Strona 1 z 1

[B 2.2] Wentylator chłodnicy

PostNapisane: 15 lis 2011 19:25:53
przez NYGA
Witam kolegów i koleżanki !!!
Moje auto to:
Opel Frontera Long 2.2 16V benzyna, 1996r. klima
Wiem że powinienem się przywitać najpierw w powitalni ale niestety mam dość duży problem niecierpiący zwłoki:)
Mianowicie, nie załączają mi się wentylatory, ani ten na chłodnicy wody ani na chłodnicy od klimy.
Po zwarciu na krótko wentylator na chłodnicy załącza się natomiast po podłączeniu wtyczki pod czujnik nic się nie dzieje po osiągnięciu temperatury bliskiej czerwonemu polu na desce rozdzielczej.
Wentylator od klimy również się nie załącza po włączeniu klimy (klima nie nabita) - niewiem czy to ma wpływ???
Czujnik termiczny znajduje się u mnie stojąc przed autem po prawej stronie na wężu od chłodnicy i jest 3 pinowy - po co trzy piny???
Za wszelkie pomocne informacje z góry dziękuje:)

Re: WENTYLATOR CHŁODNICY PROBLEM !!!

PostNapisane: 15 lis 2011 19:31:13
przez SKODA76
Witaj :D , może to czujnik temp. się spindolił

Re: WENTYLATOR CHŁODNICY PROBLEM !!!

PostNapisane: 15 lis 2011 19:45:54
przez brum
Znam odp na każde Twoje pytanie, wiem też że odp już tutaj jest.

NYGA napisał(a):Wiem że powinienem się przywitać najpierw w powitalni ale niestety mam dość duży problem niecierpiący zwłoki:)

to tylko 10 sek.

Re: WENTYLATOR CHŁODNICY PROBLEM !!!

PostNapisane: 15 lis 2011 21:04:59
przez NYGA
SKODA76 czujnik się nie spindolił ponieważ auto jest bliskie zagotowania tak jak pokazuje wskaźnik temp. na desce.Węże robią się twarde i bardzo gorące.Jeżeli ktoś wie za co odpowiadają 4 przekaźniki przy lewej przedniej lampie (stojąc przed autem) to proszę o info.Który przekaźnik odpowiada za pracę jednego i drugiego wentylatora (klima, woda) oraz po co są trzy piny w czujniku termicznym???

-- Dodano 15 lis 2011 22:13:13 --

NYGA napisał(a):Witam kolegów i koleżanki !!!
Moje auto to:
Opel Frontera Long 2.2 16V benzyna, 1996r. klima
Wiem że powinienem się przywitać najpierw w powitalni ale niestety mam dość duży problem niecierpiący zwłoki:)
Mianowicie, nie załączają mi się wentylatory, ani ten na chłodnicy wody ani na chłodnicy od klimy.
Po zwarciu na krótko wentylator na chłodnicy załącza się natomiast po podłączeniu wtyczki pod czujnik nic się nie dzieje po osiągnięciu temperatury bliskiej czerwonemu polu na desce rozdzielczej.
Wentylator od klimy również się nie załącza po włączeniu klimy (klima nie nabita) - niewiem czy to ma wpływ???
Czujnik termiczny znajduje się u mnie stojąc przed autem po prawej stronie na wężu od chłodnicy i jest 3 pinowy - po co trzy piny???
Za wszelkie pomocne informacje z góry dziękuje:)

Czujnik jest 3 pinowy czyli wnioskuje że dwustopniowy.
Który wentylator powinien się załączyć pierwszy, went. wody czy klimy???
Przeszukałem całe forum i nigdzie nie uzyskałem konkretnych informacji.

Re: WENTYLATOR CHŁODNICY PROBLEM !!!

PostNapisane: 15 lis 2011 23:56:32
przez adam-wwy
Na początek to warto sprawdzić poziom płynu chłodniczego i zainteresować się czujnikiem załączającym wentylator.

Re: WENTYLATOR CHŁODNICY PROBLEM !!!

PostNapisane: 16 lis 2011 09:52:33
przez NYGA
Odnosze wrażenie że nikt tu nie czyta dokładnie tego co napisałem.Poziom płynu jest taki jak powinien być.Czujnik jest nowy!

Re: WENTYLATOR CHŁODNICY PROBLEM !!!

PostNapisane: 16 lis 2011 10:02:10
przez leper
Wentylator od klimy nie ma nic do tematu temperatury silnika (trzy piny bo wentylator dwubiegowy. Skoro na krótko załącza ci się wentylator chłodnicy (zwarcie na wtyczce czujnika) no to znaczy, że tylko coś nie tak z czujnikiem (nic nie szkodzi, że nowy). Sprawdź dokładnie złącza na kablach i czujniku. Ponadto czujnik możesz sprawdzić omomierzem. A napisz jeszcze czy jak ściśniesz waż gumowy na którym jest czujnik to czy wyczuwasz płyn (przy bodajże 90 lub 92 stopniach puszcza termostat i płyn idzie przez wąż gumowy ten z czujnikiem) bo może to wina termostatu.

Re: WENTYLATOR CHŁODNICY PROBLEM !!!

PostNapisane: 16 lis 2011 12:51:38
przez sylwian70
tak jak pisze leper najpierw termostat potem bezpieczniki potem przekaźnik za przednim prawym reflektorem.Są tam chyba 4 jeden od wentylatora klimy drugi od wentylatora głównego i 2 od czegoś.Te dwa pierwsze patrząc od chłodnicy będą chyba od wiatraków.Jeżeli klima nie nabita to wentylator od klimy się nie załączy gdyż załącza się od temperatury gazu w klimie.Czujnik temperatury cieczy jest 3 pinowy niby dwie strefy temperatury i podobno jeśli temperatura przeskoczy ileś tam stopni i głowny wentylator nie da rady schłodzić to to ten czujnik ma dodatkowo załączyć ten wentylator od klimy(u mnie to nie działa)czujnik jest za termostatem i jeśli termostat nie działa to :dupa: płyn nie idzie na chłodnice i gotujesz płyn w krótkim obiegu nie idzie przez czujnik i dalej na chłodnice.Skoro na krótko przez zwierke ci się załączył to problem musi być termostat ewentualnie czujnik.Oczywiście rozumujemy że zwierke zrobiłes na wtyczce tej która wchodzi do czujnika tego z 3 pinami na wężu do chłodnicy?i wentylator wtedy chodził?

Re: WENTYLATOR CHŁODNICY PROBLEM !!!

PostNapisane: 17 lis 2011 14:35:51
przez NYGA
Koledzy!
- termostat wnioskuje że puszcza ponieważ wąż jest gorący
- na ktrótko wentylator klimy chodzi po zmostkowaniu pinów na wtyczce ale tylko w jednej pozycji mostku (w innym położeniu słychać tylko buczący przekaźnik)
- czujnik jest trzy pinowy ponieważ ma dwie temp. załączania 95-90 - 105-100 jakoś tak
Jak wentylator może mieć dwa biegi jak idą do niego tylko dwa kable??
Ja odnoszę wrażenie że nie załącza mi wentylatora przy tej niższej temperaturze a nie chce zakatować uszczelki żeby czekać na wyższą bo wskazówka podchodzi pod czerwone pole.
Jeżeli by był ktoś tak miły i by mi opisał w jakim momencie kresek na wskaźniku załączają się u Was wentylatory.Mowa o Frocie 2.2 16V ecotec 1996r.
Ewentualnie jak by ktoś miał chwilę i wyjął wtyczkę z czujnika i pomostkował ją na wszystkie sposoby i sprawdził czy rzeczywiście są dwa biegi wentyla.
Można też rozwiązać sprawę załączając wentyl z przełącznika ale niestety ja nie uznaję patentów i wszystko ma być jak fabryka dała.
Autko kupiłem sprowadzone z niemiec, kilka lat stało nie używane.Skutkiem tego nic nie działało, wszędzie były zaśniedziałe styki.Na chwilę obecną już wszystko doprowadziłem do git stanu, tylko nie ten pieprzony wiatrak:(

Re: WENTYLATOR CHŁODNICY PROBLEM !!!

PostNapisane: 24 lis 2011 12:50:21
przez jarek1984r
witam. ja mam podobny problem. w mojej frocie po przekroczeniu połowy skali na wskaźniku temperatury, czyli w momencie kiedy powinien załączyć się wentylator pali mi bezpiecznik w skrzynce pod maską taki 30A 32V. więc raczej czujnik dobry. podłączałem wentylator na krótko pod akumulator przez bezpiecznik 30A 32V i nie pali go więc wentylator ok.nie wiem co to może być, a dodatkowo pali mi też bezpiecznik 30A 32v tez pod maską od świateł. z tym ze po wrzuceniu nowego bezpiecznika od świateł było jakiś czas światła były. pozdrawiam

Re: WENTYLATOR CHŁODNICY PROBLEM !!!

PostNapisane: 24 lis 2011 13:00:57
przez jrzeuski
jarek1984r napisał(a):nie wiem co to może być
Zwarcie w przekaźniku lub okablowaniu.
a dodatkowo pali mi też bezpiecznik 30A 32v tez pod maską od świateł. z tym ze po wrzuceniu nowego bezpiecznika od świateł było jakiś czas światła były.
j.w.

PS. A może faktycznie masz instalację 32V zamiast 12V? :D Tylko skąd wytrzasnąłeś taki akumulator? :niewiem:

Re: WENTYLATOR CHŁODNICY PROBLEM !!!

PostNapisane: 24 lis 2011 13:32:32
przez jarek1984r
kable już mniej więcej przejżałem. a w skrzynce pod maską są chyba wszystkie na 32v.chodzi mi o te: http://moto.allegro.pl/bezpiecznik-samo ... 36614.html . jak sprawdzić przekaźniki?

Re: WENTYLATOR CHŁODNICY PROBLEM !!!

PostNapisane: 24 lis 2011 13:51:51
przez Trzeci
:1:
jarek1984r napisał(a):kable już mniej więcej przejżałem. a w skrzynce pod maską są chyba wszystkie na 32v.chodzi mi o te: http://moto.allegro.pl/bezpiecznik-samo ... 36614.html . jak sprawdzić przekaźniki?

Na 12 V jak już (chyba ze coś wymyślono w Oplu) :? Instalacja w fronterach z takim typem bezpieczników to już chyba zmota i konkretna (moge sie mylić jeżeli chodzi o modele po 2000 roku.)

Re: WENTYLATOR CHŁODNICY PROBLEM !!!

PostNapisane: 24 lis 2011 13:54:26
przez jrzeuski
jarek1984r napisał(a):jak sprawdzić przekaźniki?
Najprościej tak jak testowałeś wentylator. Podaj napięcie raz przed a raz po przekaźniku i zobacz czy bezpiecznik poleci. Na tej samej zasadzie można przetestować kable pomiędzy kostkami czy same kostki. Samo oglądanie nic nie daje, bo może być uszkodzenie izolacji kabla w wiązce czy na przejściu przez np. budę i nie będzie tego widać.

Re: WENTYLATOR CHŁODNICY PROBLEM !!!

PostNapisane: 24 lis 2011 16:45:27
przez jarek1984r
witam. otóż problem rozwiązany,padł przekaźnik. dzięki wszystkim za pomoc. u mnie wszystkie bezpieczniki są na 32V frontera sport 1996r lift. a co do czujnika to mostkowałem na wszelkie sposoby i jest tylko jeden bieg przy. drugi bieg jest zatem załączany w inny sposób lub mój czujnik jest też padnięty.wentylator załącza się w momencie kiedy wskazówka minie połowę skali ale nie wejdzie jeszcze na następną kreskę.pozdrawiam

Re: WENTYLATOR CHŁODNICY PROBLEM !!!

PostNapisane: 24 lis 2011 17:00:39
przez Trzeci
Możesz mi podac jaki masz akumulator?

Re: WENTYLATOR CHŁODNICY PROBLEM !!!

PostNapisane: 24 lis 2011 17:04:18
przez jarek1984r
12v 80Ah 700A. przekaźniki na 12v, bezpieczniki płytkowe mini pod deską na 32v i pod maską płytkowe i te japval tez na 32v

Re: WENTYLATOR CHŁODNICY PROBLEM !!!

PostNapisane: 04 sie 2013 18:01:23
przez slawek40l
Witam mam pytanie czy ktoś zna parametry włącznika wentylatora chłodnicy ( to zn.czujnik na wężu gumowym między chłodnicą a termostatem ) i gdzie go dostać .Frota 2,2 i 16v long z 95 r z klimą .