Witamy !



[All] Elektryka zamiast wiskozy

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez krzysied753 » 24 lip 2012 14:17:36

Koledzy może się podłącze mam założony dodatkowy wentylator przed chłodnicą tylko teraz chce go podłączyć bez żadnych czujników , po prostu na przełącznik w kabinie tylko nie wiem jak podłączyć przekaźnik bo to dla mnie czarna magia 30 to chyba plus ktory idzie na 87 lub na 87a
no i jeszcze 85 z 88 tak z tego obrazka wydedukowalem tylko niewiem jak to wszystko ma isc...
krzysied753
 

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez RudeBoy » 24 lip 2012 16:34:40

na nóżkę 30 zasilanie wysoko prądowe z akumulatora
na nóżkę 87 + wentyaltora
na nóżkę 86 masa auta lub - akumulatora
na nóżkę 85 + z przełącznika
Grzechu

I would rather push my Land Rover than drive a jeep
jest Land Rover Discovery II Td5 - miłość przyjdzie z czasem
była Frontera B Sport 2.2dti - lift 3" + BL 1" BFG MT KM2 32", stal, winch, osłony i inne fanty
Avatar użytkownika
RudeBoy
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 7357
Obrazki: 21
Dołączył(a): 17 kwi 2011 00:58:19
Pochwały: 91
Województwo: Małopolskie
Samochód: zbłądziłem - mam inny pojazd

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez skorpion81 » 23 wrz 2012 11:26:36

witam przy okazji mam pytanie do klubowiczow czy wasze frotki z visko tez sa takie głosne jak moja chodzi o prace silnika na wyrzszych obrotach??? :shock:
skorpion81
 

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez jrzeuski » 23 wrz 2012 11:37:44

Gdy moje visco jeszcze działało, to po włączeniu się robiło taki szum, że silnik zagłuszało (a diesel głośny jest). Jak się stało przy przednich drzwiach to gorący wiatr po nogach dawał. Szkoda, że umarło, ale silnik bez niego i tak się nie przegrzewa nawet przy upalaniu w terenie.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez lgrz69 » 25 lut 2013 23:32:24

Koledzy, odświeżę temat, bo mam inny problem, a nawet kilka :(
Frotka A Sport, 2,0 benzyna.
1. Mam nówkę chłodnicę, co prawda NRF, ale cóż... Oba węże na górze. Między nimi gniazdo zapewne na włącznik/czujnik wiatraka? Średnica wewnętrzna 20mm, to pewnie gwint będzie 22?
2. Kupiłem wiatrak elektryczny z obudową (pojedynczy).
3. Chcę kupić włącznik (czujnik) wiatraka. W oryginale z wiatraka wychodzi gniazdo, takie samo jest na czujniku (w A sport okrągłe, nie wiem ilu pinowe)
Jako, że obecnie mam visko i pomimo nabijania cudownym olejkiem nadal nie działa z przyczyn niezależnych od operatora :D (po prostu ma wyciek na szwie :() , ze zrozumiałych względów chciałbym założyć ww. zestaw
Nie wiem jak pociągnąć zasilanie. Jak to wszystko pospinać? Gdzie, co z czym, jakie piny - może ktoś ma jakiś schemat jak to hulało w oryginale...W każdym razie na wolne gniazdko nie ma co liczyć (no bo było visko). Schematy w wątku super, ale prosiłbym o dokładniejszy opis, bo jak ktoś nie siedzi w elektryce, to nawet przekaźnika nie znajdzie :(
Poza tym wydaje mi się, że po zdjęciu visko, trzeba będzie ciachnąć jakieś 3-4 cm wałka, bo się elektryk nie zmieści.
Pozdrawiam, Łukasz
Avatar użytkownika
lgrz69
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 10 paź 2010 19:55:32
Lokalizacja: Zabierzów
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez mosi » 27 lut 2013 19:58:59

Trzeba mocowanie visco odkręcić lub uciąć.Musisz zmotać sobie miejsve gdzie zamontujesz czujnik wentylatora.Reszta to przekaźnik i kilka kabli.Jak coś możesz podjechać do mnie to ci to wytłumacze.Sam jestem na etapie motania chłodzenia.
Była super Frotka Sport 31"MT, 2"lift, stal przód i tył :)

http://picasaweb.google.com/KruczkiDwa/
Avatar użytkownika
mosi
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 291
Obrazki: 5
Dołączył(a): 03 lis 2010 14:33:00
Lokalizacja: KRK
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez lgrz69 » 27 lut 2013 20:07:00

Dzięki, na pewno skorzystam. Na razie trwa u mnie w garażu kapitalny remont ramy i zawieszenia, a że jestem na etapie szczotkowania i malowania podkładem, to pewnie zajadę pod koniec marca. :D

-- Dodano N 03 mar 2013 23:21:43 --

Walka z Visco trwa :D
Kto chce mieć elektryka zamiast visco musi pozbyć się podstawy, która podpiera wentylator. Jak to zrobić bez zdejmowania osłony i koła pasowego rozrządu? Da się!.. Teraz już to wiem. :D
Moja metoda jest drastyczna i powoduje bezpowrotne i ostateczne pozbycie się visco we Frotce A sport 2,0i BEZ ZDEJMOWANIA KOŁA PASOWEGO I ROZRZĄDU!!!.

Trzeba:
1. zdjąć Visco (u mnie imbus lewy),
2. popuścić alternator i zdjąć pasek,
3. popuścić pompę wspomagania i zdjąć pasek,
4. odkręcić śruby mocujące obudowę rozrządu,
5. odciągnąć obudowę na maxa (nie pęknie! - jest baaaardzo elastyczna),
6. odkręcić dwie górne śruby podstawy i teraz... :dupa: We frotce A sport do dolnej śruby nie podejdzie ŻADEN klucz! Próbowałem wszystkich kluczy i robiłem nowe klucze, ale nic nie wejdzie na łeb bo jest za kołem napinacza paska!
7. trzeba wziąć łom :shock: :shock: :shock: i delikatnie wsadzić pomiędzy podstawę visco, a komorę silnika i pociągnąć. Okazuje się, że ta podstawa to ZnAl zwany również szajsmetalem, tak że kto jest zdecydowany na pozbycie się visco bezpowrotnie (jak ja :D ) ma po problemie.
8. potem trzeba jeszcze wykręcić (ręką) śrubę z pozostałością mocowania podstawy i tyle.
9. Po tym wszystkim dobrze jest odkurzyć pozostałości po okruchach i opiłkach, które mogły wpaść pod pasek rozrządu.
Tyle na dziś - teraz pracuję nad zrobieniem zaślepki otworu, który pozostał po visco w osłonie rozrządu.
Po dokonaniu pomiarów w miejsce paska alternator-visco-wał wchodzi pasek alternator-wał np. AVX 10x925 (pasi np. od Poloneza :D )

Obrazek
Pozdrawiam, Łukasz
Avatar użytkownika
lgrz69
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 10 paź 2010 19:55:32
Lokalizacja: Zabierzów
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez mosi » 04 mar 2013 19:33:11

U mnie pasek 925 okazał się za mały.
Była super Frotka Sport 31"MT, 2"lift, stal przód i tył :)

http://picasaweb.google.com/KruczkiDwa/
Avatar użytkownika
mosi
Starszy Przesiadywacz
Starszy Przesiadywacz
 
Posty: 291
Obrazki: 5
Dołączył(a): 03 lis 2010 14:33:00
Lokalizacja: KRK
Pochwały: 2
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez lgrz69 » 05 mar 2013 20:18:44

Racja! Ledwo, ledwo..., ale jak już wszedł to niech siedzi :D
Jak się wytrze albo urwie to zmienię na większy.

No dobra, zmieniłem na 940...
Pozdrawiam, Łukasz
Avatar użytkownika
lgrz69
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 10 paź 2010 19:55:32
Lokalizacja: Zabierzów
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez JJKILLER » 18 kwi 2013 22:06:52

A na osi wisko nie miałeś pompy wody?
Pytam bo u mnie wisko jest osadzone na osi pompy wody i gdybym zrobił tak jak piszesz to silnik wysłał bym w piz...u.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Miód jest dla mięczaków , prawdziwi twardziele żują pszczoły
http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
Avatar użytkownika
JJKILLER
Nadszyszkownik
Nadszyszkownik
 
Posty: 4204
Obrazki: 13
Dołączył(a): 14 cze 2009 11:40:19
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez lgrz69 » 22 kwi 2013 19:24:13

U mnie pompa jest na dole, a visco ciurla się na samym korpusie... a raczej ciurlało :-)
Tak mnie nastraszyłeś, że jeszcze raz poleciałem do garażu :shock: . Ale na szczęście w miejscu, gdzie był korpus visco, przednia ściana silnika nadal jest pełna i nic z niej nie cieknie. :D
Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale pompa w A Sporcie chyba hula na dużym kole pasowym.
Pozdrawiam, Łukasz
Avatar użytkownika
lgrz69
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 10 paź 2010 19:55:32
Lokalizacja: Zabierzów
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez brum » 22 kwi 2013 22:20:41

Przecież pompa w 2.0 jest na rozrządzie.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Zamiana Visco na elektryki

Postprzez lgrz69 » 22 kwi 2013 22:39:30

No i się wyjaśniło :D. Czyli nie na Visco :D
Pozdrawiam, Łukasz
Avatar użytkownika
lgrz69
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 87
Dołączył(a): 10 paź 2010 19:55:32
Lokalizacja: Zabierzów
Województwo: Małopolskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Poprzednia strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość