Strona 1 z 2

[B 2.2] DTI Problem z załączaniem wentylatorów

PostNapisane: 03 lip 2014 08:47:19
przez grafi
Witajcie.
Mam pytanie i może Wy mi na nie odpowiecie... A więc, nie załączają mi się wentylatory. Według znajomego mechanika sterownik nie daje sygnału. Czujnik wymieniłem, temperatura na zegarach pokazuje co znaczy że drugi czujnik sprawny, przekaźniki działają... I co dalej :). Trochę z tym kłopot bo się bardzo grzeje, musiałem spiąć na krótko przekaźnik od drugiego biegu wentylatorów i tak jeżdżę. No ale to nie rozwiązanie problemu. będę wdzięczny za jakąś podpowiedź...

Re: Problem z załączaniem wentylatorów

PostNapisane: 03 lip 2014 09:32:28
przez Huberek
Z tego co pamiętam, to sterownik nie bierze udziału w załączaniu wiatraka chłodnicy silnika (chyba że chodzi o wiatraki klimy). Uściślij do wieczora o które wiatraki Ci chodzi, bo powinieneś mieć trzy, dowiedz się który jest od czego i gdzie jest zamontowany, a ja wieczorem sprawdzę i Ci odpowiem co z nimi jest i jak być powinno.

Re: Problem z załączaniem wentylatorów

PostNapisane: 03 lip 2014 09:53:00
przez bart322
Huberek, w DTI sa 2 wentylatory chlodnicy, z czego klima korzysta z jednego.
Mialem podobny problem - wentylator nie wlaczal sie na Iszym biegu, dopiero na IIgim biegu, ale to juz silnik jest mocno nagrzany.
O dziwo po naprawie licznika zaczal sie wlaczac rowniez na Iszym biegu :o

Re: Problem z załączaniem wentylatorów

PostNapisane: 03 lip 2014 10:59:30
przez Huberek
sprawdzę wieczorem.

Re: [B] Problem z załączaniem wentylatorów

PostNapisane: 03 lip 2014 11:36:44
przez ali
grafi napisał(a):Witajcie.
Mam pytanie i może Wy mi na nie odpowiecie... A więc, nie załączają mi się wentylatory. Według znajomego mechanika sterownik nie daje sygnału. Czujnik wymieniłem, temperatura na zegarach pokazuje co znaczy że drugi czujnik sprawny, przekaźniki działają... I co dalej :). Trochę z tym kłopot bo się bardzo grzeje, musiałem spiąć na krótko przekaźnik od drugiego biegu wentylatorów i tak jeżdżę. No ale to nie rozwiązanie problemu. będę wdzięczny za jakąś podpowiedź...


W DTI masz dwa rodzaje załączania wentylatorów, z czujnika w chłodnicy lub przez ECU, jak u dołu chłodnicy masz czujnik to pewnie jego wina, a jak włacza ECU to juz inna bajka

Re: [B 2.2] DTI Problem z załączaniem wentylatorów

PostNapisane: 03 lip 2014 19:54:59
przez grafi
a więc wentylatory są dwa załączane przekaźnikami od 1 biegu elektroniczny a od 2 biegu zwykły. Faktycznie dojrzałem że idę przewody na dół chłodnicy i coś tam jest. Kostka od nich jest na chłodnicy. Jeżeli jest tam czujnik to jaki? termopara taka jak na bloku?? Na logikę powinno być to samo.

Re: [B 2.2] DTI Problem z załączaniem wentylatorów

PostNapisane: 03 lip 2014 20:40:52
przez ali
grafi napisał(a):a więc wentylatory są dwa załączane przekaźnikami od 1 biegu elektroniczny a od 2 biegu zwykły. Faktycznie dojrzałem że idę przewody na dół chłodnicy i coś tam jest. Kostka od nich jest na chłodnicy. Jeżeli jest tam czujnik to jaki? termopara taka jak na bloku?? Na logikę powinno być to samo.

tam masz normalny dwu zakresowy wyłącznik wentylatora, odepnij ta kostkę co od niego idzie i sprubuj czy pójdzie na krótko, spinasz ten srodkowy pin z którymś z pozostałych i piwinny działać na jednym, pierwszy a na drugim , drugi bieg. Jesli działają to masz walnięty na 100% czujnik i musisz go wymienić

Re: [B 2.2] DTI Problem z załączaniem wentylatorów

PostNapisane: 03 lip 2014 20:58:53
przez RudeBoy
Jak masz frotę z pierwszych lat produkcji to masz w chłodnicy na dole przełącznik biegów wentyli. 3pinowa kostka.
Zewrzyj czarny kabel z biało-czerownym a potem czarny z biało-pomarańczowym. Sprawdzisz dwa biegi.

Uwaga!
Na pierwszym biegu wentylatory pracują w obwodzie szeregowym! Dla tego jak jeden się spali to drugi też przestaje działać. Ten drugi załączy się dopiero jak temperatura wskoczy na zakres II biegu.

Re: [B 2.2] DTI Problem z załączaniem wentylatorów

PostNapisane: 03 lip 2014 21:10:04
przez grafi
dzięki chłopaki za rade. W sobotę :hilift: :gears: dzień w garażu więc będę działał... :) Dam znać co z tego wyszło :).

Re: [B 2.2] DTI Problem z załączaniem wentylatorów

PostNapisane: 03 lip 2014 23:05:09
przez Markon
przerabiałem tan temat na zwarciu działało poza nie a sprawdziłem jeszcze tak https://www.youtube.com/watch?v=fOYU9DIvtGw

Re: [B 2.2] DTI Problem z załączaniem wentylatorów

PostNapisane: 04 lip 2014 06:35:15
przez Huberek
RudeBoy napisał(a):Jak masz frotę z pierwszych lat produkcji to masz w chłodnicy na dole przełącznik biegów wentyli. 3pinowa kostka.
Zewrzyj czarny kabel z biało-czerownym a potem czarny z biało-pomarańczowym. Sprawdzisz dwa biegi.

Uwaga!
Na pierwszym biegu wentylatory pracują w obwodzie szeregowym! Dla tego jak jeden się spali to drugi też przestaje działać. Ten drugi załączy się dopiero jak temperatura wskoczy na zakres II biegu.



Może tak być, ale nie mam potwierdzenia tego w schematach.
Widzę jedynie, że oba wiatraki są spięte równolegle razem, więc usterka jednego nie wpływa na pracę drugiego, sterowane bezpośrednio przez czujnik ciśnieniowy klimy (czteropinowy) i EDC

Re: [B 2.2] DTI Problem z załączaniem wentylatorów

PostNapisane: 04 lip 2014 11:08:04
przez ali
Huberek napisał(a):
RudeBoy napisał(a):Jak masz frotę z pierwszych lat produkcji to masz w chłodnicy na dole przełącznik biegów wentyli. 3pinowa kostka.
Zewrzyj czarny kabel z biało-czerownym a potem czarny z biało-pomarańczowym. Sprawdzisz dwa biegi.

Uwaga!
Na pierwszym biegu wentylatory pracują w obwodzie szeregowym! Dla tego jak jeden się spali to drugi też przestaje działać. Ten drugi załączy się dopiero jak temperatura wskoczy na zakres II biegu.



Może tak być, ale nie mam potwierdzenia tego w schematach.
Widzę jedynie, że oba wiatraki są spięte równolegle razem, więc usterka jednego nie wpływa na pracę drugiego, sterowane bezpośrednio przez czujnik ciśnieniowy klimy (czteropinowy) i EDC


Masz niepełne dane :P nie w kazdej są sterowane z ECU częśc ma z czujnika, tak jak kolega. Poza tym fakt że sygnał z czujnika wędruje również do ECU nie świadczy o tym że steruje on wentylatorami.

Re: [B 2.2] DTI Problem z załączaniem wentylatorów

PostNapisane: 04 lip 2014 12:26:37
przez RudeBoy
Huberek napisał(a):
Może tak być, ale nie mam potwierdzenia tego w schematach.
Widzę jedynie, że oba wiatraki są spięte równolegle razem, więc usterka jednego nie wpływa na pracę drugiego, sterowane bezpośrednio przez czujnik ciśnieniowy klimy (czteropinowy) i EDC



Nie wiem jakie Ty masz schematy i od czego.
Moje schematy są zweryfikowane w praktyce i jest dokładnie tak jak napisałem.

W DTI są dwa rodzaje sterowania wentylami:

1 - sterowanie tylko przez ECU poprzez czujnik temp w głowicy
2 - sterowane przełącznikiem temperaturowym w obudowie chłodnicy (wersje przed 2000 rokiem)

W obu przypadkach wentylatory na I biegu pracują szeregowo a II równolegle.
Przecież nie ma żadnej opornicy która zapewniła by niższe obroty na I biegu...

AMEN!

Re: [B 2.2] DTI Problem z załączaniem wentylatorów

PostNapisane: 04 lip 2014 21:42:21
przez Huberek
Mam te z heynsa, co do X22XE mi się zgadza, schematów od DTI nie miałem jak zweryfikować.

Re: [B 2.2] DTI Problem z załączaniem wentylatorów

PostNapisane: 04 lip 2014 21:58:23
przez jrzeuski
W Haynesie nie ma ani słowa o B a jej elektryka to już zupełnie inna bajka.

Re: [B 2.2] DTI Problem z załączaniem wentylatorów

PostNapisane: 05 lip 2014 22:18:45
przez grafi
ali napisał(a):
grafi napisał(a):a więc wentylatory są dwa załączane przekaźnikami od 1 biegu elektroniczny a od 2 biegu zwykły. Faktycznie dojrzałem że idę przewody na dół chłodnicy i coś tam jest. Kostka od nich jest na chłodnicy. Jeżeli jest tam czujnik to jaki? termopara taka jak na bloku?? Na logikę powinno być to samo.

tam masz normalny dwu zakresowy wyłącznik wentylatora, odepnij ta kostkę co od niego idzie i sprubuj czy pójdzie na krótko, spinasz ten srodkowy pin z którymś z pozostałych i piwinny działać na jednym, pierwszy a na drugim , drugi bieg. Jesli działają to masz walnięty na 100% czujnik i musisz go wymienić

Dziś zadziałałem z wentylatorami i tak: Zwarłem piny zgodnie z instrukcja i faktyczne dwa wentylatory na 1 biegu chodzą wolniej niż na 2 biegu. Więc wymienię czujnik w chłodnicy i zobaczymy co dalej :). Przy okazji wymieniłem zegary ale to już inna bajka:)

Re: [B 2.2] DTI Problem z załączaniem wentylatorów

PostNapisane: 05 lip 2014 22:27:42
przez RudeBoy
jak wymienisz czujnik powinno być po temacie

Re: [B 2.2] DTI Problem z załączaniem wentylatorów

PostNapisane: 05 lip 2014 22:38:46
przez grafi
mam nadzieję :)

Re: [B 2.2] DTI Problem z załączaniem wentylatorów

PostNapisane: 06 wrz 2014 19:53:47
przez Rafał41
Witam , ja mając ten sam problem , po prostu wykręciłem czujnik , uprzednio spuszczając płyn kranikiem , wyczyściłem czujnik i wyskrobałem muł z gniazda czujnika , sprawdziłen przy pomocy miernika na przejście po wsadzeniu do wrzątku i okazało się że wszystko działa. Myślę że większość tych usterek polega na odmuleniu czujnika , pomimo wrzątku w chłodnicy temperatura odczytywana przez czujnik jest o parę stopni niższa niż rzeczywista i czyjnik nie załącza. Nowy czujnik jest drogi , używany nie łatwo dostać proponuję najpierw wyczyścić.
pozdrawiam.

Re: [B 2.2] DTI Problem z załączaniem wentylatorów

PostNapisane: 07 wrz 2014 06:58:16
przez ali
Rafał41 napisał(a):Witam , ja mając ten sam problem , po prostu wykręciłem czujnik , uprzednio spuszczając płyn kranikiem , wyczyściłem czujnik i wyskrobałem muł z gniazda czujnika , sprawdziłen przy pomocy miernika na przejście po wsadzeniu do wrzątku i okazało się że wszystko działa. Myślę że większość tych usterek polega na odmuleniu czujnika , pomimo wrzątku w chłodnicy temperatura odczytywana przez czujnik jest o parę stopni niższa niż rzeczywista i czyjnik nie załącza. Nowy czujnik jest drogi , używany nie łatwo dostać proponuję najpierw wyczyścić.
pozdrawiam.


Jak masz "zamulony" czujnik to życzę powodzenia, może najpierw oczyść układ chłodzenia bo długo nie pojeździsz.