Strona 1 z 6
[3.2] Temperatura silnika

Napisane:
19 maja 2016 19:56:23
przez ghjkl
WItam,
Szybkie pytanie dotyczące temperatury silnika 3.2, jaka według wskaźnika utrzymuje się u was temperatura silnika? Oczywiście z fabryczną wiskozą, bez elektrycznych wentylatorów. U mnie w czasie jazdy jest na pierwszej kresce - 80 stopni, w korku skacze do drugiej kreski - 90 stopni. Zastanawiam się czy mam sprawne wisko, wsadzałem dwa nowe zamienniki, ale były na stałe spięte i wróciłem do starego. Na nowej spiętej wiskozie nie przekroczyło pierwszej kreski - 80 stopni. Po zmianie na starą dochodzi do 90, ale nie ma upałów i nie jechałem w dużym korku. Jak jest u was?
--
Pozdrawiam,
ghjkl
Re: [3.2] Temperatura silnika

Napisane:
20 maja 2016 07:17:27
przez bednar1982
U mnie w korku jak stoję w centrum od 70 do 80 st.
Re: [3.2] Temperatura silnika

Napisane:
20 maja 2016 07:58:10
przez przemekcrx
Moim zdaniem twoja chłodnica jest do wymiany bo nie ma odbioru ciepła
Na starej chłodnicy miałem podobne problemy , Visco odkurzało non toper ulice, załozyłem elektryki chodziły na 2-gim biegu by wystudzić silnik chłodnice, teraz na nowej chłodnicy od czasu do czasu włączy się 1-wszy bieg
Re: [3.2] Temperatura silnika

Napisane:
20 maja 2016 08:28:45
przez oldfield
Koledzy a w którym miejscu jest czujnik temperatury, bo słyszałem, że w 3.2 są dwa czujniki. Jeden na tablicę, a drugi do komputera i teraz nie wiem, bo zlokalizowalem jeden z przodu silnika - taki cienki jak do lanosa mi wygląda na dolocie i drugi z boku silnika taki ze złączka na dwa piny. Mam Montereya ale chyba to te same silniki co we Fronterze. Pytam, bo u mnie wskaźnik na tablicy ani drgnie.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Re: [3.2] Temperatura silnika

Napisane:
20 maja 2016 09:07:56
przez ghjkl
Kojarzycie może przy jakiej temperaturze na wskaźniku wiskoza powinna być już spięta i chodzić jak odrzutowiec?
---
Pozdrawiam,
ghjkl
Re: [3.2] Temperatura silnika

Napisane:
26 mar 2017 15:38:20
przez tupek
Wznawiam temat ponieważ wczoraj po wymianie rozrządu grzałem silnik aby płyn wszędzie się dostał.
Uwiązałem wiatrak i czekałem aż wisko załapie.
Termostat puścił, temperatura zaczęła rosnąć i doszła do 100 st., wiskoza się nie załączyła.
Jak jest temperatura załączenia wiskozy i czy da się jakoś dolać oleju do niej.
Re: [3.2] Temperatura silnika

Napisane:
26 mar 2017 16:10:02
przez brum
Wiskoza działa cały czas, ona nie stoi i nie załącza się jak elektryczny wentylator.
Re: [3.2] Temperatura silnika

Napisane:
26 mar 2017 16:43:19
przez szymon.ha
To na czym polega że raz wiskoza działa luźno a czasem się spina?
Z tego co mi wiadomo to wentylator powinien załączać się przy 82 stopniach.
Re: [3.2] Temperatura silnika

Napisane:
26 mar 2017 16:57:17
przez brum
No od oleju w niej. Pisząc cały czas miałem na myśli że się kręci.
Re: [3.2] Temperatura silnika

Napisane:
26 mar 2017 17:58:09
przez tupek
Cały czas się kręci bezwładnie, tak że można ją zatrzymać ręką ale po osiągnięciu pewnej temperatury powinna się spiąć na stałe i kręcić się z taką szybkością jak obroty silnika.
Tylko nie wiem czy moja wiskoza jest sprawna bo na wskaźniku miałem 100 st. a wentylator nie zapiął się na stałe.
Re: [3.2] Temperatura silnika

Napisane:
26 mar 2017 18:05:29
przez brum
Spróbuj z olejem, ewentualnie kup nową.
Re: [3.2] Temperatura silnika

Napisane:
27 mar 2017 19:00:43
przez tupek
U mnie podczas jazdy utrzymuje się taka temperatura, przy zewnętrznej ok 10 st.C
I trochę mi się wydaje że za mała.

Re: [3.2] Temperatura silnika

Napisane:
27 mar 2017 19:25:14
przez Cuba
Masz termostat

Jeżeli tak to z pewnością jest uszkodzony. Ewentualnie czujnik temp. na licznik/wskazówkami ktoś się bawił, ale to raczej odpada

Re: [3.2] Temperatura silnika

Napisane:
27 mar 2017 19:32:53
przez szymon.ha
termostat otwiera się przy 76 stopniach,więc żaleznie od prędkości, obrotów i temp zewnętrznej temperatura utrzymuje się od 77 w górę.
Re: [3.2] Temperatura silnika

Napisane:
27 mar 2017 19:55:14
przez tupek
W sobotę po wymianie rozrządu rozgrzewałem go to wąż od termostatu był zimny i dopiero przy 80 st.c puścił i robił się gorący.
Ale jak był zdjęty to próbowałem dmuchnąć w rurę siłą płuc i trochę powietrze przelatywało, i nie wiem czy ma być idealnie szczelny.
Re: [3.2] Temperatura silnika

Napisane:
27 mar 2017 21:31:10
przez szymon.ha
Licznik może wskazywać tak mało wiele. Ale jak podepniesz komputer i w trakcie jazdy będziesz miał te 77-80 stopni to jest ok. Wisko powinno sir spinac przy 82.
Re: [3.2] Temperatura silnika

Napisane:
28 mar 2017 13:21:45
przez Argail75
szymon.ha napisał(a):To na czym polega że raz wiskoza działa luźno a czasem się spina?
Z tego co mi wiadomo to wentylator powinien załączać się przy 82 stopniach.
Na YT jest filmik jak dziala wisko ..... ale z tego co wiem to chodzi o olej ktory gestnieje powyzej jakiejs temperatury plus jakas sprezynka wewnatrz.
Re: [3.2] Temperatura silnika

Napisane:
28 mar 2017 17:42:17
przez tupek
W sprzęgle wiskotycznym o olej chodzi ale on nie gęstnieje podczas temperatury, tylko zaworki sterowane przez bimetale otwierają przepływ oleju do innych kanałów zwiększając tarcie i wisko się załącza.
https://www.youtube.com/watch?v=N_GkuTgJr3w
Re: [3.2] Temperatura silnika

Napisane:
28 mar 2017 20:40:55
przez Argail75
Tak dla potomnych bo ostatnio miałem przypadek że silnik mi się zagrzewał.
PRZYCZYNA ? : zbyt niski poziom płynu chłodniczego
Nie zobaczycie tego nawet jak auto postoi 30min i niby ostygnie .
Warto odczekać ileś tam godzin ( kwestia temp. na zew.) i luknąć w chłodnice (odkręcić korek przy chłodnicy bo w zbiorniczku coś tam zawsze będzie).
Jak nie widzisz płynu w chłodnicy ....UZUPEŁNIJ !
Ja właśnie miałem taki przypadek .
Objawy są takie że przy zalączonym napędzie 4x4 silnik nabiera temperatury . Na podjazdach , zjazdach na mocniejszych zakrętach temperatura skoczy wam wysoko ( nawet do 100stopni).
Re: [3.2] Temperatura silnika

Napisane:
29 mar 2017 13:28:48
przez przemekcrx
Mariusz jak jest sprawny korek na chłodnicy to powinien sobie sam zaciągnąć ze zbiorniczka wyrównawczego i uzupełnić jego brak w chłodnicy gdy auto stygnie .
Nawet jest czujnik na zbiorniczku wyrównawczym i on informuje na wyświetlaczu o zbyt niskim stanie płynu w chłodnicy , i płynu spryskiwaczy itd...