Strona 1 z 4

[B 2.2] chłodnica 2.2 benz.

PostNapisane: 15 lip 2008 17:38:58
przez albert34
Witam , w związku z moim poprzednim postem , który został przesunięty na inne forum , chciałem zapytać o jakieś namiary na nowe chłodnice do Frotki 2.2 benzyna 1999r .
Z góry dziękuje za pomoc.
Pozdrawiam.

PostNapisane: 15 lip 2008 19:57:02
przez Ewa

PostNapisane: 16 lip 2008 13:44:47
przez albert34
dzięki serdeczne , przeszukałem , ale narazie nie mają

PostNapisane: 16 lip 2008 15:14:43
przez mizsio
www.stachowiak.pl ale raczej dzwon tam bo na stronie troche balagan panuje :)

PostNapisane: 20 lip 2008 05:53:35
przez albert34
Dzięki , zamówiłem u gościa używaną z anglika , póki co wstrzymuje poszukiwania.
Pozdrawiam.

Pęknięta chłodnica

PostNapisane: 02 lis 2008 18:20:26
przez Sławek O.
Witam,

Moja Fronterka jest teraz pod opieką innej osoby i zostałem poinformowany, że ostatnio na chłodnicy, w okolicach korka wlewu, pojawiło się podłużne pęknięcie - ok. 7cm, powodujące oczywiście utratę płynu. Tymczasowo zostało ono zaklejone jakimś klejem do chłodnic, ale niestety i tak trochę podcieka.

Obrazek

Czy ktoś miał już podobny problem i czy jedynym sposobem naprawy jest zakup całej chłodnicy? A może istnieje możliwość wymiany samej tej nakładki z korkiem wlewu, która jest podobno plastikowa?

Dzięki i pozdrawiam,
Sławek

Re: Pęknięta chłodnica

PostNapisane: 02 lis 2008 21:03:02
przez sledz
Tel nakładki to raczej nie wymienisz, zapewne jest zespolona na stałe z chłodnicą.
Ale to pęknięcie jest do zaklejenia ,tylko innym 2 składnikowym klejem koloru białego[nazwy nie pamiętam]był w takiej 2częściowej jak by strzykawce .Dobrze by było wzmocnić spoinę siatką z włókna szklanego[nawet taką do ociepleń ] lub czymś podobnym.

Re: Pęknięta chłodnica

PostNapisane: 02 lis 2008 21:14:12
przez flowers
Cześć Sławek

Jest taka możliwość rzeby wymienić element plastikowy z chłodnicy (pokrywa z korkiem),Sam bym tego raczej nie robił , chodzi tu o uszczelnienie tego elementu ( zagięcie blaszekk przy łączących ) ewentualnie oddać do warsztatu aby oni to profesjonalnie zrobili, więc koszt zaczyna się zwiększać. Myślę więc, że lepiej kupić urzywaną chłodnicę i masz fabrycznę łączenia i pewność, że jest szczelna a różnica w cenie jest nie wielka ( cena używanej około 300 zeta). Ja bym się nie bawił w uszczelnienia lub w wymianę elementu).

Pozdrawiam

Re: Pęknięta chłodnica

PostNapisane: 02 lis 2008 21:32:12
przez oposs
Dajcie sobie spokoj z lataniem. Kupic druga najlepiej. Jak bedziesz kupowal uzywana to sprawdz czy aby nie dziurawa no i czy drozna jest tj czy kanaliki nie sa pozapychane chodzi o to zeby spelniala swoja powinnosc czyli chlodzila plyn cala swoja powierzchnia inaczej bedzie sie maszyna grzala.

Re: Pęknięta chłodnica

PostNapisane: 03 lis 2008 20:26:05
przez Sławek O.
Faktycznie, jak poszukałem w intenecie, to można kupić używaną chłodnicę za około 300 zł i to chyba będzie najlepsze rozwiązanie. Dziękuję wszystkim za porady ;)

Pozdrawiam,
Sławek

Re: Pęknięta chłodnica

PostNapisane: 04 lis 2008 20:28:42
przez konik
Jeżeli pęknięty jest element z tworzywa sztucznego i do pęknięcia jest dobry dostęp to najlepiej znajdź warsztat spawający plastyki. Naprawa na pewno nie będzie kosztowna, a chłodnica fachowo pospawana będzie nie gorsza od nowej.

Re: Pęknięta chłodnica

PostNapisane: 04 lis 2008 20:40:44
przez flowers
konik napisał(a):Jeżeli pęknięty jest element z tworzywa sztucznego i do pęknięcia jest dobry dostęp to najlepiej znajdź warsztat spawający plastyki. Naprawa na pewno nie będzie kosztowna, a chłodnica fachowo pospawana będzie nie gorsza od nowej.



Konik w chłodnicy jest dość spore ciśnienie i spawanie raczej nie ma tu miejsca (ryzyko ponownego pęknięcia) i jest to tak czy inaczej osłabienie tego elementu. Przynajmniej takie jest oczywiście moje zdanie, ja bym w swojej tego nie zrobił.

Pozdro

Re: Pęknięta chłodnica

PostNapisane: 04 lis 2008 21:09:56
przez konik
flowers napisał(a):Konik w chłodnicy jest dość spore ciśnienie i spawanie raczej nie ma tu miejsca (ryzyko ponownego pęknięcia) i jest to tak czy inaczej osłabienie tego elementu. Przynajmniej takie jest oczywiście moje zdanie, ja bym w swojej tego nie zrobił.

Pozdro


Fachowcy spawają elementy intercoolerów w których jest dużo większe ciśnienie i wytrzymuje. W przypadku chłodnicy problemem raczej może być dobór właściwego materiału do spawania lub dostęp do pękniętego miejsca. Najlepiej podjechać do fachowców i zapytać. Jeżeli się tego podejmą to napewno dadzą gwarancję szczelności.

Re: Pęknięta chłodnica

PostNapisane: 16 lis 2008 13:08:13
przez Sławek O.
Dziękuje za porady, ale wczoraj wymieniłem już chłodnicę na używaną.
Dodam jedynie, że wymiana jej nie jest trudna i czasochłonna - spokojnie można się zmieścić w godzinkę.

Pozdrawiam,
Sławek

Chłodnica do Frotki B - X22SE

PostNapisane: 27 lis 2009 15:21:11
przez Marucha
Siąpi mi płyn w górnej, plastikowej części chłodnicy. Nie da się tego spawać, bo jak twierdzi plastikowy spawacz: plastik przegrzany już jest i nie będzie trzymał. No i pozostaje wymiana chłodnicy. Jak ktoś ma jakiś namiar, bądź posiada zbędną - proszę o info.
Używaną znalazłem za 250 PLN - ale jeszcze nie wiem jaki stan. Nową za 400 PLN. Szukam, opcji, później będę wybierał.

Plastikowy spawacz powiedział, że ten plastik na górze musi być czarny - mój jest z takim nalotem śnieżnym. Uprzedzał, żeby przy zakupie używki zwrócić na to uwagę.

Re: Chłodnica do Frotki B - X22SE

PostNapisane: 27 lis 2009 16:57:12
przez galaxy
słuchaj jest jeszcze inna opcja , jeśli chłodnica tzn, rdzeń jest zdrowy to można dać do fachowca od chłodnic i dorobi Ci te elementy co są plastikowe z aluminium, ja tak zrobiłem jak miałem amerykana i też ze starości puścił mi plastikowy bok i gość za 150 zł wymienił mi oba boki chłodnicy na aluminiowe dał nowe gniazdo do korka bo w jednym z tych boków miałem korek ale nieważne dobry spec wyprowadzi wszystkie gniazda, rurki i mocowania pod czujniki tak jak było w oryginale, ja byłem zadowolony bo wiem że do tej pory fura lata na tej chłodnicy.

Re: Chłodnica do Frotki B - X22SE

PostNapisane: 27 lis 2009 21:51:48
przez wild
Jeśli chodzi o nową chłodnicę do froci B, to tylko ASO OPEL / cena ponad 2000 PLN :shock: /. Ja radzę Ci sprawdzić tą za 400 PLN, czy to nie jest czasem do froci A. Różnica jest duża, króćce przy A są na górze, a przy B są krzyżowo.
Piszę o tym, bo miałem ten sam problem i nie znalazłem nówki-podróbki do B. Większość sprzedawców uparcie dobierali mi z katalogów nówkę-chłodnicę, ale do A! Do B nic nie znaleźli.
Kupiłem używaną za 250 PLN na allegro. Jest ok.
Ciekawy jestem, czy ci spasuje ta za 400, oby tak było jak piszesz. :>:

Re: Chłodnica do Frotki B - X22SE

PostNapisane: 28 lis 2009 07:50:23
przez sosna28
Czy masz chłodnicę z korkiem wlewu z góry o taką jak ta:
Załączyłem zdjęcie zapodane na forum przez Sławka O
Obrazek

Jeżeli tak to raczej ciężko kupić nową - mnie się zrobiło tak samo jak Sławkowi. Zespawałem plastik i się zrobiło tak jak u ciebie a na koniec wbiłem gałąź w chłodnice i miałem sprawę rozwiązaną. Kupiłem a allegro używaną za 400 PLN bo nowa tego typu jest wg naszych speców w przyzwoitej cenie nie do dostania.

Re: Chłodnica do Frotki B - X22SE

PostNapisane: 28 lis 2009 16:00:25
przez Marucha
Mam dokładnie taką jak na zdjęciu i dokładnie w tym samym miejscu, gdzie ta okleina - mam wyciek. Widzę, że ciężka sprawa z tą chłodnicą. Pytałem w klepach i niestety nie znaleźli zamienników. To za 400 pln znalazłem w sklepie internetowym, ale pewności, że pasuje nie mam - na oczy jej nie widziałem. Dzięki za wszelkie informacje. Poszukam magika - modelarza, który mi to może zrobi albo zakupię ową używkę.

Re: Chłodnica do Frotki B - X22SE

PostNapisane: 28 lis 2009 17:25:59
przez sosna28
To chyba mija termin wytrzymałości tych chłodnic bo się sypią na potęge :wsciekly: .