Witamy !



[2,4] regeneracja chłodnicy

[2,4] regeneracja chłodnicy

Postprzez leshek » 16 cze 2014 07:49:00

Po ostatnim wypadzie w lekki teren rozszczelniło mi chłodnicę.Wyciek był na tyle duży że widoczny-czyli lało się z pod auta jak talala.Szybki powrót do domu i demontaż chłodnicy.Tak jak ktoś wcześniej pisał-trwa to dosłownie kilka minut.odkręcamy 3 węże, ściągamy atrapę odkręcamy mocowanie chłodnicy do pasa przedniego i zdejmujemy obudowę wisko.Po wysunięciu do góry i wyciągnięciu chłodnicy-oględziny.I tu dochodzę do sedna sprawy.Wcześniej widziałem temat chłodnic i wpływu uszczelniaczy na układ chłodzenia.jak się okazało przyczyną rozszczelnienia było dodanie uszczelniacza-kiedyś-do układu i zalewanie wraz z dolewaniem zwykłą wodą.uszczelniacz dostał się pomiędzy aluminium i plastikową część chłodnicy na dole.woda sącząca się odkładała kamień pomiędzy nimi i systematycznie powodowało to odsuwanie taśmy ściskającej aż doszło do takiej przerwy że uszczelka gumowa nie spełniała swojej roli.Po usunięciu kamienia z taśm ściskających oraz z pozostałych elementów i po zmontowaniu- okazało się że układ trzyma poziom wody :1: .

-- Dodano 16 cze 2014 08:00:35 --

tu kilka zdjęć z akcji:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/3746e588b0cbe5d0.html zestaw przed złożeniem
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/18dd9487df1794bc.html kamień na listwie
Avatar użytkownika
leshek
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Obrazki: 2
Dołączył(a): 16 mar 2014 08:58:01
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995

Re: [2,4i] regeneracja chłodnicy

Postprzez jrzeuski » 16 cze 2014 12:02:53

leshek napisał(a):Po usunięciu kamienia z taśm ściskających oraz z pozostałych elementów
Jak? Bo ja ćwiczyłem różne opcje i zawsze się okazywało, że pod kamieniem metal obejmy (aluminium?) jest przerdzewiały na wylot. Zalepiałem to specyfikami typu "płynny metal" i czasem nawet skutecznie.
i po zmontowaniu
Czym zaciskałeś?
- okazało się że układ trzyma poziom wody :1:
Gratuluję, mnie ta sztuka jeszcze ani razu nie wyszła. Zawsze trzeba było dodać uszczelniacza, żeby dało się jeździć. Mam kupione 3 używane chłodnice do Froty i ciężko z nich było sklecić jedną niecieknącą. Z Golfem mam ten sam problem.
No mud, no fun
Frota A Long 2.5V6, simex 33", zawias +3", buda +2", drążki kierownicze HD + amortyzator skrętu, mosty 4.56 (przedni od B, tył z LSD), self-made snorkel i zderzaki stalowe, winch
Vectra B kombi 2.5V6 170KM
Vectra B kombi 2.0 16V - będzie WrakRace edition :twisted:

naprawy i motanie Frotek :arrow: SMS/PW/email/czat.
Avatar użytkownika
jrzeuski
Admin
Admin
 
Posty: 12020
Obrazki: 71
Dołączył(a): 18 mar 2008 10:25:22
Lokalizacja: Banino
Pochwały: 78
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.5TDS Long 1996-1998

Re: [2,4i] regeneracja chłodnicy

Postprzez leshek » 16 cze 2014 13:39:21

z listew poszło całkiem fajnie po prostu...śrubokrętem i młoteczkiem.trwało to trochę ale czasu miałem pod dostatkiem :) a okazało się że listwy były w całkiem przyzwoitym stanie.awaryjnie myślałem że jak coś to po prostu zamienię dolne z górnymi.ściskałem żabkami.mam kilka i 2 podpasowały idealnie.między listwami a żeberkami chłodnicy są różne odległości więc metodą prób i błędów znalazłem odpowiedni sprzęt.
pozdrawiam
Avatar użytkownika
leshek
Starszy Nowicjusz
Starszy Nowicjusz
 
Posty: 27
Obrazki: 2
Dołączył(a): 16 mar 2014 08:58:01
Województwo: Dolnośląskie
Samochód: Frontera A 2.4i Long 1991-1995


Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość