Strona 1 z 1

[2,2 DTI] - Brak załączania wentylatorów

PostNapisane: 01 paź 2017 21:58:34
przez lukaszek
Witam

Mam Fortke B z 2000r z silnikiem 2,2 DTI i darzyla sie sytuacja (nie ja jechałem) że zagotował sie płyn tem na czerwona kreske, podobno moc jej spadła i jechac sie niedało, po godzinnym przestaniu i dolaniu (na 3 etapy wody) ok 5l wody wszystko wrocilo do normy. Ale okazało się że jak dojdzie temp do 100 nie załączają sie wentylatory.

Czy frotka B ma jakiś czyjnik załączania wentylatorów ??? Gdzie go szukac ??
Pozdrawiam

Re: Frotka B 2,2 DTI - Brak załączania wentylatorów

PostNapisane: 01 paź 2017 22:18:48
przez RudeBoy
Zależy z którego roku auto.
Auta z początku produkcji miały wentylatory sterowane czujnikiem wkręconym na dole chłodnicy. Zdaje się 4 pinowy czujnik.

Jak nie znajdziesz czujnika w chłodnicy to masz częściej spotykany układ gdzie wentylatorami steruje ECU na podstawie czujnika temperatury silnika.

Pierwsze co powienieneś zrobić to sprawdzić czy czujnik temp. działa.
Jak działa to trzeba sprawdzić same wentyaltory podpinając je na krótko.

O tyle jest ciekawie, że są dwa biegi wentylatorów
1 bieg wentylatory przez przekaźniki są łączone w obwód szeregowy
2 bieg wentylatory przez przekaźniki łączone równolegle

Jest to o tyle istotne, że gdy jeden z wentylatorów się spali całkowicie przestaje działać pierwszy bieg wentylatorów. Dopiero gdy silnik przekroczy grubo 100 stopni załączy się drugi bieg i będzie chodził jeden nie spalony wentylator.

Re: Frotka B 2,2 DTI - Brak załączania wentylatorów

PostNapisane: 02 paź 2017 00:15:06
przez lukaszek
RudeBoy napisał(a):Zależy z którego roku auto.
Auta z początku produkcji miały wentylatory sterowane czujnikiem wkręconym na dole chłodnicy. Zdaje się 4 pinowy czujnik.

Jak nie znajdziesz czujnika w chłodnicy to masz częściej spotykany układ gdzie wentylatorami steruje ECU na podstawie czujnika temperatury silnika.

Pierwsze co powienieneś zrobić to sprawdzić czy czujnik temp. działa.
Jak działa to trzeba sprawdzić same wentyaltory podpinając je na krótko.

wentylatory juz podpinałem na krótko i działają obydwa, pozostaje szukać mi czujnika
RudeBoy napisał(a):O tyle jest ciekawie, że są dwa biegi wentylatorów
1 bieg wentylatory przez przekaźniki są łączone w obwód szeregowy
2 bieg wentylatory przez przekaźniki łączone równolegle

Jest to o tyle istotne, że gdy jeden z wentylatorów się spali całkowicie przestaje działać pierwszy bieg wentylatorów. Dopiero gdy silnik przekroczy grubo 100 stopni załączy się drugi bieg i będzie chodził jeden nie spalony wentylator.


Czy po zagotowaniu wody mozliwe ze została ona wyrzucona przez wezyk od zbiorniczka na zewnatrz i stad był taki ubytek ???

Re: Frotka B 2,2 DTI - Brak załączania wentylatorów

PostNapisane: 28 maja 2018 13:42:46
przez Adrianello
Ma ktoś może numer części wersji czujnika montowanego w chłodnicy na dole?

U mnie jest wersja 3 przewodowa, na Allegro z kolei widzę prawie wszystkie w wersji 2 przewodowej.

-- Dodano 28 maja 2018 21:33:24 --

Numery znalezione, ale ta część to chyba Yeti, tak realnie nie bardzo chyba się to uda znaleźć do zakupu.

Dla potomności:
Nr GM: 97201510
Nr Opel: 1338514