Strona 1 z 1

[B] Wymiana nagrzewnicy - problem

PostNapisane: 26 paź 2011 23:40:24
przez XII
Witam,
Jestem w trakcie dobierania się do nagrzewnicy we Fronterze B Sport 2.2DTI i mam problem.
Wykręciłem już prawie całą deskę i mam problem z odłączeniem sensora poduszek od całej wiązki która wychodzi razem z deską :/
Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak odłączyć od sensora poduszek tę żółtą wtyczkę z czerwoną niby zawleczką? Zawleczkę udało mi się wyciągnąć ale nie mogę w żaden sposób wypiąć wtyczki - pewnie jest jakiś zatrzask lub jakiś myk ale szczerze to nie wiem jaki :/ Czy w ogóle da się wypiąć wtyczkę z sensora bez odkręcania sensora i wywleczenia całości na zewnątrz? Bo może odpięcie wtyczki da się zrobić jeśli cały sensor się wykręci? MASAKRA :/ HELP!!

Pochlastam się jak zaraz ktoś mi napisze, że nie trzeba było wyciągać konsoli lub instalacji z konsolą (deską)... Lepsze jaja będą jak będę to wszystko skręcał :/ masakra tyle śrubek, tyle kabli - jak ja to wszystko po podłączam i poskręcam? :/

Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.

Re: Wymiana nagrzewnicy - problem

PostNapisane: 27 paź 2011 07:24:37
przez maciar
Ja też zciągałem konsolę i niewyobrażam sobie zrobienia tego dokładnie w godzinę jak sebol.Ja akurat wtyczkę uszkodziłem :( .Jak pamiętam oprócz czerwonego zabezpieczenia jest jeszcze żółte.Przyjżyj się dokładnie.Jak uszkodziłem wtyczke to potem żeby nie wyskakiwała wkręciłem wkręt i gra

Re: Wymiana nagrzewnicy - problem

PostNapisane: 28 paź 2011 09:13:03
przez XII
Było późno jak do tego doszedłem lol :D próbowałem na różne sposoby to wypiąć - prawie urwałem lol - odpuściłem, jak poszedłem rano lekko wypoczęty to za pierwszym podejściem udało się odłączyć bez najmniejszych problemów :)

Rozwiązanie zagadki dla przyszłych pokoleń (czego brakuje w większości tematów, pytań z problemami - ludzie zazwyczaj piszą OK już znalazłem na innym forum i temat się urywać - kolejny śmieć w necie, na forum):

Czerwoną zawlecze trzeba wysunąć - stawia lekki opór bo jest na mały zatrzask - nie bać się po prostu wyciągnąć zdecydowanym ruchem z odpowiednią siłą. Następnie używając palca (tu zostawiam wybór palca do samodzielnych przemyśleń) wcisnąć od góry (ciężko tam palca wsunąć bo mało miejsca) przycisnąć obudowę tej wtyczki - w tym miejscu jest miękka (miększa niż reszta obudowy) - w trakcie trzymania, przyciśnięcia próbować wysunąć - musi wyjść - innego sposobu nie ma no chyba, że przed odłączeniem wtyczki odkręcimy cały moduł, sensor poduszek odkręcając trzy śrubki - dostęp lekko utrudniony po przez kanały nawiewowe które podają powietrze na tył, ale po przez tę czynność wykonalne również :)


Zdrów!

Re: Wymiana nagrzewnicy - problem

PostNapisane: 20 sty 2012 19:16:12
przez mel 1980
Czesc!
Musze wymioenic nagrzewnice.
Mam pytanko odnośnie rozmontowania deski rozdzoelczej do demontazu nagrzewnicy.Czy trudno jest rozkrecic kokpit?Sa jakies ukryte miejsc z zatrzaskami (by ich nie uszkodzic)Od czego sie zabrac.Moze ma ktos filmik z demontazu?
Pozdrawiam

Re: Wymiana nagrzewnicy - problem

PostNapisane: 25 sty 2012 13:00:06
przez krzysiek2620
Witam,ja wyciągam nagrzewnice w 5 minut heh,poprzedni właściciel obciął plastik od strony pasażera i tylko ściągam węzę i momencik wyciągam,ale nie o to mi chodzi,moje pytanko to czy wie ktoś czy ma wsadzoną inną nagrzewnice jakaś podobną czy coś w tym stylu bo nowa to strasznie droga,jak by ktoś coś wiedział proszę napisać????Pozdrawiam

Re: Wymiana nagrzewnicy - problem

PostNapisane: 25 sty 2012 13:13:55
przez Komand
krzysiek2620 napisał(a):Witam,ja wyciągam nagrzewnice w 5 minut heh,poprzedni właściciel obciął plastik od strony pasażera i tylko ściągam węzę i momencik wyciągam,ale nie o to mi chodzi,moje pytanko to czy wie ktoś czy ma wsadzoną inną nagrzewnice jakaś podobną czy coś w tym stylu bo nowa to strasznie droga,jak by ktoś coś wiedział proszę napisać????Pozdrawiam

Kolego masz może jakieś foto tego rozwiązania wyciągania nagrzewnicy bez demontowania deski?
Nagrzewnica nie "lata" w obudowie kiedy jest zamontowana?

Pozdro
Komand

Re: Wymiana nagrzewnicy - problem

PostNapisane: 25 sty 2012 14:45:43
przez jrzeuski
Komand napisał(a):Kolego masz może jakieś foto tego rozwiązania wyciągania nagrzewnicy bez demontowania deski?
Trzeba wyłamać ten plastik, który zakrywa połowę dolnego boku nagrzewnicy i sama wyjedzie na podłogę po odłączeniu węży. U mnie ktoś wyłamał plastik i się sporo namęczyłem, żeby to uszczelnić i odzyskać sprawność ogrzewania. Lepiej zdejmij deskę. Nie ma z tym dużo roboty. Ja chyba najdłużej to walczyłem z odpięciem wtyczki od poduchy pasażera, ale u Ciebie tego problemu nie będzie ;-)
Nagrzewnica nie "lata" w obudowie kiedy jest zamontowana?
Nie ma jak, bo od góry i boków jest dopasowana do obudowy a od dołu węże robią za amortyzator wstrząsów.

Re: Wymiana nagrzewnicy - problem

PostNapisane: 25 sty 2012 17:55:07
przez krzysiek2620
Czy ktoś ma pomysł z czego możne nagrzewnica pasować.?

Re: Wymiana nagrzewnicy - problem

PostNapisane: 25 sty 2012 19:43:07
przez Goofy
Isuzu trooper lub tico ma podobną :)

Re: Wymiana nagrzewnicy - problem

PostNapisane: 26 sty 2012 12:28:06
przez krzysiek2620
No kolego dobra podpowiedź,ze Tiko ciekawe jakie wymiary.pozdro

Re: Wymiana nagrzewnicy - problem

PostNapisane: 26 sty 2012 13:10:12
przez jrzeuski
Że też nie zdjąłem wymiarów jak miałem nagrzewnicę na stole... :oops:

Ale powiem ci jedno, wysokość może mieć mniejszą, ale szerokość i grubość powinna mieć identyczną, bo inaczej będzie się telepać w obudowie (tam są takie prowadnice, w których siedzi rdzeń) i trzeba będzie kombinować jak ją tam umocować. Oczywiście mniejsze wymiary to mniejsza wydajność a kubatura Tico jest inna niż Frotki.