Strona 1 z 2

[All] Podłączenie parownika a ogrzewanie

PostNapisane: 29 paź 2012 20:09:13
przez darek_c
Chciałem zapytać jak u was wygląda sprawa z podłączeniem parownika . U mnie wygląda to tak : górny przewód idący od silnika jest podłączony na duł parownika a dolny do góry . Cy jest to właściwe podłączenie i czy ma to jakiś wpływ na ogrzewanie wnętrza auta .
Obrazek

Re: Podłączenie parownika a ogrzewanie

PostNapisane: 29 paź 2012 20:15:26
przez brum
Miałem tak samo i ogrzewanie bardzo dobre. Jak masz słabe to albo są te przewody do reduktora zamienione, albo(bardziej prawdopodobne) masz zasyfioną nagrzewnice.

Re: Podłączenie parownika a ogrzewanie

PostNapisane: 29 paź 2012 20:44:21
przez darek_c
Zasyfiona nagrzewnica to raczej odpada , po zmianie płynu szlak wziął ogrzewanie . Podejrzewam że jest zapowietrzona nagrzewnica ale z drugiej strony czy przy zapowietrzonej nagrzewała by się ? Nagrzewnica łapie temperaturę w tym samym czasie co parownik . Wszystkie cięgna na obudowie są na swoim miejscu i wszystko pracuje .

Re: Podłączenie parownika a ogrzewanie

PostNapisane: 30 paź 2012 12:46:56
przez FROTERKA
Przepłucz nagrzewnicę, bez wyciągania, bez dużego ciśnienia płynem do odkamieniania (w sklepach z hydraulicznymi rzeczami).
Żeby było grzanie musi być obieg.

Re: Podłączenie parownika a ogrzewanie

PostNapisane: 30 paź 2012 13:01:52
przez JJKILLER
Albo po prostu zasyfiła się tam gdzie powietrze powinno przelatywać od wentylatora. U mnie jest napchane jakich śmieci w nagrzewnicę, a podejrzewam że i trohcę błotem może być zalepiona po na 4 biegu dmucha ledwo, ledwo a powinno skalp zrywać...

Re: Podłączenie parownika a ogrzewanie

PostNapisane: 30 paź 2012 18:45:44
przez darek_c
Więc spróbuję wyczyścić nagrzewnicę bez jej wyciągania , środka w płynie do udrażniania nie dostałem ale kupiłem sodę kaustyczną . Rozpuszczę ją we wrzątku i zaleję nagrzewnicę efekt powinien być piorunujący :killer: . Rurę od wentylatora ściągałem i patrząc na nagrzewnicę od góry to jest trochę kurzu i tyle ale na wszelki wypadek przedmucham sprężonym powietrzem .

-- Dodano 31 paź 2012 20:36:41 --

Tak jak przypuszczałem nagrzewnica była dobra - czysta ( ale na pewno przepłukanie jej nie zaszkodziło :) ) . Problem tkwił w tym że była zapowietrzona , nie wiem czemu po wymianie płynu sam układ się nie odpowietrzył a na logikę powinien ( myślę że w fabrycznej konfiguracji układu chłodzenia nagrzewnica by się odpowietrzyła sama , dodanie nowego elementu do układu - parownik - zaburzyło nieco przepływ płynu ) . Odpowietrzyłem na wężu od powrotu z nagrzewnicy ale w przyszłości zamierzam wstawić tam odpowietrznik CO ( wyczytałem to na forum i myślę że to bardzo dobry pomysł :) ).

Re: Podłączenie parownika a ogrzewanie

PostNapisane: 08 lis 2012 00:05:00
przez adam-wwy
Jeśli parownik byłby wpięty w szereg to pewnie samo by się odpowietrzyło. Ja w każdym aucie zmieniałem połączenie z równoległego na szeregowe i jest ok.

Re: [All] Podłączenie parownika a ogrzewanie

PostNapisane: 13 paź 2017 09:52:35
przez orzel160984
Mam parownik podłączony na trojniki, chce go podłączyć szeregowo, czyli po wyjściu z nagrzewnicy. Trochę czytałem, jedni chwalą, inni narzekają. Pytanie brzmi, który wąż podłączenia nagrzewnicy jest wejściowy a który wyjściowy?

-- Dodano 13 paź 2017 10:20:26 --

https://drive.google.com/file/d/0B9SyQw ... p=drivesdk

Re: [All] Podłączenie parownika a ogrzewanie

PostNapisane: 13 paź 2017 21:37:55
przez przemekcrx
To jest dobre pytanie sam się nad tym wiele razy zastanawiałem :mrgreen: :mrgreen:
Jedne auta maja wejście ciepła od dołu inne od góry , ja podłączyłem wejście od góry wyjście dołem i leci w parownik od gazu i powrót do silnika i jeszcze dodatkowo mam elektryczną pompę :grin: na wejściu..
A który wąż ciepły się robi to sprawdzisz sam rano , odpalasz i kontrolujesz dłonią który wąż robi się ciepły :boss:

Re: [All] Podłączenie parownika a ogrzewanie

PostNapisane: 14 paź 2017 08:22:17
przez orzel160984
Oby dwa się zrobiły ciepłe :)

Re: [All] Podłączenie parownika a ogrzewanie

PostNapisane: 14 paź 2017 13:00:24
przez przemekcrx
Po chwili na pewno :grin:
Jednocześnie 2 węże nie robią się ciepłe..
2 dłonie na na 2 węże i kontrola ;)
Inaczej Ci nie wytłumaczę

Re: [All] Podłączenie parownika a ogrzewanie

PostNapisane: 14 paź 2017 13:21:56
przez orzel160984
Zasilanie dołem, góra wyjście. Nie zmieniłem podłączenia parownika bo na tym zadupiu wszystko ba zamówienie. Ale wyplukalem octem, później woda, zalalem płynem i nagrzewnica gorąca (sprawdziłem po rurach w nogach pasażera) ale to "gorące" powietrze dalej liche. Klapy działają, nic nie dmucha "na lewo"

Re: [All] Podłączenie parownika a ogrzewanie

PostNapisane: 14 paź 2017 14:04:50
przez brum
Podłączyłeś równolegle. Ja zrobiłem w obu Fronterach szeregowo, najpierw ciepło idzie na nagrzewnice, później na reduktor. I ogrzewanie jest ok.

Re: [All] Podłączenie parownika a ogrzewanie

PostNapisane: 14 paź 2017 15:20:32
przez orzel160984
Zgadza się, podłączyłem tak jak było, bo nie mogłem kupić węża. Ale nagrzewnica gorąca. Zamówiłem termostat bo ten jest raczej do niczego, powinien być 92st a nie wiem jaki jest. Mam pytanie przy wymianie termostatu uszczelke która jest z termostatem dajemy między termostatem a "pokrywą"?

Re: [All] Podłączenie parownika a ogrzewanie

PostNapisane: 14 paź 2017 16:58:58
przez przemekcrx
orzel160984 napisał(a):Zasilanie dołem, góra wyjście. Nie zmieniłem podłączenia parownika bo na tym zadupiu wszystko ba zamówienie. Ale wyplukalem octem, później woda, zalalem płynem i nagrzewnica gorąca (sprawdziłem po rurach w nogach pasażera) ale to "gorące" powietrze dalej liche. Klapy działają, nic nie dmucha "na lewo"

Bo konstruktor nagrzewnicy i wentylatora był chyba najeba-ny jak to konstruował :boss:
W innych autach nadmuch lepiej wieje na 2-gim biegu niż w e frocie na 4 :mrgreen:

Re: [All] Podłączenie parownika a ogrzewanie

PostNapisane: 14 paź 2017 18:31:13
przez orzel160984
No masz racje, w takim gulfie 1,6d to na 1 masz saunę :roll:

-- Dodano 17 paź 2017 16:32:49 --

Ok wąż zakupiony, doszedł. Teraz pytanie jak to sklecić szeregowo? Z tego co zrozumiałem to z górnego wejścia z silnika pod nagrzewnice na góre, a z dołu nagrzewnicy przez parownik do dołu silnika??

Re: [All] Podłączenie parownika a ogrzewanie

PostNapisane: 17 paź 2017 18:17:40
przez pisu22
słabo grzeje to wszyscy - wyczyść chłodnicę.
to co wy tam lejecie do układu? gnojówkę?
jak borygo to co tam jest do czyszczenia?
nie sądzę żeby ktoś lał wodę która może zakamienić układ bo w zimie będzie bubu
jak spuszczalem plyn to owszem, było troszkę pyłu na dnie ale bez przesady...
z reguły słabo grzeje bo jest jakiś problem ale na 99% nie jest to zasyfiona chłodnica/nagrzewnica - takie moje zdanie

Re: [All] Podłączenie parownika a ogrzewanie

PostNapisane: 17 paź 2017 20:35:59
przez tupek
Frota to rasowa terenówka dla prawdziwych mężczyzn- więc ogrzewanie ma tylko z nazwy 8-)
U mnie się okaże czy grzeje jak będzie zimno.

Re: [All] Podłączenie parownika a ogrzewanie

PostNapisane: 18 paź 2017 09:42:35
przez przemekcrx
pisu22 napisał(a):słabo grzeje to wszyscy - wyczyść chłodnicę.
to co wy tam lejecie do układu? gnojówkę?
jak borygo to co tam jest do czyszczenia?
nie sądzę żeby ktoś lał wodę która może zakamienić układ bo w zimie będzie bubu
jak spuszczalem plyn to owszem, było troszkę pyłu na dnie ale bez przesady...
z reguły słabo grzeje bo jest jakiś problem ale na 99% nie jest to zasyfiona chłodnica/nagrzewnica - takie moje zdanie

Mylisz sie i to w każdej kwesti :mrgreen:

Re: [All] Podłączenie parownika a ogrzewanie

PostNapisane: 18 paź 2017 11:28:13
przez pisu22
przemekcrx napisał(a):Mylisz sie i to w każdej kwesti :mrgreen:

no to git
w takim razie odkamieniajmy chłodnicę - lek na wszystko