92°C a pełne otwarcie winien mieć przy 95°C - wymieniałem termostat w zeszłym tygodniu i trochę się namęczyłem zanim dostałem ten który chciałem - większość to 80-85 stopni. Nie wiem czy ta różnica jest tak istotna, ale coś to robi.

Re: 2,8tdi NIedogrzanie silnika

PostNapisane: 17 gru 2009 23:06:53
przez tomsor
jak mozesz to daj namiar gdzie kupiłeś ten termostat,adres ,cena .wielu frotkom to może pomóc ogrzać jej właściciela

Re: 2,8tdi NIedogrzanie silnika

PostNapisane: 17 gru 2009 23:09:29
przez Balkandriver
stypa83 napisał(a):...jezeli jade z nawiewem na sama szybe bardzo slabo wieje i troszke paruje ??

Ma wiać mocno.
Nie domyka Ci się klapa dolna nawiewu, za konsolą środkową, tam, gdzie wyloty na nogi. Wyczujesz ją w środku kanału lewego, dolnego nawiewu, jak wsadzisz tam dłoń.

BALKANDRIVER

Re: 2,8tdi NIedogrzanie silnika

PostNapisane: 23 gru 2009 08:55:05
przez nightman
tomsor napisał(a):jak mozesz to daj namiar gdzie kupiłeś ten termostat,adres ,cena .wielu frotkom to może pomóc ogrzać jej właściciela


Sorry maiłem małą przerwę...
Handel Artykułami Motoryzacyjnymi. Andrzej Pyka
Legionów 46, 43-502 Czechowice-Dziedzice
tel.(032) 215-50-01 ( jednak dodzwonić się tam to czasami cud - najlepiej po 15 jak już ruch mniejszy i pytać o Piotrka )

Generalnie zaopatruje się tam we wszystko, jednak części do frotek są głównie na zamówienie i trzeba poczekać jeden dzień. Kupując, najlepiej jak wiesz czego potrzebujesz, choć jak kupisz nie to co potrzeba, to spokojnie wymienią na właściwe lub zwrócą gotówkę jeżeli części nie zamontowałeś.Przy zakupie trzeba jednak uprzedzić że nie jesteś pewny czy to co kupiłeś jest właściwe.

Generalnie sklep działający w kierunku klienta. Dla uniknięcia ewentualnych pomyłek, najczęściej zamawiając lookam w haynesa wybierając co potrzeba, później na katalog części on-line ( np boscha ) a na końcu zamawiam po numerze katalogowym to co potrzebuje. Jak nie wiem co potrzeba to na pewno sami znajdą wg katalogu - tyle że zadadzą cała masę pytań.

Re: 2,8tdi NIedogrzanie silnika

PostNapisane: 23 gru 2009 20:52:14
przez tomsor
nightman-dzięki,zadzwonie po Nowym Roku,przyszło ocieplenie :mrgreen:

Re: 2,8tdi NIedogrzanie silnika

PostNapisane: 25 gru 2009 16:03:46
przez przemekcrx
Kupiłem nowy termostat bo zimno w aucie :( a nie zwróciłem uwagi przy ilu się otwiera ,sprawdzam a tam nic nie pisze....
Stary ma 85*
a ten też na aleedrogo nic nie ma w opisie
http://www.allegro.pl/item864115384_ter ... tanio.html

Założyłem stary bo cieplej jest w aucie
A czytałem że orginał ma 92*czy 95*teraz nie jestem pewien

Re: 2,8tdi NIedogrzanie silnika

PostNapisane: 30 gru 2009 23:28:57
przez nightman
jak wam france dalej chłodzą zamiast grzać to sprawdźcie takowe rozwiazanie - u kolego pomogło... Odpalił auto i po odpaleniu odkręcił korek wlewu płynu w zbiorniczku wyrównawczym... Wiedźma zassała płyn dobrze ze 3 cm... dolał do maxa i od tego czasu.... o zgrozo zaczęła grzać jak w książce pisało

Re: 2,8tdi NIedogrzanie silnika

PostNapisane: 05 sty 2010 13:02:41
przez JJKILLER
nightman napisał(a):...odkręcił korek wlewu płynu w zbiorniczku wyrównawczym... Wiedźma zassała płyn dobrze ze 3 cm...

To znaczy że ma do wymiany korek od zbiornika wyrównawczego bo sprawny ma w środku taki sprężysty zaworek, który się otwiera w jedną lub drugą stronę, zależy czy sobie upuszcza czy nabiera powietrza.

Re: [2.8] NIedogrzanie silnika

PostNapisane: 17 sty 2010 17:30:09
przez pomyslowydobromir
apropo temperatury otwarcia termostatu haynes faktycznie podaje otwarcie na 92 ale byłem wczoraj w serwisie opla dixi car w raszynie i sprawdził gostek w serwisówce orginalnej i podają 82 stopnie. i komu wierzyć ???

Re: [2.8] NIedogrzanie silnika

PostNapisane: 17 sty 2010 19:58:17
przez Elektro001
A spróbujcie zamienić miejscami węże idące do nagrzewnicy. U siebie tak zrobiłem i różnica jest kolosalna. Ponadto w praktyce zawodowej też tak robię i jak na razie klienci wyjeżdżają szczęśliwi. Problemem może być zabita nagrzewnica. W momencie gdy odwracamy przepływ, cały syf odrywa się i płynie w drugą stronę. Potem tylko płukanie systemu i szafa gra. :wink:

Re: [2.8] NIedogrzanie silnika

PostNapisane: 17 sty 2010 23:13:55
przez Balkandriver
pomyslowydobromir napisał(a):apropo temperatury otwarcia termostatu haynes faktycznie podaje otwarcie na 92 ale byłem wczoraj w serwisie opla dixi car w raszynie i sprawdził gostek w serwisówce orginalnej i podają 82 stopnie. i komu wierzyć ???

Zgadza się, katalogi wszelkie producentów termostatów podają 82`C.
Ja od lat jeżdżę w naszej strefie klimatycznej z termostatem o otwarciu 88`C, na letnie wyprawy zakładam obowiązkowo 82`C i w zapasie mam 80`C.
Tak więc wybór należy do Ciebie.
Jak dla mnie - 82 było na zimę stanowczo za nisko, natomiast przy 92 na autostradzie czy w ogóle podczas ostrej jazdy w trasie za bardzo skakał w górę z temperaturą.

BALKANDRIVER