Strona 1 z 1

[A] regeneracja pompy

PostNapisane: 18 mar 2010 13:34:15
przez ttoby
i stalo sie .... pompa puszcza na sekcjach ....

(mysle ze z mojej winy ... bo mialem MIN i dolalem DOT4 a jak sie okazalo pozniej w ukladzie mam DOT 3 .... )
zestaw naprawczy juz zamowilem,,,, jeszcze dokupie DOT 3 i wymienie calosc ...

takie pytanie ... czy moglby mi ktos opisac jak to sie robi ?? i czy jest to ciezka sprawa ??
moze macie jakies foty z tej operacji ??

drugie pytanie to ile wchodzi plynu do calego ukladu ?? i jak go wymienic ??

czy wylac caly plyn ?? lac nowy i odpowietrzac ?? czy moze " przelewowo" ?? upuszczac na odpowietrzniku i rownoczesnie dolewac do zbiorniczka ?? ....

czekam na wasze rady ...z gory dziekuje za pomoc ....

Re: REGENERACJA POMPY

PostNapisane: 18 mar 2010 13:43:01
przez jrzeuski
Pompa padła, bo miałeś za niski poziom płynu i się zatarła a nie dlatego, że zmieszałeś DOT3 z DOT4.

Re: REGENERACJA POMPY

PostNapisane: 18 mar 2010 13:46:19
przez ttoby
za niski to on nie byl ... bo bylo wyzej MIN ... ( chyba po to sa wartosci graniczne zeby bylo wiadomo w jakich warunkach moze pracowac .... ) co innego gdyby bylo ponizej ....

tak naprawde to wszystko bylo OK przed dolaniem ... a dolalem tylko dlatego ze mnie to " PSYCHICZNIE " meczylo ...

moze niepotrzebnie ... bo moglem poczekac ten miesiac i wymienic odrazu caly plyn ... tak jak mialem w planie ....

heh ... w ten weekend sie za to zabieram ... mam nadz... ze wymiana plynu i uszczelnien pomoze ....

ponawiam pytanie ?? czy ta REGENERACJA to ciezki zabieg ??

Re: REGENERACJA POMPY

PostNapisane: 18 mar 2010 13:55:33
przez jrzeuski
Ja u siebie mam DOT3, ale uzupełniam poziom przy pomocy DOT4 i z pompą nic złego się nie dzieje. Uzupełniam, bo mam uszkodzoną uszczelkę w korku i mi się płyn ze zbiorniczka wylewa w terenie na dużych przechyłach. Regeneracji pompy nie robiłem, więc nie wiem czy to skomplikowane jest, ale pewnie dasz radę samodzielnie.

Re: REGENERACJA POMPY

PostNapisane: 18 mar 2010 14:02:33
przez ttoby
no ja tez myslalem zeby sam plyn wymienic i sprawdzic czy pomoze ... ale no nie mam czasu zeby co chwile to rozbierac ...


pedal mam teraz mieki ... i jak wcisne to szybko idzie do podlogi ... znaczy nie do samej podlogi ale no konczy sie skok wajchy i pedal stoi wtedy w miejscu ... w praktyce jest tak ...

jak mocno i szybko depne na hamulec ( zrobi szybko cisnienie to hamuje mocniej ....) a jak delikatnie wciskam pedal to on sobie idzie powolutku do dna ,,, i hamuje tylkoe co tyle ...

wlasnie bylem sprawdzic stan plynu w zbiorniczku i nie zmienil sie od dolania wogole ....

Re: REGENERACJA POMPY

PostNapisane: 29 sty 2011 08:37:24
przez ttoby
ponawiam temat .... wstyd sie przynac ale dopiero niedawno zrobilem hamulce ... dopiero jak frota calkiem przestala hamowac ... :/ ( wczesniej nie mialem za wiele czasu na to )

no i tak:
mechanik zregenerowal pompe ( kupiony zestaw autofren )
zrobil caly tyl ( nowe: szczeki + tloczki + zestawy naprawcze w postaci tych tam sprezyn podkladek itp )
przodu nie ruszal bo wszystko ladnie chodzilo ( oba klocki ladnie sie ruszaly wiec stwierdzil ze nie ma potrzeby tam nic grzebac)

oczywiscie w calym ukladzie wymieniony plyn ( ponad litr przepompowany w celu odpowietrzenia)

ale no hamulce mam ciagle slabe .... lepsze sa niz byly wczesniej ale no nie sa tak mocne jak wtedy kiedy byly w 100% sprawne ( zaraz po kupnie froci )

co moze byc przyczyna ?? czy regeneracja pompy nie pomogla ?? czy moze uklad jest jeszcze zapowietrzony ?? prosze o wasze rady ??

Re: REGENERACJA POMPY

PostNapisane: 30 sty 2011 03:34:52
przez JJKILLER
Po pierwsze każdy producent ostrzega żeby nie mieszać płynów różnych kategorii ponieważ mają różne składy, a co najważniejsze, różne gęstości.
Na dekielku jest napisane "ONLY DOT 3" i jak zalejesz DOT 4 to istnieje ryzyko pływania płynu między sekcjami. Średnica tłoczka i uszczelek w pompie, oraz tłoczków przy hamulcach jest opracowana do konkretnej gęstości, poniżej tej gęstości płyn może się przeciskać między tłoczkiem a ścianką pompy (lub ścianką obudowy hamulca).
Co do słabego hamowania to sprawdź czy przy hamowaniu nie "puchną" miękkie" przewody hamulcowe (te przy kołach). Jedna osoba niech depcze w pedał, a Ty trzymaj mocno, całą garścią za miękki przewód i wyczuwaj czy przewód przy naciskaniu na pedał mocno pęcznieje, jeśli tak to wymieniaj szybko bo może być bardzo źle.

Re: REGENERACJA POMPY

PostNapisane: 07 lut 2011 22:04:37
przez ttoby
hmm ...
bede to sprawdzal ....
przewody niby OK bo mechanik mowil ze "dobre" ... ale nie zaszkodzi jeszcze raz przejrzec ... tymbardziej ze w planie mam ponowne odpowietrzanie ukladu ... (tak na wszelki wypadek)

Re: REGENERACJA POMPY

PostNapisane: 08 lut 2011 15:42:12
przez Ikis
ttoby napisał(a):hmm ...
bede to sprawdzal ....
przewody niby OK bo mechanik mowil ze "dobre" ... ale nie zaszkodzi jeszcze raz przejrzec ... tymbardziej ze w planie mam ponowne odpowietrzanie ukladu ... (tak na wszelki wypadek)


Korektor siły hamowania odpowietrzony?
luz między szczękami a bębnem skasowany? (samoregulator)
Przednie zaciski to nie tylko tłoczki ale i prowadniki zacisku to ma PŁYWAĆ !
podciśnienie mierzyłeś? (SERWO)

Re: REGENERACJA POMPY

PostNapisane: 11 lut 2011 21:46:44
przez ttoby
Korektor siły hamowania odpowietrzony?
luz między szczękami a bębnem skasowany? (samoregulator)
Przednie zaciski to nie tylko tłoczki ale i prowadniki zacisku to ma PŁYWAĆ !
podciśnienie mierzyłeś? (SERWO)


korektor odpowietrzany byl kilka razy ....
luz ponoc wyregulowany, bo mechanik tam robil wszysto i regulowal to .... (ale zauwazylem ze jak mam wcisnety pedal hamulcai podciagne do tego reczny to pedal idzie jeszcze nizej .... czy to cos znaczy ?? )
przod .... no bede jeszcze sprawdzal dokladnie ... ( w tej kwestii zaufalem mechanikowi i jak mowil ze dziala dobrze to sie z nim, nie spieralem)
Serwo nie sprawdzane .... (chcialbym zaznaczyc ze pedal mam miekki , tylko hample slabe .... czy nie jest tak ze jak serwo sie psuje to pedal twardnieje ?? sprawdze oczywiscie i serwo tylko prosze napiszcie mi jak ?? )

pozdrawiam

Re: REGENERACJA POMPY

PostNapisane: 12 lut 2011 10:57:07
przez Ikis
Tak z czystej ciekawości: Tarcze hamulcowe i klocki nie mają śladów przegrzania? a tak wogóle to mam w rodzinie 2 frotki moja 2,3 1994r i 2,2i chyba 96 już z ABS i w tym drugim hamulce są znacznie sprawniejsze i mimo że mój przechodzi przegląd "śpiewająco" nie jestem z nich zadowolony. Do czego zmierzam, sprawdzałeś siłę hamowania u diagnosty ? poza tym zarówno szczęki jak i klicki muszą się niemal po kazdym demontażu ułożyć (dotrzeć) i dlatego po naprawie hamulce bywają słabsze.

Re: REGENERACJA POMPY

PostNapisane: 12 lut 2011 22:02:36
przez ttoby
no juz kolo tysiaca kilometrow zrobilem na nowych hamulcach ..... :) wiec chyba sie tam wszystko dotarlo ....

napewno jak bede mial czas to podjade ponownie do mechanika i sprawdzimy wszystkiw wymienione na formum punkty ponownie ....

Re: REGENERACJA POMPY

PostNapisane: 13 lut 2011 08:11:42
przez Ikis
ttoby napisał(a):no juz kolo tysiaca kilometrow zrobilem na nowych hamulcach ..... :) wiec chyba sie tam wszystko dotarlo ....
napewno jak bede mial czas to podjade ponownie do mechanika i sprawdzimy wszystkiw wymienione na formum punkty ponownie ....


Lubie dociekać ale na raty ;) nie masz wybitych tuleji tylnym amortyzatorów? lub słabych samych amorków? Frocia nie nurkuje podczas hamowania? bo gdyby tak było to koretkor siły hamowania zmniejszał by "moc" tylnego hamulca a tego u diagnosty nie wychwycisz...

Re: REGENERACJA POMPY

PostNapisane: 14 lut 2011 00:27:53
przez ttoby
nie nie w tym rzecz .....
haulce slabe i z przodu i z tylu ....
(frocia nie nurkuja bo jak narazie to za slabe hample do nurkowania )

Re: REGENERACJA POMPY

PostNapisane: 14 lut 2011 01:05:30
przez JJKILLER
A czy jesteś w stanie wyczuć kiedy hamulce zaczynają brać? Tzn kiedy są pierwsze objawy styku klocków\szczęk z tarczami\bębnami.
Pytam bo jak robiłem u siebie hamulce i regenerowałem pompę to po odkręceniu pompy od serwa zauważyłem że na bolec wychodzący z serwa do pompy, jest nakręcona końcówka z ząbkami od strony gwintu (od strony serwa) i okrągłą główką dopychającą tłoczek w pompie. Pomyślałem sobie że to może być jakaś regulacja początku skoku tłoczka w pompie hamulcowej i wykręciłem tą końcówkę o jakie 4-5mm. Po tym zabiegu hamowanie zaczyna się u mnie jakieś 5cm od wciśnięcia pedału i po ok 8cm pedał stoi na sztywno (do podłogi nie dobije za nic). Innymi słowy hamowanie takie że się asfalt przede mną marszczy ;)

Re: REGENERACJA POMPY

PostNapisane: 28 lut 2011 15:24:57
przez piciu_pc
Regeneracja pompy nie jest skomplikowana - odkręcamy pompę ściągamy pierścień zabezpieczający ,wysuwamy tłoczek i mamy wszystko na wierzchu poniżej link do zestawu do regeneracji. Ja to zrobiłem sam więcej kłopotów miałem z odpowietrzeniem. Przy zamawianiu zestawu koniecznie sprawdzić kod nadwozia jest wytłoczony na tabliczce na ścianie grodziowej.

http://www.iparts.pl/auto-czesci/pompa- ... 0,2-0-i-52

:>:

Re: REGENERACJA POMPY

PostNapisane: 28 lut 2011 19:38:19
przez Pawel
Niestety w "krótkiej" pompie nie jest to takie proste... :?

Re: REGENERACJA POMPY

PostNapisane: 19 mar 2011 02:45:53
przez ttoby
JJKILLER napisał(a):A czy jesteś w stanie wyczuć kiedy hamulce zaczynają brać? Tzn kiedy są pierwsze objawy styku klocków\szczęk z tarczami\bębnami.
Pytam bo jak robiłem u siebie hamulce i regenerowałem pompę to po odkręceniu pompy od serwa zauważyłem że na bolec wychodzący z serwa do pompy, jest nakręcona końcówka z ząbkami od strony gwintu (od strony serwa) i okrągłą główką dopychającą tłoczek w pompie. Pomyślałem sobie że to może być jakaś regulacja początku skoku tłoczka w pompie hamulcowej i wykręciłem tą końcówkę o jakie 4-5mm. Po tym zabiegu hamowanie zaczyna się u mnie jakieś 5cm od wciśnięcia pedału i po ok 8cm pedał stoi na sztywno (do podłogi nie dobije za nic). Innymi słowy hamowanie takie że się asfalt przede mną marszczy ;)


sprawdze i to ....

mam wlasnie teraz kilka dni wolnego wiec bede sie za to zabieral ostro ... :) bo chce wkoncu zrobic te hample ... juz mnie troszke meczy jazda tym autem ze swiadomoscia ze mam takie slabe hamulce ....