Strona 1 z 2

[2.2 DTI] Wymiana termostatu

PostNapisane: 04 sty 2015 20:19:33
przez Prorok78
Witajcie... Prob€ mam jak w temacie. Potrzebuje krótka, łopatologiczną instrukcję wymiany termostatu w moim autku :) Frotka B krótka, 2000 rok, dizelek 2.2. Objaw klasyczny... Zimnawo w aucie, wskazówka ledwo się podnosi z niebieskiego pola dopiero po przejechanym sporym kawałku.
Drugie pytanie - na co wymieniac... Znalazłem cały termostat z obudowa za 300, znalazlem też wkłady za kilkadziesiąt pln - w przedziale od 30 do 60... Z oczywistych powodów skłaniałbym sie raczej do wymiany wkładu... Co jeszcze bedzie potrzebne - poza płynem oczywiście :) Z góry dzękuje

Re: [2.2 DTI] Wymiana termostatu

PostNapisane: 04 sty 2015 20:47:25
przez RudeBoy
W całej wymianie nie ma żadnej filozofi.
Zdejmujesz węże. Odkręcasz obudowę. Przekładasz wkładkę termostatu i składasz całość do kupy. Jak nie mas nowej uszczelki daj starą na silikon.
Dostęp dobry. Robota banalna.

Możesz kupić sam wkład termostatu a nie cały kompletny.

Re: [2.2 DTI] Wymiana termostatu

PostNapisane: 04 sty 2015 20:53:16
przez negru
Jak obudowa jest OK, to wystarczy dobrać sam wkład wg temperatury otwierania się. Z tego co pamiętam to wystarczy klucz nasadowy (idzie nim odkręcić te śruby z nasadą w kształcie gwiazdy), nowa uszczelka oraz silikon wysokotemperaturowy (dawałem na wszelki wypadek oprócz uszczelki)

Re: [2.2 DTI] Wymiana termostatu

PostNapisane: 08 sty 2015 19:45:44
przez Prorok78
Dzięki wielkie za wskazówki..
Jeszcze tylko jedno - ile płynu musze mieć na dolewke? Bo zapewne trochę go ucieknie...:)

Re: [2.2 DTI] Wymiana termostatu

PostNapisane: 08 sty 2015 19:50:12
przez RudeBoy
Prorok78 napisał(a):Dzięki wielkie za wskazówki..
Jeszcze tylko jedno - ile płynu musze mieć na dolewke? Bo zapewne trochę go ucieknie...:)


Odpalasz auto odkręcasz korek w zbiorniku wyrównawczym i dolewasz.
Silnik ma się zagrzać do nominalnej temp. a płyn w zbionriniczku między mina max.
Tak się to robi.
Ile wejdzie? z 1 - 1.5l... nie więcej...

Re: [2.2 DTI] Wymiana termostatu

PostNapisane: 08 sty 2015 19:54:24
przez Prorok78
Dzieki.
Jak dolac i odpowietrzyc wiem... Chodzilo mi o to ile musze kupic... 5L bańke czy wystarczy mniej :)

Re: [2.2 DTI] Wymiana termostatu

PostNapisane: 08 sty 2015 23:04:13
przez negru

Re: [2.2 DTI] Wymiana termostatu

PostNapisane: 08 sty 2015 23:23:46
przez RudeBoy
Ale on termostat wymienia a nie chłodnice.

Re: [2.2 DTI] Wymiana termostatu

PostNapisane: 05 lut 2017 23:53:31
przez Lukaszbmx
Wymieniałem dziś Termostat i przy okazji spuściłem cały Plyn z układu i parę razy plukalem układ woda żeby syf wyleciał. Ale za każdym razem wchodziło mi tylko 5 litrów i na koniec też weszło 5 litrów płynu chłodzącego a wszędzie pisze ze 8. To jak to w końcu jest?
Moja frota to diesel z 2000 r

-- Dodano 06 lut 2017 01:08:25 --

Po małych dolewkach wyszło około 6 litrów

Re: [2.2 DTI] Wymiana termostatu

PostNapisane: 18 maja 2017 07:22:11
przez pawel_t
podepnę się pod ten temat żeby nei zakładac nowego, mianowicie: kupiłem frontere b 2.2dti i na dzień dobry mam do wymiany termostat bo temperatura nie dochodzi nawet do 80 stopni :-/ i tu pytanie: czy takie coś http://www.iparts.pl/czesc/termostat-uk ... 992g1.html będzie dobre? czy szukać oryginału?

Re: [2.2 DTI] Wymiana termostatu

PostNapisane: 18 maja 2017 07:49:49
przez kolasz
Kup se wkład wychodzi taniej

Re: [2.2 DTI] Wymiana termostatu

PostNapisane: 11 lip 2017 06:58:11
przez Paweł32
kolasz napisał(a):Kup se wkład wychodzi taniej

Nie zawsze to działa. Ja, z innego powodu, wymieniłem wkład, kupiony także w iparts i wszystko niby jest w porządku. Poza jednym: zegar nigdy nie pokazuje wyższej temperatury niż około 80 C. A po podłączeniu interfejsu widzę, że temperatura cieczy jest całkiem inna, ponad 90 C.

Re: [2.2 DTI] Wymiana termostatu

PostNapisane: 11 lip 2017 10:07:00
przez pisu22
Paweł32 napisał(a):
kolasz napisał(a):Kup se wkład wychodzi taniej

Nie zawsze to działa. Ja, z innego powodu, wymieniłem wkład, kupiony także w iparts i wszystko niby jest w porządku. Poza jednym: zegar nigdy nie pokazuje wyższej temperatury niż około 80 C. A po podłączeniu interfejsu widzę, że temperatura cieczy jest całkiem inna, ponad 90 C.

nie wiem czemu tak jest ale mam podobnie w vectrze.
temp. na wskaźniku 90 a wg kompa 95 :roll: a we frocie 2,2 dti powinna być na wskaźniku trochę powyżej 80stopni

Re: [2.2 DTI] Wymiana termostatu

PostNapisane: 11 lip 2017 12:33:11
przez ali
pisu22 napisał(a):
Paweł32 napisał(a):
kolasz napisał(a):Kup se wkład wychodzi taniej

Nie zawsze to działa. Ja, z innego powodu, wymieniłem wkład, kupiony także w iparts i wszystko niby jest w porządku. Poza jednym: zegar nigdy nie pokazuje wyższej temperatury niż około 80 C. A po podłączeniu interfejsu widzę, że temperatura cieczy jest całkiem inna, ponad 90 C.

nie wiem czemu tak jest ale mam podobnie w vectrze.
temp. na wskaźniku 90 a wg kompa 95 :roll: a we frocie 2,2 dti powinna być na wskaźniku trochę powyżej 80stopni

Bo czujnik temperatury dla ECU jest inny niż na deskę, termostat nie ma z tym nic wspólnego.

Re: [2.2 DTI] Wymiana termostatu

PostNapisane: 11 lip 2017 13:11:36
przez pisu22
ali napisał(a):Bo czujnik temperatury dla ECU jest inny niż na deskę, termostat nie ma z tym nic wspólnego.

to ktory daje bardziej prawdziwe wskazania?

Re: [2.2 DTI] Wymiana termostatu

PostNapisane: 11 lip 2017 13:57:04
przez Paweł32
Bo czujnik temperatury dla ECU jest inny niż na deskę, termostat nie ma z tym nic wspólnego.

Owszem. Są dwa. Ale przed wymianą wkładu termostatu - tego od zegarów - wskazania obu były identyczne.

Re: [2.2 DTI] Wymiana termostatu

PostNapisane: 11 lip 2017 15:51:05
przez ali
pisu22 napisał(a):
ali napisał(a):Bo czujnik temperatury dla ECU jest inny niż na deskę, termostat nie ma z tym nic wspólnego.

to ktory daje bardziej prawdziwe wskazania?

porównaj pirometrem

-- Dodano 11 lip 2017 16:53:09 --

Paweł32 napisał(a):Owszem. Są dwa. Ale przed wymianą wkładu termostatu - tego od zegarów - wskazania obu były identyczne.

Wkład nie jest połaczony z czujnikiem od zegarów.

Re: [2.2 DTI] Wymiana termostatu

PostNapisane: 12 lip 2017 07:02:33
przez Paweł32
Zaskoczyłem. Racja! Wkład zamyka lub otwiera przepływ cieczy. Czyli - nie jestem mechanikiem samochodowym - nad owym wkładem - termostatem - gdzie znajduje się czujnik temperatury na zegary, może być bańka powietrza, która to wszystko "powoduje"?

Re: [2.2 DTI] Wymiana termostatu

PostNapisane: 12 lip 2017 10:41:34
przez pisu22
Paweł32 napisał(a):Zaskoczyłem. Racja! Wkład zamyka lub otwiera przepływ cieczy. Czyli - nie jestem mechanikiem samochodowym - nad owym wkładem - termostatem - gdzie znajduje się czujnik temperatury na zegary, może być bańka powietrza, która to wszystko "powoduje"?

uklad się sam odpowietrza więc mało prawdopodobne żeby bańka gdzieś stała. no chyba że pompa wody jest kaput. dolewając płyn przesunąłeś cięgno nagrzewnicy na grzanie?

Re: [2.2 DTI] Wymiana termostatu

PostNapisane: 13 lip 2017 20:52:28
przez Paweł32
Niestety, dzisiaj tego nie pamiętam. Ale jeżdżę już ponad rok po wymianie płynu.