Strona 1 z 2
[B 2.2] Temperatura pracy silnika X22XE, X22SE

Napisane:
07 lut 2010 16:07:05
przez ijido
witam
zakładam nowy temat bo nie znalazłem zadowalającej mnie odpowiedzi na to jaka powinna być temperatura pracy silnika i jakie są normalne odstępstwa od od założeń.
Mój silnik normalnie ma ok 80-90 z tego co widzę ale ostatnio postał chwile w miejscu na wolnych obrotach i temp skoczyła do 100, ale gdy przejechałem kawałem spadła znów szybko poniżej 80, tak więc zastanawiam się czy to wszystko prawidłowe jest.
Ciągle jestem w trakcie sprawdzania tego silnika i obserwowania ewentualnych nieprawidłowości.
Proszę o rzeczowe informacje.
Re: Temperatura pracy silnika 2,2 benzyna X22SE

Napisane:
07 lut 2010 19:45:08
przez marek92248
Mam tak samo. pokazuje miedzy 80a90 otwiera sie termostat i spada poniżej 80 później, w trakcie jazdy trzyma poniżej 80 stopni. Jak stoje w korku to temp rośnie do 100 stopni włączają sie wentylatory i spada do 80. Dodam, że jestem po wymianie uszczelki pod głowicą, wcześniej temp rosła do 100 po dwóch minutach stania w korku przy mrozie - 15 stopni.
Re: Temperatura pracy silnika 2,2 benzyna X22SE

Napisane:
07 lut 2010 22:22:36
przez ijido
czyli to nie chłodzi się cały czas?
przecież woda krąży w układzie to leci przez chłodnice...
bo 100 stopni to mi się wydaje strasznie dużo
Re: Temperatura pracy silnika 2,2 benzyna X22SE

Napisane:
07 lut 2010 23:38:23
przez Jarek sp3swj
Z tego co pamietam to Frotka B ma zamknięty obieg chłodzenia pod ciśnieniem i wyższe temperatury sa normalne - jak się myle niech mnie ktoś poprawi.
UWAGA... jak sie "zagotuje" czyli wskazówka na czerwonym - z daleka od korka na chłonicy !!!
nie odkręcać.. wyłączyć auto - potem włączyć stacyjke i co najwyżej grzaniem w aucie nadmiar ciepła wydmuchać
Re: Temperatura pracy silnika 2,2 benzyna X22SE

Napisane:
08 lut 2010 00:04:01
przez rof
potwierdzam, podczas jazdy temperatura oscyluje poniżej kreski 80 C, w korku potrafi dojść do 90, ale szybko jest zbijana do wartości 80
Re: Temperatura pracy silnika 2,2 benzyna X22SE

Napisane:
08 lut 2010 00:27:02
przez ijido
acha czyli jak stoję na wolnych i tak temp wzrośnie to co powinno się chłodzenie włączyć i powinno spaść czy jak?
muszę otworzyć maskę i popatrzeć kiedy wentylatory się włączają.
no i kiedy już się obawiać?
mam płyn chłodniczy a nie wodę to chyba gotuje przy wyższej temperaturze...
Re: Temperatura pracy silnika 2,2 benzyna X22SE

Napisane:
08 lut 2010 13:59:02
przez marek92248
Jak Ci w korku temp. rośnie do 100 to włączają się wentylatory na chłodnicy w celu schłodzenia płynu w chłodnicy. jest to normalny objaw.
Re: Temperatura pracy silnika 2,2 benzyna X22SE

Napisane:
09 lut 2010 23:24:17
przez janusz64
marek92248 napisał(a):Jak Ci w korku temp. rośnie do 100 to włączają się wentylatory na chłodnicy w celu schłodzenia płynu w chłodnicy. jest to normalny objaw.
Mnie też tak rośnie,zbija jak wskazówka podchodzi do czerwonego pola,a mimo to ogrzewania niema.
Re: Temperatura pracy silnika 2,2 benzyna X22SE

Napisane:
10 lut 2010 00:12:54
przez ijido
za to moja frotka to grzeje mmm ciepły wiaterek od pierwszej minuty w aucie, szok...
Re: Temperatura pracy silnika 2,2 benzyna X22SE

Napisane:
10 lut 2010 16:29:48
przez DAN
Cześć
Rozumiem że miernikiem temperatury jest wskaźnik na desce rozdzielczej.
Pytanie gdzie jest umieszczony termometr w małym czy dużym obiegu dla tego wskaźnika.
Silnik się nie grzeje - B 2,2 benzyna

Napisane:
04 mar 2010 14:05:38
przez Michał
Witajcie,
Mam taki problem (znowu) z moją frotą, od pewnego czasu silnik nie może się zagrzać.
Podczas jazdy wskazówka od temperatury utrzymuje się minimalnie powyżej niebieskiego
pola. Czasami trochę wyżej, czasami niżej (odrobinę zależy to od temperatury zewnętrznej).
Jak postoję w korku to się nagrzewa więcej, jak tylko ruszę to temperatura spada.
Pierwsza myśl że to termostat - wymieniłem (nawet 2 razy, mam teraz 3 termostaty z czego
2 nowe i na wszystkich jest dokładnie tak samo).
Druga myśl czujnik temperatury - wymieniony, do tego sprawdzałem co pokazuje czujnik
na reduktorze do gazu. Temperatura zgadza się mniejwięcej z tym co pokazuje na desce.
(+/- kilka stopni).
Płyn w układzie jest w zbiorniku wyrównawczym pod max więc nie powinno go brakować.
Ogrzewanie jest słabe ale myślę że to przez to że silnik się nie nagrzewa.
Macie jakieś inne pomysły? Czy nieszczelności w układzie chłodzenia mogą coś takiego
powodować?
Płynu nie ubywa - albo ubywa bardzo mało tak że ciężko zauważyć czy to wyciek czy
parowanie.
Temperaturę trzyma nie ma skoków, czasami wygląda to tak że na początku nagrzewa się
do jakiejś temp. potem szybko spada i nagrzewa się znowu i już trzyma (góra 3 razy się
coś takiego dzieje i potem temp. jest stała).
Pozdrawiam
Re: Temperatura pracy silnika 2,2 benzyna X22SE

Napisane:
13 mar 2010 06:10:37
przez pbkrol
witam,
mi się kiedyś grzała frontera, wymieniłem czujnik temperatury na wężu,gdy wywaliło mi płyn chłodniczy latem - fajnie to wyglądało - w korku nagle zaczęło się mocno dymić spod maski i po minucie strzeliło - pod podwoziem rozlał się na asfalt cały płyn chłodniczy i wyglądało to jakby fronterka się zejszczała - wokoło widziałem współczujące spojrzenia innych kierowców --
założyłem węża bo spadł od ciśnienia - uzupełniłem układ chłodzący wodą mineralną odgazowaną, otworzyłem szyby , włączyłem ogrzewanie na max (co pomogło obniżać temp chłodnicy)i pojechałem do serwisu
uszczelniłem starą chłodnicę przez spawanie bo przeciekała na łączniku i wyczyściłem ją bo była cała zarypana śmieciami -- naprawy starczyły na 8 miesięcy jazdy bez problemów - najdroższe było spawanie łącznika - aluminiowa rura do połączenia z wężem
potem po chyba 8 miesiącach sprawdziłem wąż gumowy -były drobne przecieki - rzędu 1 mm dziurka podłużna - więc wymieniłem przeciekający kawałek węża.
pojeździłem z miesiąc - i znowu chłodnica odmówiła posłuszeństwa - zaczęło się jak zwykle dymić spod maski
teraz jednak wymieniłem całą chłodnicę na nową.okazało się że stara była tak zarypana różnym syfem że ważyła z 15 kg - a nowa chłodnica z 3kg
koszty poprzednich napraw łącznie z wymianą płynu chłodniczego wyniosły około 300 zł a nowa chłodnica około 650 zł
teraz jest ok i w korku temp utrzymuje się na środkowej kresce czasem skoczy o jedną kreskę w górę - ale szybko się ochładza po ruszeniu
kiedyś przed wymianą chłodnicy i czujnika temperatura dochodziła do przedostatniej kreski - jedyne co latem pomagało na obniżenie jej to było włączenie ogrzewania na max i otworzenie szyb - latem kiepski pomysł bo trudno było wytrzymać w środku z gorąca - ale pomagał na obniżenie temp płynu chłodzącego
może ta historia trochę wam pomoże
pozdr
Re: Temperatura pracy silnika 2,2 benzyna X22SE

Napisane:
13 mar 2010 09:21:22
przez DAN
Temat dotyczy silnika X22SE który montowany był w Fronterach B w Fronterach A przy pojemności 2.2 litra silnik ma oznaczenie X22XE.
Czujniki temperatury dla wskaźnika na desce rozdzielczej są montowane w następujących miejscach:
Frontera A 2.2 silnik X22XE na wężu od dużego obiegu wody.
- przy normalnej pracy silnika wskaźnik powinien wskazywać pierwsza kreskę (zima troszkę poniżej).
Frontera B 2.2 silnik X22SE w obudowie termostatu.
- przy normalnej pracy silnika wskaźnik powinien znajdować się miedzy 80 a 90 stopni gdyż wskazania temperatury dotyczą małego obiegu wody.
[B 2,2] temperatura silnika

Napisane:
19 sie 2011 13:42:35
przez sławomir rygiel
Frotka B X22SE. troszke niepokoi mnie wskażnik temperatury tzn w czasie jazdy utrzymyje tak pomiędzy 80 a 90 stopni chociaż czasem przy jezdzie w upale pod góre lubi skoczyć momentalnie na 100 w korku rośnie dośc szybko na 100 wtedy załanczają się jednocześnie dwa wentylatory i zbijają na jakieś 85 ale zaraz znowy wyskakuje na 100. Czy to normalne w tym modelu? Dodam że oba wentylatory załanczają się jednocześnie przy 100 stopniach i działają zdaje się równo. Czy niepowinny wcześniej się załanczać? przynajmniej jeden?
Re: [B 2,2] temperatura silnika

Napisane:
19 sie 2011 20:12:14
przez Goofy
Sprawdź czujnik temperatury
Re: [B 2,2] temperatura silnika

Napisane:
20 sie 2011 07:56:24
przez sławomir rygiel
czy w tym modelu jest tylko jeden czujnik tzn. ten sam na wskazania zegara w środku i na ecu? i co z tymi wentylatorami czy opisane wcześniej przezemnie ich załanczanie jest w porządku?
Re: Temperatura pracy silnika 2,2 benzyna X22SE

Napisane:
04 lip 2015 17:56:34
przez Cuba
marek92248 napisał(a):Jak Ci w korku temp. rośnie do 100 to włączają się wentylatory na chłodnicy w celu schłodzenia płynu w chłodnicy. jest to normalny objaw.
Czy ktoś może potwierdzić, bo dla mnie jest to trochę dziwne chociaż tak mam od chwili zakupu

zainteresowałem się tym gdy pojawiło się wzdłużne pęknięcie na chłodnicy przy korku (z tego co wyczytałem raczej norma spowodowano grubością i jakością materiału)
Może od początku .... wskazania podczas jazdy to ok 87 st. C po chwili postoju przy upalnej pogodzie gwałtownie dochodzi pod 100 st. C i włączają się dwa wentylatory spada również szybko do 87 i tak w kółko, jak jest chłodniej podobnie z tym, że trwa to dłużej, do tej pory nie miałem okazji zauważyć żeby włączył się jeden wentylator co byłoby logiczne żeby temp. nie skakała tak gwałtownie.
Re: [B 2.2] Temperatura pracy silnika X22XE, X22SE

Napisane:
04 lip 2015 20:24:00
przez luki18
Wygląda na to że układ pracuje poprawnie włączając wentylatory. A co do częstego włączania się sprawdź czy poziom płynu w chłodnicy masz dobry, nie w zbiorniku tylko pod korkiem chłodnicy. Ja na wiosnę miałem taką historię ze nawet w chłodny dzień zaczął łapać temp. okazało się że był spory ubytek płynu spowodowany przeciekiem.
Re: [B 2.2] Temperatura pracy silnika X22XE, X22SE

Napisane:
04 lip 2015 22:04:12
przez Cuba
Płyn pod korkiem jest oki, w takim razie kiedy włącza się jeden wentylator ... czy w ogóle jeden się włącza ?
Jaka jest normalna temperatura silnika

Napisane:
25 lip 2017 10:19:24
przez Hektor
Koledzy szybkie pytanie nt temperatury silnika frotka A 2,2i wskazówka utrzymuje się w połowie skali, w korku podskoczy na 3/4 i załącza się wentylator więc spada spowrotem do połowy. Pytanie czy tak ma to wyglądać? w osobówce mam tak, że temperatura utrzymuje się na 1/4 skali i w połowie włącza się wentylator.