
Witamy ! |
---|
|
eric napisał(a):Przy lewej lampie na wężu chłodnicy masz czujnik z 2 lub 3 przewodami. Jak zdejmiesz wtyczkę z czujnika i podasz masę na jeden z pinów wtyczki załącza się wiatrak (Silnik zgaszony, kluczyk przekręcony na zapłonie). Możesz podpiąć pod każdy nic nie spalisz ale tylko jeden spowoduje załączenie wiatraka. Jak chcesz zrobić ładnie instalacje to podając masę i załączając wiatrak zlokalizujesz strzelający przekaźnik przy prawej lampie. Do przekaźnika idą 2 grube przewody i 2 cienkie. Jeden z tych cienkich dostaje plus po stacyjce (zlokalizujesz miernikiem) Ciebie interesuje ten cienki na którym plusa nie ma. Jeśli pod ten przewód doprowadzisz masę (możne być z budy w kabinie ) i dasz po drodze przełącznik uzyskasz włącznik wentylatora.
To jest opis pod Longa A 2.2i jenak w 2.0 powinno być bardzo podobnie.
Łukasz12502 napisał(a):zazwyczaj jest tak że jak wypniesz wtyczkę z czujnika w chłodnicy i zmostkujesz przewody to wentylator startuje jak sprawny.jak nie,do sprawdzenia bezpiecznik,przekaźnik ewentualnie sam wentylator.czujnik też tak sprawdzisz jak wykręcisz to opalarka,grzejesz i patrzysz czy załączy.sory co by nie mieszać bo ja tak ogulnie napisałemtu jest dokładnie opisane
auri.chebzie napisał(a):Podpinam się pod zagadnienie
Otóż bardzo późno włącza się wentylator- wskaźnik temperatury prawie pod czerwonym polem.
Nowy termostat, nowy włącznik termiczny wentylatora. Mam tez niezależny włącznik wentylatora jakby co.
I teraz pytanie - wszystkie termowłączniki są dwuzakresowe - ma ktoś informacje który pin odpowiada za jaką temperaturę?
mcroud napisał(a):Witam jestem nowy i trochę nieudolnie poruszam się po forum...
Chciałbym zamontować sobie dodatkowo niezależny włącznik wentylatora żeby przyspieszyć i wydłużyć czas chłodzenia (jazda tylko w terenie),ale tak żeby orginalny układ czyli załączanie i wyłączanie mogło pracować jak dawniej. Nie za bardzo wiem jak się do tego zabraćBARDZO proszę kolegów o pomoc
wiciu20102 napisał(a):Ja mam troszkę inaczej.
Podpiołem mase do jednego z pinów na kostce od wentylatora. Załączane z przełącznika.
Działa na czujnik i na przełacznik.
wiciu20102 napisał(a):no prosto z aku do wentylatora mam kabel zrobiony i na nim jest przełącznik
przełącznik jest tylko po to żeby odciąć masę wiec masa z masą jak się już zewrą to włączą tylko wentylator.
Cuba napisał(a):Podepnij się pod ori przekaźniki dokładając czujnik na wężu do chłodnicy o niższej temp. włączania np. 92 st.C + włącznik ręczny - w razie awarii powyższego pozostaje fabryczny czujnik temp![]()
Robiłem to 2 lata temu więc nie pytaj co i jak .... nie pamiętam, ale jak masz jakieś pojęcie w dzionek to ogarniesz ... a i zakładałem diodę coby mi się prąd nie "cofał"
Fakt samochody oprócz podpaleń z reguły płoną przez niechlujną instalację elektryczną i ... piszczące początkowo wentylatory nawiewu
Cuba napisał(a):3 lata ... masz cierpliwość![]()
Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość