Witam wszystkich serdecznie.
Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Frontery 2,0 sport. Jest to moja pierwsza frontera i pierwsze auto z napędem 4x4.
Od dłuższego czasu walczę z jednym problemem. Być może temat już się kiedyś przewijał ale proszę o pomoc.
Mam problem z wentylatorem chłodnicy w Oplu Frontera A Sport, silnik 2,0 benzyna.
Problem polega na tym że nie włącza się wentylator.
Elektrycznie wszystko jest O.K. (Po zwarciu wtyczki na czujniku, wentylator się załącza). Wymieniłem czujnik już dwa razy, sprawdziłem w gotującej wodzie, przełączyłem nawet na niższą temperaturę (95°C) i nic nie pomaga. Zmieniłem dwa razy termostat (92°C). Temperatura dochodzi do połowy wskazania wskaźnika i tak zostaje czy jadę w trasie czy po mieście. Jeżeli jest bardzo ciepło i stanę w większym korku temperatura rośnie do czerwonej kreski i wtedy zaczyna gotować się woda w zbiorniku wyrównawczym (raz nawet rozerwało węże i zaowocowało wymiana uszczelki pod głowicą). Chłodnica najprawdopodobniej jest drożna bo w miarę nagrzewania płyn wlewa się do zbiornika wyrównawczego wężykiem spod termostatu a po otwarciu z chłodnicy (która też stopniowo zaczyna się nagrzewać. Zrobiłem obejście czujnika temperatury i po włączeniu wentylatora temperatura spada poprawnie co też sugeruje drożność chłodnicy. Jak już wspomniałem zrobiłem obejście czujnika i mogę sobie włączyć wentylator jak widzę że temperatura jest za wysoka ale wolałbym usunąć ten problem na wypadek gdyby ktoś inny prowadził i niekoniecznie zwracał uwagę na deskę rozdzielczą lub w terenie np. w przypadku zakopania (żeby nie myśleć o temperaturę jak wyjdę z auta zostawiając silnik włączony. Można w sumie zmienić czujnik na niższą temperaturę ale wolałbym żeby wszystko działało tak jak zostało zaprojektowane (i tak już przepiąłem czujnik na niższą temperaturę co i tak nie przyniosło skutku).
Czy ktoś z Was miał taki przypadek lub ewentualnie może coś podpowiedzieć?
Z góry dziękuję.