Witamy !



[All] Problemy z ogrzewaniem

[All] Problemy z ogrzewaniem

Postprzez kasprzu » 15 sty 2008 19:08:07

Mam powazny problem z ogrzewaniem.Stojac dlugo w ulicznych korkach gdy silnik jest super nagrzany a temperatura dochdzi do 100 nagle do kabiny leci tylko zimne powietrze.Jak wentylatory rozpoczna prace i schlodza plyn w chlodnicy ponownie zaczyna sie pojawiac cieple powietrze.Niewiem co z tym fantem zrobic.
kasprzu
 

Postprzez smolin23 » 15 sty 2008 19:13:54

A masz wystarczającą ilość płynu chłodniczego. Ja miałem taki objaw u siebie właśnie jak było mało płynu.
Nie ma jak w Bieszczadach...
Obrazek
Avatar użytkownika
smolin23
Przesiadywacz
Przesiadywacz
 
Posty: 231
Dołączył(a): 07 lip 2007 13:05:19
Lokalizacja: Baligród / Bieszczady
Województwo: Podkarpackie
Samochód: Frontera A 2.3TD Long 1991-1995

Postprzez Ewa » 15 sty 2008 22:17:37

Miałam to samo co Smolin. Teraz jak pilnuję coby płynu ni zbrakło jest OK
Avatar użytkownika
Ewa
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 563
Dołączył(a): 02 paź 2007 16:16:59
Lokalizacja: Augustów
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Problemy z ogrzewaniem

Postprzez Janek 44 » 28 sty 2008 14:05:36

kasprzu napisał(a):Mam powazny problem z ogrzewaniem.Niewiem co z tym fantem zrobic.

Wymienić termostat .
Janek 44
 

Y22XE Problem z chłodzeniem

Postprzez mirol1 » 28 lut 2009 18:29:57

Kurcze nęka mnie jeden problem ;
frontera B 2000 r silnik 2.2 benzynka ecotec

Może to i śmieszne ale przegapiłem wymianę rozrządu, no i stało się / sajgon w silniku/ ale przechodzę do sedna sprawy : Potem wymieniałem płyn chłodniczy i zaczeło się : temperatura mi skacze do 105 stopni jak przejade troszke na reduktorze i się zatrzymię na moment, albo po normalnej jeżdzie po mieście zatrzymam sie tak na 2 min na jałowym biegu, bądż cofanie.

Termostat ,czujnik tempw, płyn chłodniczy wymieniłem /chciałem dobrze a zjebałem/ , niewiem może to z powodu złego odpowietrzenia /nagrzewnica chodzi dobrze / Dodam że do zbiorniczka wchodzi jeden wężyk od góry / chyba działa to na zasadzie podcisnienia, a nie przelewu /
może jest tam jakiś odpowietrznik który trzeba znaleść , może zanieczyszczona chłodnica ,
Docisłem wszystkie opaski na maxa zeby ich nie wypiepszyło na trasie
Była zima a idzie lato wiec sie tego troszke obawiam

prosił bym o radę
mirol1
 

Re: Problemy z ogrzewaniem

Postprzez wikked » 12 mar 2009 21:58:07

nie wiem czy skacze to oznacza że gwałtownie się podnosi czy rośnie systematycznie do 105 st. Ja na twoim miejscu wykluczałbym po kolei. Zewrzeć wtyk od wentylatora chłodnicy żeby wentylator chodził cały czas i patrz co z temp. U mnie (też 2,2i eco) czujnik jest wysoko od załączenia wentylatora. Jeśli chłodnica jest zapowietrzona to czujnik nie załączy wentylatora. Ten wężyk do zbiorniczka idzie albo z bloku albo z chłodnicy (ja mam 2 wężyki z bloku i chłodnicy). Może się przytkał (zakładam że twój jest z chłodnicy). Obstawiałbym zapowietrzenie układu chłodzenia bo nagrzewnica jest (chyba) najwyżej. Jak nie to termostat bo jak się przycina to będzie się właśnie tak działo. Z nim sprawa jest prostsza- demontujesz garnek z wodą i ja osobiście olałbym termometr bo u Ciebie jeśli to termostat to będzie gwałtownie się otwierał i to przy wysokiej temperaturze. Ja ostatnio jak zalewałem świeży płyn to z lenistwa zdjąłem wężyk z chłodnicy i zasysnąłem ustami aż prawie płyn się nie pojawił. Uczulam na prawie bo w buzi niesmacznie jest do wieczora jak się spóźnisz :lol: . Powodzenia przy gmeraniu i daj znaka co było.
wikked
 

Re: Problemy z ogrzewaniem

Postprzez ktoś » 13 mar 2009 00:01:29

:roll: Mam podobne problemy :( Podczas normalnej jazdy po czarnym z prędkościami 40-100km/h wszystko w porządku. Natomiast jazda w korkach czy np. powolna jazda w terenie i temperatura skacze niemiłosiernie do góry. Wentylator mam elektryczny, ale załącza się przy naprawdę wysokiej temp. Wskazówka wchodzi już prawie na czerwone pole. Termostat ostatnio wymieniany, płyn w ukł. chłodzenia nowy. Nieco pomogło wyczyszczenie chłodnicy z błota na zwenątrz, ale ciągle obawiam się dłuższych jazd w terenie. Nie mam pojęcia co może być powodem. Postanowiłem jeszcze zlać cały plyn z układu(jak najsensowniej - przez korek umieszczony na dole chłodnicy, czy jakieś inne sposoby?)i zalać chemią do czyszczenia chłodnic z kamienia, nagarów etc. Frotka A, silnik 2,0 x20se
Zdrówko
Marcin :D
ktoś
 

Re: Problemy z ogrzewaniem

Postprzez ktoś » 14 mar 2009 13:53:04

Zrobiłem chłodnicy płukanko w jakimś siuwaksie co to niby miał ją wypieścić wewnątrz...nie pomogło :cry: Teraz już pytanie typowo eksploatacyjne do wszystkich którzy posiadają Frotkę A z silnikiem 2,0(x20se) z elektrycznym wentylatorem nie z wisko. Jak w Waszych samochodach zachowuje się wskazówka temperatury silnika? U mnie stoji na stałę delikatnie ponad połową skali, natomist zjechanie z czarnego i jazda z mniejszymi prędkościami czy wjechanie choćby w delikatne błoto i temperatura idzie szybko do góry. Nie mam już pojęcia jakie jeszcze mogą być powody. W płaskim samochodzie nawet piłowanie i męczenie go na jedynce w miejscu praktycznie nie przynosi takich efektów :roll:
ktoś
 

Re: Problemy z ogrzewaniem

Postprzez konik » 14 mar 2009 15:12:52

Najprawdopodobniej masz porządnie zasyfioną od środka chłodnicę, zapytaj Ewę. Ona też miała podobne problemy, a po wymianie chłodnicy zniknęły
Avatar użytkownika
konik
Podszyszkownik
Podszyszkownik
 
Posty: 1161
Obrazki: 3
Dołączył(a): 15 lut 2008 22:06:24
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 5
Województwo: Pomorskie
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Problemy z ogrzewaniem

Postprzez ktoś » 14 mar 2009 18:15:15

@konik jak u Ciebie sprawa wygląda? Widzę że też jeździsz sportem 2,0. Może być ta chłodnica :cry: Dziś zrobiłem jej naprawdę mocne płukanie środkiem który podobno(to chyba dobre słowo)wypłukuje z kamienia, nagarów, etc. Po odpaleniu i pojechaniu na jakiś plac budowy w błotko jest powtórka. Silnik grzeje sie, wentylator go wychładza i tak w kółko. To chyba nie jest zdrowe dla silnika.
ktoś
 

Re: Problemy z ogrzewaniem

Postprzez Ewa » 15 mar 2009 00:10:03

Kolego wymień chłodnicę jak Ci konik radzi. Moja była tak zasyfiona w środku, że nie dało rady jej przepłukać...
Wszelkie problemy zniknęły po wymianie na używkę. W kwestii używanej kontaktuj się z Fazim.
PS uprzedzam pytanie - mam sporta A 2,0 Pozdrawiam
Totalitaryzm jest najbezpieczniejszą formą demokracji...;)
Avatar użytkownika
Ewa
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 563
Dołączył(a): 02 paź 2007 16:16:59
Lokalizacja: Augustów
Województwo: nie mieszkam w Polsce
Samochód: Frontera A 2.0i Sport 1991-1995

Re: Problemy z ogrzewaniem

Postprzez ArekV » 15 mar 2009 12:04:33

Witaj
Ja posiadam ów oplowski wynalazek x20se. Podczas normalnej jazdy wskazówka generalnie jest sporo poniżej połowy skali a podobno "te typy tak mają". Wentylator załącza się tuż przed czerwonym polem i temp spada do ok połowy skali.
Moim zdaniem niepotrzebnie się przejmujesz jeśli w normalnej eksploatacji się nie przegrzewa a wentylator powoduje spadek temperatury, nie gotuje płynu - to wszystko ok.
Jeśli jednak uważasz że coś jest nie tak to chyba należałoby ustalić czy wskaźnik działa prawidłowo, zmierzyć rzeczywistą temperaturę, sprawdzić przy jakiej załącza się wentylator i czy mieści się w przedziale katalogowym, sprawdzić termostat później płukanie układu, wymiana płynu lub chłodnicy itp. Sprawdź też czy nie ma oznak uszkodzenia uszczelki pod głowicą to też może powodować przegrzewanie.
Możesz też zainstalować sobie w kabinie dodatkowy włącznik wentylatora żebyś mógł go sobie wcześniej załączać.
A przede wszystkim nie napisałeś czy tak miał od zawsze czy nagle się to stało.
Pzdr.
ArekV
 

Re: Problemy z ogrzewaniem

Postprzez ktoś » 15 mar 2009 13:59:19

Problem z uszczelką to raczej nie jest(mam nadzieję). Nie ma żadnych typowych objawów - nie dymi na biało, nie ubywa płynu chłodzącego odpala w zasadzie też bez problemów(po dłuższym postoju zawsze za drugim razem - zdążyłem się przyzwyczaić, jak auto jeździ na codzień od pierwszego kręcenia rozrusznika)itd. Miałem rzygodę w terenie. Podczas grzebania w aucie nie podłączony został wentylator. Pojechałem w teren, było dość ciężko. Zaworek w korku zbiorniczka wyrównawczego nie zadziałał i z mojej poprzedniej chłodnicy zrobił się niezły fajerwerk. Wywaliło w niej dziurę. Obecnie mam chłodnicę od frotki o przebiegu prawie 300tys.km. Nie mogę sobie dokładnie przypomnieć jak było poprzednio bo frotkę mam od końca stycznia. Moje przyzwyczajenia z poprzednich aut oraz jednego plaskacza którym poruszam się też obecnie są takie że można stać godzinę trzymając obroty na poziomie 4tysięcy i temperatura nie skoczy powyżej poziomu na którym otwiera się termostat. Obawiam się że to jednak zasyfiona chłodnica, ale płukanie już wykonałem i nic, może te płyny się do niczego nie nadają. Termostat jest też nowy więc wątpię żeby to problemy z nim związane. Płyn po przygodzie też jest w układzie nowy.
ktoś
 

Re: Problemy z ogrzewaniem

Postprzez mirol1 » 15 mar 2009 17:48:12

wikked napisał(a):nie wiem czy skacze to oznacza że gwałtownie się podnosi czy rośnie systematycznie do 105 st. Ja na twoim miejscu wykluczałbym po kolei. Zewrzeć wtyk od wentylatora chłodnicy żeby wentylator chodził cały czas i patrz co z temp. U mnie (też 2,2i eco) czujnik jest wysoko od załączenia wentylatora. Jeśli chłodnica jest zapowietrzona to czujnik nie załączy wentylatora. Ten wężyk do zbiorniczka idzie albo z bloku albo z chłodnicy (ja mam 2 wężyki z bloku i chłodnicy). Może się przytkał (zakładam że twój jest z chłodnicy). Obstawiałbym zapowietrzenie układu chłodzenia bo nagrzewnica jest (chyba) najwyżej. Jak nie to termostat bo jak się przycina to będzie się właśnie tak działo. Z nim sprawa jest prostsza- demontujesz garnek z wodą i ja osobiście olałbym termometr bo u Ciebie jeśli to termostat to będzie gwałtownie się otwierał i to przy wysokiej temperaturze. Ja ostatnio jak zalewałem świeży płyn to z lenistwa zdjąłem wężyk z chłodnicy i zasysnąłem ustami aż prawie płyn się nie pojawił. Uczulam na prawie bo w buzi niesmacznie jest do wieczora jak się spóźnisz :lol: . Powodzenia przy gmeraniu i daj znaka co było.






Za wszelkie rady wielki dzieks

Otóż temp skacze szybko do 105 st i załancza się wentylator następnie opada po tak +/- 30 sekundach, narazie przy tym nie robiłem bo mam mało wolnego, ale odkryłem że jak załącze klime to idą wentylatory ;) więc moge to zminimalizować /lecz nie zawsze pamiętam żeby ją załączyć / boje się tylko że któregoś dnia jakiś wężyk nie wytrzyma i go wywali. Termostat na nowy był wymieniony przeze mnie osobiście na nowy z nową obudową , aha i pompa wody przy wymianie rozrządu u mechanika, tak myśle że ona może mieć też coś wspólnego z tym /może mechanik cosik zjebał ?? / ponieważ zaczeło mi się to robić po odjechaniu od mechanika dlatego wymieniałem termostat z podstawą, czujnikiem temp i płynem osobiście
Od jutra zaczynam grzebać jeszcze raz wielki dzieks i pozdro 4 all
mirol1
 


Powrót do Układ chłodzenia i ogrzewania, klimatyzacja



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron