| Witamy ! | 
|---|
| 
						
							 | 
					
ADAM SP3WXO napisał(a):Miałem już nie jedno auto z klimą i w każdym, nawet przy -20 st C klima włączała się(...)
ADAM SP3WXO napisał(a):(...) nie bardzo rozumien skąd teoria, że poniżej jakiejś temperatury klima się nie włącza


Jarek sp3swj napisał(a):We Frotce można wyczuć kiedy załącza się sprzęgło - to "słychać i czuć" po obciążeniu silnika.




konik napisał(a):Konstrukcja każdego układu klimatyzacji przewiduje jego zabezpieczenie przed pracą w warunkach, które mogą uszkodzić system. Ze względu na wytrącanie pary wodnej ze schładzanego powietrza klimatyzacja nie powinna pracować, gdy do parownika klimatyzacji dopływa z zewnątrz powietrze o temperaturze poniżej 0°C. W takim wypadku wytrącająca się para spowoduje oblodzenie ścianek parownika i zablokowanie działania klimatyzacji lub jego uszkodzenie. Aby do tego nie dopuścić, w pobliżu parownika umieszcza się czujnik temperatury. Wyłącza on klimatyzację, gdy powietrze napływające z zewnątrz jest zbyt zimne - zwykle przy temperaturze powietrza <= 1°C. Układ włączy się ponownie przy temperaturze powyżej 2,5-3,5°C./











O, a u mnie alternator jest wysoko, pod samą maską a sprężarka klimy na dole silnika, przy grodzi po stronie kierowcy. Z punktu widzenia jazdy po wodzie wolę taki układ, bo sprężarka jest hermetyczna a alternator po zalaniu słabo działa.Pawel napisał(a):Sprężarka w 2.8/3.1 jest nad alternatorem




 W benzynie sterowanie klimą jest inaczej zorganizowane niż w dieslu. Rzeczywiście w benzynie do sterowania wykorzystywany jest czujnik temperatury wody. Ale nie ten, co podaje sygnał dla zegarów. Jest jeszcze drugi, który działa jak przełącznik. Sygnał z tego czujnika steruje przekaźnikiem, który wymusza włączenie wentylatorów odcinając jednocześnie zasilanie elektromagnesu sprzęgła kompresora (w dieslu decyduje o tym ECU), czyli unieruchamia klimę, co obserwujesz. Sęk w tym, że powinien wtedy ruszyć wentylator klimy i wspomóc wentylator chłodnicy wody a po spadku temperatury wody czujnik od klimy powinien odblokować na przekaźniku zasilanie sprzęgła kompresora i klima znów zaczęłaby chłodzić. Tak się u Ciebie nie dzieje. Układ reaguje na temperaturę wody (kompresor się wyłącza) natomiast nie potrafi wrócić do stanu poprzedniego na ciepłym silniku. Więc prawdopodobnie walnął czujnik i przełącza się na stan "zimny" zbyt nisko. Wymień ten czujnik albo termostat wody na taki o niższej temperaturze otwarcia (masz oryginalny o nominalnej temperaturze?).
I tak ma być. ECU zwiększa dawkę paliwa, żeby silnik nie przygasał po załączeniu sprzęgła kompresora. On daje duży opór na wał korbowy (poprzez pasek klinowy). Dlatego przy włączonej klimie wzrasta zużycie paliwa. Problem u Ciebie polega na tym, że ECU podaje paliwo a sprzęgło się nie włącza jak silnik ciepły. Prawdopodobnie dlatego, że czujnik przełączył przekaźnik na zasilanie wentylatora. Ale wentylator też się nie włącza na ciepłym, tak? Czyli problem prawdopodobnie tkwi w przekaźniku (brudne styki?).rafal_r napisał(a):Zauważyłem dodatkowy efekt gdy włączam klime (wtedy kiedy już nie działa kompresor tzn nie załącza się sprzęgło kompresora) podnoszą się obroty silnika o około jedna podziałkę na obrotomierzu. Włącznik klimatyzacji działa jak zwiększanie obrotów biegu jałowego

Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość