Strona 1 z 2

[All] wylot rury wydechowej skierowany w dół

PostNapisane: 20 wrz 2010 01:43:05
przez pbkrol
witam
czy wylot rury wydechowej skierowany w dół do podłoża jest czymś podyktowany ? np. lepszym oddawaniem spalin podczas jazdy pod wodą ?

czy przerobienie końcówki wydechu na skierowaną poziomo będzie miało wpływ na osiągi?

pozdr

Re: wylot rury wydechowej skierowany w dół

PostNapisane: 20 wrz 2010 06:48:45
przez jrzeuski
Rura w dół na pewno o coś zaczepi w terenie. Jak się urwie, to osiągi się poprawią :twisted: , ale jeśli zegnie, to zdusi silnik i :dupa:

Re: wylot rury wydechowej skierowany w dół

PostNapisane: 20 wrz 2010 14:55:08
przez nightman
Widziałeś "rurę skierowaną w dół" że piszesz o możliwości jej zaczepienia - albo ja mam ewenement albo ta rura nie ma zbytnio szansy o nic zawadzić.

Re: wylot rury wydechowej skierowany w dół

PostNapisane: 20 wrz 2010 15:05:28
przez Wookash
Ja w sporcie po wymianie mialem wydech na samym koncu w dol wygiety ale nie znowu jakos tragicznie aby nim gdzies zaczepic a pozatym nawet jakbym scial ten kawalek na prosto to jak mialbym zaczepic to i tak bym zaczepil.

Re: wylot rury wydechowej skierowany w dół

PostNapisane: 20 wrz 2010 15:46:42
przez jrzeuski
Jak hak się wbija głęboko w błoto, to rura w tym momencie się opiera o glebę. Jak się jedzie do przodu, to raczej nic się nie stanie. Gorzej jak to nastąpi przy cofaniu. Mój klucz do kół się pogiął przy prostowaniu rury u Konika po takiej akcji. Im wyżej i głębiej jest schowana rura, tym lepiej.

Re: wylot rury wydechowej skierowany w dół

PostNapisane: 20 wrz 2010 17:28:12
przez pbkrol
ogólnie myślałem że końcówka wydechu - rura na samym końcu wygięta otworem do dołu - sam wydech jest dobrze poprowadzony wysoko

chodzi mi o to czy tak zagięta w dół pomaga w brodzeniu po wodzie - wypychanie spalin -
1. czy po założeniu chromowanej końcówki (o większej średnicy) pogorszy się oddawanie spalin w czasie brodzenia po wodzie
2. czy to prawda że gdy otwór rury wydechowej jest skierowany w dół jest większe podciśnienie i lepiej w wodzie wychodzą spaliny

3.czy bawić się w dokręcanie - spawanie chromowanej końcówki wydechu (2 wyloty z 1) czy zostawić starą --

pozdr

Re: wylot rury wydechowej skierowany w dół

PostNapisane: 20 wrz 2010 17:38:08
przez kozi
pbkrol napisał(a):1. czy po założeniu chromowanej końcówki (o większej średnicy) pogorszy się oddawanie spalin w czasie brodzenia po wodzie
2. czy to prawda że gdy otwór rury wydechowej jest skierowany w dół jest większe podciśnienie i lepiej w wodzie wychodzą spaliny
3.czy bawić się w dokręcanie - spawanie chromowanej końcówki wydechu (2 wyloty z 1)


ad1. nie
ad2. nie wiem
ad3. po co? Jeżeli Ci się podobają takie bajery to czemu nie ale prędzej czy później ja urwiesz :wink:

Re: wylot rury wydechowej skierowany w dół

PostNapisane: 20 wrz 2010 18:01:17
przez pbkrol
pomyślałem że

z końcówką wydechu jest jak ze słoikiem zanurzonym w wodzie

jeśli jest zanurzony do góry dnem to powietrze z niego nie wydostaje się i woda nie wlewa sie

a jak się słoik przechyli poziomo dnem na bok lub dnem do dołu to woda wleje się


...chyba podobnie jest z końcówką rury wydechowej

pozdr :beer:

Re: wylot rury wydechowej skierowany w dół

PostNapisane: 20 wrz 2010 18:20:12
przez kozi
Niekoniecznie - w słoik nikt nie dmucha, a w rurę tak :mrgreen:

Re: wylot rury wydechowej skierowany w dół

PostNapisane: 20 wrz 2010 18:28:05
przez brum
Nawet jak rura będzie w dół, to jak silnik zgaśnie, to zassie wodę.

Re: wylot rury wydechowej skierowany w dół

PostNapisane: 20 wrz 2010 20:20:10
przez pbkrol
jak może zassać wodę jak jest snorkel


przez rurę wydechową chyba nie wlezie woda?

gdy w wodzie zgaśnie silnik mimo snorkela to nie da się już zapalić silnika ? trzeba wyciągać auto na linie z wyciągarki ?

Re: wylot rury wydechowej skierowany w dół

PostNapisane: 20 wrz 2010 20:41:09
przez Pawel
pbkrol napisał(a):ogólnie myślałem że końcówka wydechu - rura na samym końcu wygięta otworem do dołu - sam wydech jest dobrze poprowadzony wysoko

chodzi mi o to czy tak zagięta w dół pomaga w brodzeniu po wodzie - wypychanie spalin -
1. czy po założeniu chromowanej końcówki (o większej średnicy) pogorszy się oddawanie spalin w czasie brodzenia po wodzie
2. czy to prawda że gdy otwór rury wydechowej jest skierowany w dół jest większe podciśnienie i lepiej w wodzie wychodzą spaliny

3.czy bawić się w dokręcanie - spawanie chromowanej końcówki wydechu (2 wyloty z 1) czy zostawić starą --

pozdr

Tak po za tematem :offtopic: .
Dlaczego niektórzy próbują wstawiać drzwi do lasu lub jak to mawia mój kolega: szukają mózgu w :dupa:
pbktol, to co chcesz zrobić ze swoją rura w niczym nie przeszkodzi, obyś tylko nie przesadził z chromami i wielkością.
Kiedyś na technologii poruszaliśmy wątek zagiętej rury wydechowej i wspólnie z mgr'em doszliśmy do wniosku iż chodzi o rozprowadzenie spalin w... powietrzu/atmosferze... Po prostu gdy ktoś stanie z Tobą nie będziesz mu dmuchał w pysk spalinami...

Re: wylot rury wydechowej skierowany w dół

PostNapisane: 20 wrz 2010 22:00:16
przez brum
pbkrol napisał(a):jak może zassać wodę jak jest snorkelprzez rurę wydechową chyba nie wlezie woda?gdy w wodzie zgaśnie silnik mimo snorkela to nie da się już zapalić silnika ? trzeba wyciągać auto na linie z wyciągarki ?


Jak zgaśnie to wleje się do wydechu, a nie do silnika. Później odpali albo nie, w końcu woda stawia opór. Fakt że jak zgaśnie i się odpali od razu to nie problem. Ogólnie nie powinno być problemu z odpaleniem, no chyba że silnik już kompresji nie ma :mrgreen:

Re: wylot rury wydechowej skierowany w dół

PostNapisane: 21 wrz 2010 08:22:47
przez jrzeuski
Pawel napisał(a):Kiedyś na technologii poruszaliśmy wątek zagiętej rury wydechowej i wspólnie z mgr'em doszliśmy do wniosku iż chodzi o rozprowadzenie spalin w... powietrzu/atmosferze... Po prostu gdy ktoś stanie z Tobą nie będziesz mu dmuchał w pysk spalinami...

To raz, ale faktem jest też to, że zagięta rura ułatwia odprowadzanie spalin na tej samej zasadzie, na której działa pistolet na farbę. Oczywiście to działa tylko wtedy, gdy samochód mknie po szosie a nie tapla się w błocie.

Co do brodzenia w wodzie, to wleje się ona do wydechu niezależnie od kierunku wylotu rury jak tylko obroty silnika spadną. Dopóki się jedzie na bucie wydech będzie suchy. Zarówno przy zagiętej jak i prostej rurze silnik na wolnych obrotach będzie chodził radośnie bulgocząc rurą. Woda, która wówczas napłynie do tłumików zostanie wypluta jak tylko silnik dostanie z buta. Jeśli silnik zgaśnie powinno się dać go odpalić, o ile rozrusznik jeszcze się nie nałykał błota (mój nie miał tyle szczęścia ostatnio), więc nie należy gasić silnika stojąc w głębokiej wodzie chyba, że grozi to zassaniem wody przez filtr powietrza. Jak zgaśnie sam to pech i trzeba targać.

Re: wylot rury wydechowej skierowany w dół

PostNapisane: 22 mar 2013 10:36:09
przez ravkop
W swojej Frocie postanowiłem obciąć tą zagiętą końcówkę i przyspawać prostą. Po tym zabiegu okazało się, że zawirowanie powietrza zaciągało spaliny do wnętrza pojazdu. Smród był nie do wytrzymania. wróciłem do starej konfiguracji i objawy ustąpiły :D

Re: wylot rury wydechowej skierowany w dół

PostNapisane: 22 mar 2013 17:02:03
przez mpl
W mojej forcie urwałem 3 razy końcówkę wydechu, po czym ją obciąłem lekko pod kątem, tak, że nie wystawał wiele za wieszak resora, (sport A) trochę śmierdziąło w środku, ale tylko jak się jeździło powoli :)))

Re: wylot rury wydechowej skierowany w dół

PostNapisane: 22 mar 2013 17:26:56
przez ali
mpl napisał(a):W mojej forcie urwałem 3 razy końcówkę wydechu, po czym ją obciąłem lekko pod kontem, tak, że nie wystawał wiele za wieszak resora, (sport A) trochę śmierdziąło w środku, ale tylko jak się jeździło powoli :)))


Sportem 2.0 to raczej tylko powoli sie jeździ :)

Re: wylot rury wydechowej skierowany w dół

PostNapisane: 22 mar 2013 23:45:22
przez mpl
ali napisał(a):
mpl napisał(a):W mojej forcie urwałem 3 razy końcówkę wydechu, po czym ją obciąłem lekko pod kontem, tak, że nie wystawał wiele za wieszak resora, (sport A) trochę śmierdziąło w środku, ale tylko jak się jeździło powoli :)))


Sportem 2.0 to raczej tylko powoli sie jeździ :)


może powinienem napisać, że jak się jeździło BARDZO wolno :)

PS. Dobry żarcik :))) doceniam.

Re: wylot rury wydechowej skierowany w dół

PostNapisane: 23 mar 2013 00:10:05
przez damianEK691965
ravkop napisał(a):W swojej Frocie postanowiłem obciąć tą zagiętą końcówkę i przyspawać prostą. Po tym zabiegu okazało się, że zawirowanie powietrza zaciągało spaliny do wnętrza pojazdu. Smród był nie do wytrzymania. wróciłem do starej konfiguracji i objawy ustąpiły :D

ja w swojej po prostu obciełem końcówkę fleksem tak że jest skierowana w dół i nic nie smierdzi :D a cięcie z chirurgiczną precyzją dokonałem zaraz za resorem zeby się za dużo nie męczyć :wink:

Re: wylot rury wydechowej skierowany w dół

PostNapisane: 23 mar 2013 20:33:46
przez Odoll
ali napisał(a): Sportem 2.0 to raczej tylko powoli sie jeździ :)


I tu się kolega myli :? nie chwaląc się ........ a właściwie dla czego nie , chwaląc się w 2011r na zlocie we włościejewkach wygrałem moim sportem 2.0 konkurencje na czas , gdzie startowała między innymi zmota 3,2 więc można :?: można :1: :mrgreen: tylko trzeba umieć :boss: