Strona 1 z 2

[B 3.2] Korek chłodnicy

PostNapisane: 30 lip 2013 09:28:53
przez eric
Korek chłodnicy podobno nieosiągalny w miejscach gdzie pytałem. Ktoś wie od czego pasuję?

Z pomocą kolegi Trzeciego korek znaleziony

Symbol: RC111
Cisnienie: 0,7 bar / 10 psi
Obrazek

Jak przyjdzie dam znać czy pasował

Re: [B 3.2] Korek chłodnicy

PostNapisane: 13 sie 2013 13:41:52
przez JaGrab3
Jak żeś go stracił?

Re: [B 3.2] Korek chłodnicy

PostNapisane: 13 sie 2013 13:58:47
przez eric
Nie straciłem ale mam jaca z chłodzeniem. Chcę wyeliminować tanie usterki zanim zrzucę głowice.

PS Jednak korka nie ma. Na szczęście ktoś z klubowiczów mi na zbyciu. Czekam na przesyłkę.

Re: [B 3.2] Korek chłodnicy

PostNapisane: 13 sie 2013 14:14:03
przez JaGrab3
co ci sie dzieje z chłodzeniem?

[B 3.2] Problem z chłodniem

PostNapisane: 13 sie 2013 14:41:20
przez eric
JaGrab3 napisał(a):co ci sie dzieje z chłodzeniem?

Oj długa historia.
Zaczeło sie od tego że zegar na desce idzie do góry. Po otwarciu termostatu statecznie na 80stop. Ale po jakimś czasie znów powoli rośnie i ląduje w okolicach 90stopni. Następnie lubi skoczyć nagle do 110 i znów powoli rośnie do oporu.
Rośnie gdy jadę pod górkę albo szybko. Jak z górki albo na postoju to spada do 80 stopni a czasem i niżej.
Mam zderzak który zasłania prawie polowe chłodnicy lecz dzieje się to czy jadę 60 czy 110 przy temp. zew. od 15 w górę.
Nie pomaga otwarta nagrzewnica która grzeje poprawnie.
Gdy klima wyłączona też się grzeje.
Czasem zegar na desce potrafi podskoczyć do 110 albo opaść do 83 po chwili od zgaszenia auta. Czasem pomaga zgaszenie i odpalenie.
Czasem zrobię 100km i nie ma cyrków.
Czasem rano przy 15stop na zew zrobię 5km po równym czarnym bez butowania ... ledwo otworzy termostat i temperatura leci w górę.

Czujnik wymieniony. Zegar podmieniony nigdy mi nie skakał nagle ale też dawał wysokie odczyty. Czujnik temperatury na ecu daje inne odczyty. Tam wyniki są stabilne ale też rosną stopniowo.
Chłodnica przepłukana płuczka - płuczka czysta.
Maska z tyłu podniesiona aby był przewiew
Brak środkowej osłony silnika.
Wodę zrzuca sporadycznie jeśli osiągnie na ecu 110.
Układ odpowietrzony przez otwór na czujnik,
Termostat raczej otwiera się poprawnie - auto ładnie nabiera temperatury latem i zimą.
Świece suche z drobną oleju.
Wycieków wody nie stwierdziłem.
Brak CO2 w płynie.
Płyn wymieniony na wodę destylowana.
Silnik pracuje poprawnie.
Brak błędów ECU.
Do skrzyni dodatkowa chłodnica.

Na chwile obecna podejrzewam uszczelkę pod głowica od strony kierowcy. Najprawdopodobniej zapowietrza tam układ stąd wahania na zegarze który ma czujnik od tej strony ( czujnik ECU jest od strony 2giej głowicy ) oraz przegrzany układ . Zauważyłem że farba na tej głowicy jest odparzony z bomblami pod farbą gdzie farba 2giej głowicy wygląda super.

Chcę jeszcze podmienić korek bo to tani zabieg.

Re: [B 3.2] Korek chłodnicy

PostNapisane: 13 sie 2013 14:56:39
przez JaGrab3
No faktycznie dziwnie to wygląda. Skoro zrzuca wode, to jednak przegrzania są prawdziwe.
Jeżeli podejrzewasz uszczelkę to sprawdź twardość węża, czy po odpaleniu węże od chłodnicy nie robią się twarde.... Możesz mieć przedmuch, i możliwe, że robi się jakaś bańka powietrzna.
Inną przyczyną może być zwalona pompa wody... niestety.

Re: [B 3.2] Korek chłodnicy

PostNapisane: 13 sie 2013 15:00:53
przez eric
JaGrab3 napisał(a):... Jeżeli podejrzewasz uszczelkę to sprawdź twardość węża, czy po odpaleniu węże od chłodnicy nie robią się twarde...

Nie robią się twarde

JaGrab3 napisał(a):...Inną przyczyną może być zwalona pompa wody....

Możliwe ale chyba na postoju na wolnych obrotach by się nie schłodził. Chyba że pompa przepuszcza i zasysa powietrze zamiast wody.

Re: [B 3.2] Korek chłodnicy

PostNapisane: 13 sie 2013 15:03:16
przez JaGrab3
masz tam gaz?

Ps. w których rejonach Krakowa przebywasz?

Re: [B 3.2] Korek chłodnicy

PostNapisane: 13 sie 2013 15:48:49
przez eric
JaGrab3 napisał(a):masz tam gaz?

Ps. w których rejonach Krakowa przebywasz?

Mam gaz.
Bieżanów

-- Dodano 13 sie 2013 16:03:09 --

... ale jak masz jakis pomysl nie wymagajacy zrzutu glowicy podjade wszedzie :)

Re: [B 3.2] Korek chłodnicy

PostNapisane: 13 sie 2013 17:03:14
przez JaGrab3
ha, ja czyżyny i zabierzów :D.

1. od kiedy się tak dzieje? Czy kiedykolwiek było dobrze?
2. Zastanawiam się, czy przypadkiem źle ci reduktora nie wpięli, i przez to takie jajca....

Re: [B 3.2] Korek chłodnicy

PostNapisane: 13 sie 2013 17:09:26
przez eric
JaGrab3 napisał(a):ha, ja czyżyny i zabierzów :D.

1. od kiedy się tak dzieje? Czy kiedykolwiek było dobrze?
2. Zastanawiam się, czy przypadkiem źle ci reduktora nie wpięli, i przez to takie jajca....

1. OD 2012 w sezonie letnim. Ale problem sie nasila.
2. Na gazie jezdze od 2011. Kiedys problemu nie bylo.
Reduktor wpiety rownolegle. Tez sie zastanawiam czy go nie wypiac do testow.

Re: [B 3.2] Korek chłodnicy

PostNapisane: 13 sie 2013 17:57:39
przez RudeBoy
JaGrab3 napisał(a): zabierzów :D.


to my sąsiedzi...

Re: [B 3.2] Korek chłodnicy

PostNapisane: 13 sie 2013 17:58:09
przez JaGrab3
Cholera, obawiam się, żę to może być pompa... jeżeli masz takie skoki temp. potem spadki, to może oznaczać, że coś nierówno pompa pracuje.
Może być jeszcze jeden typ - termostat - może się nie otwiera całkowicie - jest to cholerstwo, bo żeby sprawdzić, trzeba kolektor zdejmować...

-- Dodano Wt 13 sie 2013 17:58:53 --

RudeBoy napisał(a):
JaGrab3 napisał(a): zabierzów :D.


to my sąsiedzi...


A no pracuje w KBP - tam też frota codziennie (prawie) parkuje....

Re: [B 3.2] Wysoka temperatura

PostNapisane: 31 sie 2013 20:31:39
przez eric
Temat mogę uznać za zamknięty.
Pasującego korka nie udało się zdobyć. Bart322 podesłał mi swój za co przy okazji ogromnie dziękuje. Korek pasował ale miał niestety inne ciśnienie otwarcia.
Finalnie jednak zagadkę udało się wyjaśnić :1:
Nie było to jednak łatwe gdyż było to małe "combo".
Oto lista winowajców:

1. Słabe wisco
2. Wskaźnik temperatury - przy temperaturze ok 95 stopni leci na 103 i dalej odczyt rośnie jeśli temperatura rośnie - wymiana czujnika nie pomogła, inny zegar podpięty do tego samego czujnika daje poprawne odczyty.
3. Termostat wymieniony choć pewności nie mam czy był walnięty.
4. Zderzak skrzynkowy zakrywający całą chłodnice poniżej grila - wydaje mi się że też się przyczynił

Nie sądzę aby było to przyczyna problemów ale warto wspomnieć że wymieniłem pompę wody. Stara była w dobrym stanie i miale jedynie delikatny luz

Przy okazji ogromne podziękowania dla kolegi aliego za pomoc, garaż i strawę. Poświecił 2 soboty dla mojego termostatu. Bez niego nic bym nie zdziałał. :>:
Oby więcej takich ludzi na forum.

Re: [B 3.2] Korek chłodnicy

PostNapisane: 15 paź 2013 11:18:34
przez Zerrafin
Witam wszystkich,

mam pytanie powiązane z tematem. Poszukuję korka chłodnicy do B 2.2 benzyna. Nigdzie nie można go znaleźć. Podobno pasuje od Tico. Tylko, że korek od Tico jest do ciśnienia 0,9 bar jak u froty 3.2 V6, a 2.2 benzyna ma ciśnienie 1,2 bar... Jeśli zatem zastosuje korek na 0,9 bar czy można spodziewać się jakichś niepożądanych efektów? Korek muszę zmienić, bo przecieka lekko od góry i podejrzewam, że łapie powietrze, z którego powodu bulgocze mi chłodziwo w wężu górnym po wyłączeniu gorącego silnika (uszczelka pod głowicą raczej wykluczona- nie ma gazów w chłodziwie). Z góry dziękuję za każde info. Pozdrawiam serdecznie,Marcin.

Re: [B 3.2] Korek chłodnicy

PostNapisane: 15 paź 2013 11:33:09
przez JaGrab3
Frota 3.2 ma układ podciśnieniowy (zbiorniczek wyrównawczy ma przelew otwarty do atmosfery), w 2.2 masz raczej nadciśnieniówke, jak w każdym silniku opla (chyba każdym), więc raczej musisz szukać korka nadciśnieniowego... do układu zamkniętego...

Re: [B 3.2] Korek chłodnicy

PostNapisane: 15 paź 2013 11:52:43
przez Zerrafin
JaGrab3, w 2.2 benzyna jest taki sam zbiorniczek wyrównawczy jak w 3.2 V6 z odpowietrzeniem do atmosfery, ale to pewnie nic nie zmienia? :( Sory, że zadaję tak laickie pytanie... Korek od tico wygląda tak samo od spodu jak do 2.2 benzyna... Czym mogłoby skutkować zastosowanie takiego korka na 0,9 bar?

Re: [B 3.2] Korek chłodnicy

PostNapisane: 15 paź 2013 11:58:40
przez JaGrab3
Raczej niczym :).
No to ja nie wiedziałem, że jest taki sam jak w 3.2.
Układ nadciśnieniowy stosuje się, żeby podnieść temp. wrzenia płyny (większe ciśnienie wyższa temp).
Nie wiem w jakich temp. lata 2.2 silnik, ale 3.2 lata w okolicach 80-90st. Samo wrzenie standardowego borygo to ok 105 stopni, więc w przypadku 3.2 jest duży zapas.
Problem jest, jeżeli silnik ma temp pracy np. 95st, wtedy układ niskociśnieniowy będzie się gotował przy 105 (no jak ktoś tam wody nie wlał), jak podniesiesz ciśnienie, to pewnie będzie to 120st.
O to głównie chodzi.

Re: [B 3.2] Korek chłodnicy

PostNapisane: 04 lip 2016 08:25:14
przez nesfor
Hej, odgrzewam kotleta bo mam pewna przypadlosc o ktora podejrzewam korek od chlodnicy,
cieknie mi plyn na laczeniu chlodnicy i tej pokrywy plastikowej,
dodatkowo guma na korku jest jaks sztywna i spekana i ciezko wchodzi w chlodnice, guma ma kolo 30 mm ?!?!? Czy korek powinien wchodzic z luzem lub bardzo swobodnie?

Re: [B 3.2] Korek chłodnicy

PostNapisane: 04 lip 2016 13:15:23
przez przemekcrx
pod korkiem są 2 uszczelki , poza tym w układzie jest ciśnienie na korku mam 108kpa jeśli masz nieszczelny korek to będzie ciekło
w carsie 16zł kosztuje w detalu 23zł
Co do zakręcania płynnie bezbolesnie :D