Witamy !



[B] Jak manualnie włączyć dmuchawę/wentylatory chłodnicy?

Re: Jak manualnie włączyć dmuchawę/wentylatory chłodnicy?

Postprzez WoJ-CiE » 14 cze 2011 17:30:06

Mostkując wentylator chłodnicy na termicznym włączniku wentylatora wszystko jest ok, wentylator chłodnicy kręci, ale mostkując wentylator od klimatyzacji nic się nie dzieje - wydawało mi się, że czujnik ma wspólną masę i uruchamianie wentylatora chłodnicy (95st.) oraz wentylatora klimy (105st.). Czyżby musi być spełniony jeszcze jakiś warunek? Wentylator działa, podpinałem pod akumulator jego główną wtyczkę.
WoJ-CiE
 

Re: Jak manualnie włączyć dmuchawę/wentylatory chłodnicy?

Postprzez jrzeuski » 15 cze 2011 07:56:19

Możliwe, że jeszcze trzeba uaktywnić przekaźnik dający prąd na wentylator klimy. Robi się to w ten sam sposób co mostkowanie czujnika tyle, że potrzebujesz wtedy przełącznik podwójny (albo dwa pojedyncze, ale to niewygodne).
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Jak manualnie włączyć dmuchawę/wentylatory chłodnicy?

Postprzez XII » 28 cze 2011 07:37:24

Witam,
U mnie jest coś na dole chłodnicy (coś czyli chyba ten czujnik) wychodzą z niego 3 przewody...
Które z tych przewodów można zewrzeć by czegoś nie zfajczyć?
...i po co są 3 przewody a nie dwa na przykład? Wentyle jak się same załączają to nie zauważyłem żeby działały raz wolniej a raz szybciej.

Ostatnio mam pomysł by przepłukać układ chłodnia jakimś płynem o tego celu. Co sądzicie i czyszczeniu/płukaniu układu chłodzenia? Bezpieczny zabieg czy raczej ryzykowny? ..lub może macie jakieś sprawdzone metody na czyszczenie lub jakiś preparat który będzie bardziej przyjazny dla układu chłodzenia naszej frotki?
XII
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 11 lut 2011 23:18:26
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Jak manualnie włączyć dmuchawę/wentylatory chłodnicy?

Postprzez XII » 30 cze 2011 07:44:39

No odpisze mi ktoś ? :)

Czy bezpiecznie jest przepłukać układ chłodzenia specyfikiem do tego przystosowanym? Jeśli tak to jaki specyfik polecacie i metodę?

Dlaczego od czujnika wychodzą trzy przewody i które połączyć by wentylatory zaczęły się kręcić?
Zrobiłem fotki (które zamieszczę później) kostki, która przymocowana jest do obudowy wentylatorów i od której idą trzy przewody najprawdopodobniej do czujnika na dole chłodnicy (dla pewności czy to ten odpowiedzialny jest za włączanie wentylatorów?)

Zdrów!
XII
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 11 lut 2011 23:18:26
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Jak manualnie włączyć dmuchawę/wentylatory chłodnicy?

Postprzez brum » 30 cze 2011 17:36:02

Ten trzeci jest od klimy a jak jej nie masz to od dwóch prędkości.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Jak manualnie włączyć dmuchawę/wentylatory chłodnicy?

Postprzez XII » 01 lip 2011 00:21:47

OK działa jak należy. Okazuje się, że w moim przypadku chyba czujnik jest dupnięty lub czytaj poniżej... - frotka grzeje się w terenie do 110st.C wtedy wentyle załączają się - nie mam pojęcia czy na bieg pierwszy czy drugi... Manualnie (po zetknięciu odpowiednich kabli) oba tryby działają bez zarzutu.

Czy ktoś może mi powiedzieć przy jakiej temperaturze powinny załączać się niższe obroty, a przy jakiej temp. wyższe?
Odpowiedź na powyższe pytanie być może ułatwi mi podjęcie decyzji w sprawie płukania układu chłodzenia specjalnym specyfikiem czyszczącym.

Biorąc pod uwagę fakt iż czujnik załączania wentyli umieszczony jest przy spodzie (dnie) chłodnicy - być może jest ona zamulona, a to powoduje, że do czujnika nie dociera bezpośrednia temperatura cieczy i, że czujka załącza wentylatory tylko na (chyba) pierwszym biegu przy ~110st.C. Bo mam wrażenie, że gdy ręcznie załączam bieg drugi to wentylatory szumią głośniej niż jak się same załączą od w/w temperatury (z tą różnicą, że jak same się załączają to silnik pracuje, a manualnie włączałem wentyle jedynie na przekręconym kluczyku - być może mi się tylko wydaje)

Co radzicie?

Zdrów!
XII
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 11 lut 2011 23:18:26
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Jak manualnie włączyć dmuchawę/wentylatory chłodnicy?

Postprzez maciar » 01 lip 2011 06:23:13

To co napisałem parę postów niżej
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Jak manualnie włączyć dmuchawę/wentylatory chłodnicy?

Postprzez XII » 02 lip 2011 16:53:17

ok, tak zrobię...

Mam pytanie trochę z innej beczki. Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa... Moja frotka szybko łapie temperaturę z zimnego do 80-82st.C w około 10 minut (wg wskaźnika w desce), podczas jazdy (z prędkością do 80km/h) przy ok 15-18st.C na zewnątrz jak się jedzie ta temperatura potrafi spaść poniżej 80st.C, a jak aby się zatrzymam na 2-4 minuty temperatura potrafi wskoczyć na 90-92st.C w tym czasie - dzieje się to bardzo szybko w sumie - natomiast jak pojadę trochę szybciej tj. do 110km/h temperatura dochodzi do 90-92st.C. W terenie łapie powyżej 95st.C nawet do 100-105st.C - wentylatory oczywiście nie włączają się (sprawdziłem rozgrzewając silnik do ~110st.C i wtedy się załączyły dopiero).

W związku z powyższym czy to normalne zachowanie się temperatury silnika? Czy istnieje możliwość, że w obudowie termostatu jest brak termostatu lub jest on uszkodzony i trwale otwarty? Czy jeśli jest brak termostatu - tj. ktoś (przede mną) go usunął ponieważ auto się przegrzewało - może to oznaczać, że z silnikiem jest coś nie tak i jak założę termostat to silnik może się przegrzewać? Bo słyszałem, że jak wyciągnie się termostat to samochód w ogóle się nie zagrzeje, że nawet wskaźnik temperatury się nie ruszy - prawda to? ...a jeśli u mnie obudowa termostatu jest bez termostatu lub termostat się zaciął na otwarciu i łapie temperaturę to po założeniu sprawnego termostatu będą kłopoty z przegrzewaniem się silnika? Moje podejrzenia i obawy spowodowane są tym, że wskaźnik pokazuje 80st.C a przewody które wychodzą od obudowy termostatu są gorące (czyli tak jakby był otwarty) - przecież termostat powinien się otwierać na większy obieg przy 92st.C.

Może ktoś mi rozwieje moje wątpliwości?

Może być tak, że termostat się przyciął nie w pełni zamknięty (np. 50% otwarcia)?

Bo spotkałem się z opinią na temat temperatury, że coś się kombinuje z czujnikami temperatury jak z silnikiem jest coś nie tak (jak nie pali czy coś tam innego) ale szczerze nie wiem o co temu komuś chodziło - coś jeszcze wspomniał o zwiększonych chwilowo obrotach zaraz po odpalaniu silnika - czy komuś się coś kojarzy?

Ma jeszcze pytanko - co to są za czujniki (kable) które wkręcone są w obudowę termostatu i gdzie znajduje się czujnik temperatury silnika który pokazuje temperaturę na wskaźniku temperatury w kabinie?


Pozdrawiam.
XII
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 11 lut 2011 23:18:26
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Jak manualnie włączyć dmuchawę/wentylatory chłodnicy?

Postprzez XII » 04 lip 2011 17:14:39

Witam,
No to mam zagwozdkę :/

Postanowiłem wyczaić układ chłodzenia w mojej frocie... i... dokładny opis co robiłem i co się działo zamieszcza poniżej. Dla orientacji użyłem skali od 0 do 9 - by precyzyjniej określić temperaturę odczuwalną ręką..
Warunki garażowe...
1. Silnik zimny - odpalam
2. Po kilku minutach wskaźnik temperatury ruszył się (cały czas na niebieskim polu), sprawdzam na dotyk:
a) temperaturę chłodnicy - zimna (0),
b) górny wąż wychodzący z termostatu na chłodnicę - letni (2),
c) dolny wąż termostatu - lekko gorący (5).
3. Minęło kolejne kilka minut - temp ok. 75*C wg wskaźnika temperatury (między polem niebieskim a pierwszą kreską), sprawdzam na dotyk:
a) temperaturę chłodnicy - zimno-letnia (1),
b) górny wąż wychodzący z termostatu na chłodnicę - letnio-ciepły (3),
c) dolny wąż termostatu - gorący (7) ale jeszcze nie parzy.
Wniosek po 3-cim punkcie: termostat być może lekko przepuszcza ale jeszcze się nie otworzył
4. Wskaźnik temperatury silnika pokazuje 80*C (pierwsza kreska), sprawdzam na dotyk:
4.1 test tuż przed 80*C
a) temperaturę chłodnicy - zimno-letnia (1),
b) górny wąż wychodzący z termostatu na chłodnicę - ciepły (4),
c) dolny wąż termostatu - gorący (8) lekko parzy.
4.2 test gdy wskaźnik pokazał lekko ponad 80*C - 81-82*C może (wg wskaźnika w desce)
a) temperaturę chłodnicy - letnia (2),
b) górny wąż wychodzący z termostatu na chłodnicę - lekko gorący (5),
c) dolny wąż termostatu - gorący (9) parzy.
Wniosek po 4.2 - termostat otworzył się przy temp. ok. 82*C - temperatura dalej rosła...
5. Po kolejnych 10 minutach wskaźnik pokazał temperaturę przed 90*C (środkowa kreska) - około 88-89*C wg wskaźnika - wyglądało na to, że temp. się ustabilizowała przy tej wartości.
Zacząłem w tym momencie sprawdzać chłodnice - pod względem jak się nagrzewa - przepływ temperatury przez chłodnice wyglądał następująco:
Oczywiście zaczęło się od wejścia chłodnicy (patrząc od przodu na auto - jest to prawy górny róg chłodnicy), od prawego górnego rogu chłodnicy temperatura podążała w dół z tendencją rozchodzenia się na lewą stronę ale tak jakby ciężko - prawa strona od góry do dołu na około 1/3 szerokości chłodnicy (w lewą stronę) była już gorąca - następnie zaczęło robić się ciepło po lewej stronie chłodnicy - środek chłodnicy cały czas zimny - kiedy już po lewej stronie zrobiło się gorąco - środek chłodnicy (ok. między wentylatorami) nadal był można powiedzieć zimny - po pewnym czasie przy dole i przy górze zrobiło się gorąco od środka i na bokach - a środek stawał się coraz cieplejszy - ale gorący jak inne części chłodnicy nie był do końca testu. Auto w garażu złapało temp. ok 90*C - dla testów załączyłem ręcznie wentylator na pierwszy bieg, który pochodził ze 30-40 sek. w efekcie temperatura nagle spadła do 80*C - po wyłączeniu wentyla zaczęła znowu rosnąć - dość szybko. Wyłączyłem frotkę...


Moje obawy:
Jeżeli termostat się otwiera i zamyka (być może lekko przepuszcza) przy temperaturze ok.82*C wg wskaźnika w kabinie - to albo założony jest jakiś nieoryginalny termostat który otwiera się przy tej temperaturze (82*C) - tego jeszcze nie sprawdzałem (nie zaglądałem do termostatu) (zakładając, że czujka w obudowie termostatu i wskaźnik temp. w kabinie są OK)... albo zwalony mam czujnik w obudowie termostatu który odczytuje temperaturę i pokazuje ją na wskaźniku w kabinie... a jeśli ten czujnik jest rzeczywiście zepsuty/zamulony, a termostat jest oryginalny czyli temp. jego otwarcia to 92*C - to jaką może mieć silnik temperaturę jeśli wskaźnik pokazuje 90*C!? 100?! ...a w terenie dochodzi nawet do 110-112*C (wtedy załączają się wentylatory najprawdopodobniej na pierwszym biegu)

Czy ktoś mógłby przeczytać mój problem uważnie i mi pomóc? :) Domyślam się, że chłodnica nieprawidłowo się nagrzewa czyli być może jest zamulona - co w tym przypadku najlepiej zrobić wymienić czy przepłukać? Wymieniać termostat? Wymienić może płyn chłodniczy?
Czy przypadkiem ktoś celowo nie przeskalował wskaźnika temp. w kabinie bo silnik się przegrzewał? Jak to sprawdzić? ...a może ja się tylko mylę, może rzeczywiście w obudowie termostatu założona jest wkładka która otwiera się przy 82*C - ale po co by ktoś tak zrobił?
Czy może termostat który otwiera się przy 92*C zepsuć się w taki sposób by otwierać się przy niższej temp.? np. przy 82*C???
Jakieś pomysły, sugestie?

Pozdrawiam.


PS. Z dziwnych objawów podczas jazdy mogę wymienić np. to, że jak się jedzie stałą prędkością 80km/h (temperatura zewnętrzna powiedzmy 18*C) to temperatura silnika jest 85-88*C, jak aby dodam gazu, rozbujam auto do 100-110km/h temperatura wzrasta do 90-95*C, jak się zatrzymam na chwilę - temperatura rośnie nawet do 98*C-100*C, jak ruszę spada do ok. 90*C o ile jadę spokojnie ze stałą prędkością. Nie jest ta temperatura taka stabilna jak w moich poprzednich autach. Jak jest cieplej na zewnątrz powyższe temperatury silnika są o kilka stopni odpowiednio wyższe względem odpowiednio do warunków użytkowania auta. Najbardziej irytuje mnie to, że jak jadę to temp. jest ok, a jak aby się zatrzymam (np. na skrzyżowaniu, powiedzmy na 1-2 minuty) to ona rośnie o kilka stopni w sposób zauważalny na wskaźniku. W zimę natomiast 80*C to było max podczas normalnej jazdy ze stałą prędkością - czasami przy gwałtowniejszej jeździe temp. wskakiwała na 90*C ale musiałem trochę gazować. Jeszcze wkurza mnie temperatura podczas jazdy w terenie - potrafi dojść do 110-112-113*C (wtedy włączają się wentylatory)
XII
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 11 lut 2011 23:18:26
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Jak manualnie włączyć dmuchawę/wentylatory chłodnicy?

Postprzez maciar » 04 lip 2011 19:48:06

XII napisał(a):ok, tak zrobię....

I co w związku z tym?
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Jak manualnie włączyć dmuchawę/wentylatory chłodnicy?

Postprzez XII » 04 lip 2011 20:40:40

Jeszcze do tego się nie dobrałem. Szczerze to ja już zabrałem się za szukanie chłodnicy :/ nowej lub używanej... jutro będę chciał spuścić płyn, wyciągnąć chłodnicę i spróbować ją przepłukać jakoś - tylko czym? ...może samą wodą... Przy okazji wyczyszczę ten czujnik. Ale jak myślisz w sprawie rozchodzenia się temperatury po chłodnicy? Normalne to jest, że po środku jest zimna lub lekko ciepława po dłuższej pracy silnika? Otwieranie termostatu też mi się nie podoba (przy ~82*C)... Nie wiem czy ma to znaczenie ale kiedy kupowałem auto (była zima, temperatury minusowe jak wracałem do domu) w zbiorniku wyrównawczym płynu było tylko trochę na dnie - temperaturę wtedy łapał do 90*C ale jak dolałem płynu 90*C już nie chciał tak łatwo złapać... Po co ktoś kombinował z tym pyłem i termostatem... może rzeczywiście chłodnica zapchana, auto się grzało więc ktoś wsadził termostat od benzyny z temperaturą otwarcia 80-82*C, a na zimę wyciągał płyn by było go mniej i, żeby auto łapało temperaturę wyższą... sam już nie wiem.

Czuje, że czeka mnie wymiana tej j...j chłodnicy i termostatu z obudową... :/
XII
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 11 lut 2011 23:18:26
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Jak manualnie włączyć dmuchawę/wentylatory chłodnicy?

Postprzez brum » 04 lip 2011 22:18:45

To jest temat o czymś innym.
3.0 V6... '97...Federal Couragia MT 32", przedni most sztywny, winda, zderzak a'la Calmini, Snorkel, AVM...
Obrazek
Avatar użytkownika
brum
Maruda
Maruda
 
Posty: 9336
Obrazki: 2
Dołączył(a): 05 lip 2007 23:47:16
Lokalizacja: Chechło
Pochwały: 59
Województwo: Małopolskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Jak manualnie włączyć dmuchawę/wentylatory chłodnicy?

Postprzez XII » 04 lip 2011 22:54:37

no tak, racja - jeśli miałbyś na to ochotę i trochę czasu to proszę posprzątaj tu i rozdziel te dwa tematy jakoś :/ sorry, ze tak wszyło :)
XII
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 11 lut 2011 23:18:26
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Jak manualnie włączyć dmuchawę/wentylatory chłodnicy?

Postprzez jrzeuski » 05 lip 2011 07:55:58

XII napisał(a):Wniosek po 3-cim punkcie: termostat być może lekko przepuszcza ale jeszcze się nie otworzył
Termostat zawsze trochę przepuszcza, bo ma wywierconą dziurę. I tak ma być. Zapobiega to różnicy ciśnień pomiędzy małym obiegiem a chłodnicą.
Czy ktoś mógłby przeczytać mój problem uważnie i mi pomóc? :)
Ale o co Ci właściwie chodzi? Szukasz dziury w całym czy co? Silnik Ci się przecież nie przegrzewa. 2.2DTI tak ma, że lubi pracę w przedziale 100-110st. Przynajmniej dzięki temu masz ogrzewanie, bo mój jest skalibrowany na 80st. i zimą ciężko się w samochodzie ogrzać.
PS. Z dziwnych objawów podczas jazdy mogę wymienić np. to, że jak się jedzie stałą prędkością 80km/h (temperatura zewnętrzna powiedzmy 18*C) to temperatura silnika jest 85-88*C, jak aby dodam gazu, rozbujam auto do 100-110km/h temperatura wzrasta do 90-95*C, jak się zatrzymam na chwilę - temperatura rośnie nawet do 98*C-100*C, jak ruszę spada do ok. 90*C o ile jadę spokojnie ze stałą prędkością.
To ma być dziwne? To jest normalne! Jak jedziesz to pęd powietrza przelatującego przez chłodnicę (przy wyłączonych wentylatorach) chłodzi sprawniej niż gdy samochód stoi.
Najbardziej irytuje mnie to, że jak jadę to temp. jest ok, a jak aby się zatrzymam (np. na skrzyżowaniu, powiedzmy na 1-2 minuty) to ona rośnie o kilka stopni w sposób zauważalny na wskaźniku. W zimę natomiast 80*C to było max podczas normalnej jazdy ze stałą prędkością - czasami przy gwałtowniejszej jeździe temp. wskakiwała na 90*C ale musiałem trochę gazować.
W czasie jazdy zajmij się lepiej obserwacją drogi a nie studiowaniem wskaźnika temperatury, bo z nim jest wszystko w porządku. Wszystkim to wyjdzie na zdrowie :beer:
Jeszcze wkurza mnie temperatura podczas jazdy w terenie - potrafi dojść do 110-112-113*C (wtedy włączają się wentylatory)
I to też Cię dziwi? Silnik dostaje w :dupa: przy niewielkich prędkościach, to generuje dużo ciepła, którego nie ma co odebrać, więc włączają się wentylatory. Po to je producent zamontował.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Jak manualnie włączyć dmuchawę/wentylatory chłodnicy?

Postprzez XII » 05 lip 2011 11:49:46

oki dzięki, może jestem przewrażliwiony.. w sumie to, że na chłodnicy niektóre miejsca są zimne, a niektóre gorące to też nie problem? :) Może przynajmniej wyjąć chłodnicę i ją przepłukać octem albo jakimś środkiem do tego celu? :P ...może się czepiam, ale ale.. :)
XII
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 11 lut 2011 23:18:26
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Jak manualnie włączyć dmuchawę/wentylatory chłodnicy?

Postprzez jrzeuski » 05 lip 2011 11:57:20

Przepłukanie może jej równie dobrze pomóc jak i zaszkodzić. Wypłukasz za dużo i zacznie cieknąć. Ja bym chłodnicy ani w ogóle układu chłodzenia nie ruszał skoro temperatura silnika nie osiąga krytycznych wartości.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: Jak manualnie włączyć dmuchawę/wentylatory chłodnicy?

Postprzez maciar » 05 lip 2011 21:50:27

XII napisał(a):oki dzięki, może jestem przewrażliwiony.. w sumie to, że na chłodnicy niektóre miejsca są zimne, a niektóre gorące to też nie problem? :) Może przynajmniej wyjąć chłodnicę i ją przepłukać octem albo jakimś środkiem do tego celu? :P ...może się czepiam, ale ale.. :)

To najpierw wyczyść czujniki a potem szukaj problemów.A jak nadwrażliwy jesteś podłącz komputer i porównaj temp.ze wskaźnika i tą do ECU albo to kup http://allegro.pl/szpilkowy-termometr-d ... 60542.html i porównaj temperatury bo ręką to można żonę po tyłku klepać.Ponoć dti we frotkach u wielu 80 trzyma a w lecie pod 90.Moja tak ma i parę innych też.Pozdro.
Ostatnio edytowano 06 lip 2011 05:47:59 przez maciar, łącznie edytowano 1 raz
tel. 504 035 487
Avatar użytkownika
maciar
Szyszkownik
Szyszkownik
 
Posty: 1281
Obrazki: 1
Dołączył(a): 16 mar 2008 20:15:33
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pochwały: 16
Województwo: Lubelskie
Samochód: Niestety nie mam już Frontery :(

Re: Jak manualnie włączyć dmuchawę/wentylatory chłodnicy?

Postprzez XII » 05 lip 2011 22:06:09

Dzięki za odpowiedź :) ...czyli tragedii nie ma :P
Przewrażliwiony jestem jednak - manualny włącznik wentyli zrobiłem ;) idę żonę po tyłku pomacać :D więc lol ;)

Zdrów!
XII
Starszy Zaglądacz
Starszy Zaglądacz
 
Posty: 80
Dołączył(a): 11 lut 2011 23:18:26
Województwo: Mazowieckie
Samochód: Frontera B 2.2DTI Sport 1998-2004

Re: Jak manualnie włączyć dmuchawę/wentylatory chłodnicy?

Postprzez tomazzi » 27 sie 2011 08:20:44

ja wstawiłem termostat który otwiera się jakieś 10*C wcześniej od oryginału + zalałem układ chłodzenia koncentratem i frota sienie grzeje.
tomazzi
 

Poprzednia strona

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość