Strona 1 z 3

[A 2.3] Nagrzewnica

PostNapisane: 20 sie 2007 14:27:18
przez smolin23
Na stronie http://www.offroad-frontera.com/ znalazłem opis wymiany nagrzewnicy. Niestety pomimo, że jest to język naszych braci z południa niewiele rozumiem. Czy ktoś byłby w stanie to przetłumaczyć ( Przemek ratuj). Myślę, że nie tylko mi się to przyda.

PostNapisane: 21 sie 2007 07:02:43
przez Andy
Po południu mogę Ci opoisać, bo mam to za sobą tydzień temu.
Ale to z innej lokalizacji bo tu IT czuwa...

PostNapisane: 21 sie 2007 13:52:42
przez smolin23
Ok ok czekam. Jak widziałem zdjęcia na czeskiej stronie to odeszła mi chęć na wszystko. Tak zdemolować auto. No ale jak mus to mus.

PostNapisane: 21 sie 2007 19:59:41
przez Andy
No więc u mnie szło tak:
-odkręcić kierownicę, wyrzucić za siebie.
- odkręcić środkową konsolę część tylna i przednia i za siebie.
- zdemontować radio, zegar, głośniki, wajchy od sterowania nawiewami i co tam jeszcze siedzi na przednie konsoli.
- odkręcić liczniki (tymi nie rzucamy, odkładamy delikatnie)
- na środku jest metalowy wspornik - wykręcamy i w ślad za resztą do tyłu
- wydłubujemy nawiewy powietrza na szybę boczną
- po odkręceniu śrub i rozpięciu paru kostek wiązki elektrycznej wywalamy calutką konsolę przednią ( na tył się nie mieści odkładamy więc obok samochodu)
Dalej to już bajka masz cały układ powietrza jak na dłoni.
Spuszczasz płyn chłodzący silnik odpinasz węże rozkręcasz obudowę i masz nagrzewnicę wyjętą.

Ja to robiłem na podstawie anglojęzycznej literatury gdzie strona kierowcy była po prawej, a nie zajęło więcej niż jakieś pięć godzin (w obie strony rozebrać i złożyć, więc nie jest to tragedia mimo że tak źle wygląda na zdjęciach.

Jeżeli jutro zdążę to mogę przetłumaczyć odpowiednie fragmenty Haynesa i podesłać.

Idę bo w garażu roxebrane sprzęgiełka czekają.

PostNapisane: 21 sie 2007 21:24:51
przez smolin23
Dzięki serdeczne, ale i tak delirki dostaje jak tylko myślę o tym. :?

PostNapisane: 28 sie 2007 20:10:15
przez smolin23
No i po delirce. Frotka została rozebrana, nagrzewnica polutowana, a następnie poskładana z powrotem. Obyło się bez większych problemów. Strat w sprzęcie nie stwierdzono. W ludziach: tylko podbite oko :shock:

PostNapisane: 28 sie 2007 20:16:41
przez smolin23
Kilka podpowiedzi dla tych których dopiero czeka ta operacja:
-Tylnej części panela środkowego (tam gdzie ręczny i sterowanie el. szyb) nie trzeba całkiem ściągać. Wystarczy odkręcić te dwa wkręty pod zaślepkami i unieść przednią część do góry.
-Wymiennik do klimy nie przeszkadza (no może trochę), Nie trzeba go wyciągać, trzeba tylko po manewrować obudową nagrzewnicy i wyjdzie (przynajmniej u mnie wyszła)
-Jak coś jeszcze mi się przypomni to dam znać

Re: Nagrzewnica

PostNapisane: 23 mar 2009 21:36:29
przez ssebek11
ja jutro zaczynam z ta nagrzewnica dam znac jak poszlo pozdro

Re: Nagrzewnica

PostNapisane: 24 mar 2009 21:00:39
przez ssebek11
che a poszlo bez wykrecenia kierownicy i calej deski odkrecilem tylny panel ten przy recznym potem panel z radiem schowek ten boczny oslone glosnika ten wynalazek pod schowkiem i jest juz prawie nasza potem ta blache co trzyma radio i sedno sprawy ta blacha co jest przykrecona na dole do kanalu i pod deska u gory na cztery nakretki na klucz10 odkrecamy ... wyciagamy ten przewod co laczy nagrzewnice i dmuchawe taki czarny kwadrat z harmonia odkrecamy cztery sruby co trzymaja nagrzewnice z cala obudowa lekko do tylu tak ze rurki wyjda i w prawo i mamy centralne na wierzchu che che pozdro :lol:

Re: Nagrzewnica

PostNapisane: 19 kwi 2009 08:51:10
przez ssebek11
a i jeszcze jedno mam nowa nagrzewnice za 150 zl jak ktos chce to dam telefon do goscia z okolic bydgoszczy wymienia cale serca tylko boki stare zostaja czyli jest nowa :lol:

Re: Nagrzewnica

PostNapisane: 10 maja 2009 16:58:48
przez Jarecki
Witam

mam frotke 2000 roku i z prawej strony w srodku zaczyna mi troszke saczyc sie plyn chlodzacy i teraz sie zastanawiam czy to jest wina nagrzewnicy czy moze czegosinnego mam pytanie jakie miales objawy z ta nagrzewnica ja u siebie nie mam zadnego glosnika tam z boku tak jak piszesz mam tez klime czy ona nie bedzie przeszkadzala wrazie czego przy demontazu jak bym mogl prosic jakies dodatkowe informacje podpowiedzi i ile to ci czasu zajelo a jak bys mial jakies fotki jak robiles to tez z mila chcecia bym poprosil czekam na odpowiedz

pozdrawiam

Re: Nagrzewnica

PostNapisane: 14 maja 2009 20:36:02
przez Pawel
Odświeżę temat, a czy ktoś tylko płukał nagrzewnicę :?: Z mojej się nie sączy/nie cieknie, grzeje, jednak trochę nie tak jak powinna... Zaczyna się wiosna ( :?: ), dni będą cieplejsze, więc mozna się za to zabrać...

Re: Nagrzewnica

PostNapisane: 14 maja 2009 22:03:09
przez steele
Ja swoją wygotowałem w occie i potem pomęczyłem Kretem. Teraz smiga aż milo a mechanior wysyłal mnie z nią do "specjalisty" :)

Re: Nagrzewnica

PostNapisane: 15 maja 2009 15:07:35
przez Pawel
Kumpel płukał w swojim Jeepie i w "espasie" zwykłą wodą ze studni, oczywiście pod ciśnieniem... Dało to dobre rezultaty...

Re: Nagrzewnica

PostNapisane: 18 maja 2009 08:06:51
przez Kristoffer
Witam

Też jestem po wymjanie nagrzewnicy,umnie objaw był taki że czuć było płyn przy włączonym ogrzewaniu grzało ale zapach był nie do wytrzymania,okazało się że jest wyciek płyn parował no i poprostu waliło jednym słowema a dotego okrutnie jeszcze parowały szyby.

Chciałem kupić nową ale dawka nieziemska w asso 1800 :shock: wjędz założyłem od anglika z tym że trzeba troszeczke frezem grodzice potraktować ze względu że w angliku odejścia idą pod kontem prostym, w europejczyku jeden jest pod skosem.

Nagrzewnice wziełem z jak najmłodszego auta 100 pln mnie kosztowała w idealnym stanie.

frontera 2,2 tdi sport automat 99r

Re: Nagrzewnica

PostNapisane: 04 wrz 2009 18:02:43
przez radekt
Witajcie bracia!
Teraz i mnie problem z nagrzewnicą dopadł... Po prostu podczas którejś pięknej przejażdżki po lesie, kumplowi zrobiło się mokro na dywaniku. Okazało się że nagrzewniczka troszke pluje. Jedyne co na szrocie znalazłem, to nagrzewnica z Frotki A 2.2, a ja mam silnik 2.4. I tu pojawia sie pytanie- nada sie? Bo bym miał prawie, że za darmo, w niezłym stanie.
Z góry dzieki za szybką odpowiedź ;)

Re: Nagrzewnica

PostNapisane: 11 wrz 2009 09:41:44
przez radekt
Jako że całkowicie nagrzewnice rozwaliło- nagle sssssyk, zaczeło pryskać, chlapać, całą kabine zadymiło (udalo mi sie 200m dojechac na parking...)- musiałem wymienic.
Już przynajmniej wiem, że ta z 2,2 16V nie pasuje do 2,4. Jakby ktoś był zainteresowany, to nadal jest do wziecia w mym mieście nagrzewnica do 2,2 uzywana za 50 zł :]

Skoro używana nie pasowała- kupiłem nową, z POLCARu- 300 zł. Założona, zobaczymy jak bedzie działać.

Co do samej operacji wymiany- dużo roboty, ale nawet ktoś bez wiekszych zdolności manualnych sobie poradzi :) Mechanik wzialby za wymiane 100-150 zł, a mi to zajęło: 7 godz rozebranie wszystkiego, 5 godz złożenie. A zawsze lepiej sie zna swoją Frotke po takiej operacji ;)

Re: Nagrzewnica

PostNapisane: 05 lis 2009 13:26:06
przez janusz64
Ja znalazłem sposób prosty,wlałem preparat K2 do chłodnic,auto pochodziło 30 minut,ja wypiłem między czasie 2 piwa i zaczęło grzać.(K2 RADIATOR FLUSH)płucze chłodnice.

Re: Nagrzewnica

PostNapisane: 10 gru 2010 09:43:05
przez Kristoffer
I znowu walneła mi nagrzewnica,obiaw delikatnie zaczeła parować szyba po prawej stronie.
Wsadziłem łapę no i faktycznie gdzieś znowu delkatnie cieknie to już trzecia wymiana będzie się szykować. :cry:

Re: Nagrzewnica

PostNapisane: 16 gru 2010 17:56:56
przez janusz64
Czy ktoś się orientuje na temat zaworu w nagrzewnicy?
Jest coś takiego wo gule jest jak zawór ? bo znowu mi grzeje jak umarłemu kadzidło. :(