Strona 1 z 1

[B 2.2] gotujący się płyn

PostNapisane: 05 lip 2016 14:54:46
przez leśniczy
Z prośbą :baran:
Może ktoś naprowadzi mnie na przyczynę grzania się silnika? Dodam ,że auto jest na gazie.
Objawy :
- silnik się grzeje, już nawet po przejechaniu około 10 km
- po wyłączeniu silnika, słyszę jak płyn gotuje się przy wyjściu górnego węża z silnika do chłodnicy,
- wentylatory po wyłączeniu silnika chodzą jeszcze z 2 minuty,
- wymieniałem, już uszczelkę pod głowicą, termostat, i pompę wodną ( nic nie dało),
- chłodnica na całej powierzchni gorąca,
- ogrzewanie w środku jak w piekle
Coś ktoś wspominał prędzej o czujnikach temperatury- w którym miejscu się znajdują ?
Jakieś sugestie z Waszej strony co do przyczyn gotowania płynu?
Byłbym wdzięczny

Re: [B 2.2 i] gotujący się płyn

PostNapisane: 05 lip 2016 15:31:52
przez brum
Chłodnica może być słaba.

Re: [B 2.2 i] gotujący się płyn

PostNapisane: 05 lip 2016 16:03:30
przez RudeBoy
Jak wentylatory chodzą to czujniki zostaw.
Wyciąg chłodnicę i ją wyczyść. Jak jeździsz w terenie tym autem to masz tam pewnie beton.

Re: [B 2.2 i] gotujący się płyn

PostNapisane: 05 lip 2016 17:04:06
przez luki18
hejka. Wyczyść chłodnicę z zewnątrz i zrób płukankę. W moim przypadku "niemiec" lub "mirek" nalał uszczelniacza do chłodnicy i ten uszczelniacz po pewnym czasie zablokował obieg cieczy w układzie co spowodowało nagły wzrost temperatury i ciśnienia po czym nastąpiła szybka eksplozja chłodnicy.

Problem z przegrzewaniem silnika

PostNapisane: 24 lut 2017 17:46:44
przez Adam1001
Mam problem z przegrzewaniem się silnika a mianowicie szybko mi zagrzewa płyn i wyrzuca go ze zbiorniczka.
Dzisiaj w "akcie desperacji" wymieniłem chłodnicę na fabrycznie nową bo myślałem że to jej wina (sporo jeżdżę w terenie więc myślałem że stara się zatkała), wymieniłem ją i niestety mimo iż płyn się gotuje to chłodnica w jest zimna tylko wlot i góra są ciepłe. Termostat także jest nowy i działa prawidłowo bo go sprawdzałem poza tym próbowałem jeździć bez termostatu i rezultat był taki sam - płyn się gotuje.
Czujniki sprawne - wentylatory się włączają prawidłowo. Uszczelka pod głowicą była robiona, olej sprawdzałem i jest czysty. Pozostaje pytanie gdzie szukać przyczyny takie go stanu rzeczy? Może ktoś mi coś podpowie?

Re: Problem z przegrzewaniem silnika

PostNapisane: 24 lut 2017 17:52:12
przez jrzeuski
A obieg w ogóle jest? Może pompa padła.

Re: Problem z przegrzewaniem silnika

PostNapisane: 24 lut 2017 17:59:39
przez riko
spójrz do zbiorniczka czy jak dajesz gazu to pojawia się strumień płynu

Re: Problem z przegrzewaniem silnika

PostNapisane: 24 lut 2017 18:00:44
przez Adam1001
Właśnie zaczynam podejrzewać pompę...
Jutro ją wykręcę i ewentualnie wymienię.

Re: Problem z przegrzewaniem silnika

PostNapisane: 24 lut 2017 18:03:22
przez riko
najpierw sprawdź czy daje ciśnienie

Re: Problem z przegrzewaniem silnika

PostNapisane: 24 lut 2017 20:08:23
przez dzizgaxjr
Jeżeli mogę się wtrącić, to sprawdź czy masz szczelny korek zbiorniczka. Miałem podobny przypadek, po wymianie korka problem zniknął.Koszt korka oryginał ok 15 zł a zamiennik 10 zł. pozdr.

Re: Problem z przegrzewaniem silnika

PostNapisane: 24 lut 2017 21:09:46
przez Adam1001
Korek jest nowy, też go wymieniłem niedawno:)
Objawy wskazują na pompę - ciśnienia nie ma - jak się rozgrzeje to przepływ jest wymuszany różnica temperatur albo ciśnienia cieczy przynajmniej tak mi się wydaje.
Jutro z rana wykręcę pompę i zobaczymy co jej dolega.

Re: Problem z przegrzewaniem silnika

PostNapisane: 24 lut 2017 21:19:53
przez riko
ja w swojej byłej 2,4 lekko dalem gazu na zimnym i od razu było ciśnienie. pewnie pompa padła

https://www.youtube.com/watch?v=nl9-QDre1VM

Re: [B 2.2] gotujący się płyn

PostNapisane: 25 lut 2017 15:31:09
przez Adam1001
Już po wymianie w zasadzie wszystkiego włącznie z paskami i rolkami.
A więc po kolei:
- stara pompa (oryginał, przebieg 285tys) w zasadzie to wyglądała na sprawną, wirnik wałek rolka niby wszystko ok ale wstawiłem nową pompę
- wymieniłem także termostat
- rolki pasków i paski, napinacz czyli kompletny rozrząd
- wymieniłem także korek zbiorniczka płynu chłodniczego i bardzo dokładnie sprawdziłem ten zbiorniczek czy nie ma pęknięć
- no i wcześniej wstawiłem nową chłodnicę
- przedmuchałem wszystkie wloty i wyloty płynu chłodniczego z silnika, sprawdziłem wszystkie węże

Rezultat jest zadowalający - wszystko działa jak trzeba, temperatura wróciła do normy a silnik bardzo dobrze pracuje.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi i chęć pomocy :beer: