Witamy !



[2.2] DTI 16V Sport - po wymianie chłodnicy, termostatu...

[2.2] DTI 16V Sport - po wymianie chłodnicy, termostatu...

Postprzez XII » 29 paź 2011 20:45:39

Witam,
Jestem po wymianie chłodnicy i termostatu. Ale od początku opiszę mniej więcej co się działo i co po kolei odkrywałem no i co ostatecznie zrobiłem i jaki wynik uzyskałem.

W innych moich wątkach można przeczytać, że żaliłem się na wysokie temperatury silnika.

Moje autko zaraz po kupnie charakteryzowało się dziwnym zachowaniem wskaźnika temperatury silnika. Z zimnego szybko to jest w 10 minut około łapał 80st.C podczas jazdy z prędkością do 80 km/h temperatura rosła do 90st.C, jadąc szybciej temperatura rosła do 95, a nawet 100st.C. Ja przeważnie jeżdżę wolno, oszczędnie :) do 80-90km/h więc temperatura zawsze wahała się przy 90st.C ale to wszystko podczas jazdy. Jeśli zatrzymałem auto powiedzmy na światłach temperatura z 90st.C rosła do 100-105st.C bardzo szybko, jak się ruszyło to malała bardzo powoli... w terenie była totalna lipa - w między czasie zainstalowałem sobie w kabinie załącznik wentylatorów by spokojnie jeździć w terenie z włączonymi wentylatorami chłodnicy - efekt jak się toczyło to temp do 90st.C, jak się zatrzymałem na dłużej to temp spadała do 80st.C i lekko poniżej (przy włączonych wentylach chłodnicy).

Podejrzewałem termostat ale wszystkie majstry z którymi gadałem mówili mi, że termostat psuję się tak, że auto w ogóle nie łapie temperatury czyli na otwarciu się zacina i koniec... więc to był na wczesne chwile fałszywy trop - moim zdaniem :)

W między czasie odkryłem iż chłodnicę mam zamuloną lub zakamieniałą ponieważ miała miejsca w których na gorącym silniku były zimne punkty - w mojej ocenie jakieś 40% chłodnicy było zimne :)

Do tego wszystkie, żeby było mało nagrzewnica ciekła lol. No ale, że było lato to zupełnie olałem sprawę bo nie ciekło tak, że musiałbym dolewać płynu.

W planach na przyszłość miałem wymianę nagrzewnicy, chłodnicy no i przy okazji termostatu...

Lata się skończyło przyszła jesień i chłodniejsze dni :D no i tu złapałem nerwa kiedy to pojechałem sobie i było zimno lol no i zaryzykowałem włączyć ogrzewanie... niestety! :D doświadczyłem natychmiastowej utraty widoczności - tak zaparowały mi się szyby, że nic ale to nic nie widziałem :Dno i ten smród!! spalonego żelazka ;) Wtedy powiedziałem DOŚĆ! :)

Zamówiłem nagrzewnice (nówkę), chłodnice (używkę), termostat (bez obudowy - sam wkład firmy QH, nówkę).
Dostałem towar potem tylko sprężenie się i do roboty :) było ciężko.. ale się w końcu zmusiłem...

Zrobiłem wszystko na raz tj. wymieniłem chłodnice, następnie nagrzewnicę (tu była masakra - ale się udało wszystko poskręcać) i termostat.

Jeszcze w między czasie tych wymian zachciało mi się zbadać termostaty. Przyznam się, że nowy termostat gotowałem w garnku bez obudowy - sam goły termostat - wyskoczył mi tłoczek z tego termostatu ale chyba się nie zepsuł? Następne testy robiłem już w obudowie i co odkryłem! Odkryłem, że stary termostat otwierał się tylko jakieś 30-40% w stosunku do nowego który otwierał się na maksa tak, że sprężyna normalnie się cała schodziła - szok... Czy tak ma być? :)

Efekt po wymianie wszystkich gratów - oczywiście zalałem nowy płyn tj. kupiłem koncentrat czerwony rozcieńczyłem go 1:1 z destylowaną wodą niby do -36st.C przez zalaniem nowego płynu zalałem czystą wodę destylowaną - chciałem się pozbyć większej ilości starego płynu. Weszło 5l takiego roztworu i jest maks - chyba się już odpowietrzył. Ale efekty moich starań których celem było doprowadzenia auta do stanu idealnego od strony chłodzenia i temperatury silnika nie są chyba najlepsze.

"Nowa" (bo używana) chłodnica gorąca jest w 100% czyli nie jest pozapychana, na tę chwilę nie cieknie - wygląda ok ale temperatura silnika coś lipna - w garażu zagrzałem co prawda samochód do 90st.C długo mi to zajęło ale się udało po wyjechaniu z garażu temperatura spadła do 80st.C i tak już zostało przy ok 12-15st.C temperatury zewnętrznej.. a co jak będzie mróz?! nie będzie ogrzewania... :/ i teraz nie wiem co jest zauważyłem, że wąż od termostatu do wejścia chłodnicy staje się szybko ciepły można powiedzieć, że razem z silnikiem... nie ma tego gwałtownego przejścia z zimnego na gorący - na 10)% termostat się otwierał i zamykał jak go gotowałem tylko, że wydawało mi się iż jakoś wcześnie się on otwierał woda w garnczku nie była aż tak gorąca a ten już miał 1-2 mm otwarcia...
Może otwiera się za wcześnie? Po włączeniu ogrzewania na maksa przy temperaturze silnika 80st.C no to powietrze ciepłe leciało sobie ot takie ciepłe powietrze... nie gorące nie za chłodne...

Nie wiem co zrobić... zastanawiam się nad kupnem termostatu całego razem z obudową... cena ok 280zł :/ ale czy jest sens? Może ktoś ma jakieś sugestie, pomysły? Może przytkać chłodnice ;) w sumie stało się lepiej z tą temperaturą silnika bo w sumie łatwiej jest dodać temperatury niż ująć :) ale za zimny tez być nie może... chciałbym jakieś ogrzewanie w zimę mieć :D


Jeśli ktoś potrzebowałby pomocy przy wymianie nagrzewnicy to służę pomocą - śmiało proszę pisać na priva swoje pytania - na pewno odpowiem o ile zdołam odebrać wiadomość. W sumie to był mój pierwszy raz - zeszło mi 3 dni :D (wymiana chłodnicy, nagrzewnicy i termostatu) robiłem to wieczorami po pracy :) na spokojnie bez paniki :D ale po tej edukacyjnej czynności myślę, że byłbym w stanie zrobić to w ciągu 3h.

Pozdrawiam.
XII
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 11 lut 2011 23:18:26
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: 2.2 DTI 16V Sport - po wymianie chłodnicy, termostatu...

Postprzez brum » 29 paź 2011 21:05:22

Może masz termostat na niską temp? są różne granice otwarcia.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2.2 DTI 16V Sport - po wymianie chłodnicy, termostatu...

Postprzez maciar » 30 paź 2011 12:59:33

Po włączeniu ogrzewania na maksa przy temperaturze silnika 80st.C no to powietrze ciepłe leciało sobie ot takie ciepłe powietrze... nie gorące nie za chłodne...

A nagrzewnica którą kupiłeś jest z plastikowymi bokami czy cała metalowa?
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2.2 DTI 16V Sport - po wymianie chłodnicy, termostatu...

Postprzez XII » 30 paź 2011 23:43:32

Moja stara (którą zdemontowałem) i nowa (tę którą założyłem) ma boki plastikowe... a która lepsza... z bokami metalowymi, może? :D :-|
Ja po prostu brałem co było... chciałem nową nagrzewnicę - wyboru nie miałem... dałem ehmmm dużo jak za sam wymiennik... i mam nadzieje, że nie będzie przeciekać ... to byłby najgorszy mój koszmar lol

Zdrów!
XII
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 11 lut 2011 23:18:26
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: 2.2 DTI 16V Sport - po wymianie chłodnicy, termostatu...

Postprzez maciar » 31 paź 2011 06:27:55

XII napisał(a):Moja stara (którą zdemontowałem) i nowa (tę którą założyłem) ma boki plastikowe... a która lepsza... z bokami metalowymi, może? :D :-|
Ja po prostu brałem co było... chciałem nową nagrzewnicę - wyboru nie miałem... dałem ehmmm dużo jak za sam wymiennik... i mam nadzieje, że nie będzie przeciekać ... to byłby najgorszy mój koszmar lol

Zdrów!

Ja mam całą metalową założoną i ma małą wydajność.Nowa czeka zaraz rok będzie miała i nadal czeka
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: 2.2 DTI 16V Sport - po wymianie chłodnicy, termostatu...

Postprzez XII » 31 paź 2011 08:03:26

Twoja nowa o której piszesz, że czeka ma boki plastikowe i zamierzasz ją wymienić z tego powodu, że nie grzeje za dobrze (bo chyba nie cieknie?)? Czyli full metal jest mało wydajny? No ale te z bokami plastikowymi nie wyglądają za solidnie...

A u mnie tym czasem pewnie nie ma ogrzewania zbyt, wystarczająco ciepłego ponieważ temperatura silnika osiąga max ok 75st.C (przy temp. zewnętrznej 10-15st.C) tj. na wskaźniku między niebieską a białą, pierwszą kreską. Fakt, że mój nowy wkład termostatu otwiera się bardzo wcześnie i to jest powodem niedogrzania silnika - myślę nie nad wymianą termostatu ponieważ w lato będzie jak znalazł :) chyba tylko spróbuje zasłonić w jakiejś części chłodnicę ... chyba to coś pomoże...

Zdrów!
XII
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 11 lut 2011 23:18:26
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004


Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość